kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki

Data: 2020-05-01 09:46:11
Autor: sczygiel
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
W dniu piątek, 1 maja 2020 11:31:17 UTC-5 użytkownik weronik...@gmail.com napisał:
ostatnio cofając prawie doszło do stłuczki, czy słusznie przypuszczam że to pojazd A byłby sprawcą. cofałam chcąc włączyć się do ruchu.

https://images90.fotosik.pl/357/803edac9ae8533de.png

Przypuszczasz nieslusznie.
Ale jest szansa ze sad przyklepie wspolwine bo w sadzie logiki sie czasem nie uswiadczy.

Data: 2020-05-01 09:52:13
Autor: weronikaduziak1
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Przyznam że patrzyłam w jedną stronę gdyz wiedzac ze po drugiej jest zakaz wjazdu nie spodziewalam sie auta z tego kierunku, zaskoczyliście mnie odpowiedziami ale przyswoje nauke, dziękuję

Data: 2020-05-01 10:13:11
Autor: WS
On Friday, May 1, 2020 at 6:52:15 PM UTC+2, weronik...@gmail.com wrote:
Przyznam że patrzyłam w jedną stronę gdyz wiedzac ze po drugiej jest zakaz wjazdu nie spodziewalam sie auta z tego kierunku

wiedzac? mogli w nocy zmienic organizacje ruchu ;)

Data: 2020-05-01 11:19:07
Autor: weronikaduziak1
W dniu piątek, 1 maja 2020 19:13:13 UTC+2 użytkownik WS napisał:
> [...]

wiedzac? mogli w nocy zmienic organizacje ruchu ;)

eee u nas remonty i zmiana organizacji ruchu zawsze w godzinach szczytu :(

Data: 2020-05-01 11:33:43
Autor: Przemek Jedrzejczak
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania."

Dodatkowo strefa zamieszkania

Obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h

Daj crossa na pl.soc.prawo tam powiedzą co i jak ale obstawiam współwinę.

Data: 2020-05-01 20:42:00
Autor: Shrek
W dniu 01.05.2020 o 20:33, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Będzie tak - jak przyjadą policjanci to orzekną winę cofającego. Jak nie przyjmie to w sądzie jak to w sądzie - chuj wie:P

--
Shrek

Data: 2020-05-01 11:53:23
Autor: Przemek Jedrzejczak
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Monitoring czy kamerka z tyłu czyni cuda nawet w tak teoretycznie jednoznacznych sprawach.

Data: 2020-05-01 21:02:30
Autor: J.F.
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Dnia Fri, 1 May 2020 11:53:23 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
napisał(a):
Monitoring czy kamerka z tyłu czyni cuda nawet w tak teoretycznie jednoznacznych sprawach.

I co - myslisz, ze zmieni zapis o pierwszenstwie ?
Albo strone uszkodzonego blotnika ?

Czy jednak wystarczy sie powolac na "ma prawo" ?
Czy wcale nie ma prawa, bo trzeba bylo zachowac szczegolna ostroznosc
i zobaczyc jadacego pod prad :-)

J.

Data: 2020-05-01 21:11:41
Autor: Shrek
W dniu 01.05.2020 o 20:53, Przemek Jedrzejczak pisze:
Monitoring czy kamerka z tyłu czyni cuda nawet w tak teoretycznie jednoznacznych sprawach.

Ale co tu zmienia monitoring czy kamera - stan faktyczny jest jasny - jeden cofał, drugi jechał pod prąd i się pocałowali. Chodzi o ocenę winy.

--
Shrek

Data: 2020-05-01 12:26:25
Autor: Przemek Jedrzejczak
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Na monitoringu może być koleś jadący 50/20
Na monitoringu może być koleś stojący po czym widząc wycofujące auto startujący z kursem kolizyjnym.
Na monitoringu może być koleś piszący SMSa.

Współwina wtedy możliwa a proporcje w rękach sądu.

Data: 2020-05-01 21:52:32
Autor: J.F.
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Dnia Fri, 1 May 2020 12:26:25 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
napisał(a):
[...]

I cos ta wspolwina da ?

Czy po prostu policja obu stronom zaproponuje po mandacie, kto sie nie
zgodzi, ten wyladuje w sadzie, wspolnej sprawy chyba nie bedzie, tylko
dwie osobne, i skażą oboje.

Za to ciekaw jestem co wtedy z odszkodowaniami. OC zamieni sie w AC, czy ubezpieczyciele wyplate z OC obetna o polowe,
czy w ogole odmowia ... czy sad bedzie procenty ustalal ...

