kto dziedziczy - zgłupiałem...

Data: 2013-12-04 11:00:10
Autor: Jacek Klepak
kto dziedziczy - zgłupiałem...
Cześć,

Zasięgnąłem porady prawnika i niestety, jestem głupszy niż przed. Sytuacja jest banalnie prosta:
- zmarł ojciec, ma jednego syna (mnie), nie miał żony w chwili śmierci (rozwiedziony od 99 roku), nie ma rodziców (nie żyją od ponad 20 lat).
- posiada trzech braci (jeden z tego samego ojca i matki, dwĂłch - inny ojciec, ta sama matka).

Prawnik kazał przy wiosku o spadek wpisać braci. Po co? Skoro ja żyję, to chyba w całości dziedziczę po ojcu i nie ma tu wielkiej dyskusji?

--
Jacek Klepak

Data: 2013-12-04 02:36:45
Autor: Kris
kto dziedziczy - zgłupiałem...
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 11:00:10 UTC+1 użytkownik Jacek Klepak napisał:
Prawnik kazał przy wiosku o spadek wpisać braci. Po co? Skoro ja żyję, to chyba w cało¶ci dziedziczę po ojcu i nie ma tu wielkiej dyskusji?
Idż do notariusza. Tam sprawy spadkowe załatwisz szybciej a notariusz wytłumaczy Tobie co i jak.

Data: 2013-12-04 11:00:20
Autor: witek
kto dziedziczy - zgłupiałem...
Jacek Klepak wrote:
Cześć,

Zasięgnąłem porady prawnika i niestety, jestem głupszy niż przed.
Sytuacja jest banalnie prosta:
- zmarł ojciec, ma jednego syna (mnie), nie miał żony w chwili śmierci
(rozwiedziony od 99 roku), nie ma rodzicĂłw (nie ĹĽyjÄ… od ponad 20 lat).
[...]

a jakbyś się zdecydował spadek odrzucić, to wypadałoby tych braci powiadomić, że teraz ich kolej.
A moĹĽe gdzieĹ› jest testament, gdzie ojciec ciÄ™ wydziedzicza?

sie prawnik rozmarzył i tyle.

Data: 2013-12-04 19:05:15
Autor: Jacek Klepak
kto dziedziczy - zgłupiałem...
On 2013-12-04 18:00, witek wrote:

a jakbyś się zdecydował spadek odrzucić, to wypadałoby tych braci
powiadomić, że teraz ich kolej.
A moĹĽe gdzieĹ› jest testament, gdzie ojciec ciÄ™ wydziedzicza?

sie prawnik rozmarzył i tyle.

Nie ma żadnego testamentu, co więcej, praktycznie nie ma żadnego majątku poza jakąś ułamkową częścią jakiejś ziemi... robię to tylko po to, żeby z resztą rodziny (właściciele pozostałych "ułamków") jakoś się dogadać, bo wartość i pieniądze z tego będą prawie żadne.

Co gorsza, o ile radcę zrozumiałem, to po to się ich wpisuje do tego oświadczenia o nabyciu spadku, że np. mieszkanie, które zostało mi podarowane (aktem notarialnym) przed upływem 5 lat od śmierci też wchodzi w masę spadkową i niby bracia mają "mieć coś do tego" ale niesety do końca nie zrozumiałem co... mogą chciceć kawałek, spłaty kawałka mieszkania czy cokolwiek? Przecież to bez sensu - bracia nigdy nic do mieszkania nie mieli, to był majątek ojca i ex-żony ojca.

Tylko dalej nie rozumiem, po co? Coś się zmieniło w przepisach na tyle, że dzieci (ja jestem jedynym dzieckiem ojca) nie dziedziczą aż tak priorytetowo?

Prawdę mówiąc, w tym momencie i z tego co prawnik naświetlił, to chyba było by lepiej sprawę po prostu olać i poczekać pół roku na "automat" ze spadkiem wprost...

--
Jacek Klepak

Data: 2013-12-04 14:21:14
Autor: witek
kto dziedziczy - zgłupiałem...
Jacek Klepak wrote:
On 2013-12-04 18:00, witek wrote:

[...]

chodzi o zachowek.
ale to jakbys ty miaĹ‚ braci a nie ojciec.  Wiecej do tego prawnika nie chodz, bo za duzo pije.

Tylko dalej nie rozumiem, po co? Coś się zmieniło w przepisach na tyle,
ĹĽe dzieci (ja jestem jedynym dzieckiem ojca) nie dziedziczÄ… aĹĽ tak
priorytetowo?

