Data: 2009-07-23 02:40:13 | |
Autor: Kacperus | |
kto jest właścicielem skrzynki pocztowej ? | |
W bloku, w którym mieszkam zostały jakiś czas temu wymienione skrzynki
pocztowe na "unijne" Ostatnio w mojej zepsuł się zamek, zadzwoniłem do spółdzielni (oni zakładali) żeby coś z tym zrobili. Miła babka powiedziała mi, zebym skontaktował się z firmą XXX, która to montowała bo oni są tylko zleceniodawcami a to XXX produkuje i montuje skrzynki. Zadzwoniłem do nich i oto co się dowiedziałem: 1. na skrzynki jest 3 lata gwarancji ale na zamek tylko 12 miesięcy. (Bo mi producent sprzedaje zamki z roczna gwarancją to ja takie daję) 3. On podpisał umowę na montaż ze spółdzielnią i w umowie była mowa o 12 miesiącach. Spółdzielnia się zgodziła. Na usta cisnęło mi się stwierdzenie "dobrze ze nie kupił Pan takich na które producent daje gwarancje 2 dni" 3. jak zechcę to mogę zamówic płatną naprawę (35 złotych) Więc jeżeli to ja jestem włascicielem to dlaczego nie mam 24 miesięcznej "gwarancji" jako konsument ? dlaczego mimo, ze minęło niecałe półtora roku - mam płacić? Jeżeli to spółdzielnia to niech ona to naprawi. W końcu jest zobowiązana do napraw i bieżących konserwacji w budynku (ja płace tylko za naprawy w mieszkaniu - wszystko pozostałe obciąza fundusz remontowy) Zresztą nia ja zamawiałem te skrzynki, nie ja ją wybierałem (strasznie tandetna jest !) i nie ja za nią "wprost" płaciłem. Jak to wygląda prawnie - mam ścigać firme krz |
|
Data: 2009-07-23 11:40:53 | |
Autor: krzysiek82 | |
kto jest właścicielem skrzynki poczto wej ? | |
Kacperus pisze:
Więc jeżeli to ja jestem włascicielem to dlaczego nie mam 24 Gwarancja jest dobrowolna, nie ma żadnego wymogu dawania gwarancji. Pewnie mylisz z niezgodnością towaru z umową. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-07-23 11:53:06 | |
Autor: K.K. | |
kto jest właścicielem skrzynki pocztowej ? | |
Gwarancja jest dobrowolna, nie ma żadnego wymogu dawania gwarancji. Pewnie mylisz z niezgodnością towaru z umową.Po za tym po sześciu miesiącach na konsumencie ciąży obowiązek udowodnienia, że wada tkwiła już w chwili nabycia. |
|
Data: 2009-07-23 09:59:28 | |
Autor: januszek | |
kto jest właścicielem skrzynki pocztowej ? | |
K.K. napisał(a):
Gwarancja jest dobrowolna, nie ma żadnego wymogu dawania gwarancji. Pewnie mylisz z niezgodnością towaru z umową. Po za tym po sześciu miesiącach na konsumencie ciąży obowiązek udowodnienia, że wada tkwiła już w chwili nabycia. A kto konkretnie jest właścicielem takiej skrzynki? Bo raczej na pewno nie konsument. j. |
|
Data: 2009-07-23 12:01:26 | |
Autor: Liwiusz | |
kto jest właścicielem skrzynki poczto wej ? | |
K.K. pisze:
Gwarancja jest dobrowolna, nie ma żadnego wymogu dawania gwarancji. Pewnie mylisz z niezgodnością towaru z umową.Po za tym po sześciu miesiącach na konsumencie ciąży obowiązek udowodnienia, że wada tkwiła już w chwili nabycia. Ale to dopiero podczas sprawy sądowej. -- Liwiusz |