który smartfon do obsługi bankowośc i mobilnej?

Data: 2013-11-14 11:28:58
Autor: Marcin N
który smartfon do obsługi bankowośc i mobilnej?
W dniu 2013-11-13 21:47, RobertS pisze:
witam

pytanko jak w temacie: z jakiego sprzętu korzystacie?

Z żadnego. Tylko w domu. Telefon do obsługi pieniędzy to niepoważny pomysł.

--
MN

Data: 2013-11-14 17:54:00
Autor: jakson
który smartfon do obsługi bankowości mobilnej?
Z żadnego. Tylko w domu. Telefon do obsługi pieniędzy to niepoważny pomysł.

Mozesz uzasadnic to (IMHO) dziwne stwierdzenie?

PS
Czym roznia sie dzisiejsze smartfony od komputerow (poza mniejsza wydajnoscia i ekranem)?

Data: 2013-11-14 18:00:43
Autor: loco
W dniu 2013-11-14 11:28, Marcin N pisze:
W dniu 2013-11-13 21:47, RobertS pisze:
witam

pytanko jak w temacie: z jakiego sprzętu korzystacie?

Z żadnego. Tylko w domu. Telefon do obsługi pieniędzy to niepoważny pomysł.

Równie dobrze mógłbyś napisać:
"Z żadnego. Tylko w okienku. Internet do obsługi pieniędzy to niepoważny pomysł."

Nie ma znaczenia czy korzystasz z komputera/telefonu/czynnika białkowego o ile robisz to z głową.

Data: 2013-11-14 23:51:01
Autor: ls
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?
W dniu czwartek, 14 listopada 2013 11:28:58 UTC+1 u¿ytkownik Marcin N napisa³:
W dniu 2013-11-13 21:47, RobertS pisze:
> pytanko jak w temacie: z jakiego sprzêtu korzystacie?

Z ¿adnego. Tylko w domu. Telefon do obs³ugi pieniêdzy to niepowa¿ny pomys³.

Z litosci Twoja wypowiedz potraktuje jako zart ;)

--
pozdr.
ls

Data: 2013-11-15 09:48:55
Autor: Marcin N
W dniu 2013-11-15 08:51, ls pisze:
[...]

Gdy ukradn± ci portfel - ukradn± tylko to, co w nim mia³e¶. Gdy ukradn± telefon - mog± wyczy¶ciæ ciê do zera.
Ale oczywi¶cie - ¿artuj sobie w najlepsze.

--
MN

Data: 2013-11-15 05:17:35
Autor: ls
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?
W dniu pi±tek, 15 listopada 2013 09:48:55 UTC+1 u¿ytkownik Marcin N napisa³:
Gdy ukradn± ci portfel - ukradn± tylko to, co w nim mia³e¶. Gdy ukradn±  telefon - mog± wyczy¶ciæ ciê do zera.
Ale oczywi¶cie - ¿artuj sobie w najlepsze.

Zapewne nie uzywasz telefonu do laczenia sie z bankiem, gdyz wiedzialbys, ze do tego celu potrzebny jest login i haslo, ktorych nie musisz nalepiac na odwrocie telefonu, by ulatwic zlodziejowi prace.
Idac Twoim tokiem rozumowania, rownie dobrze ktos moglby zakrasc sie do Twego domu i uzywajac Twojego kompa wyczyscic Ci konta.
Na Twoim miejscu, bardziej od kradziezy telefonu balbym sie kradziezy portfela, w ktorym moga byc karty zblizeniowe ;)

--
pozdr.
ls

Data: 2013-11-15 15:56:57
Autor: Marcin N
W dniu 2013-11-15 14:17, ls pisze:
[...]

Masz racjê. Bojê siê okradniêcia kart zbli¿eniowych. Ten wynalazek pozwala mnie okra¶æ nawet bez dotykania mojego portfela. Idealny pomys³.

Dlatego moje karty zbli¿eniowe maj± wy³±czon± mo¿liwo¶æ p³acenia zbli¿eniowo.

--
MN

Data: 2013-11-15 10:20:58
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-15 09:48, Marcin N pisze:

[...]

Tak. Zaledwie te kilkaset z³.
Przy okazji - dowód osobisty oraz inny dokument to¿samo¶ci ze zdjêciem (leg. pracownicza, PJ). Potem, z takim kpl dokumentów i facetem trochê do Ciebie podobnym kupuj± w paru miejscach po telewizorze 60" na kredyt.

telefon - mog± wyczy¶ciæ ciê do zera.
Oczywi¶cie.
W telefonie mam przecie¿ zapisane (na obudowie, ¿eby nie szukaæ):
- bankowy nr klienta (czyli "login")
- has³o do serwisu transakcyjnego
- niezaszyfrowan± listê hase³ jednorazowych, je¶li u¿ywam

Ale oczywi¶cie - ¿artuj sobie w najlepsze.

