kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣ci m obilnej?

Data: 2013-11-13 21:47:06
Autor: RobertS
kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣ci m obilnej?
witam

pytanko jak w temacie: z jakiego sprz臋tu korzystacie?

mam iPhone'a ale pad艂o w nim wifi i ju偶 bankowa膰 na nim nie mog臋 ;-/
generalnie to ju偶 szmelc i potrzebuj臋 co艣 innego

czy kto艣 mo偶e mia艂 iPhone'a oraz jakiego艣 Samsunga lub innego i mo偶e por贸wna膰 jako艣膰 obs艂ugi bankowych system贸w przez ww. urz膮dzenia

jak dzia艂aj膮 bankowe aplikacje na androidzie?

mam dylemat czy p贸j艣膰 znowu w ajfona czy da膰 sobie spok贸j i zanaby膰 co艣 innego

RobertS

Data: 2013-11-14 03:39:19
Autor: ls
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
W dniu 秗oda, 13 listopada 2013 21:47:06 UTC+1 u縴tkownik RobertS napisa:
witam
pytanko jak w temacie: z jakiego sprz阾u korzystacie?
mam iPhone'a ale pad硂 w nim wifi i ju bankowa na nim nie mog ;-/
generalnie to ju szmelc i potrzebuj co innego
czy kto mo縠 mia iPhone'a oraz jakiego Samsunga lub innego i mo縠 por體na jako舵 obs硊gi bankowych system體 przez ww. urz眃zenia
jak dzia砤j bankowe aplikacje na androidzie?
mam dylemat czy p骿舵 znowu w ajfona czy da sobie spok骿 i zanaby co innego

Moj problem to telefon z Symbianem, wiec na nim chodzi mi tylko BZWBK, a do niedawna Rajfi.
Braki telefonu z Androidem nadrabiam tabletem (Samsung GT 2), a w nim chodza: Mille, Getin, Sync, Citi, mBank, no i Bill :)
Powyzsze chodza dobrze, takze na Aero2. Nawet obskoczylem fotokase w Citi nedznym (3Mpx) aparatem tabletu.
Minusem jest to, ze producenci softu myslac o aplikacjach mobilnych, oczami wyobrazni widza smartfony, ktore maja ekrany mniejsze, niz tablet 10". Efektem jest pikseloza w niektorych aplikacjach i wymuszanie pionowego ulozenia tabletu

--
pozdr.
ls

Data: 2013-11-14 06:49:37
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-13 21:47, RobertS pisze:

jak dzia艂aj膮 bankowe aplikacje na androidzie?

Nie wiem, nie u偶ywam :) Wszystko robi臋 przegl膮dark膮 (ING, BG呕, mB, mille, EB) i to cz臋sto wymuszam "tryb komputera".

mam dylemat czy p贸j艣膰 znowu w ajfona czy da膰 sobie spok贸j i zanaby膰 co艣
innego

Don't be an iDiot!
:)

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-14 00:52:15
Autor: luc
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
W dniu czwartek, 14 listopada 2013 06:49:37 UTC+1 u縴tkownik sqlwiel napisa:
W dniu 2013-11-13 21:47, RobertS pisze:

> jak dzia砤j bankowe aplikacje na androidzie?

Nie wiem, nie u縴wam :) Wszystko robi przegl眃ark (ING, BG, mB, mille, EB) i to cz阺to wymuszam "tryb komputera".

EB zrobi zgrabn apk na androida - od razu integruje w sobie te token. Jej wada, to brak przelew體 ekspresowych.

pzdrwm
luc

Data: 2013-11-14 11:28:58
Autor: Marcin N
kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣c i mobilnej?
W dniu 2013-11-13 21:47, RobertS pisze:
witam

pytanko jak w temacie: z jakiego sprz臋tu korzystacie?

Z 偶adnego. Tylko w domu. Telefon do obs艂ugi pieni臋dzy to niepowa偶ny pomys艂.

--
MN

Data: 2013-11-14 17:54:00
Autor: jakson
kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣ci mobilnej?
Z 偶adnego. Tylko w domu. Telefon do obs艂ugi pieni臋dzy to niepowa偶ny pomys艂.

Mozesz uzasadnic to (IMHO) dziwne stwierdzenie?

PS
Czym roznia sie dzisiejsze smartfony od komputerow (poza mniejsza wydajnoscia i ekranem)?

Data: 2013-11-14 18:00:43
Autor: loco
W dniu 2013-11-14 11:28, Marcin N pisze:
W dniu 2013-11-13 21:47, RobertS pisze:
witam

pytanko jak w temacie: z jakiego sprz臋tu korzystacie?

Z 偶adnego. Tylko w domu. Telefon do obs艂ugi pieni臋dzy to niepowa偶ny pomys艂.

R贸wnie dobrze m贸g艂by艣 napisa膰:
"Z 偶adnego. Tylko w okienku. Internet do obs艂ugi pieni臋dzy to niepowa偶ny pomys艂."

Nie ma znaczenia czy korzystasz z komputera/telefonu/czynnika bia艂kowego o ile robisz to z g艂ow膮.

Data: 2013-11-14 23:51:01
Autor: ls
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
W dniu czwartek, 14 listopada 2013 11:28:58 UTC+1 u縴tkownik Marcin N napisa:
W dniu 2013-11-13 21:47, RobertS pisze:
> pytanko jak w temacie: z jakiego sprz阾u korzystacie?

Z 縜dnego. Tylko w domu. Telefon do obs硊gi pieni阣zy to niepowa縩y pomys.

Z litosci Twoja wypowiedz potraktuje jako zart ;)

--
pozdr.
ls

Data: 2013-11-15 09:48:55
Autor: Marcin N
W dniu 2013-11-15 08:51, ls pisze:
[...]

Gdy ukradn ci portfel - ukradn tylko to, co w nim mia砮. Gdy ukradn telefon - mog wyczy禼i ci do zera.
Ale oczywi禼ie - 縜rtuj sobie w najlepsze.

