który smartfon do obsługi bankowości mobilnej?

Data: 2013-11-14 18:22:14
Autor: jakson
który smartfon do obsługi bankowości mobilnej?
mam dylemat czy pójść znowu w ajfona czy dać sobie spokój i zanabyć coś innego

A widelki cenowe?

Tak czy siak szedlbym jednak w strone Androida:
- jakis nowoczesny, szybki 4-rdzeniowy procesor
- min. 1GB RAM
- ekran min. 4.5", min. ~1000x600, AMOLED lub IPS
- Android min. 4.x
....i nic nie bedzie zamulalo, zwlaszcza aplikacje bankowe.

Do 800zl powinienes miec jakis wybor.
Do 1200zl bedzie calkiem niezly wybor.

Data: 2013-11-14 20:54:05
Autor: Borys Pogore³o
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?
Dnia Thu, 14 Nov 2013 18:22:14 +0100, jakson napisa³(a):

- Android
...i nic nie bedzie zamulalo, zwlaszcza aplikacje bankowe.

 To siê k³óci z powy¿szym.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-11-14 23:46:11
Autor: ls
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?
W dniu czwartek, 14 listopada 2013 20:54:05 UTC+1 u¿ytkownik Borys Pogore³o napisa³:
Dnia Thu, 14 Nov 2013 18:22:14 +0100, jakson napisa³(a):
> - Android > ...i nic nie bedzie zamulalo, zwlaszcza aplikacje bankowe.
 To siê k³óci z powy¿szym.

Nie przesadzasz?
Ponad rok korzystam z aplikacji bankowych na Androidzie i efektu "zamulania" nie stwierdzilem. To nie sa jakies wymagajace gry ;)
Wrecz przeciwnie: wykonanie operacji bankowych poprzez aplikacje mobilne zajmuje mi zauwazalnie mniej czasu, niz klasyczne laczenie sie z kontem poprzez przegladarke.

--
pozdr.
ls

Data: 2013-11-15 13:37:24
Autor: jakson
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?
- Android
...i nic nie bedzie zamulalo, zwlaszcza aplikacje bankowe.

To siê k³óci z powy¿szym.

Android ewoluuje na plus (choc nadal to nie Symbian),
platforma sprzetowa jest coraz bardziej wydajna, itd.
To wszystko razem sprawia, ze obecnie telefon z A
za 800zl to rakieta (co jeszcze 4-5 lat temu bylo nie do pomyslenia).

Data: 2013-11-15 14:17:19
Autor: Marcin N
W dniu 2013-11-15 13:37, jakson pisze:
- Android
...i nic nie bedzie zamulalo, zwlaszcza aplikacje bankowe.

To siê k³óci z powy¿szym.

Android ewoluuje na plus (choc nadal to nie Symbian),

Symbian? Mam telefon z Symbianem (Sony Vivaz Pro) - jeden z najbardziej wypasionych modeli z tym gównem. Strasznie ¿a³ujê, ¿e da³em siê nabraæ na Symbiana. Nie rozumiem, jak to mo¿na chwaliæ.

--
MN

Data: 2013-11-15 05:33:36
Autor: ls
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?
W dniu pi±tek, 15 listopada 2013 14:17:19 UTC+1 u¿ytkownik Marcin N napisa³:

Symbian? Mam telefon z Symbianem (Sony Vivaz Pro) - jeden z najbardziej wypasionych modeli z tym gównem. Strasznie ¿a³ujê, ¿e da³em siê nabraæ na Symbiana. Nie rozumiem, jak to mo¿na chwaliæ.

Fakt - jak kupowalem moja nokie, nic nie wskazywalo na to, ze dni Symbiana sa policzone. Teraz malo ktory bank udostepnia aplikacje na Symbiana :(

--
pozdr.
ls

Data: 2013-11-15 14:42:27
Autor: jakson
[...]

No wlasnie - nie rozumiesz:
- Gdyby na tej samej platformie sprzetowej siedzial Android,
to chodziliby to 2x wolniej.

Data: 2013-11-15 14:48:24
Autor: Marcin N
W dniu 2013-11-15 14:42, jakson pisze:
[...]

Ha ha ha...
Mam procek 720 HMz. Android z podobnymi prockami chodzi jak burza w porównaniu do mojego. Ca³y czas muszê na co¶ czekaæ.

--
MN

Data: 2013-11-15 14:54:55
Autor: jakson
który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?
Ha ha ha...
Mam procek 720 HMz. Android z podobnymi prockami chodzi jak burza w porównaniu do mojego. Ca³y czas muszê na co¶ czekaæ.

