[PoRD] kto ma pierwszeństwo?

Data: 2021-02-24 10:59:52
Autor: Budzik
[PoRD] kto ma pierwszeństwo?
Użytkownik Krystek krystian@usunto.pl ...

Sytuacja jak na obrazku poniżej. Obrazek wziąłem z internetów, wykasowałem fragmenty pasów, dodałem ciągłą linię, która jest
trochę koślawa na obrazku, ale tak to wygląda w realu. Nie
patrzcie proszę na oznaczenia na całym rondzie, bo zostawiłem je
tak jak były a zmieniłem tylko oznaczenia istotne dla zjazdu w
prawo. Oba pojazdy są już na rondzie. Żółty jedzie na wprost, musi
przejechać przez przerywaną i ciągłą. Czerwony zjeżdża w prawo i
nie przejeżdża przez linie. Kto ma pierwszeństwo i dlaczego?

https://i.postimg.cc/8CqMMK4H/A.jpg

Mam swoją odpowiedź, ale nie chcę teraz niczego sugerować, chcę
się upewnić czy dobrze/źle myślę.

Ja bym powiedział ze czerwony ma pierwszenstwo wynikajace z dwóhc powodów:
- zolty włącza sie do ruchu a czerwony jest juz na rondzie
- czerwony jedzie swoim pasem a zolty zmienia pas.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

[PoRD] kto ma pierwszeństwo?