--
MN

Data: 2013-11-15 05:17:35
Autor: ls
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
W dniu pi眛ek, 15 listopada 2013 09:48:55 UTC+1 u縴tkownik Marcin N napisa:
Gdy ukradn ci portfel - ukradn tylko to, co w nim mia砮. Gdy ukradn  telefon - mog wyczy禼i ci do zera.
Ale oczywi禼ie - 縜rtuj sobie w najlepsze.

Zapewne nie uzywasz telefonu do laczenia sie z bankiem, gdyz wiedzialbys, ze do tego celu potrzebny jest login i haslo, ktorych nie musisz nalepiac na odwrocie telefonu, by ulatwic zlodziejowi prace.
Idac Twoim tokiem rozumowania, rownie dobrze ktos moglby zakrasc sie do Twego domu i uzywajac Twojego kompa wyczyscic Ci konta.
Na Twoim miejscu, bardziej od kradziezy telefonu balbym sie kradziezy portfela, w ktorym moga byc karty zblizeniowe ;)

--
pozdr.
ls

Data: 2013-11-15 15:56:57
Autor: Marcin N
W dniu 2013-11-15 14:17, ls pisze:
[...]

Masz racj. Boj si okradni阠ia kart zbli縠niowych. Ten wynalazek pozwala mnie okra舵 nawet bez dotykania mojego portfela. Idealny pomys.

Dlatego moje karty zbli縠niowe maj wy潮czon mo縧iwo舵 p砤cenia zbli縠niowo.

--
MN

Data: 2013-11-15 10:20:58
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-15 09:48, Marcin N pisze:

Z 縜dnego. Tylko w domu. Telefon do obs硊gi pieni阣zy to niepowa縩y
pomys.

Z litosci Twoja wypowiedz potraktuje jako zart ;)

Gdy ukradn ci portfel - ukradn tylko to, co w nim mia砮. Gdy ukradn

Tak. Zaledwie te kilkaset z.
Przy okazji - dow骴 osobisty oraz inny dokument to縮amo禼i ze zdj阠iem (leg. pracownicza, PJ). Potem, z takim kpl dokument體 i facetem troch do Ciebie podobnym kupuj w paru miejscach po telewizorze 60" na kredyt.

telefon - mog wyczy禼i ci do zera.
Oczywi禼ie.
W telefonie mam przecie zapisane (na obudowie, 縠by nie szuka):
- bankowy nr klienta (czyli "login")
- has硂 do serwisu transakcyjnego
- niezaszyfrowan list hase jednorazowych, je秎i u縴wam

Ale oczywi禼ie - 縜rtuj sobie w najlepsze.

S硊sznie. U秏iech - dobra rzecz.

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-15 17:28:48
Autor: Shrek
On 2013-11-15 10:20, sqlwiel wrote:

Oczywi禼ie.
W telefonie mam przecie zapisane (na obudowie, 縠by nie szuka):

- niezaszyfrowan list hase jednorazowych, je秎i u縴wam

To akurat sporo ludzi ma rzeczywi禼ie niezaszyfowane w telefonie;)

Shrek

Data: 2013-11-15 21:50:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?

"Shrek" l65i3p$5ln$1@node1.news.atman.pl

- niezaszyfrowan list hase jednorazowych, je秎i u縴wam

To akurat sporo ludzi ma rzeczywi禼ie niezaszyfowane w telefonie;)

Zazwyczaj s to same has砤 -- obca osoba nie odgadnie, kt髍e do kt髍ego konta.

Data: 2013-11-16 07:42:25
Autor: sqlwiel
[...]

Ja tam mam zaszyfrowane, w prosty spos骲, do rozszyfrowania w pami阠i. Szyfruj sprytszitem, co w rodzaju rot13 (raczej rot5), ale niedok砤dnie. Opr骳z telefonu jeszcze wys砤ne do siebie mejlem na klika kont.

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-16 16:11:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?

"sqlwiel" 528713d3$0$2297$65785112@news.neostrada.pl

Ja tam mam zaszyfrowane, w prosty spos骲, do rozszyfrowania
w pami阠i. Szyfruj sprytszitem, co w rodzaju rot13 (raczej
rot5), ale niedok砤dnie. Opr骳z telefonu jeszcze wys砤ne do
siebie mejlem na klika kont.

Mo縩a te spakowa archiwizerem z hase砶iem i pami阾a jedno
has硂 do rozpakowania. Aplikacja Millego w og髄e nie wymaga
loginu i has砤, ale wymaga czego w rodzaju kr髏kiego PINu.

Data: 2013-11-16 16:43:01
Autor: sqlwiel
[...]

Dlatego m.in. nie lubi "aplikacji mobilnych". Mille przez przegl眃ark, to 8-cyfrowy nrk plus 8-c. has硂 (plus dwa znaki z PESELa, ale to ju zb阣ne krety駍two, bo pesel jest zasadniczo jawny)

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-16 20:33:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?

"sqlwiel" 52879287$0$2279$65785112@news.neostrada.pl

[...]

To niestety prawda -- pesele s znane.
Nie jest to 縜dne zabezpieczenie, ale uprzykrzenie.
IMO dobr metod jest:

  () login + has硂 do podgl眃ania i zlecania
     przelew體 ,,bezpiecznych''
  () oraz SMS do operacji ryzykownych.

IMO 3 pr骲y to ma硂. Mo縩a wr阠z uzale縩i liczb
pr骲 od wielko禼i chybienia, bior眂 pod uwag
rozk砤d klawiszy na klawiaturze akurat u縴wanej.

Mo縩a te zablokowa dost阷 jedynie na jako czas
a SMSem powiadomi klienta o nieudanej pr骲ie logowania.

Mo縩a tez zablokowa dost阷 trwale i wys砤 SMS,
w kt髍ym b阣zie opisana procedura odblokowywania.

Mnie ,,aplikacja mobilna'' Millego podoba si.