Mialem kilka tel. z Symbianem i Androidem
i z moich obserwacji jednoznacznie wynikalo,
ze "narzut" Androida jest znacznie wiekszy.

PS
Piszac "podobny procek" pewnie miales na mysli jedynie "podobny" zegar (MHz).
W nowoczesnych procesorach nie jest to glowny czynnik decydujacy o szybkosci.

Data: 2013-11-15 14:59:12
Autor: Marcin N
W dniu 2013-11-15 14:54, jakson pisze:
[...]

Mo¿liwe, nie bêdê siê upiera³. Wiem jednak, ¿e Symbian by³ moj± pomy³k±.
Przyk³ad: nie ma ¿adnego stopera. Próbowa³em u¿ywaæ kilka stoperów firm trzecich, ale potrafi³y siê blokowaæ w chwili wygaszenia ekranu. Ich wyniki zawsze by³y do¶æ losowe.

Skoro Symbian nie potrafi poradziæ sobie nawet z tak prozaicznym problemem - nie ma o czym dyskutowaæ.

--
MN

Data: 2013-11-14 23:11:49
Autor: RobertS
[SPAM]który smartfon do obsługi bank owości mobilnej?

[...]

a jakieś sugerowane modele? kasa mnie jakoś nie ogranicza, ale nie chcę być frajerem, który jakoś mocno przepłacił za histerski sprzęt

iP 4S był ok, ale ta "awaria" mnie rozbiła, od kilkunastu lat korzystam z komórek i pierwszy raz urządzenie się popsuło

RobertS

Data: 2013-11-14 23:53:07
Autor: Borys Pogore³o
[SPAM]który smartfon do obsługi bank owości mobilnej?
Dnia Thu, 14 Nov 2013 23:11:49 +0100, RobertS napisa³(a):

Do 800zl powinienes miec jakis wybor.
Do 1200zl bedzie calkiem niezly wybor.

a jakie¶ sugerowane modele? kasa mnie jako¶ nie ogranicza, ale nie chcê byæ frajerem, który jako¶ mocno przep³aci³ za histerski sprzêt

Je¶li kasa Ciê nie ogranicza, to sprawd¼ "flagowce" poszczególnych
producentów. Samsung S4, Xperia Z, HTC One lub od razu najnowszy Nexus
("go³y" Android). Jest szansa, ¿e nie bêdzie przycinaæ ;)

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-11-15 00:02:28
Autor: RobertS
[SPAM][SPAM]który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?

Je¶li kasa Ciê nie ogranicza, to sprawd¼ "flagowce" poszczególnych
producentów. Samsung S4, Xperia Z, HTC One lub od razu najnowszy Nexus
("go³y" Android). Jest szansa, ¿e nie bêdzie przycinaæ ;)

zapomnia³em tylko dodaæ, ¿e nie chcia³bym aby sprzêt by³ wiêkszy od iPhone'a

to ma byæ przede wszystkim telefon a nie tablet...obejrzê sobie ww.

dziêki za wskazówki ;-)

RobertS

Data: 2013-11-15 07:35:51
Autor: xbartx
[SPAM][SPAM]który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?
Dnia Fri, 15 Nov 2013 00:02:28 +0100, RobertS napisał(a):

zapomniałem tylko dodać, że nie chciałbym aby sprzęt był większy od
iPhone'a

to ma być przede wszystkim telefon a nie tablet...obejrzę sobie ww.

dzięki za wskazówki ;-)

Tutaj będziesz miał raczej problem. Z ja-telefonem jest tak, że kiedyś obwieścili, że 3,5 cala jest idealne i nikt więcej nie potrzebuje. Teraz jakoś pod naciskiem rynku zrobili te 4 cale ale cała reszta peletonu jest już znowu mocno z przodu. No i znowu mają problem, bo niby te 3,5 jest idealne a wychodzi że już i 4 to za mało ;)
Powiem szczerze, że ciężko jest teraz kupić coś zamknięte w 4 calach, bo wszystkie flagowce wychodzą w okolicach 5 cali i lepiej, no chyba że wersja mini. Ja osobiście też bym chciał jakieś sprytne 4 cale ale trzeba chyba czekać na jakiś miły powrót do korzeni.