Nic sie nie zmieniło.

Prawdę mówiąc, w tym momencie i z tego co prawnik naświetlił, to chyba
było by lepiej sprawę po prostu olać i poczekać pół roku na "automat" ze
spadkiem wprost...

nic to nie zmienia bo sprawÄ™ spadkowÄ… i tak trzeba odbebnic.

Masz dwie wersje.
bierzesz akt zgonu, rozwodu, swoj urodzenia i idziesz do notariusza i załatwiasz wszystko w jeden dzien, ale drożej.

Druga wersja składasz wniosek do sądu spadku , opłata stała nie pamiatem ile i czekasz.

wez googlnij "jak napisac wniosek o stwierdzenie nabycia spadku" i bedziesz madrzejszy niz ten prawnik

Data: 2013-12-05 01:43:08
Autor: m
kto dziedziczy - zgłupiałem...
W dniu 04.12.2013 21:21, witek pisze:
Masz dwie wersje.
bierzesz akt zgonu, rozwodu, swoj urodzenia i idziesz do notariusza i
załatwiasz wszystko w jeden dzien, ale drożej.

A oprócz tego nie trzeba jeszcze pozostałych spadkobierców?

p. m.

Data: 2013-12-05 02:10:29
Autor: animka
kto dziedziczy - zgłupiałem...
W dniu 2013-12-05 01:43, m pisze:
[...]

A co Ciebie pozostali obchodzÄ…. Oni sami niech siÄ™ martwiÄ… o swoje sprawy.

--
animka

Data: 2013-12-05 21:58:53
Autor: Jacek Klepak
kto dziedziczy - zgłupiałem...
On 2013-12-04 21:21, witek wrote:

chodzi o zachowek.
ale to jakbys ty miaĹ‚ braci a nie ojciec.  Wiecej do tego prawnika nie
chodz, bo za duzo pije.

A no właśnie. Zachowek, ale to wtedy jakbym ja miał rodzeństwo. A nie mam.

[...]

Dokłanie, pogooglałem i oczy mi się otworzyły, że zostałem lekko w błąd wprowadzony, co więcej prawie dałem się nabrać na koszty (spadek z dobrodziejstwem... jako niby najlepsza opcja dla mnie).

Nic to, gonię do notariusza. Dzięki.

--
Jacek Klepak

Data: 2013-12-07 23:42:01
Autor: Dezeusz
kto dziedziczy - zgłupiałem...
Jacek Klepak wrote:
On 2013-12-04 18:00, witek wrote:

[...]

Chodzić mogło o zaliczenie darowizny na poczet schedy spadkowej, ale i tak do stryjów się nie stosuje, bo spadkobiercami nie są.

[...]

U notariusza potrzebujesz jeszcze zaświadczenia o numerze pesel spadkodawcy (uwaga - powinno być wydane bezpłatnie przez urząd meldunkowy!):
http://notariusz-centrum-warszawa.pl/czynnosci-notarialne/poswiadczenie-dziedziczenia/

Całość kosztów u notariusza nie przekroczy pewnie 500 zł.

NB notariusze mogą Cię skasować dopiero przy czynności - czyli jakbyś zaczął od pytania w kancelarii notarialnej, to nie dość, że dostałbyś informację prawidłową, to jeszcze za darmo (takie sprawy to podstawa ich fachu, nie muszą guglać ;)).

Druga wersja składasz wniosek do sądu spadku , opłata stała nie pamiatem
ile i czekasz.

100 zł i parę miesięcy (czas zależy od miejsca, od 2 do 6).

wez googlnij "jak napisac wniosek o stwierdzenie nabycia spadku" i
bedziesz madrzejszy niz ten prawnik

Zależy na co trafi, więc raczej należałoby stwierdzić - będzie nie głupszy niż prawnik :P

pozdr
DeZ

Data: 2013-12-09 15:49:55
Autor: witek
kto dziedziczy - zgłupiałem...
Dezeusz wrote:

[...]

taaaa  prawidĹ‚owa

przyjecie spadku po prababci

chciałem wymusić od pani noatariusz oswiadczenie o przyjeciu spadku z dobrodzieństwem inwenatarza.

"no proszę pana, jak pana babcia teraz nie zyje to ani pan ani pana mama nie moze teraz przyjąc spadku po prababci bo najpierw musiała by go dostać babcia a ona nie zyje , wiec pan teraz nie może dziedziczyc bo nie ma po kim".