Data: 2013-11-17 04:13:27
Autor: mucher
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
On Saturday, November 16, 2013 4:11:26 PM UTC+1, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
"sqlwiel" wrote

> [...]

has硂 do rozpakowania. Aplikacja Millego w og髄e nie wymaga

loginu i has砤, ale wymaga czego w rodzaju kr髏kiego PINu.

A jeszcze lepiej u縴 jakiego managera hase typu Lastpass/ 1Password a nie pseudokryptografii z archiwera czy ROT13.

mucher

Data: 2013-11-17 16:14:47
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-17 13:13, mucher@gmail.com pisze:

A jeszcze lepiej u縴 jakiego managera hase typu Lastpass/ 1Password a nie pseudokryptografii z archiwera czy ROT13.

A czym b阣ziesz rozszyfrowywa? Zalet mojego sposobu jest rozszyfrowywanie w pami阠i. Tak szyfruj wszystkie wra縧iwe notatki, kt髍e chc nosi przy sobie, czy mie "wsz阣zie".

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-18 10:43:27
Autor: Wojciech Bancer
On 2013-11-17, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:
[...]

Przy 1Password zapomi阾ujesz 1 has硂 (Master Password), a reszt masz
zapisan w urz眃zeniu/w aplikacji na komputerze.

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2013-11-16 09:28:44
Autor: Shrek
On 2013-11-15 21:50, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Zazwyczaj s to jednorazowe smsy - jak najbardziej podpisane;)

Shrek.

Data: 2013-11-16 16:07:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?

"Shrek" l67abs$3da$1@node2.news.atman.pl

Zazwyczaj s to same has砤 -- obca osoba nie odgadnie, kt髍e do kt髍ego konta.

Zazwyczaj s to jednorazowe smsy - jak najbardziej podpisane;)

Obok SMS體 (starych rzecz jasna, czyli nieaktualnych) s loginy i has砤.

Data: 2013-11-17 09:57:38
Autor: Shrek
On 2013-11-16 16:07, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Do tego d笨 - zostaj tylko loginy i has砤 (no i pin do telefonu lub uk砤danka na wybudzenie telefonu). Co co sie nie糽e sprawdza硂 i nazywa硂 "lista hase jednorazowych" NA OG樱 nie stanowi ju dodatkowego zabezpieczenia jak kto ma fizycznie tw骿 smartfon w r阫u.

Shrek.

Data: 2013-11-15 10:34:22
Autor: Wojciech Bancer
On 2013-11-15, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

[...]

Gdy ukradn ci portfel - ukradn tylko to, co w nim mia砮. Gdy ukradn telefon - mog wyczy禼i ci do zera.

W jaki spos骲?

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2013-11-15 12:07:04
Autor: Borys Pogore硂
kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣ci mobilnej?
Dnia Fri, 15 Nov 2013 10:34:22 +0100, Wojciech Bancer napisa(a):

Gdy ukradn ci portfel - ukradn tylko to, co w nim mia砮. Gdy ukradn telefon - mog wyczy禼i ci do zera.

W jaki spos骲?

Je秎i kto niefrasobiliwie zapisa has硂 do systemu bankowo禼i
elektronicznej w telefonie (niekt髍e przegl眃arki mobilne ignoruj blokad
tego), a bank potwierdza transakcje kodami SMS, to wtedy jest pozamiatane.

Ale to tylko dow骴 na to, 縠 to jest mozliwe, na pewno nie regu砤 :)

--
Borys Pogore硂
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-11-15 05:20:49
Autor: ls
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
W dniu pi眛ek, 15 listopada 2013 12:07:04 UTC+1 u縴tkownik Borys Pogore硂 napisa:

[...]

Tak samo mozesz zapisac loginy i hasla na domowym kompie, ktory moze zostac wyniesiony przez wlamywacza. Tez jest to mozliwe.

--
pozdr.
ls

Data: 2013-11-15 22:11:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?

"ls" 58ac6ab8-bc5a-4a5b-9369-f924301f2922@googlegroups.com

: Tak samo mozesz zapisac loginy i hasla na domowym kompie,
: ktory moze zostac wyniesiony przez wlamywacza. Tez jest
: to mozliwe.

SMS obierany jest przez telefon, nie przez komputer.
Trac眂 tylko komputer, nie tracisz dost阷u do SMS.
Trac眂 tylko telefon -- tracisz loginy, has砤 i SMSy...

Rozwi眤anie jest proste, ale nieskuteczne -- niemo縧iwo舵
lania do odbiorc體, kt髍ych dane nie zosta硑 wprowadzone
via komp. Nieskuteczne, bo cz阺to nie ma mo縧iwo禼i
odr罂nienia telefonu od kompa.

Data: 2013-11-15 13:18:53
Autor: xbartx
mobilnej?
Dnia Fri, 15 Nov 2013 12:07:04 +0100, Borys Pogore艂o napisa艂(a):

Je艣li kto艣 niefrasobiliwie zapisa艂 has艂o do systemu bankowo艣ci
elektronicznej w telefonie (niekt贸re przegl膮darki mobilne ignoruj膮
blokad臋 tego), a bank potwierdza transakcje kodami SMS, to wtedy jest
pozamiatane.

Ale to tylko dow贸d na to, 偶e to jest mozliwe, na pewno nie regu艂a :)

Je偶eli kto艣 si臋 decyduje na smartphone i je偶eli wykonuje na nim co艣 wi臋cej ni偶 rozmowa g艂osowa, sms i zwyk艂e przegl膮danie internetu to podstawow膮 spraw膮 wydaje si臋 zablokowanie dost臋pu do telefonu has艂em, pinem itd itp. Podejrzewam, 偶e w tym momencie taki smartphone jest lepiej zabezpieczony ni偶 domowy komputer/laptop ;)

Xenocide

Data: 2013-11-15 15:17:55
Autor: Wojciech Bancer
On 2013-11-15, xbartx <bart@hashzero.net> wrote:

[...]

