która z płyt pod 4 rdzeniowego AMD?

Data: 2010-10-20 16:07:21
Autor: ToMasz
która z płyt pod 4 rdzeniowego AMD?
witam

Planuje unowocześnienie komputera. ze względów sentymentalnych pozostane
przy amd, teraz chyba będize to 4 rdzeniowy procesor. np AMD Athlon II
x4 640. Naczytałęm sie o możliwości "odblokowania"AMD Phenom II X2 555
Black Edition, ale nie wiem czy mi sie chce w to bawic. Tym bardziej
gdyby to miało w przysłości powodować jakieś problemy - wole dopłacić do
świętego spokoju.

Mało gram, ale czasem w jakąś staroś chciałbym zagrać(typu quakelive
który na gf6100 trochę nie wyrabia). tak wiec poszukałem płyty głównej z
jak najlepszÄ… grafikÄ…(obowiÄ…zkowo >= 2pci).
http://www.proline.pl/?p=GIGA+GA-890GPA-UD3H cena 459zł.
Wydaje mi sie logiczne ze lepsza karta graficzna powinna kosztować
wiecej. jednak teraz rozmawiamy o katach sÅ‚abych i jeszcze sÅ‚abszych!  z
tych jeszcze słabszych:
http://www.proline.pl/?p=ASUS+M4A78LT-M+LE cena 195zł
różnica w cenie jest 264zł, co na pewno wystarczy na osobną kartę graficzną.

Proszę wiec o pomoc w wyborze płyty. Na podstawie danych w opisach nie
potrafię stwierdzić czy warto "dokładać" do droższych płyt, czy na tych
albo innych chipsetach, z tego samego procesora da sie uzyskać wyrażnie
(np 10%) większą wydajność. NArazie skłaniam sie do najtanszej płyty, a
oszczędności przeznaczę albo na lepszy procesor albo na grafike

ToMasz

Data: 2010-10-20 16:42:12
Autor: Krasnal
która z płyt pod 4 rdzeniowego AMD?
Dnia Wed, 20 Oct 2010 16:07:21 +0200, ToMasz napisa³(a):

Proszê wiec o pomoc w wyborze p³yty. Na podstawie danych w opisach nie
potrafiê stwierdziæ czy warto "dok³adaæ" do dro¿szych p³yt, czy na tych
albo innych chipsetach, z tego samego procesora da sie uzyskaæ wyra¿nie
(np 10%) wiêksz± wydajno¶æ.

Niedawno mia³em podobny dylemat i wybra³em Gigabyte 770TA-UD3. Mo¿esz
poszukaæ co¶ podobnego na nowszym chipsecie, ale ta p³yta te¿ jest dobra.
Je¶li du¿o korzystasz z kart pamiêci, pendrivów itp to USB 3 mo¿e siê
przydaæ w bliskiej przysz³o¶ci. U mnie uda³o siê odblokowaæ Phenoma X2 550
i dzia³a bez problemów jako czterordzeniowiec. Wydajno¶æ p³yt jest podobna,
bardziej liczy siê chyba niezawodno¶æ, stabilno¶æ, porz±dny system
zasilania procka a na wydajno¶æ komputera g³ównie ma wp³yw procesor,
pamiêci.

--
Krasnal...

Data: 2010-10-20 17:58:51
Autor: ToMasz
która z p³yt pod 4 rdzeniowego AMD?
Krasnal pisze:
[...]

jeszcze jedno pytanie: Zostaæ przy ddr2 które juz posiadam, czy
"przej¶æ" na ddr3 - i bêdzie szybciej, lepiej..?

ToMasz

Data: 2010-10-21 10:02:13
Autor: Krasnal
która z p³yt pod 4 rdzeniowego AMD?
Dnia Wed, 20 Oct 2010 17:58:51 +0200, ToMasz napisa³(a):

jeszcze jedno pytanie: Zostaæ przy ddr2 które juz posiadam, czy
"przej¶æ" na ddr3 - i bêdzie szybciej, lepiej..?

Niestety nie wiem czy komputer na DDR3 bêdzie znacz±co szybszy ni¿ na DDR2,
mo¿e kto¶ inny siê wypowie. Ja uwa¿am, ¿e ró¿nicy nie bêdzie bior±c pod
uwagê taki sam komputer, taki sam procesor i ilo¶æ pamiêci. Byæ mo¿e
szybsze pamiêci daj± jak±¶ ró¿nicê, ale w±tpiê czy du¿±. Osobi¶cie bra³bym
p³ytê g³ówn± z AM3 pod DDR3, zawsze to jaka¶ nowsza technologia i
³atwiejsza mo¿liwo¶æ rozbudowy w przysz³o¶ci.

--
Krasnal...

Data: 2010-10-21 10:22:22
Autor: Leszek K.
[...]

Przy tanich pamiêciach ró¿nica jest ¿adna. AMD zawsze bardziej "lubi³"
szybki dostêp do pamiêci ni¿ transfer. Ostatnio przechodzi³em z cztero na
sze¶ciordzeniowca, ¿e na starego mia³em klienta razem z p³yt± naby³em p³ytê
pod DDR3. Po testach zostawi³em sobie star±.

która z płyt pod 4 rdzeniowego AMD?