Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo.podatki   »   księgowanie kosztów po kilku miesiącach

księgowanie kosztów po kilku miesiącach

Data: 2015-01-21 14:08:02
Autor: Gotfryd Smolik news
księgowanie kosztów po kilku miesiącach
On Tue, 20 Jan 2015, cyklista wrote:

Witam!
Mam pytanie odnośnie podatku dochodowego (nie jestem VAT-owcem)

Czy faktury kosztowe z miesiąca września mogę normalnie zaksięgować
w grudniu, czy muszę skorygować rozliczenie za wrzesień?

  Stały punkt programu z "komentarzami Maddy" :)
  Podatek liczy się ROCZNIE.
  Z tego powodu ograniczenia na moment zaliczenia w koszty nie ma.

  NATOMIAST przepisy szczegółowe przewidują obowiązki co do zaliczania
NIEKTÓRYCH kosztów terminowo - m.in. wynagrodzeń, "materiałów
podstawowych" (tudzież handlowych) i pewnie coś jeszcze się
znajdzie.
  Do takiego przypadku włącznie, że należy wpisać do KPiR *fakt*,
nawet jeśli kwoty nie są znane (np. przy dostawie towarów),
uzupełniając wpis lub dokonując późniejszego wpisu (bez korekty!)
uzupełniającego, w kolejnym okresie.

  Jeśli TAKI koszt nie zostanie wpisany we właściwym okresie, to
skutek może być pośredni - księga lub książka przychodów i rozchodów
może zostać uznana za nierzetelną.
  A to może mieć "ciężkie" skutki.

  Nie da się więc odpowiedzieć na Twoje pytanie, bo nie podałeś
o JAKI koszt chodzi.
  Dla "zwykłych" kosztow nie ma problemu.

pzdr, Gotfryd

księgowanie kosztów po kilku miesiącach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona