Data: 2015-01-21 14:08:02 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
księgowanie kosztów po kilku miesiącach | |
On Tue, 20 Jan 2015, cyklista wrote:
Witam! Stały punkt programu z "komentarzami Maddy" :) Podatek liczy się ROCZNIE. Z tego powodu ograniczenia na moment zaliczenia w koszty nie ma. NATOMIAST przepisy szczegółowe przewidują obowiązki co do zaliczania NIEKTÓRYCH kosztów terminowo - m.in. wynagrodzeń, "materiałów podstawowych" (tudzież handlowych) i pewnie coś jeszcze się znajdzie. Do takiego przypadku włącznie, że należy wpisać do KPiR *fakt*, nawet jeśli kwoty nie są znane (np. przy dostawie towarów), uzupełniając wpis lub dokonując późniejszego wpisu (bez korekty!) uzupełniającego, w kolejnym okresie. Jeśli TAKI koszt nie zostanie wpisany we właściwym okresie, to skutek może być pośredni - księga lub książka przychodów i rozchodów może zostać uznana za nierzetelną. A to może mieć "ciężkie" skutki. Nie da się więc odpowiedzieć na Twoje pytanie, bo nie podałeś o JAKI koszt chodzi. Dla "zwykłych" kosztow nie ma problemu. pzdr, Gotfryd |
|