kto jest pieszym

Data: 2011-06-28 19:10:12
Autor: kołcz
kto jest pieszym
Jezioro maltańskie jest najpopularniejszym miejscem rekreacyjnym w Poznaniu. Można je całe objechać, a na południowym brzegu wyznaczone są dwie osobne ścieżki; jedna dla pieszych, a druga dla rowerów. Wszyscy rowerzyści korzystają z traktu przeznaczonego dla nich, natomiast reszta włazi na obydwa. Teraz moje pytanie, kto wg prawa gdzie powinien się znajdować, a jak wy byście to podzielili? Występują tu następujące typy: spacerowicze, nordic walkerzy, biegacze, deskorolkowcy, rolkarze, hulajnogowcy i rowerzyści.

Data: 2011-06-28 19:27:36
Autor: Liwiusz
kto jest pieszym
W dniu 2011-06-28 19:10, kołcz pisze:
spacerowicze, nordic walkerzy, biegacze, deskorolkowcy, rolkarze,
hulajnogowcy i rowerzyści.

Wszyscy oprócz ostatnich to piesi, choć nad tymi przedostatnimi poważnie bym się zastanowił, czy to jednak nie rowerzyści. Jeśli uznamy, że hulajnoga to pojazd, to podpada pod definicję roweru.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-28 18:01:27
Autor: Ryszard Mikke
kto jest pieszym
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

Wszyscy oprócz ostatnich to piesi, choć nad tymi przedostatnimi poważnie bym się zastanowił, czy to jednak nie rowerzyści. Jeśli uznamy, że hulajnoga to pojazd, to podpada pod definicję roweru.

A wlasciwie czemu hulajnoga to pojazd (i to podpadajacy pod definicje roweru),
a deskorolka - juz nie?

rmikke

Data: 2011-06-28 20:09:30
Autor: Kosu
kto jest pieszym
On 2011-06-28 20:01, Ryszard Mikke wrote:
A wlasciwie czemu hulajnoga to pojazd (i to podpadajacy pod definicje roweru),
a deskorolka - juz nie?

Są jeszcze takie adydasy z kółkami w piętach :]

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-06-28 18:14:18
Autor: Ryszard Mikke
kto jest pieszym
,
> a deskorolka - juz nie?

Są jeszcze takie adydasy z kółkami w piętach :]

Sa tez:
* adidasy z rolkami z przodu i z tylu
* kolka doczepiane do dowolnych butow kolo piet
* kolka, w ktore wstawia sie buty

...tylko co to ma do rzeczy?

rmikke

Data: 2011-07-08 12:02:46
Autor: Coaster
kto jest pieszym
Kosu<665@epf.pl>  napisał(a):

On 2011-06-28 20:01, Ryszard Mikke wrote:
[...]

To, ze hulajnoga to deska - z kolkiem z przodu i kolkiem z tylu.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-28 21:26:08
Autor: kołcz
kto jest pieszym
On 2011-06-28 20:01, Ryszard Mikke wrote:
A wlasciwie czemu hulajnoga to pojazd (i to podpadajacy pod definicje roweru),
a deskorolka - juz nie?

Są jeszcze takie adydasy z kółkami w piętach :]

i zapomnialem jeszcze o segłeju ;)

Data: 2011-06-28 21:32:57
Autor: Kazimierz Uromski
kto jest pieszym
On 2011-06-28 20:01, Ryszard Mikke wrote:
[...]

To to już jest chyba samochód elektryczny - wszak wieloślad! Tym niemniej kat. B1 powinna wystarczyć (-;

Data: 2011-07-06 00:09:41
Autor: WS
kto jest pieszym
On 28 Cze, 21:32, Kazimierz Uromski
<legalnycykli...@dzimejl.kropka.kom> wrote:

> i zapomnialem jeszcze o segłeju ;)

To to już jest chyba samochód elektryczny - wszak wieloślad! Tym
niemniej kat. B1 powinna wystarczyć (-;

W GB nic nie pomoze ;)

a apropos dziwnych wynalazkow w Krakowie na Bloniach czesto jezdzi
takie cudo:
 http://trikke-poland.pl/

jezdzi czescia przeznaczona dla pieszych, zreszta na sciezce rowerowej
by sie nie zmiescil ;)

WS

Data: 2011-07-06 09:52:22
Autor: Fabian
kto jest pieszym
On 06.07.2011 09:09, WS wrote:
[...]