Je縠li kto si decyduje na smartphone i je縠li wykonuje na nim co wi阠ej ni rozmowa g硂sowa, sms i zwyk砮 przegl眃anie internetu to podstawow spraw wydaje si zablokowanie dost阷u do telefonu has砮m, pinem itd itp.

Albo fingerprint scanner. :)

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2013-11-14 11:36:27
Autor: Crimi
kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣c i mobilnej?
A ju偶 za nied艂ugo dasz sobie czipa wszczepi膰 dla wygody ?
Je艣li interesuje Ci臋 pe艂na inwigilacja to jeste艣 na dobrym kursie i 艣cie偶ce.

Data: 2013-11-14 11:52:24
Autor: Wojciech Bancer
On 2013-11-14, Crimi <robertsad@wp.pl> wrote:

[...]

A ju za nied硊go dasz sobie czipa wszczepi dla wygody ?

A w czym problem?
Je秎i interesuje Ci pe硁a inwigilacja to jeste na dobrym kursie i 禼ie縞e.

Jedno z drugiego absolutnie nie wynika.

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2013-11-14 17:39:49
Autor: Borys Pogore硂
kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣c i mobilnej?
Dnia Thu, 14 Nov 2013 11:36:27 +0100, Crimi napisa(a):

A ju za nied硊go dasz sobie czipa wszczepi dla wygody ?
Je秎i interesuje Ci pe硁a inwigilacja to jeste na dobrym kursie i 禼ie縞e.

Wiesz, niekt髍zy to mnie uwa縜j za paranoika je秎i chodzi o prywatno舵 w
sieci, ale czym to si r罂ni od korzystania ze zwyczajnej bankowo禼i
elektronicznej?

--
Borys Pogore硂
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-11-14 17:47:39
Autor: Tomasz Finke
kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣c i mobilnej?
W dniu 2013-11-14 17:39, Borys Pogore艂o pisze:

Wiesz, niekt贸rzy to mnie uwa偶aj膮 za paranoika je艣li chodzi o prywatno艣膰 w
sieci, ale czym to si臋 r贸偶ni od korzystania ze zwyczajnej bankowo艣ci
elektronicznej?

Niekt贸re aplikacje do bankowo艣ci mobilnej 偶膮daj膮 dost臋pu do lokalizacji
geograficznej u偶ytkownika oraz listy kontakt贸w w telefonie.  Np. taki
Sync si臋 chwali: "Aplikacja ma dost臋p do GPS.  Pozwoli to szybko zlokalizowa膰 najbli偶szy bankomat lub wp艂atomat. Dzi臋ki wykorzystaniu przez aplikacj臋 informacji osobistych (np. ksi膮偶ki telefonicznej) b臋dziesz m贸g艂 r贸wnie偶 wygodnie do艂adowywa膰 telefony typu PrePaid (鈥瀗a kart臋鈥), a czujnik po艂o偶enia telefonu (sterowania sprz臋towego) pozwoli Ci zaktualizowa膰 informacje o saldzie."  Ja bardzo dzi臋kuj臋 za tego rodzaju udogodnienia i pozostan臋 przy zwyk艂ej przegl膮darce.

T.

Data: 2013-11-14 18:06:28
Autor: loco
W dniu 2013-11-14 17:47, Tomasz Finke pisze:

[...]

Czy jest jaki艣 obowi膮zek posiadania w艂膮czonego GPS, by korzysta膰 z takiej aplikacji? Aplikacja przed zainstalowaniem chyba informuje o tym do czego b臋dzie chcia艂a uzyska膰 dost臋p. U偶ytkownik ma prosty wyb贸r - zainstalowa膰 aplikacj臋 lub skorzysta膰 z dowolnej przegl膮darki www.

Data: 2013-11-14 18:08:15
Autor: jakson
kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣ci mobilnej?
Niekt贸re aplikacje do bankowo艣ci mobilnej 偶膮daj膮 dost臋pu do lokalizacji
geograficznej u偶ytkownika oraz listy kontakt贸w w telefonie.

Niektore? Myslalem, ze wiekszosc jesli nie wszystkie...

Ci zaktualizowa膰 informacje o saldzie."  Ja bardzo dzi臋kuj臋 za tego rodzaju udogodnienia i pozostan臋 przy zwyk艂ej przegl膮darce.

a) to samo grozi na "stacjonarnym" komputerze
b) i tu, i tu mozesz to zablokowac, ew. uzyc np. fake gps
c) smartfony (jak nazwa wskazuje) sa dla "smart people"

Data: 2013-11-14 19:40:07
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2013-11-14 18:08, jakson pisze:

c) smartfony (jak nazwa wskazuje) sa dla "smart people"

No jasne, a "inteligencja" ich w砤禼icieli ro秐ie z ka縟 now wersj systemu i kolejnym rdzeniem procesora.

T.

Data: 2013-11-14 18:21:36
Autor: Borys Pogore硂
kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣c i mobilnej?
Dnia Thu, 14 Nov 2013 17:47:39 +0100, Tomasz Finke napisa艂(a):

[...]

To taka aplikacja bankowa szybciej by wylecia艂a z mojego telefonu, ni偶 si臋
na nim pojawi艂a.

Sync si臋 chwali: "Aplikacja ma dost臋p do GPS.  Pozwoli to szybko zlokalizowa膰 najbli偶szy bankomat lub wp艂atomat.

To akurat nie jest g艂upie, ale wystarczy mi mapa POI w nawigacji.

Dzi臋ki wykorzystaniu przez aplikacj臋 informacji osobistych (np. ksi膮偶ki telefonicznej) b臋dziesz m贸g艂 r贸wnie偶 wygodnie do艂adowywa膰 telefony typu PrePaid (鈥瀗a kart臋鈥),

Jak to niby ma dzia艂a膰?

a czujnik po艂o偶enia telefonu (sterowania sprz臋towego) pozwoli Ci zaktualizowa膰 informacje o saldzie."

Jw, o co chodzi?