J.

Data: 2020-05-01 13:16:14
Autor: Przemek Jedrzejczak
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Data: 2020-05-02 07:53:28
Autor: Shrek
W dniu 01.05.2020 o 21:26, Przemek Jedrzejczak pisze:
Na monitoringu może być koleś jadący 50/20
Na monitoringu może być koleś stojący po czym widząc wycofujące auto startujący z kursem kolizyjnym.
Na monitoringu może być koleś piszący SMSa.

Załóżmy, że się normalnie pocałowali, bo o to wątkotwórca pyta.

Współwina wtedy możliwa a proporcje w rękach sądu.

W rękach sądu wszystko jest możliwe. O tym właśnie piszę.

--
Shrek

Data: 2020-05-02 14:59:03
Autor: P.B.
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Dnia Fri, 1 May 2020 09:52:13 -0700 (PDT), weronikaduziak1@gmail.com
napisał(a):

Przyznam że patrzyłam w jedną stronę gdyz wiedzac ze po drugiej jest zakaz wjazdu nie spodziewalam sie auta z tego kierunku, zaskoczyliście mnie odpowiedziami ale przyswoje nauke, dziękuję

Czyli 6 latka na rowerku rozjechałbyś bez patrzenia, bo jechał pod prąd? Generalnie, gdy cofasz, to każda kolizja będzie z Twojej winy. No chyba, że
trafisz w innego cofającego, to podzielicie się winą po połowie.  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2020-05-02 06:48:07
Autor: weronikaduziak1
[...]

bądzmy realistami to jest strefa zamieszkania i spodziewam się pieszego czy dziecka na rowerku, tym bardziej że znam to miejsce, nie spodziewałam się auta pod prąd i gdyby prędkość ów kierownika była w okolicach tych 20-30km/h wierzcie że problemu by nie było.

Data: 2020-05-09 11:13:25
Autor: Akarm
W dniu 2020-05-02 o 15:48, weronikaduziak1@gmail.com pisze:

gdyby prędkość ów kierownika

Czytaj posty przed wysłaniem, żeby nie było takich dziwnych przypadków.
Po niestarannej edycji został dziwny kawałek słowa - "ów". :D
Czy to pozostałość czegoś, co miało zostać skasowane?
Czy może przez przypadek skasowałaś coś istotnego, a został tylko kawałek?
Dobrze jest wiedzieć, co piszący chciał przekazać, a czasem brakujące fragmenty mogą diametralnie zmienić opis zdarzenia.

--
-          Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2020-05-02 16:59:46
Autor: Budzik
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Użytkownik P.B. pbernat@wp.pl ...

[...]

CZyli jak mam przód do naprawy zawieszenie to widzac cofajacego nic tylko walic?

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

Data: 2020-05-03 21:54:29
Autor: t-1
W dniu 2020-05-02 o 18:59, Budzik pisze:

CZyli jak mam przód do naprawy zawieszenie to widzac cofajacego nic tylko
walic?

A to już inny kodeks, karny.

Data: 2020-05-03 20:53:00
Autor: Budzik
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Użytkownik t-1 t-1@todlaspamu.pl ...

CZyli jak mam przód do naprawy zawieszenie to widzac cofajacego nic
tylko walic?

A to już inny kodeks, karny.

No i?

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2020-05-04 14:59:41
Autor: Budzik
[...]

No przeciez PB napisał ze wina zawsze tego co cofa...

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2020-05-04 09:43:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Hello t-1,

Sunday, May 3, 2020, 9:54:29 PM, you wrote:

W dniu 2020-05-02 o 18:59, Budzik pisze:
CZyli jak mam przód do naprawy zawieszenie to widzac cofajacego nic tylko
walic?
A to już inny kodeks, karny.

A z PoRD art. 3

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-05-04 08:59:42
Autor: Budzik
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Użytkownik RoMan Mandziejewicz roman@pik-net.pl.invalid ...

CZyli jak mam przód do naprawy zawieszenie to widzac cofajacego
nic tylko walic?
A to już inny kodeks, karny.

A z PoRD art. 3

Mnie nie przekonuj.
Odnosiłem sie do tego, lekko kontrowersyjnego zdania, wypowiedzianego przez P.B.:

Data: 2020-05-04 15:57:02
Autor: N Tom
Budzik w <news:XnsABB36C9896AC2budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

[...]