:)

poszedlem szukac innego notariusza, co nie było takie proste.

Data: 2013-12-17 23:23:29
Autor: Dezeusz
kto dziedziczy - zgłupiałem...
W dniu 2013-12-09 22:49, witek pisze:
Dezeusz wrote:

[...]

"no proszÄ™ pana, jak pana babcia teraz nie zyje to ani pan ani pana mama
[...]

Notariusz? Czy jakiĹ› pracownik kancelarii?
.... ale no dobra, wszystko jest możliwe - powinienem napisać, że u notariusza jest po prostu dużo większa szansa na prawidłową informacje, bo to ich chleb powszedni.

pozdr
DeZ

Data: 2013-12-18 21:46:23
Autor: witek
kto dziedziczy - zgłupiałem...
Dezeusz wrote:

[...]

notariusz
z krwi i kosci. Zaden aysystent czy tym podobne
raz przez telefon drugi raz wyluszczał mi osobiscie zawiłości dziedziczenia.

Drugi raz ta sama historia.
Pani notariusz twardo probowała mi wmówić, że nie mogę sporządzić aktu odrzucenia spadku bo minęło 6 miesiecy od smierci i w zaden sposob nie mogłem jej przekonać, że 6 miesiecy liczy się od momentu powołania na spadkobiercę a nie śmierci. A akt powołania na spadkobiercę trzymała w ręce bo sama go sporządziła dwa miesiace wczesniej.

Data: 2013-12-18 11:20:44
Autor: z
kto dziedziczy - zgłupiałem...
W dniu 2013-12-07 23:42, Dezeusz pisze:

Cało¶ć kosztów u notariusza nie przekroczy pewnie 500 zł.

NB notariusze mog± Cię skasować dopiero przy czynno¶ci - czyli jakby¶
zacz±ł od pytania w kancelarii notarialnej, to nie do¶ć, że dostałby¶
informację prawidłow±, to jeszcze za darmo (takie sprawy to podstawa ich
fachu, nie musz± guglać ;)).

Dzięki za info. Strzelę sobie blaszkę w czółko jak mi się zachce poradzić u "fachowca" :-)

Data: 2013-12-04 19:15:59
Autor: sqlwiel
kto dziedziczy - zgłupiałem...
W dniu 2013-12-04 19:05, Jacek Klepak pisze:

Prawdę mówiąc, w tym momencie i z tego co prawnik naświetlił, to chyba
było by lepiej sprawę po prostu olać i poczekać pół roku na "automat" ze
spadkiem wprost...

Nie. Bez postanowienia sądu nie staniesz się właścicielem spadku. Nic nie załatwisz w żadnym urzędzie. Jeśli innych spadkobierców nie ma, to będzie to tylko formalność. Ale postaraj się wszystko co możliwe (składniki spadku) wypisać, bo nie wiadomo z czym kiedyś będziesz musiał walczyć.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-05 01:34:42
Autor: animka
kto dziedziczy - zgłupiałem...
W dniu 2013-12-04 19:15, sqlwiel pisze:
[...]

Nie trzeba iść do sądu. Te sprawy załatwia Sp-nia mieszkaniowa. Chyba, że to DOM własny.

--
animka

Data: 2013-12-04 11:32:07
Autor: WOJO
kto dziedziczy - zgłupiałem...

[...]

A co na to sam prawnik, z którym się konsultowałeś?
Twój tok rozumowania jest prawidłowy, ale może jest jakiś "kruczek" o którym ani Ty, ani ja nie wiemy.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-12-04 19:08:24
Autor: Jacek Klepak
kto dziedziczy - zgłupiałem...
On 2013-12-04 11:32, WOJO wrote:

A co na to sam prawnik, z którym się konsultowałeś?
Twój tok rozumowania jest prawidłowy, ale może jest jakiś "kruczek" o
ktĂłrym ani Ty, ani ja nie wiemy.
Pozdrawiam.
WOJO

Sam prawnik, to chętnie wystawi mi kolejną fakturę za kolejną poradę, jak pójdę się o to pytać....

KruczkĂłw brak.

--
Jacek Klepak

Data: 2013-12-08 13:52:59
Autor: Marcin N
kto dziedziczy - zgłupiałem...
W dniu 2013-12-04 19:08, Jacek Klepak pisze:
On 2013-12-04 11:32, WOJO wrote:

[...]

A może ten prawnik jest jednym z braci zmarłego...
;)

Czy na pewno rozwiedziona ĹĽona nie ma prawa do spadku? Nie wiem - dlatego pytam.