S³usznie. U¶miech - dobra rzecz.

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-15 17:28:48
Autor: Shrek
On 2013-11-15 10:20, sqlwiel wrote:

Oczywi¶cie.
W telefonie mam przecie¿ zapisane (na obudowie, ¿eby nie szukaæ):

- niezaszyfrowan± listê hase³ jednorazowych, je¶li u¿ywam

To akurat sporo ludzi ma rzeczywi¶cie niezaszyfowane w telefonie;)

Shrek

Data: 2013-11-15 21:50:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?

"Shrek" l65i3p$5ln$1@node1.news.atman.pl

- niezaszyfrowan± listê hase³ jednorazowych, je¶li u¿ywam

To akurat sporo ludzi ma rzeczywi¶cie niezaszyfowane w telefonie;)

Zazwyczaj s± to same has³a -- obca osoba nie odgadnie, które do którego konta.

Data: 2013-11-16 07:42:25
Autor: sqlwiel
[...]

Ja tam mam zaszyfrowane, w prosty sposób, do rozszyfrowania w pamiêci. Szyfrujê sprytszitem, co¶ w rodzaju rot13 (raczej rot5), ale niedok³adnie. Oprócz telefonu jeszcze wys³ane do siebie mejlem na klika kont.

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-16 16:11:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?

"sqlwiel" 528713d3$0$2297$65785112@news.neostrada.pl

Ja tam mam zaszyfrowane, w prosty sposób, do rozszyfrowania
w pamiêci. Szyfrujê sprytszitem, co¶ w rodzaju rot13 (raczej
rot5), ale niedok³adnie. Oprócz telefonu jeszcze wys³ane do
siebie mejlem na klika kont.

Mo¿na te¿ spakowaæ archiwizerem z hase³kiem i pamiêtaæ jedno
has³o do rozpakowania. Aplikacja Millego w ogóle nie wymaga
loginu i has³a, ale wymaga czego¶ w rodzaju krótkiego PINu.

Data: 2013-11-16 16:43:01
Autor: sqlwiel
[...]

Dlatego m.in. nie lubiê "aplikacji mobilnych". Mille przez przegl±darkê, to 8-cyfrowy nrk plus 8-c. has³o (plus dwa znaki z PESELa, ale to ju¿ zbêdne kretyñstwo, bo pesel jest zasadniczo jawny)

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-16 20:33:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?

"sqlwiel" 52879287$0$2279$65785112@news.neostrada.pl

[...]

To niestety prawda -- pesele s± znane.
Nie jest to ¿adne zabezpieczenie, ale uprzykrzenie.
IMO dobr± metod± jest:

  () login + has³o do podgl±dania i zlecania
     przelewów ,,bezpiecznych''
  () oraz SMS do operacji ryzykownych.

IMO 3 próby to ma³o. Mo¿na wrêcz uzale¿niæ liczbê
prób od wielko¶ci chybienia, bior±c pod uwagê
rozk³ad klawiszy na klawiaturze akurat u¿ywanej.

Mo¿na te¿ zablokowaæ dostêp jedynie na jako¶ czas
a SMSem powiadomiæ klienta o nieudanej próbie logowania.

Mo¿na tez zablokowaæ dostêp trwale i wys³aæ SMS,
w którym bêdzie opisana procedura odblokowywania.

Mnie ,,aplikacja mobilna'' Millego podoba siê.

Data: 2013-11-17 04:13:27
Autor: mucher
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?
On Saturday, November 16, 2013 4:11:26 PM UTC+1, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
"sqlwiel" wrote

> [...]

has³o do rozpakowania. Aplikacja Millego w ogóle nie wymaga

loginu i has³a, ale wymaga czego¶ w rodzaju krótkiego PINu.

A jeszcze lepiej u¿yæ jakiego¶ managera hase³ typu Lastpass/ 1Password a nie pseudokryptografii z archiwera czy ROT13.

mucher

Data: 2013-11-17 16:14:47
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-17 13:13, mucher@gmail.com pisze:

A jeszcze lepiej u¿yæ jakiego¶ managera hase³ typu Lastpass/ 1Password a nie pseudokryptografii z archiwera czy ROT13.

A czym bêdziesz rozszyfrowywa³? Zalet± mojego sposobu jest rozszyfrowywanie w pamiêci. Tak szyfrujê wszystkie wra¿liwe notatki, które chcê nosiæ przy sobie, czy mieæ "wszêdzie".

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-18 10:43:27
Autor: Wojciech Bancer
On 2013-11-17, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:
[...]

Przy 1Password zapomiêtujesz 1 has³o (Master Password), a resztê masz
zapisan± w urz±dzeniu/w aplikacji na komputerze.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2013-11-16 09:28:44
Autor: Shrek
On 2013-11-15 21:50, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Zazwyczaj s± to jednorazowe smsy - jak najbardziej podpisane;)

Shrek.

