kto ma mikroskop cyfrowy?

Data: 2013-10-15 01:20:06
Autor: Robert Wańkowski
kto ma mikroskop cyfrowy?
Chciałbym wiedzieć ile px na mm można maksymalnie uzyskać z odległości
200-300 mm.
Mam na myśli tego typu mikroskopy:
http://tinyurl.com/knh2gnv
Z kamery internetowej 640x480 mam około ~0,5 mm na 1 px.

Robert

Data: 2013-10-15 04:29:41
Autor: astro
kto ma mikroskop cyfrowy?
Robert Wańkowski wrote in
Chciaůbym wiedzieă ile px na mm moýna maksymalnie uzyskaă z odlegůoúci
200-300 mm.

Masz lustrzanke jednoobiektywowa (najlepiej z live view - bardzo ulatwia
manualne ustawienie ostrosci) badz mirrorlessa? Jesli tak, to chyba lepszym
rozwiazaniem bylby zakup zwyklego mikroskopu i wlozenie aparatu w miejscu
okularu. Potrzebowalbys redukcji wkladanej do mikroskopu
(ta jest chyba o 1mm zbyt gruba
http://astrokrak.pl/124-zczka-0965q-m42x1-.html ale producent powinien
podtoczyc na zamowienie) oraz redukcji z M42 badz T2 na bagnet aparatu.

Sam czasami zastanawiam sie nad zakupem najtanszego korpusu mikroskopu
monokularowego (choc zdolnego do operowania z ciezkim aparatem) i
dokupienia starych, tanich obiektywow Carl Zeiss Jena badz PZO.

Z kamery internetowej 640x480 mam okoůo ~0,5 mm na 1 px.

Kamery Philips Vesta oraz TouCam Pro maja piksel o rozmiarze 5.6ľm. 18 MPix
lustrzanka APS-C - 4.3ľm. Do fotografii planet milosnicy astronomii stosuja czesto kamery o wyzszej
rozdzielczosci, np Microsoft Lifecam Cinema HD. http://ghonis2.ho8.com/lifecam/lifecam1.html

Posiadaja one piksel o rozmiarze 3ľm. www.ovt.com/products/sensor.php?id=29
Pytanie tylko, czy obiektyw mikroskopu zapewni odpowiednia rozdzielczosc,
by uzyskac ostry obraz na tak niewielkim pikselu.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-10-15 08:18:40
Autor: Robert Wańkowski
kto ma mikroskop cyfrowy?

"astro"
Z kamery internetowej 640x480 mam okoůo ~0,5 mm na 1 px.

Kamery Philips Vesta oraz TouCam Pro maja piksel o rozmiarze 5.6ľm. 18 MPix
lustrzanka APS-C - 4.3ľm.

Nie zrozumieliúmy sić.
Ja potrzebujć na monitorze widzieă 0,5 mm jako 1 piksel (albo kepiej). A kamera/mikroskop nie moýe byă bliýej niý 200-300 mm od przedmiotu.

Robert

Data: 2013-10-15 13:36:04
Autor: Wojciech Waga
kto ma mikroskop cyfrowy?
On 15/10/13 01:20, Robert Wańkowski wrote:> Chciałbym wiedzieć ile px na
[...]

3 minuty szukania:

http://allegro.pl/mikroskop-cyfrowy-celestron-2-mpix-usb-krakow-i3553299191.html

na dole w aukcji widoczny obszar, na górze rozdzielczość wystarczy
podzielić.

pozdr.
w.

Data: 2013-10-15 14:43:54
Autor: Robert Wańkowski
kto ma mikroskop cyfrowy?

"Wojciech Waga"
3 minuty szukania:

Ale jakie skuteczne. :)
Dziękuję.

Tylko o co chodzi z tym monitorem? Cytuję:
"Poniżej pomiary rozmiaru widzianego na monitorze LCD o przekątnej 19 cali"

Jaki by nie był monitor, to mikroskop powinien widzieć tyle samo. No chyba, że chodzi o rozdzielczość monitora 19 calowego, który pokaże w całości te 1200x1600.

Robert

Data: 2013-10-15 15:44:24
Autor: Wojciech Waga
kto ma mikroskop cyfrowy?
On 15/10/13 14:43, Robert Wańkowski wrote:>
[...]

To chyba dla wyliczenia powiększenia które jest w środkowej kolumnie.

pozdr.
w.

kto ma mikroskop cyfrowy?