kto może jeździć pociągiem

Data: 2020-11-03 13:09:36
Autor: A. Filip
kto może jeździć pociągiem
Olin <kuku@adres.w.stopce> pisze:
<<Kierowniczka pociągu PolRegio poinformowała dwie studentki, które wracały
z protestu na Uniwersytecie Gdańskim, że nigdzie nie pojadą. Powód?
Transparent z hasłem "To kiedy zaczniecie palić czarownice?", które miały
ze sobą. Zdaniem kierowniczki jest na to "odgórny nakaz" - żadnych
transparentów.

O sprawie pisze "Gazeta Wyborcza", której fotoreporter widział cały
incydent. W minioną środę dwie studentki wzięły udział w proteście
przeciwko zaostrzeniu prawa aborcyjnego na kampusie Uniwersytetu
Gdańskiego. Chciały wrócić pociągiem PolRegio do Kościerzyny, ale
uniemożliwiła im to kierowniczka pociągu. Stwierdziła, że "takie są
przepisy" i nigdzie nie pojadą.

- Nic więcej jej nie obchodziło, nacierała na nas, więc wysiadłyśmy, bo nie
chciałyśmy się narażać na kontakt z obcą osobą - mówi jedna ze studentek w
rozmowie z "Wyborczą".

Fotoreporter "Wyborczej" spytał kierowniczkę, dlaczego ta postanowiła nie
wpuścić studentki do pociągu. Jej wypowiedź nagrał. - Tak odgórnie. Dzisiaj
była zadyma, zatrzymany pociąg na 15 minut. Odgórnie dostaliśmy nakaz, że
żadnych transparentów. Nie chodziło o panie, tylko o transparenty -
tłumaczyła kierowniczka.>>

https://www.onet.pl/styl-zycia/onetkobieta/studentki-wyproszone-z-pociagu-przez-transparent-odgorny-nakaz/d6cm5rg,2b83378a

Minęło kilka dni i mamy happy end. Aż serce rośnie czytając oświadczenie
PolRegio:

<<Rzecznik prasowy Dominik Lebda przeprosił kobiety, które zostały
wyproszone z pociągu i zapewnił, że  "decyzja o poproszeniu o opuszczenie
składu przez pasażerki była tylko i wyłącznie wewnętrzną decyzją załogi
pociągu".

"Spółka POLREGIO nie wprowadziła żadnych regulacji w funkcjonowaniu
pociągów związanych ze Strajkiem Kobiet. Przepraszamy pasażerki za
zaistniałą sytuację i dziękujemy za zgłoszenie opisanego incydentu.
Przeprowadziliśmy postępowanie wyjaśniające, w trakcie którego kierownik
składu przyznała się do tego, iż odmówiła przejazdu dwóm kobietom z
transparentami związanymi ze Strajkiem Kobiet oraz że na pytanie podróżnego
udzieliła nieprawdziwej informacji, jakoby obowiązywały odgórne wytyczne o
zakazie wejścia do pociągu dla pasażerów z transparentami. Względem
konduktorki wyciągnięto konsekwencje służbowe">>

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,26473464,polregio-wydalo-oswiadczenie-ws-studentek-wyproszonych-z-pociagu.html#s=BoxOpImg8

<cynizm> Jak rozumiem nie ma śladu na piśmie po "rzekomych" wytycznych? :-)
</cynizm>

To przykre że zostałem dawno wytresowany by traktować podobne
"oświadczenia szefów" bardziej jako oficjalne wykręty i zwalanie winy
w dół niż prawdę.

--
A. Filip
| Człowiek zdesperowany gotów jest szukać swoich wielbłądów nawet w
| koszyku na mleko.   (Przysłowie somalijskie)

kto może jeździć pociągiem