--
Borys Pogore艂o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-11-14 19:40:01
Autor: Tomasz Finke
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
W dniu 2013-11-14 18:21, Borys Pogore硂 pisze:

Jak to niby ma dzia砤?

Jw, o co chodzi?

Kawa砮k opisu jest tutaj:

http://innowacje.sync.pl/bankowosc_mobilna

"W systemie bankowo禼i mobilnej zwracamy du勘 uwag na bezpiecze駍two i jeste秏y przekonani, 縠 stosowane przez nas zabezpieczenia gwarantuj pe硁 ochron Twoich finans體"

I pewnie nawet nie k砤mi, przecie wyra糿ie pisz tylko o ochronie
finans體, a nie prywatno禼i u縴tkownika :-)

T.

Data: 2013-11-14 18:24:44
Autor: Wojciech Bancer
On 2013-11-14, Tomasz Finke <tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:

[...]

Wiesz, niekt髍zy to mnie uwa縜j za paranoika je秎i chodzi o prywatno舵 w
sieci, ale czym to si r罂ni od korzystania ze zwyczajnej bankowo禼i
elektronicznej?

Niekt髍e aplikacje do bankowo禼i mobilnej 勘daj dost阷u do lokalizacji
geograficznej u縴tkownika oraz listy kontakt體 w telefonie.

Co wymaga zgody u縴tkownika tego telefonu. I tyle na temat.

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2013-11-28 01:09:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?

"Tomasz Finke" l62us7$cg3$1@news.dialog.net.pl

Ci zaktualizowa informacje o saldzie."  Ja bardzo dzi阫uj za tego rodzaju udogodnienia i pozostan przy zwyk砮j przegl眃arce.

A wiesz o tym, 縠 przegl眃arka i bez dost阷u do
odbiornika GPS potrafi pokaza Ci, gdzie jeste?
Oprze si o sieci WiFi, kt髍e znajdzie w Twoi s眘iedztwie.

Data: 2013-11-14 22:36:31
Autor: jo44
W dniu 2013-11-14 11:36, Crimi pisze:

Je艣li interesuje Ci臋 pe艂na inwigilacja to jeste艣 na dobrym kursie i
艣cie偶ce.

L膮dowanie b臋dzie jednak "twarde"! :)

Data: 2013-11-14 11:50:55
Autor: Wojciech Bancer
On 2013-11-13, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

[...]

Mam kilka os骲 w firmie po przesiadce "w drug" stron i generalnie chwal
iOS za du縪 lepsze UX i og髄nie lepszy feel w czasie u縴tkowania. I raczej
nikt nie jest ch阾ny by wr骳i do A.

Tylko 縠 iP nie op砤ca si kupowa u operator體. Lepiej kupi sobie nawet na raty, a u operatora wz辨 sensowny tani abonament z pakietem internetowym
rz阣u 1-2GB (da si znale兼 w miar tanie).

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2013-11-14 23:09:25
Autor: RobertS
[SPAM]kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?

[...]

1. telefon mam "na kart", nie korzystam z prywatnych abonament體 czyli taki czy inny to tylko na raty (np. w KK Mille) bez wi眤ania si umow z jakim telekomem

2. czyli jednak iP a nie jaki wynalazek z A.? czasem mam potrzeb wykonania operacji przez telefon, jak dla mnie te aplikacje nie s bardziej niebezpieczne ni korzystanie z bankowo禼i elektronicznej w necie (komputer)

RobertS

Data: 2013-11-15 10:35:54
Autor: Wojciech Bancer
[SPAM]kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣ci mobilnej?
On 2013-11-14, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

2. czyli jednak iP a nie jaki wynalazek z A.? czasem mam potrzeb wykonania operacji przez telefon, jak dla mnie te aplikacje nie s bardziej niebezpieczne ni korzystanie z bankowo禼i elektronicznej w necie (komputer)

Nie mieszam si do dyskusji sprz阾owych, ale je秎i by砮/jeste przyzwyczajony
do tego jak co dzia砤 w iOS, to my秎 縠 mo縠sz by zawiedziony jako禼i
UX aplikacji na A. Nie m體i, 縠 dla tych konkretnych b阣zie gorzej, ale
z obserwacji reakcji znajomych mam wra縠nie, 縠 jednak A. ma gorsze wizualnie/
UXowo aplikacje.

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2013-11-15 22:07:42
Autor: RobertS
[SPAM][SPAM]kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?

[...]

i w砤秐ie tego rodzaju opinii szuka砮m, nie lubi zmienia dobrego na lepsze, ale na gorsze jeszcze mniej

a w kwestii bezpiecze駍twa: aplikacje bankowe mam zapisane na jednym urz眃zeniu (iPhone, oczywi禼ie zabezpieczone has砤mi, PINami), natomiast kody jednorazowe wysy砤ne s na inny numer (inne urz眃zenie), gdybym straci to pierwsze to krzywda mi si nie stanie

RobertS

Data: 2013-11-16 09:34:47
Autor: xbartx
[SPAM][SPAM]kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
Dnia Fri, 15 Nov 2013 22:07:42 +0100, RobertS napisa艂(a):

i w艂a艣nie tego rodzaju opinii szuka艂em, nie lubi臋 zmienia膰 dobrego na
lepsze, ale na gorsze jeszcze mniej

Jak to m贸wi膮 "lepsze znane z艂o ni偶 nie znane dobro" :)
Sprawd藕 tylko dok艂adnie model, bo podobno z nowym iOS 7 ju偶 tak szybko i sprawnie nie wszystkie ja-telefony 艣migaj膮 np. m贸j kolega ma 4 albo 4s i generalnie narzeka a wr贸ci膰 do wersji 6 oczywi艣cie si臋 nie da, jak to u nich.

Xenocide

Data: 2013-11-17 21:37:11
Autor: RobertS
[SPAM][SPAM][SPAM]kt贸ry smartfon do o bs?ugi bankowos'ci mobilnej?

