kto ma rację?

Data: 2010-05-10 18:23:13
Autor: Olek
kto ma rację?
W dniu 2010-05-10 10:44, krzysiek82 pisze:
witajcie
jest sobie następująca sytuacja, jest droga po jednym pasie w danym
kierunku. Zatrzymuje się na światłach blisko prawej krawędzi jezdni.
Obok staje inne auto, ruszam jestem już w 3/4 skrzyżowania i nagle
słyszę klakson. Za skrzyżowaniem facet wyskakuje z auta strzela
paragrafami, że tak nie można że mu drogę zajechałem itp itd. Ja
oczywiście się uśmiechnąłem i przekazałem serdeczne pozdrowienia
bo przecież mogłem jechać na wprost i nikomu drogi nie zajechałem, a to
że droga się zwężała za skrzyżowaniem to już inna kwestia. Cały czas
trzymałem się prawej krawędzi jezdni.

jeśli są dwa pasy ruchu przed, a jeden za skrzyżowaniem, to przepuszczasz auta jadące na wprost, jeśli jesteś na pasie, który się kończy.
Innymi słowy - jeżeli ustawiają się dwa auta przed skrzyżowaniem, a za skrzyżowaniem jest jeden pas i jesteś zmuszony zmienić pas, by za skrzyżowaniem jechać na wprost, to musisz ustąpić pierwszeństwa pojazdom, które nie są zmuszone do zmiany pasa.

Data: 2010-05-12 02:00:13
Autor: Gotfryd Smolik news
kto ma rację?
On Mon, 10 May 2010, Olek wrote:

[...]

  Jeśli pasy *nie są wyznaczone*, to poproszę odnieś się do uwagi
o przypadku jezdni "przesuniętych" względem siebie (ale o jednakowej
szerokości), a później uzasadnij, że poszerzenie jezdni o "dodatkowy"
(nie wymalowany) pas jest akurat z takiej strony, że ten jadący
"bardziej prosto" (do "zupełnie prosto" w skrajnym przypadku)
jedzie pasem "właściwym".
  IMO - nie ma podstaw.

które nie są zmuszone do zmiany pasa.

  Ale zmiany pasa się *NIE* definiuje koniecznością ruszenia
kierownicą, ani niezmienienia pasa - brakiem takiej konieczności!

pzdr, Gotfryd

kto ma rację?