A w Polsce liczy sie lans a nie prawo :)

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,nietypowe-patrole-policji-dzis-segwaye-jutro-teleportacja,232874.html

Fabian.

Data: 2011-07-06 10:33:53
Autor: Kazimierz Uromski
kto jest pieszym
On 06.07.2011 09:52, Fabian wrote:
A w Polsce liczy sie lans a nie prawo :)

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,nietypowe-patrole-policji-dzis-segwaye-jutro-teleportacja,232874.html

Ci na koniach też dzielnie obsr... tzn. zostawiają po sobie ślady na pięknej czerwonej kostce stołecznych dróg rowerowych.
Choć trzeba przyznać, że bycie końskim klozetem to jedyna funkcja kostki w której ta sprawdza się znakomicie. Mogliby ją zastąpić asfaltem, a kostkę przekazać policji do stajni (:

Data: 2011-07-08 11:53:09
Autor: Coaster
kto jest pieszym
On 2011-06-28 20:01, Ryszard Mikke wrote:
A wlasciwie czemu hulajnoga to pojazd (i to podpadajacy pod definicje
roweru),
a deskorolka - juz nie?

Są jeszcze takie adydasy z kółkami w piętach :]

Sa tezi i buty z plozami ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-07-06 00:05:35
Autor: Gotfryd Smolik news
kto jest pieszym
On Tue, 28 Jun 2011, Ryszard Mikke wrote:

A wlasciwie czemu hulajnoga to pojazd (i to podpadajacy pod definicje roweru),
a deskorolka - juz nie?

  Bo jest kłopot nie tylko "z trzymaniem co najmniej jednej ręki" na
kierownicy, i to nie chwilowy (jak omawiane obok "wystartowanie")
lecz zasadniczy.
  Taka różnica, jak w podatkach między "zwolniony" a "niepodlegający":
między zerem rąk na kierownicy a zerem kierownic ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-06 08:37:59
Autor: Liwiusz
kto jest pieszym
[...]

Ale to nie argument przeciwko uznawaniem deskorolki za rower (ponieważ definicję spełnia), tylko przeciwko dopuszczaniu deskorolek do ruchu, skoro nie spełniają warunków niezbędnych dla wyposażenia roweru.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-06 10:17:06
Autor: Ryszard Mikke
kto jest pieszym
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):
> [...]

  Taka różnica, jak w podatkach między "zwolniony" a "niepodlegający":
między zerem rąk na kierownicy a zerem kierownic ;)

No, ale poslugujemy sie definicjami, czy wszystkimi przepisami doptyczacymi
rowerow? Bo w definicji roweru nie ma nic o trzymaniu rak na kierownicy, a jak
chcemy patrzec na wszystkie przepisy - to zainstaluj na hulajnodze tylna lampke.

Czyli patrzac na definicje, to deskorolka jest w rownym stopniu rowerem, jak
hulajnoga. A patrzac na wszystkie przepisy - zadne z nich nie spelnia wszystkich.

rmikke

Data: 2011-07-06 12:50:36
Autor: Mariusz Kruk
kto jest pieszym
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Ryszard Mikke"
> [...]
między zerem rąk na kierownicy a zerem kierownic ;)
No, ale poslugujemy sie definicjami, czy wszystkimi przepisami doptyczacymi

Posługujemy się definicją, ale także "zdrowym rozsądkiem", obawiam się.
Mam wrażenie, że jakby przyszło co do czego i kwestia "czy
deskorolka/hulajnoga jest rowerem" okazałoby się, że "rower jaki jest,
każdy widzi".

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-07-06 11:14:01
Autor: Ryszard Mikke
kto jest pieszym
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):
> [...]