--
MN

Data: 2013-12-04 11:36:02
Autor: Gotfryd Smolik news
kto dziedziczy - zgłupiałem...
On Wed, 4 Dec 2013, Jacek Klepak wrote:

Cze¶ć,

Zasięgn±łem porady prawnika i niestety, jestem głupszy niż przed. Sytuacja jest banalnie prosta:
- zmarł ojciec, ma jednego syna (mnie), nie miał żony w chwili ¶mierci (rozwiedziony od 99 roku), nie ma rodziców (nie żyj± od ponad 20 lat).
- posiada trzech braci

  A za ile ich sprzeda? ;) [1]

(jeden z tego samego ojca i matki, dwóch - inny ojciec, ta sama matka).

Prawnik kazał przy wiosku o spadek wpisać braci. Po co? Skoro ja żyję, to chyba w cało¶ci dziedziczę po ojcu i nie ma tu wielkiej dyskusji?

  Nie szkodzi.
  Ale oni s± spadkobiercami ustawowymi.
  "W drugiej kolejno¶ci", ale to wiele nie zmienia: s±? - s±!
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,15,,,ustawa-z-dnia-17111964-r-kodeks-postepowania-cywilnego.html
  641.2:
"O¶wiadczenie powinno również zawierać wymienienie wszelkich
  wiadomych składaj±cemu o¶wiadczenie
  osób należ±cych do kręgu spadkobierców ustawowych"

[1] oczywi¶cie piję do "posiadać", co wi±że się z rozporz±dzaniem :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-04 12:38:30
Autor: Michał Jankowski
kto dziedziczy - zgłupiałem...

[...]

Kuzynów cioteczno-ciotecznych też wpisywać, bo w której¶ kolejno¶ci dziedzicz± (poprzez dziadków)? Gminę, bo też dziedziczy w ostatniej kolejno¶ci?

   MJ

Data: 2013-12-04 12:48:20
Autor: Jarek Pudelko
kto dziedziczy - zgłupiałem...
W dniu 2013-12-04 12:38, Michał Jankowski pisze:
Gminę, bo też dziedziczy w ostatniej
kolejno¶ci?

A propos zakladajac, ze gmina dziedziczy w ostatniej kolejnosci to czy dziedziczy "obowiazkowo"? Tzn. z dobrodziejstwem inwentarza MUSI przyjac spadek i np. splacac dlugi zmarlego czy tez moze odmowic przyjecia spadku? I kto wtedy dziedziczy? :)

--
jarek

Data: 2013-12-04 15:57:18
Autor: Michał Jankowski
kto dziedziczy - zgłupiałem...
W dniu 04.12.2013 12:48, Jarek Pudelko pisze:
[...]

Gmina dziedziczy z dobrodziejstwem inwentarza i nie może spadku odrzucić.

   MJ

Data: 2013-12-04 22:30:33
Autor: Gotfryd Smolik news
kto dziedziczy - zgłupiałem...
On Wed, 4 Dec 2013, Jarek Pudelko wrote:

A propos zakladajac, ze gmina dziedziczy w ostatniej kolejnosci to czy
dziedziczy "obowiazkowo"? Tzn. z dobrodziejstwem inwentarza MUSI przyjac
spadek

  Oczywiscie.

i np. splacac dlugi zmarlego

  Na pewno wiesz, co to znaczy "z dobrodziejstwem inwentarza"?
  Wiem, niby może się zdarzyć że w spadku jest "wysokocenny" lecz
trudno zbywalny składnik, ale co do zasady jest to wła¶nie
zabezpieczenie przed spłacaniem długów!

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-04 22:28:11
Autor: Gotfryd Smolik news
kto dziedziczy - zgłupiałem...
On Wed, 4 Dec 2013, Michał Jankowski wrote:

[...]

  Hm... IMVHO nie, o ile jest to "poprzez żyj±cych".
  Ale jak nie żyj± to kto wie... ja nie wiem, ale z przepisu
z grubsza wychodzi ze tak :]

Gminę, bo też dziedziczy w ostatniej kolejno¶ci?

  No "jeszcze bardziej na końcu" jest Skarb Panstwa :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-04 23:05:59
Autor: Gotfryd Smolik news
kto dziedziczy - zgłupiałem...
[...]