Data: 2013-11-16 16:07:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?

"Shrek" l67abs$3da$1@node2.news.atman.pl

Zazwyczaj s± to same has³a -- obca osoba nie odgadnie, które do którego konta.

Zazwyczaj s± to jednorazowe smsy - jak najbardziej podpisane;)

Obok SMSów (starych rzecz jasna, czyli nieaktualnych) s± loginy i has³a.

Data: 2013-11-17 09:57:38
Autor: Shrek
On 2013-11-16 16:07, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Do tego d±¿ê - zostaj± tylko loginy i has³a (no i pin do telefonu lub uk³adanka na wybudzenie telefonu). Co¶ co sie nie¼le sprawdza³o i nazywa³o "lista hase³ jednorazowych" NA OGÓ£ nie stanowi ju¿ dodatkowego zabezpieczenia jak kto¶ ma fizycznie twój smartfon w rêku.

Shrek.

Data: 2013-11-15 10:34:22
Autor: Wojciech Bancer
On 2013-11-15, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

[...]

Gdy ukradn± ci portfel - ukradn± tylko to, co w nim mia³e¶. Gdy ukradn± telefon - mog± wyczy¶ciæ ciê do zera.

W jaki sposób?

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2013-11-15 12:07:04
Autor: Borys Pogore³o
który smartfon do obsługi bankowości mobilnej?
Dnia Fri, 15 Nov 2013 10:34:22 +0100, Wojciech Bancer napisa³(a):

Gdy ukradn± ci portfel - ukradn± tylko to, co w nim mia³e¶. Gdy ukradn± telefon - mog± wyczy¶ciæ ciê do zera.

W jaki sposób?

Je¶li kto¶ niefrasobiliwie zapisa³ has³o do systemu bankowo¶ci
elektronicznej w telefonie (niektóre przegl±darki mobilne ignoruj± blokadê
tego), a bank potwierdza transakcje kodami SMS, to wtedy jest pozamiatane.

Ale to tylko dowód na to, ¿e to jest mozliwe, na pewno nie regu³a :)

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-11-15 05:20:49
Autor: ls
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?
W dniu pi±tek, 15 listopada 2013 12:07:04 UTC+1 u¿ytkownik Borys Pogore³o napisa³:

[...]

Tak samo mozesz zapisac loginy i hasla na domowym kompie, ktory moze zostac wyniesiony przez wlamywacza. Tez jest to mozliwe.

--
pozdr.
ls

Data: 2013-11-15 22:11:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?

"ls" 58ac6ab8-bc5a-4a5b-9369-f924301f2922@googlegroups.com

: Tak samo mozesz zapisac loginy i hasla na domowym kompie,
: ktory moze zostac wyniesiony przez wlamywacza. Tez jest
: to mozliwe.

SMS obierany jest przez telefon, nie przez komputer.
Trac±c tylko komputer, nie tracisz dostêpu do SMS.
Trac±c tylko telefon -- tracisz loginy, has³a i SMSy...

Rozwi±zanie jest proste, ale nieskuteczne -- niemo¿liwo¶æ
lania do odbiorców, których dane nie zosta³y wprowadzone
via komp. Nieskuteczne, bo czêsto nie ma mo¿liwo¶ci
odró¿nienia telefonu od kompa.

Data: 2013-11-15 13:18:53
Autor: xbartx
mobilnej?
Dnia Fri, 15 Nov 2013 12:07:04 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

Jeśli ktoś niefrasobiliwie zapisał hasło do systemu bankowości
elektronicznej w telefonie (niektóre przeglądarki mobilne ignorują
blokadÄ™ tego), a bank potwierdza transakcje kodami SMS, to wtedy jest
pozamiatane.

Ale to tylko dowód na to, że to jest mozliwe, na pewno nie reguła :)

Jeżeli ktoś się decyduje na smartphone i jeżeli wykonuje na nim coś więcej niż rozmowa głosowa, sms i zwykłe przeglądanie internetu to podstawową sprawą wydaje się zablokowanie dostępu do telefonu hasłem, pinem itd itp. Podejrzewam, że w tym momencie taki smartphone jest lepiej zabezpieczony niż domowy komputer/laptop ;)

Xenocide

Data: 2013-11-15 15:17:55
Autor: Wojciech Bancer
On 2013-11-15, xbartx <bart@hashzero.net> wrote:

[...]

Je¿eli kto¶ siê decyduje na smartphone i je¿eli wykonuje na nim co¶ wiêcej ni¿ rozmowa g³osowa, sms i zwyk³e przegl±danie internetu to podstawow± spraw± wydaje siê zablokowanie dostêpu do telefonu has³em, pinem itd itp.

Albo fingerprint scanner. :)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

który smartfon do obsługi bankowośc i mobilnej?