Mam wrażenie, że jakby przyszło co do czego i kwestia "czy
deskorolka/hulajnoga jest rowerem" okazałoby się, że "rower jaki jest,

Ale ja nie widze zdroworozsadkowego powodu, dla ktorego hulajnoga mialaby byc
rowerem, a deskorolka nie. Dlatego draze...

--
rmikke

Data: 2011-07-06 13:36:44
Autor: Mariusz Kruk
kto jest pieszym
> [...]
Ale ja nie widze zdroworozsadkowego powodu, dla ktorego hulajnoga mialaby byc
rowerem, a deskorolka nie. Dlatego draze...

Z zastrzeżeniem, że IANAL, sądzę, że hulajnoga "nie wyczerpuje cech
dystynktywnych roweru". Innemi słowy, nie jest "wystarczająco rowerowa",
żeby była rowerem.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-07-06 13:48:33
Autor: Liwiusz
kto jest pieszym
W dniu 2011-07-06 13:36, Mariusz Kruk pisze:

hulajnoga "nie wyczerpuje cech
dystynktywnych roweru".

Rower to pojazd napędzany siłą mięśni osoby nim jadącej, z wyjątkiem pojazdów, które nie wyczerpują cech dystynktywnych roweru?

To chyba nie najlepsza definicja.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-06 13:51:32
Autor: Mariusz Kruk
kto jest pieszym
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Liwiusz"
[...]

Patrz motorower vs. rower z silnikiem. (co wcale nie znaczy, że mi się
to podoba).

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-07-06 12:55:41
Autor: Liwiusz
kto jest pieszym
W dniu 2011-07-06 12:50, Mariusz Kruk pisze:

[...]

Niestety zdrowy rozsądek w PoRD nie obowiązuje.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-08 11:52:40
Autor: Coaster
kto jest pieszym
On 6/28/11 8:01 PM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

Hulajnoga to nie 'legalny' pojazd w swietle KD, choc wyglad wiekszych sprzetow moze Ci tak sugerowac ;-)

Data: 2011-06-28 19:40:59
Autor: Bartłomiej Zieliński
kto jest pieszym
Użytkownik Liwiusz napisał:
Wszyscy oprócz ostatnich to piesi, choć nad tymi przedostatnimi poważnie
bym się zastanowił, czy to jednak nie rowerzyści. Jeśli uznamy, że
hulajnoga to pojazd, to podpada pod definicję roweru.

W ostateczności, jeśli nie precyzują tego przepisy - a jak znam życie to nie precyzują - sposób poruszania się hulajnogi nie odbiega istotnie od sposobu poruszania się roweru, więc zdrowy rozsądek podpowiada, że uznanie hulajnogi za rower nie powinno nam rowerzystom strącić koron z głów ;-)

Data: 2011-06-28 17:55:53
Autor: Ryszard Mikke
kto jest pieszym
Bartłomiej Zieliński <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał(a):
U=BFytkownik Liwiusz napisa=B3:
> Wszyscy opr=F3cz ostatnich to piesi, cho=E6 nad tymi przedostatnimi pow=
a=BFnie
> bym si=EA zastanowi=B3, czy to jednak nie rowerzy=B6ci. Je=B6li uznamy,=
 =BFe
> hulajnoga to pojazd, to podpada pod definicj=EA roweru.

W ostateczno=B6ci, je=B6li nie precyzuj=B1 tego przepisy - a jak znam =BF=
ycie to=20
nie precyzuj=B1 - spos=F3b poruszania si=EA hulajnogi nie odbiega istotni=
e od=20
sposobu poruszania si=EA roweru, wi=EAc zdrowy rozs=B1dek podpowiada, =BF=
e=20
uznanie hulajnogi za rower nie powinno nam rowerzystom str=B1ci=E6 koron =
z=20
g=B3=F3w ;-)

A potem Policja zatrzymuje takiego goscia na hulajnodze i...

Oswietlenia przepisowego - brak.
Obu nog na pedalach - nie trzymal.
Nieprzerazliwy sygnal dzwiekowy - nieobecny.