  Rzuciłem googlowi na pożarcie i wyszło mi:
http://www.infor.pl/prawo/pozwy/wnioski/82926,2,Jak-napisac-wniosek-o-stwierdzenie-nabycia-spadku.html
+++
Tu należy wymienić wszystkich znanych spadkobierców
[...]
<przykład>
Np. Opisać dlaczego po zmarłym dziedziczą jego wnuki, a nie dzieci
-- -

http://www.spadek.info/wniosek_o_stwierdzenie_nabycia_spadku,48,p.html
+++
Wymienić należy również wszystkie osoby wchodzące w rachubę jako spadkobiercy ustawowi
-- -

http://www.poradaprawna.pl/porady/czy-we-wniosku-o-stwierdzenie-nabycia-spadku-mam-wpisac-wszystkich-zyjacych-ustawowych-spadkobiercow-tj-w,130617.html
+++
Czy we wniosku o stwierdzenie nabycia spadku mam wpisać wszystkich żyjących, ustawowych, spadkobierców, tj. w moim przypadku: brata zmarłej Mamy[...]
[...]
Tak we wniosku o stwierdzenie nabyci spadku należy zawrzeć informacje
o wszystkich żyjących spadkobiercach ustawowych spadkodawcy
[...]

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-07 23:15:53
Autor: Dezeusz
kto dziedziczy - zgłupiałem...
[...]

Ale kto¶ sobie natworzył na tym portalu :) Może wspomniany przez autora prawnik korzystał z tej krynicy m±dro¶ci :)

Spadkobierc± ustawowym jest tylko kto¶, kto dziedziczy z mocy ustawy, a nie kto¶, kto *mógłby* dziedziczyć z mocy ustawy.

pozdr
DeZ

Data: 2013-12-09 15:44:33
Autor: witek
kto dziedziczy - zgłupiałem...
Dezeusz wrote:
Spadkobierc± ustawowym jest tylko kto¶, kto dziedziczy z mocy ustawy, a
nie kto¶, kto *mógłby* dziedziczyć z mocy ustawy.

moja mama dostała spadek, ale sie go zrzekła więc dostałem go ja.

Wiec jestem spadkobierc± ustawowym, ktory dziedziczy z mocy ustawy czy tylko kims kto mógłby dziedziczyć z mocy ustawy?

No i wła¶ciwe pytanie KIEDY nast±piła zmian± z "mógłby" na "jest"

Data: 2013-12-12 00:13:27
Autor: Gotfryd Smolik news
kto dziedziczy - zgłupiałem...
On Mon, 9 Dec 2013, witek wrote:

Dezeusz wrote:
[...]

  Celnie ujęte, dziękuję.

  IMVHO przepis jest wła¶nie po to, żeby s±d nie musiał ż±dać
kilkunastu kolejnych "spisów spadkobierców" za każdym razem,
jak zza węgła wyskoczy kolejny spadkobierca odrzucaj±cy spadek.
  No i niby od kogo (s±d) miałby go ż±dać w takim przypadku?
  Trudno wymagać, aby to odrzucajacy miał być zobowi±zany
do szukania innych spadkobierców, a przecież ci którzy już
wniosek i "listę" złożyli byliby czy¶ci (złożyli¶my, wniosek
został przyjęty, proszę się wypchać i czekamy na orzeczenie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-11 19:35:49
Autor: witek
kto dziedziczy - zgłupiałem...
Gotfryd Smolik news wrote:
Trudno wymagać, aby to odrzucajacy miał być zobowi±zany
do szukania innych spadkobierców,

Ale do wymienienia znanych juz jest zobowiazany i notariusz bedzie pytał o to.

Data: 2013-12-17 23:24:23
Autor: Dezeusz
kto dziedziczy - zgłupiałem...
W dniu 2013-12-09 22:44, witek pisze:
Dezeusz wrote:
[...]

Z chwil± odrzucenia ("zrzeczenia") się spadku przez mamę.

pozdr
DeZ

Data: 2013-12-18 21:48:53
Autor: witek
kto dziedziczy - zgłupiałem...
Dezeusz wrote:
[...]

czyli wracaj±c do w±tku pierwotnego po co prawnik wspominał o braciach, skoro oni jak narazie s± potencjalnymi spadkboiercami gdy pytaj±cy spadek odrzucił.
Ale skoro nic takiego sie nie działo, to jednym spadkobierc± jest on, a potencjalnych sie nie wymienia dopoki nie stan± sie spadkobiercami "niepotencjalnymi."