[...]

mam 4S z najnowszym softem i narzeka膰 nie mog臋 (no chyba, 偶e na kolorystyk臋 i kszta艂t ikon), ale wolniej nie jest

downgrad贸w na pewno robi膰 nie b臋d臋

RobertS

Data: 2013-11-14 13:07:52
Autor: www2
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
Ja na Twoim miejscu zrobilbym tak:
- jesli ten iPhone jest ok, poza wifi to sprawdz (mnie sie nie chce) czy pojdzie na nim Aero2 - jesli tak to to brac do niego (ale wtedy tel bedzie tylko do internetu) lub zmienic na abonament z odpowiednim pakietem danych - bez sensu "wyrzucac" ip jesli tylko wifi padlo - no chyba, ze to ip warty 300zl ;-)
- urzadzenia z Androidem oferuja wiekszy rozrzut sprzetu, a co za tym idzie
mozna kupic taniego Androida (nowego) co przy IP jest niemozliwe

Data: 2013-11-14 23:16:29
Autor: RobertS
[...]

z Aero2 nie pr贸bowa艂em, na razie sprzedam swojego iP i zobacz臋 co dalej, mo偶e jeszcze co艣 ciekawego wymy艣licie

ps
mam jeszcze n贸wk臋 Blackberry, ale nawet z pude艂ka nie wyj膮艂em...kto艣 korzysta z takiego wynalazku?

ju偶 sam wygl膮d mi si臋 nie podoba ;-/

RobertS

Data: 2013-11-15 14:49:38
Autor: jakson
[SPAM]kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣ci mobilnej?
z Aero2 nie pr贸bowa艂em, na razie sprzedam swojego iP i zobacz臋 co dalej, mo偶e jeszcze co艣 ciekawego wymy艣licie

BTW:
W Chinskich "klonach" dualsim to norma (2G+3G),
ale warto sprawdzic czy gniazdo 3G wspiera Aero2 (UMTS900)
i czy dual sim jest aktywny czy pasywny czy jaki tam.

Data: 2013-11-14 18:22:14
Autor: jakson
kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣ci mobilnej?
mam dylemat czy p贸j艣膰 znowu w ajfona czy da膰 sobie spok贸j i zanaby膰 co艣 innego

A widelki cenowe?

Tak czy siak szedlbym jednak w strone Androida:
- jakis nowoczesny, szybki 4-rdzeniowy procesor
- min. 1GB RAM
- ekran min. 4.5", min. ~1000x600, AMOLED lub IPS
- Android min. 4.x
....i nic nie bedzie zamulalo, zwlaszcza aplikacje bankowe.

Do 800zl powinienes miec jakis wybor.
Do 1200zl bedzie calkiem niezly wybor.

Data: 2013-11-14 20:54:05
Autor: Borys Pogore硂
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
Dnia Thu, 14 Nov 2013 18:22:14 +0100, jakson napisa(a):

- Android
...i nic nie bedzie zamulalo, zwlaszcza aplikacje bankowe.

 To si k丑ci z powy縮zym.

--
Borys Pogore硂
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-11-14 23:46:11
Autor: ls
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
W dniu czwartek, 14 listopada 2013 20:54:05 UTC+1 u縴tkownik Borys Pogore硂 napisa:
Dnia Thu, 14 Nov 2013 18:22:14 +0100, jakson napisa(a):
> - Android > ...i nic nie bedzie zamulalo, zwlaszcza aplikacje bankowe.
 To si k丑ci z powy縮zym.

Nie przesadzasz?
Ponad rok korzystam z aplikacji bankowych na Androidzie i efektu "zamulania" nie stwierdzilem. To nie sa jakies wymagajace gry ;)
Wrecz przeciwnie: wykonanie operacji bankowych poprzez aplikacje mobilne zajmuje mi zauwazalnie mniej czasu, niz klasyczne laczenie sie z kontem poprzez przegladarke.

--
pozdr.
ls

Data: 2013-11-15 13:37:24
Autor: jakson
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
- Android
...i nic nie bedzie zamulalo, zwlaszcza aplikacje bankowe.

To si k丑ci z powy縮zym.

Android ewoluuje na plus (choc nadal to nie Symbian),
platforma sprzetowa jest coraz bardziej wydajna, itd.
To wszystko razem sprawia, ze obecnie telefon z A
za 800zl to rakieta (co jeszcze 4-5 lat temu bylo nie do pomyslenia).

Data: 2013-11-15 14:17:19
Autor: Marcin N
W dniu 2013-11-15 13:37, jakson pisze:
- Android
...i nic nie bedzie zamulalo, zwlaszcza aplikacje bankowe.

To si k丑ci z powy縮zym.

Android ewoluuje na plus (choc nadal to nie Symbian),

Symbian? Mam telefon z Symbianem (Sony Vivaz Pro) - jeden z najbardziej wypasionych modeli z tym g體nem. Strasznie 縜硊j, 縠 da砮m si nabra na Symbiana. Nie rozumiem, jak to mo縩a chwali.

--
MN

Data: 2013-11-15 05:33:36
Autor: ls
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
W dniu pi眛ek, 15 listopada 2013 14:17:19 UTC+1 u縴tkownik Marcin N napisa:

Symbian? Mam telefon z Symbianem (Sony Vivaz Pro) - jeden z najbardziej wypasionych modeli z tym g體nem. Strasznie 縜硊j, 縠 da砮m si nabra na Symbiana. Nie rozumiem, jak to mo縩a chwali.

Fakt - jak kupowalem moja nokie, nic nie wskazywalo na to, ze dni Symbiana sa policzone. Teraz malo ktory bank udostepnia aplikacje na Symbiana :(

--
pozdr.
ls

Data: 2013-11-15 14:42:27
Autor: jakson
[...]

No wlasnie - nie rozumiesz:
- Gdyby na tej samej platformie sprzetowej siedzial Android,
to chodziliby to 2x wolniej.

Data: 2013-11-15 14:48:24
Autor: Marcin N
W dniu 2013-11-15 14:42, jakson pisze:
[...]

