[PoRD] kto ma pierwszeństwo?

Data: 2021-02-23 20:21:15
Autor: Krystek
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
Sytuacja jak na obrazku poniżej. Obrazek wziąłem z internetów, wykasowałem fragmenty pasów, dodałem ciągłą linię, która jest trochę koślawa na obrazku, ale tak to wygląda w realu. Nie patrzcie proszę na oznaczenia na całym rondzie, bo zostawiłem je tak jak były a zmieniłem tylko oznaczenia istotne dla zjazdu w prawo.

Oba pojazdy są już na rondzie. Żółty jedzie na wprost, musi przejechać przez przerywaną i ciągłą. Czerwony zjeżdża w prawo i nie przejeżdża przez linie. Kto ma pierwszeństwo i dlaczego?

https://i.postimg.cc/8CqMMK4H/A.jpg

Mam swoją odpowiedź, ale nie chcę teraz niczego sugerować, chcę się upewnić czy dobrze/źle myślę.

Krystek

Data: 2021-02-23 20:29:30
Autor: Shrek
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
W dniu 23.02.2021 o 20:21, Krystek pisze:

https://i.postimg.cc/8CqMMK4H/A.jpg

Mam swoją odpowiedź, ale nie chcę teraz niczego sugerować, chcę się upewnić czy dobrze/źle myślę.

Gdzie jest haczyk? W gogle maps nie ma tego rondka?

--
Shrek

Data: 2021-02-23 20:38:25
Autor: Krystek
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
On 23.02.2021 20:29, Shrek wrote:
[...]

Niestety, jeszcze nie ma z tymi oznaczeniami. Nowe malowanie od kilku tygodni. Skrzyżowanie w Warszawie, Pileckiego/Płaskowickiej, żółty jedzie od strony Pileckiego.

Haczyk? Ja nie widzę, ale ktoś widział i dlatego pytam :)

Krystek

Data: 2021-02-23 20:46:29
Autor: Shrek
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
W dniu 23.02.2021 o 20:38, Krystek pisze:

[...]

Jak dla mnie żółty znienia pas.

--
Shrek

Data: 2021-02-23 20:49:50
Autor: Krystek
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
On 23.02.2021 20:46, Shrek wrote:
[...]

....czyli powinien się zatrzymać na rondzie przed liniami i puścić tego czerwonego, tak?

Krystek

Data: 2021-02-23 21:08:48
Autor: Shrek
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
W dniu 23.02.2021 o 20:49, Krystek pisze:

Jak dla mnie żółty znienia pas.

...czyli powinien się zatrzymać na rondzie przed liniami i puścić tego czerwonego, tak?

Tak bym na jego miejscu zrobił.

--
Shrek

Data: 2021-02-23 21:05:44
Autor: Krystek
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
[...]

Ale wiesz co, Twoja odpowiedź mnie zastanowiła. Co w przypadku jeśli linia przerywana pomiędzy zewnętrznym i wewnętrznym pasem ronda jest niewidoczna, bo już rozjechana i czerwony faktycznie jej nie widzi chociaż pierwotnie była namalowana?

Chyba jutro przejdę się tam i dokładnie przypatrzę się oznakowaniu, bo coś mi jednak się nie zgadza.

Krystek

Data: 2021-02-23 21:11:34
Autor: Shrek
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
W dniu 23.02.2021 o 21:05, Krystek pisze:

[...]

To wtedy tez zółty zmienia pas, tylko bardziej:P

--
Shrek

Data: 2021-02-24 02:52:43
Autor: Adam
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
W dniu 2021-02-23 o 21:11, Shrek pisze:
[...]

Na pl.misc.samochody, temat: W końcu porządnie o rondach

W dniu 2021-02-23 o 13:45, pueblo pisze:
> Nie wiem czy było. Brawo dla autora. W końcu ktoś podeszedł do tego
> całościowo i przeanalizował logicznie.

https://www.brd24.pl/infrastruktura/46-zderzen-dziennie-na-rondach-jak-
inzynierowie-w-polsce-popsuli-idee-ruchu-okreznego/

IMO bardzo dobry artykuł.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-02-24 10:01:16
Autor: ąćęłńóśźż
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
Skoro już prawo drogowe wyskoczyło tu, a nie na samochodach:
Jazda na wprost pasem przeznaczonym do skrętu w lewo to złamanie czego (bardziej szczegółowo Art.)?

Szerszy kontekst:
Ulica jednojezdniowa dwukierunkowa, zakaz wyprzedzania, ograniczenie do 30 km/h, przystanek autobusowy, na wysokości przystanku pojawia się dodatkowy trzeci środkowy pas do skrętu w lewo w bramę osiedla, za przystankiem przejście dla pieszych z wysepką.
Przy mniej więcej co drugim / co trzecim autobusie zatrzymującym się na przystanku (poobserwowałem chwilę) cwaniaczki omijają ten autobus zjeżdżając zza autobusu na środkowy pas przeznaczony do skrętu w lewo (oznaczony strzałkami w lewo), po czym przed czołem autobusu wracają na swój pas jazdy (odbywa się to tuż przez przejściem dla pieszych stąd jest bardzo niebezpieczne - dodatkowo stojący na przystanku autobus zasłania obydwa znaki pionowe przejścia dla pieszych).

Data: 2021-02-24 10:59:52
Autor: Budzik
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
Użytkownik Krystek krystian@usunto.pl ...

[...]

Ja bym powiedział ze czerwony ma pierwszenstwo wynikajace z dwóhc powodów:
- zolty włącza sie do ruchu a czerwony jest juz na rondzie
- czerwony jedzie swoim pasem a zolty zmienia pas.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2021-02-24 14:04:24
Autor: Zbynek Ltd.
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
Krystek napisał(a) :
https://i.postimg.cc/8CqMMK4H/A.jpg

404 Nie znaleziono

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2021-02-26 00:29:20
Autor: Robert Tomasik
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
W dniu 24.02.2021 o 14:04, Zbynek Ltd. pisze:
Krystek napisał(a) :
https://i.postimg.cc/8CqMMK4H/A.jpg

404 Nie znaleziono

No właśnie nie ma obrazka.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-02-26 09:59:47
Autor: Budzik
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

https://i.postimg.cc/8CqMMK4H/A.jpg

404 Nie znaleziono

No właśnie nie ma obrazka.

SOA1.

Bo odczytujesz go z cache przegladarki.
Nacisnij F5 - rzeczywiście juz nie ma.

Data: 2021-02-26 11:33:37
Autor: Shrek
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
W dniu 26.02.2021 o 10:59, Budzik pisze:

Bo odczytujesz go z cache przegladarki.
Nacisnij F5 - rzeczywiście juz nie ma.

No i zepsułeś:(

--