Data: 2013-12-22 01:00:13
Autor: JaMyszka
kto dziedziczy - zgłupiałem...
W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 04:48:53 UTC+1 użytkownik witek napisał:
czyli wracajďż˝c do wďż˝tku pierwotnego po co prawnik wspominaďż˝ o braciach, skoro oni jak narazie sďż˝ potencjalnymi spadkboiercami gdy pytajďż˝cy  spadek odrzuciďż˝.

Nie chcę się wym±drzać, ale z tego opisu wynika, że ojciec w±tkotwórcy nie miał
ustalonego aktu własno¶ci i dlatego konieczne było/jest ustalenie postępowania spadkowego o jedno pokolenie wyżej. Podobn± sytuację ma mój znajomy, który jest
 zmuszony do  postępowania spadkowego 3 pokolenia w górę. U nas w rodzinie też taka bomba siedzi w centralnej Polsce.

Ale skoro nic takiego sie nie dzia�o, to jednym spadkobierc� jest on, a potencjalnych sie nie wymienia dopoki nie stan� sie spadkobiercami "niepotencjalnymi."

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2013-12-24 21:09:36
Autor: witek
kto dziedziczy - zgłupiałem...
JaMyszka wrote:
W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 04:48:53 UTC+1 użytkownik witek napisał:
czyli wracaj�c do w�tku pierwotnego po co prawnik wspomina� o braciach,
[...]

potencjalnych sie nie wymienia dopoki nie stanďż˝ sie spadkobiercami
"niepotencjalnymi."

to wowczas trzeba kilka spraw spadkowych zrobic po kolei/ moze byc na jednym posiedzeniu.
ale czegos takiego raczej nie wyczytalem z pierwszego postu.

Data: 2013-12-25 03:37:10
Autor: JaMyszka
kto dziedziczy - zgłupiałem...
W dniu ¶roda, 25 grudnia 2013 04:09:36 UTC+1 użytkownik witek napisał:
JaMyszka wrote:

> [...]

> Nie chc� si� wym�drza�, ale z tego opisu wynika, �e ojciec w�tkotw�rcy nie mia�

> ustalonego aktu w�asno�ci i dlatego konieczne by�o/jest ustalenie post�powania

> spadkowego o jedno pokolenie wy�ej. Podobn� sytuacj� ma m�j znajomy, kt�ry jest

>   zmuszony do  postďż˝powania spadkowego 3 pokolenia w gďż˝rďż˝. U nas w rodzinie teďż˝ taka bomba siedzi w centralnej Polsce.

to wowczas trzeba kilka spraw spadkowych zrobic po kolei/ moze byc na jednym posiedzeniu.

ale czegos takiego raczej nie wyczytalem z pierwszego postu.

Więcej wiary w wiedzę prawnika. W pierwszym po¶cie nie było też jednoznacznej wypowiedzi, że ojciec był wła¶cicielem tego spadku. Je¶li prawnik powołuje też rodzeństwo ojca tzn., że nie była ta własno¶ć ustalona. Być może, że wychwyciłam to , bo znam podobne sytuacje z życia. A poza ttym jestem pełna podziwu dla Twojej wiedzy, któr± wykazywałe¶ nie tylko w tym w±tku.

--
Wesołych ¦wi±t:)
JM http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html Bezpieczny wolontariat (Nobel?):  http://zwijaj.pl/

Data: 2013-12-05 01:32:02
Autor: animka
kto dziedziczy - zgłupiałem...
[...]

   Ale oni sÄ… spadkobiercami ustawowymi.
   "W drugiej kolejnoĹ›ci", ale to wiele nie zmienia: sÄ…? - sÄ…!
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,15,,,ustawa-z-dnia-17111964-r-kodeks-postepowania-cywilnego.html
   641.2:
"Oświadczenie powinno również zawierać wymienienie wszelkich
   wiadomych skĹ‚adajÄ…cemu oĹ›wiadczenie
   osĂłb naleĹĽÄ…cych do krÄ™gu spadkobiercĂłw ustawowych"

[1] oczywiście piję do "posiadać", co wiąże się z rozporządzaniem :)

Spadkobiercy powinni sami się zgłosić. W ciągu pół roku. Jak się nie zgłoszą to im spadek przepada.

--
animka

Data: 2013-12-04 19:46:43
Autor: witek
kto dziedziczy - zgłupiałem...
animka wrote:
[...]

ĹĽyjÄ™, to
[...]

ty sie animka chyba po rozum nie zgłosiłaś w terminie i ci przepadł jak spadek.

kto dziedziczy - zgłupiałem...