Ha ha ha...
Mam procek 720 HMz. Android z podobnymi prockami chodzi jak burza w por體naniu do mojego. Ca硑 czas musz na co czeka.

--
MN

Data: 2013-11-15 14:54:55
Autor: jakson
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
Ha ha ha...
Mam procek 720 HMz. Android z podobnymi prockami chodzi jak burza w por體naniu do mojego. Ca硑 czas musz na co czeka.

Mialem kilka tel. z Symbianem i Androidem
i z moich obserwacji jednoznacznie wynikalo,
ze "narzut" Androida jest znacznie wiekszy.

PS
Piszac "podobny procek" pewnie miales na mysli jedynie "podobny" zegar (MHz).
W nowoczesnych procesorach nie jest to glowny czynnik decydujacy o szybkosci.

Data: 2013-11-15 14:59:12
Autor: Marcin N
W dniu 2013-11-15 14:54, jakson pisze:
[...]

Mo縧iwe, nie b阣 si upiera. Wiem jednak, 縠 Symbian by moj pomy砶.
Przyk砤d: nie ma 縜dnego stopera. Pr骲owa砮m u縴wa kilka stoper體 firm trzecich, ale potrafi硑 si blokowa w chwili wygaszenia ekranu. Ich wyniki zawsze by硑 do舵 losowe.

Skoro Symbian nie potrafi poradzi sobie nawet z tak prozaicznym problemem - nie ma o czym dyskutowa.

--
MN

Data: 2013-11-14 23:11:49
Autor: RobertS
[...]

a jakie艣 sugerowane modele? kasa mnie jako艣 nie ogranicza, ale nie chc臋 by膰 frajerem, kt贸ry jako艣 mocno przep艂aci艂 za histerski sprz臋t

iP 4S by艂 ok, ale ta "awaria" mnie rozbi艂a, od kilkunastu lat korzystam z kom贸rek i pierwszy raz urz膮dzenie si臋 popsu艂o

RobertS

Data: 2013-11-14 23:53:07
Autor: Borys Pogore硂
[SPAM]kt贸ry smartfon do obs艂ugi bank owo艣ci mobilnej?
Dnia Thu, 14 Nov 2013 23:11:49 +0100, RobertS napisa(a):

Do 800zl powinienes miec jakis wybor.
Do 1200zl bedzie calkiem niezly wybor.

a jakie sugerowane modele? kasa mnie jako nie ogranicza, ale nie chc by frajerem, kt髍y jako mocno przep砤ci za histerski sprz阾

Je秎i kasa Ci nie ogranicza, to sprawd "flagowce" poszczeg髄nych
producent體. Samsung S4, Xperia Z, HTC One lub od razu najnowszy Nexus
("go硑" Android). Jest szansa, 縠 nie b阣zie przycina ;)

--
Borys Pogore硂
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-11-15 00:02:28
Autor: RobertS
[...]

zapomnia砮m tylko doda, 縠 nie chcia砨ym aby sprz阾 by wi阫szy od iPhone'a

to ma by przede wszystkim telefon a nie tablet...obejrz sobie ww.

dzi阫i za wskaz體ki ;-)

RobertS

Data: 2013-11-15 07:35:51
Autor: xbartx
[SPAM][SPAM]kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
Dnia Fri, 15 Nov 2013 00:02:28 +0100, RobertS napisa艂(a):

zapomnia艂em tylko doda膰, 偶e nie chcia艂bym aby sprz臋t by艂 wi臋kszy od
iPhone'a

to ma by膰 przede wszystkim telefon a nie tablet...obejrz臋 sobie ww.

dzi臋ki za wskaz贸wki ;-)

Tutaj b臋dziesz mia艂 raczej problem. Z ja-telefonem jest tak, 偶e kiedy艣 obwie艣cili, 偶e 3,5 cala jest idealne i nikt wi臋cej nie potrzebuje. Teraz jako艣 pod naciskiem rynku zrobili te 4 cale ale ca艂a reszta peletonu jest ju偶 znowu mocno z przodu. No i znowu maj膮 problem, bo niby te 3,5 jest idealne a wychodzi 偶e ju偶 i 4 to za ma艂o ;)
Powiem szczerze, 偶e ci臋偶ko jest teraz kupi膰 co艣 zamkni臋te w 4 calach, bo wszystkie flagowce wychodz膮 w okolicach 5 cali i lepiej, no chyba 偶e wersja mini. Ja osobi艣cie te偶 bym chcia艂 jakie艣 sprytne 4 cale ale trzeba chyba czeka膰 na jaki艣 mi艂y powr贸t do korzeni.

Ostatnio szuka艂em czego艣 na Androidzie ale do grania w jedn膮 gierk臋 (wi臋c wielko艣膰 ekranu nie gra zbytnio roli), bo normalnie u偶ywam Nokii na Windows Phone i powiem Ci, 偶e ciekawie wygl膮da oferta chi艅skich producent贸w. Oczywi艣cie nie s膮 to jakie艣 tandetne podr贸by tylko normalne produkty. Zobacz sobie na to por贸wnanie:

<http://telchina.pl/najczesciej-zadawane-pytania-przy-kupowaniu-pelen-
proces-t5175.html>

i generalnie poczytaj na tym forum, bo jest sporo ciekawych opinii i niekoniecznie samych pochlebnych a te s膮 chyba najbardziej warto艣ciowe.
Z moich poszukiwa艅 wpad艂 mi w oko Haier w910 albo THL W100, bo szuka艂em czego艣 z dobrym aparatem. Przypatrz si臋 te偶 Zopo, Iocean albo Miui. Og贸lnie telefony te niczym nie ust臋puj膮 HTC, Samsungowi, LG czy nawet Apple a s膮 du偶o, du偶o ta艅sze.
No i zawsze mo偶esz te偶 popatrzy膰 na ofert臋 Nokii z Windows Phone, bo ju偶 chyba praktycznie wi臋kszo艣膰 bank贸w ma r贸wnie偶 swoje aplikacj臋 dla tego sytemu mobilnego.