Oj, bedzie mandacik...

rmikke

Data: 2011-06-30 01:29:23
Autor: Marcin Gryszkalis
kto jest pieszym
Ryszard Mikke wrote:
A potem Policja zatrzymuje takiego goscia na hulajnodze i...
Oswietlenia przepisowego - brak.
Obu nog na pedalach - nie trzymal.
jak pamiętam to jest "na pedałach lub podnóżkach" więc w zasadzie... ;)
Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:mg@fork.pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

Data: 2011-06-30 06:51:20
Autor: Ryszard Mikke
kto jest pieszym
Marcin Gryszkalis <mg@fork.pl> napisał(a):
Ryszard Mikke wrote:
> A potem Policja zatrzymuje takiego goscia na hulajnodze i...
> Oswietlenia przepisowego - brak.
> Obu nog na pedalach - nie trzymal.
jak pamiętam to jest "na pedałach lub podnóżkach" więc w zasadzie... ;)

A nie, nawet "w zasadzie" hulajnoga nawet z miejsca nie ruszy, jak nie
zdejmiesz nogi z podnozka.

rmikke

Data: 2011-07-01 08:45:31
Autor: Bartłomiej Zieliński
kto jest pieszym
Użytkownik Ryszard Mikke napisał:
A nie, nawet "w zasadzie" hulajnoga nawet z miejsca nie ruszy, jak nie
zdejmiesz nogi z podnozka.

Coś mi się zdaje, że rozumując w ten sposób nie masz prawa wystartować rowerem inaczej, jak tylko trzymając się ręką np. drzewa.
No bo jeśli stojąc podpierasz rower nogą, to w chwili rozpoczęcia jazdy przez jakiś ułamek sekundy już jedziesz, ale jedna stopa jeszcze nie jest na pedale. Ergo, popełniasz wykroczenie ;-)

Data: 2011-07-01 07:00:08
Autor: Ryszard Mikke
kto jest pieszym
Bartłomiej Zieliński <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał(a):
U=BFytkownik Ryszard Mikke napisa=B3:
> A nie, nawet "w zasadzie" hulajnoga nawet z miejsca nie ruszy, jak nie
> zdejmiesz nogi z podnozka.

Co=B6 mi si=EA zdaje, =BFe rozumuj=B1c w ten spos=F3b nie masz prawa wyst=
artowa=E6=20
rowerem inaczej, jak tylko trzymaj=B1c si=EA r=EAk=B1 np. drzewa.
No bo je=B6li stoj=B1c podpierasz rower nog=B1, to w chwili rozpocz=EAcia=
 jazdy=20
przez jaki=B6 u=B3amek sekundy ju=BF jedziesz, ale jedna stopa jeszcze ni=
e=20
jest na pedale. Ergo, pope=B3niasz wykroczenie ;-)

Na szczescie, Policja mnie dotad nie przylapala.

Ale rowerem jestem w stanie najpierw oprzec obie nogi na pedalach, a potem
ruszyc (choc to bardzo niepraktyczne), a hulajnoga - nie.

--
rmikke

Data: 2011-07-01 09:09:16
Autor: Liwiusz
kto jest pieszym
W dniu 2011-07-01 09:00, Ryszard Mikke pisze:

Ale rowerem jestem w stanie najpierw oprzec obie nogi na pedalach, a potem
ruszyc (choc to bardzo niepraktyczne), a hulajnoga - nie.

Dobrze, że nie ma (jeszcze) przepisów regulujących sposób jedzenia i połykania, bo byśmy się wszyscy podławili.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-08 11:50:42
Autor: Coaster
kto jest pieszym
On 6/28/11 7:40 PM, Bartłomiej Zieliński wrote:
[...]

Hulajnoga nie moze byc pojazdem, poniewaz poruszajac sie nia, nie moze byc spelniony warunek "bycia przez caly czas w/na pojezdzie" - musisz co chwile stawiac noge na ziemi, w mniejszych nie masz tez hamulca. To tak naprawde taka duza, pojedyncza rolka. ;-) Hulajnogowicz, jak rolkarz = pieszy.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

kto jest pieszym