Ostatnio szukałem czegoś na Androidzie ale do grania w jedną gierkę (więc wielkość ekranu nie gra zbytnio roli), bo normalnie używam Nokii na Windows Phone i powiem Ci, że ciekawie wygląda oferta chińskich producentów. Oczywiście nie są to jakieś tandetne podróby tylko normalne produkty. Zobacz sobie na to porównanie:

<http://telchina.pl/najczesciej-zadawane-pytania-przy-kupowaniu-pelen-
proces-t5175.html>

i generalnie poczytaj na tym forum, bo jest sporo ciekawych opinii i niekoniecznie samych pochlebnych a te są chyba najbardziej wartościowe.
Z moich poszukiwań wpadł mi w oko Haier w910 albo THL W100, bo szukałem czegoś z dobrym aparatem. Przypatrz się też Zopo, Iocean albo Miui. Ogólnie telefony te niczym nie ustępują HTC, Samsungowi, LG czy nawet Apple a są dużo, dużo tańsze.
No i zawsze możesz też popatrzyć na ofertę Nokii z Windows Phone, bo już chyba praktycznie większość banków ma również swoje aplikację dla tego sytemu mobilnego.

Xenocide

Data: 2013-11-15 14:37:50
Autor: jakson
[...]

Warto dodac, ze jak watkotworcy spieszy sie,
to niech kupi takiego "klona" w Polsce,
ale jak ma czas (tydzien, gora trzy), to niech zamowi z Chin
zaoszczedzajac pare stow na posrednikach.

ThL W100 (na MTK6589) jest calkiem przyzwoity
i powinien kosztowac ~500zl, ale wzialbym nowszego,
np.: ThL W100S (MTK6582) czy ThL W200 (MTK6589T).

Jak jestes w stanie wydac ~1000zl, to moze Xiaomi Mi2S?
(4.3" @ 1280*720, APQ8064T 4x1.7 GHz , Adreno 320, 2GB RAM)

Warto patrzec czy ma nowoczesny procesor (bedzie szybszy i mniej energozerny).

http://www.dobreprogramy.pl/cabis/Chinska-mysl-techniczna-czyli-krotki-przeglad-chinskich-smartfonow,45710.html
http://telchina.pl/
http://chinole.com.pl/

No i zawsze możesz też popatrzyć na ofertę Nokii z Windows Phone, bo już
chyba praktycznie większość banków ma również swoje aplikację dla tego
sytemu mobilnego.

Wiekszosc aplikacji wychodzi na Androida i iOSa -
- WP niestety nie jest tak popularny jak powyzsze
i producenci oprogramowania wiedza o tym.

Data: 2013-11-15 13:55:05
Autor: jakson
[...]

Nie tedy droga / nie o to mi chodzilo.
Daruj sobie S4, HTC One i podobne - sa to oczywiscie
bardzo wydajne smartfony, ale po co wydawac 2500-3000zl
jak mozesz miec podobny sprzet i jakosciowo podobne wykonanie
za polowe (czy nawet 30%) tej ceny?

xbartx - w pelni popieram Twoja wypowiedz,
ale naprawde te 4" to czasami malo -
- optymalna wielkosc to obecnie 4.3-4.5".

Data: 2013-11-15 22:14:14
Autor: RobertS
[...]

mam i u¿ywam jeszcze Samsunga Duoz z roku chyba 2008 r., wtedy mia³ potê¿ny ekran i parametry, a teraz? 4 cale to niby ma³o...ale ja nie chcê czego¶ co jest wiêksze od iPhone'a, wzrok mam jeszcze dobry, jak chcê widzieæ wiêcej/lepiej to odpalam laptopa (17 calowy ekran jest ok)

zmierzam ku decyzji, aby sobie jednak tego 5S zamówiæ, cena nie jest kryterium decyduj±cym...urz±dzenie ma byæ "user friendly", a jaki¶ wynalazek z Kitaju? dlaczego nie, zawsze siê dla niego jakie¶ zastosowanie znajdzie, zw³aszcza ¿e piszecie i¿ cena b.przyjemna

w przypadki 5S lwia czê¶æ ceny to marka, jab³ko chyba siê najmocniej ceni ze wszystkich podobnych urz±dzeñ

RobertS

Data: 2013-11-16 09:38:39
Autor: xbartx
[SPAM][SPAM]który smartfon do obs³ugi bankowo¶ci mobilnej?
Dnia Fri, 15 Nov 2013 22:14:14 +0100, RobertS napisał(a):

w przypadki 5S lwia część ceny to marka, jabłko chyba się najmocniej
ceni ze wszystkich podobnych urządzeń

No niestety. Dla mnie osobiście ten telefon jest zwyczajnie bardzo drogi i brak mi uzasadnienia dlaczego miałbym za niego aż tyle zapłacić. --

Xenocide

który smartfon do obsługi bankowości mobilnej?