Xenocide

Data: 2013-11-15 14:37:50
Autor: jakson
[SPAM][SPAM]kt贸ry smartfon do obs鲁ugi bankowo露ci mobilnej?
[...]

Warto dodac, ze jak watkotworcy spieszy sie,
to niech kupi takiego "klona" w Polsce,
ale jak ma czas (tydzien, gora trzy), to niech zamowi z Chin
zaoszczedzajac pare stow na posrednikach.

ThL W100 (na MTK6589) jest calkiem przyzwoity
i powinien kosztowac ~500zl, ale wzialbym nowszego,
np.: ThL W100S (MTK6582) czy ThL W200 (MTK6589T).

Jak jestes w stanie wydac ~1000zl, to moze Xiaomi Mi2S?
(4.3" @ 1280*720, APQ8064T 4x1.7 GHz , Adreno 320, 2GB RAM)

Warto patrzec czy ma nowoczesny procesor (bedzie szybszy i mniej energozerny).

http://www.dobreprogramy.pl/cabis/Chinska-mysl-techniczna-czyli-krotki-przeglad-chinskich-smartfonow,45710.html
http://telchina.pl/
http://chinole.com.pl/

No i zawsze mo偶esz te偶 popatrzy膰 na ofert臋 Nokii z Windows Phone, bo ju偶
chyba praktycznie wi臋kszo艣膰 bank贸w ma r贸wnie偶 swoje aplikacj臋 dla tego
sytemu mobilnego.

Wiekszosc aplikacji wychodzi na Androida i iOSa -
- WP niestety nie jest tak popularny jak powyzsze
i producenci oprogramowania wiedza o tym.

Data: 2013-11-15 13:55:05
Autor: jakson
[...]

Nie tedy droga / nie o to mi chodzilo.
Daruj sobie S4, HTC One i podobne - sa to oczywiscie
bardzo wydajne smartfony, ale po co wydawac 2500-3000zl
jak mozesz miec podobny sprzet i jakosciowo podobne wykonanie
za polowe (czy nawet 30%) tej ceny?

xbartx - w pelni popieram Twoja wypowiedz,
ale naprawde te 4" to czasami malo -
- optymalna wielkosc to obecnie 4.3-4.5".

Data: 2013-11-15 22:14:14
Autor: RobertS
[...]

mam i u縴wam jeszcze Samsunga Duoz z roku chyba 2008 r., wtedy mia pot昕ny ekran i parametry, a teraz? 4 cale to niby ma硂...ale ja nie chc czego co jest wi阫sze od iPhone'a, wzrok mam jeszcze dobry, jak chc widzie wi阠ej/lepiej to odpalam laptopa (17 calowy ekran jest ok)

zmierzam ku decyzji, aby sobie jednak tego 5S zam體i, cena nie jest kryterium decyduj眂ym...urz眃zenie ma by "user friendly", a jaki wynalazek z Kitaju? dlaczego nie, zawsze si dla niego jakie zastosowanie znajdzie, zw砤szcza 縠 piszecie i cena b.przyjemna

w przypadki 5S lwia cz甓 ceny to marka, jab砶o chyba si najmocniej ceni ze wszystkich podobnych urz眃ze

RobertS

Data: 2013-11-16 09:38:39
Autor: xbartx
[SPAM][SPAM]kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?
Dnia Fri, 15 Nov 2013 22:14:14 +0100, RobertS napisa艂(a):

w przypadki 5S lwia cz臋艣膰 ceny to marka, jab艂ko chyba si臋 najmocniej
ceni ze wszystkich podobnych urz膮dze艅

No niestety. Dla mnie osobi艣cie ten telefon jest zwyczajnie bardzo drogi i brak mi uzasadnienia dlaczego mia艂bym za niego a偶 tyle zap艂aci膰. --

Xenocide

Data: 2013-11-14 18:28:59
Autor: neoniusz
W dniu 13.11.2013, 21:47, RobertS pisze:
pytanko jak w temacie: z jakiego sprz臋tu korzystacie?

mam iPhone'a ale pad艂o w nim wifi i ju偶 bankowa膰 na nim nie mog臋 ;-/
generalnie to ju偶 szmelc i potrzebuj臋 co艣 innego

Ja korzystam z iPoo prawiec od samego poczatku i juz bym nie przeszedl na Andka po tym jak macam telefony znajomych. Juz przyzwyczajenie i taka sprawa, ze wszystko dziala w porzadku i zmierza w dobrym kierunku. Oczywiscie jestem otwarty na zmiany i z checia bym zobaczyl cos nowego, ale gdyby bylo warto. Nexus 5 wydaje sie ciekawy i z macania wyglada OK, glownie dlatego, ze Android bez zadnych badziewnych nakladek. Generalnie przeskakiwalem prawie co kazda generacje (3G, 3GS, 4S, 5, 5S). Mialem nie przechodzic z 5 na 5s, ale trafila sie taka okazja, ze nie musialem nic doplacac za zmiane. Myk jest taki, ze jak pierwszego kupilem w USA i uzywalem jakis czas to pozniej sprzedalem go z minimalna utrata wartosci przy wyjsciu nowej generacji, oczywiscie tez nie w PL, bo tutaj zdzieraja niemilosiernie. Z macbookami udaje mi sie prawie tak samo, nawet w PL te sprzety trzymaja wartosc i mozna sobie spokojnie wymieniac co generacje bez straty jesli sie tylko troche umie zorganizowac ;)

Data: 2013-11-14 20:24:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kt髍y smartfon do obs硊gi bankowo禼i mobilnej?

"RobertS" l60og9$ogf$1@sunflower.man.poznan.pl

pytanko jak w temacie: z jakiego sprz阾u korzystacie?

Monster Pentagramu -- odradzam.

Og髄nie portfel w telefonie to IMO dobry pomys.

kt贸ry smartfon do obs艂ugi bankowo艣ci m obilnej?