kto ma rację

Data: 2011-06-28 18:30:19
Autor: Waldek
kto ma rację
Wydzielona ścieżka rowerowa, również oznaczenie poziome  w miejscu na przejściu dla pieszych. Jednak kierowca widzi tylko znak D6 ( przejście dla pieszych).
Monity do Straży o zmianę oznakowania nie skutkują. W razie kolizji kto zawinił?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Pozdrawiam
Waldek

Data: 2011-06-28 18:46:49
Autor: johnkelly
kto ma rację
W dniu 2011-06-28 18:30, Waldek pisze:
[...]

Zarządca drogi oraz kierowca samochodu. Zakładam, że jest w tym miejscu przejazd rowerowy oznaczony znakami poziomymi. To czy tam jest D6b czy D6 nie ma decydującego znaczenia gdy przejazd rowerowy jest oznaczony znakami poziomymi, prócz tego kierowca ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności gdy zbliża się do (jak sądzi) przejścia dla pieszych.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2011-06-28 20:34:52
Autor: szewc
kto ma rację
[...]

Nie wiem. Owszem domaganie się znaków drogowych jest bardzo słuszne. Póki jednak ich nie ma jako WDR powiem, że interesuje mnie strona praktyczna wyrażająca się słowami "Nie daj się zabić". Czyli nawet jeżeli przepis jest to ograniczam zaufanie. Choć widzę, że kampania informacyjna chyba robi swoje, bo większy odsetek kierowców zwalnia przed skrętem w prawo. I patrzy na rowerzystów.

pozdr.
szewc

Data: 2011-06-29 09:38:25
Autor: Bartłomiej Zieliński
kto ma rację
Użytkownik szewc napisał:
Choć widzę, że kampania informacyjna chyba robi swoje, bo większy
odsetek kierowców zwalnia przed skrętem w prawo. I patrzy na
rowerzystów.

Ja już od pół roku obserwuję, że kierowca nawet jak nie skręca w prawo to ruszając ze świateł, jeśli może, dojeżdża do lewej strony pasa, ułatwiając mi skorzystanie z nowego prawa :-)
Dawniej to było nie do pomyślenia.

Data: 2011-06-29 08:01:33
Autor: Ryszard Mikke
kto ma rację
Bartłomiej Zieliński <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał(a):
U=BFytkownik szewc napisa=B3:
> Cho=E6 widz=EA, =BFe kampania informacyjna chyba robi swoje, bo wi=EAks=
zy
> odsetek kierowc=F3w zwalnia przed skr=EAtem w prawo. I patrzy na
> rowerzyst=F3w.

Ja ju=BF od p=F3=B3 roku obserwuj=EA, =BFe kierowca nawet jak nie skr=EAc=
a w prawo=20
to ruszaj=B1c ze =B6wiate=B3, je=B6li mo=BFe, doje=BFd=BFa do lewej stron=
y pasa,=20
u=B3atwiaj=B1c mi skorzystanie z nowego prawa :-)
Dawniej to by=B3o nie do pomy=B6lenia.

Jeden kierowca wiosny nie czyni...

No, moze przesadzam, mi tez daja miejsce, szczegolnie jak im migam szesciuset
lumenami po lusterkach (inaczej na ogol nie widza i nie pomysla, choc zdarzaja
sie chwalebne wyjatki).

I tez obserwuje, ze coraz mniej jest przyklejonych do kraweznika, ale nadal
jak dojezdzam do skrzyzowania i stoi na prawym pasie dziesiec samochodow, to
zwykle jeden przyklejony sie trafi...

--
rmikke

--