Oj,  *generalnie*  więc odniosłeś się trochę czepliwie...  Kwantyfikatory
nie latały...

--
'Tom N'

Data: 2020-05-04 15:59:42
Autor: Budzik
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Użytkownik N Tom newxs@inx.dyndnxs.invalid ...

[...]

Troche. Niemniej tych wyjatków wydaje sie byc na tyle duzo, ze generalnie bym nie generalizował... ;-D --
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2020-05-05 20:14:28
Autor: ąćęłńóśźż
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Był tu kiedyś niejaki Adam Płaszczyca co w ten sposób latami odnawiał swojego Forda Granadę.

-- -- -
CZyli jak mam przód do naprawy zawieszenie to widzac cofajacego nic tylko walic?

Data: 2020-05-05 21:35:24
Autor: Shrek
W dniu 05.05.2020 o 20:14, ąćęłńóśźż pisze:
Był tu kiedyś niejaki Adam Płaszczyca co w ten sposób latami odnawiał swojego Forda Granadę.

Poważnie robił stłuczki?

--
Shrek

Data: 2020-05-06 11:18:37
Autor: ąćęłńóśźż
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Wyjeżdżających z podporządkowanej lub zmieniających bez sygnalizacji pas u nas dostatek.

-- -- -
Poważnie robił stłuczki?

Data: 2020-05-06 11:59:39
Autor: Budzik
kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

Poważnie robił stłuczki?

Wyjeżdżających z podporządkowanej lub zmieniających bez sygnalizacji
pas u nas dostatek.
 To nie jest odpowiedz na zadane pytanie....

Data: 2020-05-09 11:26:02
Autor: Shrek
W dniu 06.05.2020 o 11:18, ąćęłńóśźż pisze:
Wyjeżdżających z podporządkowanej lub zmieniających bez sygnalizacji pas u nas dostatek.

NIe mówię, że nie - pytam czy płasczyca rzeczywiście celowo wymuszał stłuczki, co sugerujesz?

Bo płaszczyca może i był trochę szurem, ale chyba nie takim nieogarem żeby się chwalić takimi działaniami.

--
Shrek

Data: 2020-05-15 10:03:03
Autor: ąćęłńóśźż
kto będzie sprawcą kolizji, stłuczki
Co znaczy "wymuszał"?
Jedzie na Ciebie z podporządkowanej, masz opcje hamować w podłogę lub wyuczony błysk myśli "nowy prawy błotnik" - co wybierasz posiadając 20-letniego Forda?
W archiwach go nie ma?

-- -- -
rzeczywiście celowo wymuszał stłuczki, co sugerujesz?

Data: 2020-05-15 03:47:22
Autor: Matt
On Friday, May 15, 2020 at 10:03:26 AM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
Co znaczy "wymuszał"?
Jedzie na Ciebie z podporządkowanej, masz opcje hamować w podłogę lub wyuczony błysk myśli "nowy prawy błotnik" - co wybierasz posiadając 20-letniego Forda?

Na kanałach typu polskie drogi znajdziesz przypadki gdzie do "hamowania w podłogę" daleko, albo nawet kierujący przyspieszali żeby zdążyć uderzyć w wymuszającego. Rozumiem że o takie chodzi.

--
Regards
Matt

Data: 2020-05-15 10:39:08
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ebe4cb8$1$541$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Myslisz, ze wyuczony nawyk "hamowac" nie wygra ?

A tych wyjezdzajacych to spotykam na tyle malo, ze blotniki zardzewiale byly dlugo.
Ale moze w Warszawie czy Krakowie inne zwyczaje.

No, jeszcze mozna celowo jezdzic takim miejscami, gdzie latwo o pomylke ...

J.

Data: 2020-05-15 19:08:58
Autor: Shrek
kto będzie sprawcą kolizji, stłuczkQ1|B
W dniu 15.05.2020 o 10:03, ąćęłńóśźż pisze:
Co znaczy "wymuszał"?
Jedzie na Ciebie z podporządkowanej, masz opcje hamować w podłogę lub wyuczony błysk myśli "nowy prawy błotnik" - co wybierasz posiadając 20-letniego Forda?

Poważnie pytasz?

W archiwach go nie ma?

Nie wiem - ty postawiłeś tezę, więc pytam.

--
Shrek

Data: 2020-06-03 13:03:59
Autor: neelix

napisał(a):

[...]

Coś mnie wydaje się że weronikadudziak1 to jednak nie facet. :-)

neelix

kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki