kto ma pierwszeństwo ?

Data: 2009-12-03 14:07:29
Autor: mz
kto ma pierwszeństwo ?
Witam
Sam byłem w podobnej sytuacji niedawno (na miejscu zielonego) więc zastanawiam się kto wg przepsiów ma pierwszeństwo.
W mojej sytuacji gościu wyjeżdzał tyłem z parkingu bezpośrednio na ulicę a ja wjechałem na parking i tak sie zblokowaliśmy.
Pytam więc, kto ma pierwszeństwo w takiej sytuacji ?
Moim zdaniem pierwszeństwo ma wzjeżdzający na parking bo ten z parkingu dopiero sie włącza do ruchu.

Data: 2009-12-03 13:35:18
Autor: go!
kto ma pierwszeństwo ?

"mz" <lubiespam@wp.pl> wrote in message news:hf8db5$lc1$1atlantis.news.neostrada.pl...
Moim zdaniem pierwszeństwo ma wzjeżdzający na parking bo ten z parkingu dopiero sie włącza do ruchu.

Wyobraz sobie pelny parking.. Masz pierwszenstwo to sie pchasz, tylko gdzie postawisz jak nie wypuscisz wyjezdzajacych?
To tak jak wchodzeniem i wychodzeniem przez drzwi z i do pomieszczenia.

Data: 2009-12-03 14:15:30
Autor: WIHEDCNF
kto ma pierwszeństwo ?

Użytkownik "mz"

ja wjechałem na parking i tak sie zblokowaliśmy.
Pytam więc, kto ma pierwszeństwo w takiej sytuacji ?
Moim zdaniem pierwszeństwo ma wzjeżdzający na parking bo ten z parkingu dopiero sie włącza do ruchu.

Różnie z tym bywa :) np. ja mam taką sytuację, że jeśli nie wyjadę z parkingu, to gość który chce na niego wjechać nie ma takiej możliwości ponieważ na drodze manewrowej nie mieszczą się dwa auta i choćby nie wiem jak wrzeszczał na pierwszeństwo innej możliwości jak mnie wypuścić nie ma.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-03 20:22:47
Autor: Grejon
kto ma pierwszeństwo ?
WIHEDCNF pisze:

[...]

Gadasz jakbyś był moim sąsiadem. Też mam taki wąski wyjazd :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-12-03 16:43:52
Autor: GK
kto ma pierwszeństwo ?
mz pisze:
[...]

A co do tego ma pierwszeństwo? Jeśli Ty staniesz a on nie wyjedzie - zablokujesz parking i sam nie będziesz miał gdzie stanąć. I co z tego, że masz pierwszeństwo? A jak nie będziesz miał gdzie zaparkować to nie wolno Ci blokować wyjazdu innych aut.
Tu raczej nie chodzi o kwestie pierwszeństwa a zasady dobrego wychowania i kulturę kierowców.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-12-04 07:04:56
Autor: mz
kto ma pierwszeństwo ?

Data: 2009-12-04 11:42:50
Autor: Jan Kowalski
kto ma pierwszeństwo ?

Data: 2009-12-04 11:48:59
Autor: mz
kto ma pierwszeństwo ?

Data: 2009-12-04 14:08:00
Autor: Bydlę
kto ma pierwszeństwo ?
mz wrote:
> Użytkownik "Jan Kowalski" <Kowalski@nomail.pl> napisał w wiadomości

> DO czego zmierzasz ?

Obstawiam, że sugeruje by myśleć.
Co z tego, że widzisz wolne miejsca, skoro blokujesz gościa, który zastawia ci drogę, a chce wyjechać?
Więc myslisz: "puszczę, go, to on sobie pojedzie, a a sobie wjadę" i puszczasz go.
On sobie wyjedzie i pojedzie, a ty sobie wjedziesz i zaparkujesz.
I wilk syty, i Kanzas City.

--
Bydlę

Data: 2009-12-04 14:12:23
Autor: mz
kto ma pierwszeństwo ?

Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:hfb1kd$gtr$1cougar.axelspringer.pl...
mz wrote:
> [...]
puszczasz go.
On sobie wyjedzie i pojedzie, a ty sobie wjedziesz i zaparkujesz.

Pod warunkiem, że ty wjeżdzając widzisz puste miejsca i będąc juz w połowie samochodem na parkingu - druga połowa wciąż na ulicy (bez możliwość cofnięcia, gdyż stoją tam inne pojazdy) nie zauważysz nagle mistrza kierownicy który tyłem cofa by wyjechać na ulicę.

Data: 2009-12-04 15:53:38
Autor: Jan Kowalski
kto ma pierwszeństwo ?

Użytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisał w wiadomości news:hfb2g8$br0$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Nadal myśleć. To znaczy nie uda się przekonać tę drugą osobę, aby zaczęła myśleć ale samemu można.
Wtedy należy wykonać ten manewr, który jest łatwiejszy do wykonania.
Czyli jeśli tej drugiej osobie będzie łatwiej (o ile w ogóle) wjechać z powrotem to tak należy czynić.
Jeśli Tobie łatwiej będzie wrócić (tyłem) z powrotem na ulicę (ryzyko kolizji istnieje) zrób to
Kiedy szybko zorientujesz się, że nie ma sensu wjeżdzać - lepiej poczekać.
Nie ma reguły bo każda sytuacja wymaga indywidulanego podejścia. I indywidulanego rozważenia czy "zrzeczenie"
się pierwszeństwa nie rozwiąże problemu. A wszystkich przypadków PoRD nie jest wstanie przewidzieć.

Tak jak przekroczenie ciągłej podwójnej w moim wyimaginowanym problemie. Może nie do końca, bo miałem przypadek
kiedy śmieciarka zatrzymała się by zabrać śmieci z przystanku i trochę czasu na to poświęcili.

A jak taki mistrz się z Tobą zderzy to już jego wina - ale udowodnić ciężko - w końcu Ty mogłeś na niego najechać.
Więcej rozwagi zatem.

Data: 2009-12-04 18:58:51
Autor: Bydlę
kto ma pierwszeństwo ?
mz wrote:
> [...]

> puszczasz go.
> On sobie wyjedzie i pojedzie, a ty sobie wjedziesz i zaparkujesz.

Pozwół, że zacytuję ponwnie:

>  >>>Głupoty gadacie. A co jak widze, że są wolne miejsca na parkingu a gość
>  >>>wyjeżdzający mnie blokuje ?

Odnosiłem się do tego zdania.

> i będąc juz w połowie

I wtedy trzeba właśnie włączyć myślenie, bo rozwiązać problem.
Nawet, gdyby trzeba było ruszyć swoje 3 litery i poinfrmować kierownika z tyłu, że jeśli się nie cofnie, to będzie stał do usranej śmierci (albo przyjazdu policji).

Ad rem: myślę, że to miał na myśli autor pytania o zepsuty autobus i ciągłą linię.
:-)

--
Bydlę

Data: 2009-12-03 23:20:10