kto jeĹşdzi?

Data: 2014-12-02 20:49:57
Autor: qrt
kto jeĹşdzi?
Dnia Tue, 02 Dec 2014 19:28:08 +0100, mbut napisał(a):

Ciekaw jestem czy są amatorzy długich rajdów w taką pogodę? Ja ze swej strony to tylko kilkanaście km dziennie, ale przy ujemnych temperaturach raczej stopuję:). Szkoda wyziębiać kolan, bo później wylezie szydło z wora:) i szukanie lekarza ortopedę.

z tym wyziębianiem kolan to mit. W zimie można uprawiać (i sie uprawia) wiele form aktywności a zwróć uwagę
iĹĽ np. spodnie do narciarstwa biegowego wcale nie sa jakoĹ› bardziej
ocieplone na kolanach…  Gacie jak kaĹĽde inne. To tak jak ze wszystkimi sportami  - najpierw rozgrzewka, rozciaganie a
potem większe obciążenia. Wszystkie przypadki "przeziębienia stawów" to najczęsciej kontuzje
spowodowanie obciążeniami bez rozgrzewki, efekty nadmiernego wysiłku bez
zasadzie nie bardzo wiadomo jakie są tego przyczyny. Wiec jak masz ochotę to śmigaj. Uważaj na palce nóg i rąk - w moich wypadku
to są newralgiczne miejsca - na rowerze w mróz naprawdę ciężko mi było je
zabezpieczyć termicznie.

Data: 2014-12-02 23:09:50
Autor: Czesław Wiśniak
kto jeĹşdzi?
Wiec jak masz ochotę to śmigaj. Uważaj na palce nóg i rąk - w moich wypadku
to są newralgiczne miejsca - na rowerze w mróz naprawdę ciężko mi było je
zabezpieczyć termicznie.

Ostatnio bylem w niedziele  przy -7 i mimo grubych skarpet i porzadnych skorzanych butow po 10km palce juz mi odpadaly. Natomiast z palcami u rak nie bylo problemow ale mialem 2 pary rekawiczek.

Data: 2014-12-03 08:43:34
Autor: mbut
kto jeĹşdzi?
W dniu 02.12.2014 o 23:09, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Jeszcze dwa lata temu jeździłem w ujemnych temperaturach, też mi marzły pace rąk i nóg a teraz to chyba człowiek robi się wygodny i woli poćwiczyć w domu na trenażerze. Żadne rękawiczki mi nie pomagały, także dałem na luz. Obecnie jak jest +5 stopni to jeżdżę w nocy. Nie ma ruchu na ścieżkach rowerowych, jest zupełna cisza fajnie się jeździ.

Data: 2014-12-03 09:35:55
Autor: qrt
kto jeĹşdzi?
Dnia Wed, 03 Dec 2014 08:43:34 +0100, mbut napisał(a):

W dniu 02.12.2014 o 23:09, Czesław Wi¶niak pisze:
Wiec jak masz ochotę to ¶migaj. Uważaj na palce nóg i r±k - w moich
wypadku
to s± newralgiczne miejsca - na rowerze w mróz naprawdę ciężko mi było je
[...]

Jeszcze dwa lata temu jeĽdziłem w ujemnych temperaturach, też mi marzły pace r±k i nóg a teraz to chyba człowiek robi się wygodny i woli poćwiczyć w domu na trenażerze. Żadne rękawiczki mi nie pomagały, także dałem na luz.

mi dopiero takie pomogły http://www.bikepro.com/products/pearl/jpg/stretch_amfib_lobster_glov.jpg w nich to już w ręce nie marzłem.

Data: 2014-12-02 23:32:43
Autor: Andrzej Ozieblo
kto jeĹşdzi?
qrt pisze:

z tym wyziębianiem kolan to mit.

Niestety nie, a ja jestem tego przykladem. Duzo by pisac. Po wielu dyskusjach w koncu znalezlismy (konkretnie znalazl Wilk) odpowiedz na pytanie dlaczego jazda w zimnie przy nie oslonietych i wychlodzonych kolanach (i innych stawach) jest grozna. Do odszukania, ale odpowiedz jest w ksiazce kanadyjskiego rowerowego lekarza-guru. Nie tyle stawy cierpia w zimnie, co sciegna. Tak czy tak dobrze jest trzymac kolana w ciepelku. Wystarczy zalozyc nieprzewiewne spodnie z polarkiem. Osobiscie stosuje nieprzewiewne ocieplacze na rzepy nakladane na spodnie. Dobrze jest tez wlozyc cieplejsze i wyzsze buty. Na glowe zwykla czapka polarowa. Mimo wszystko ponizej 5-6 stopni ponizej 0 nie zamierzam jezdzic.

Data: 2014-12-03 12:36:45
Autor: qrt
kto jeĹşdzi?
Dnia Tue, 02 Dec 2014 23:32:43 +0100, Andrzej Ozieblo napisał(a):

qrt pisze:

[...]

pewnie kwestia tego zo znaczy "trzymac kolana w ciepelku" Oczywi¶cie jezdzić w krótkich gaciach nie polecam. Z drugiej strony sadzie iż kolan nie trzeba dodatkowo ocieplać. Jak jest ciepło w nogi jako cało¶ć wtedy w kolana też bedzie ciepło i IMHO
wiecej nie trzeba.  Z drugiej strony pamiętam jak wiele la temu czytałem o zgubnym wpływie
zimna na kolana i jezdziłem w ocieplaczach własnej roboty. W kolana było mi
bardzo ciepło i miałem mniej wiecej takie same odczucia jak kolega Rowerex
- własnie wtedy mnie bolały. Gdy zrezygnowałem z ocieplaczy przeszło. Nie chce wyrokować iż ciepło było przyczyn± - bo być moze same ocieplacze
cos tam uciskały nie tak jak trzeba co powodowało takie efekty.

Data: 2014-12-03 18:41:08
Autor: PeJot
kto jeĽdzi?
W dniu 2014-12-03 o 12:36, qrt pisze:

pewnie kwestia tego zo znaczy "trzymac kolana w ciepelku"

Kiedy¶ pewien ortopeda powiedział mi że niedobrze klęczeć w ko¶ciele na zimnej posadzce :>

[...]

My¶lę że to sprawa indywidualna. Mnie może być ciepło w nogi a kolana marzn±. Trzymam się zasady, że poniżej 18 stopni zawsze jeżdżę w długich gaciach. Czasem jest tak że chroni±c kolana jeżdżę w długich gaciach i krótkim rękawku, a i tak się pocę jak szczur. Mam trochę fabrycznych gaci z ocieplaczami na kolanach, ale czasem jest tak że z kolanami OK, a pot leje mi się po łydkach.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

kto jeĹşdzi?