kto robi aku do elektrycznych?

Data: 2010-01-12 09:28:27
Autor: kli
kto robi aku do elektrycznych?
czesc. Znacie moze firme/y ktora jest liderem w dostarczaniu akumulatorow czy
jak to tam sie nazywa do samochodow elektrycznych/ hybryd?
nie ma dnia zebym nie wylapal niusa ze jakas firma - czesto niekoniecznie uznany
producent - chce sie brac za 'komercjalizacje' samochodu elektrycznego.
Oznacza to drastyczny - podejrzewam ze wykladniczy - wzrost popytu na akumulatory. Kupno akcji takiej firmy moze byc dobrym pomyslem.
Oczywiscie wiadomo ze nie bedzie to polska firma ale to nie powinno stanowic
problemu.
Zna ktos? Kto robi baterie do elektrycznych marzen?

Data: 2010-01-12 09:28:00
Autor: Massai
kli wrote:

[...]

To byłby strzał w ciemno, bo żadna technologia nie jest dobra,
aktualnie komercyjnie wykorzystuje się stosunkowo małe zestawy zwykłych
ogniw litowo - jonowych lub Ni-MH.
Np. w Tesli masz prawie 7000 takich ogniw.

Tyle że takie ogniwa to tłucze tysiące fabryk w Chinach, i kluczowa
jest cena, moga być lepsze albo gorsze, ale i tak najwazniejsza jest
cena - bo są pioruńsko drogie.

Dlatego też nie ma "firmy co robi aku do elektrycznych".

Jak ktoś potrzebuje 7000 sztuk ogniw do jednego pojazdu i zamawia np.
10 milionów takich ogniw, to się nie będzie bawił w pośredników, tylko
znajdzie fabryki w Chinach i sobie zamówi.
Fabryka przyjmie takie bezpośrednie zamówienie nawet w ilości 5000
sztuk.

Względnie sam taką fabrykę otworzy, może się opłacić.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-01-12 10:43:58
Autor: Jakub Witkowski
kli pisze:
[...]

Do hybryd będą wchodzić coraz bardziej akumulatory na bazie litu.
Myślę, że w istocie producenci akumulatorów samochodowych, podobnie
jak i tych do sprzętu elektro, tylko konfekcjonują ogniwa produkowane
przez kilku wytwórców, którzy mają dobrze opanowane technologie:
Sony, Panasonic, GP, Hitachi...

Data: 2010-01-12 10:58:08
Autor: J.F.
kto robi aku do elektrycznych?
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury>
[...]

Od kiedy Panasonic ma dobrze opanowana technologie ?

No i zapominasz o paru mniej znanych, moze i z gorsza technika, ale niekoniecznie mniejsza produkcja.
Np B&K.

J.

Data: 2010-01-12 11:31:02
Autor: Jakub Witkowski
J.F. pisze:
[...]

Wodorkowych to chyba od dawna - infinium na przykład (analogiczne
do sonowych eneloopów itp). A litowych - co najmniej od momentu
gdy kupili Sanyo :)

No i zapominasz o paru mniej znanych, moze i z gorsza technika, ale niekoniecznie mniejsza produkcja.
Np B&K.

Owszem...

Data: 2010-01-13 00:10:18
Autor: J.F.
On Tue, 12 Jan 2010 11:31:02 +0100,  Jakub Witkowski wrote:
J.F. pisze:
Od kiedy Panasonic ma dobrze opanowana technologie ?

Wodorkowych to chyba od dawna

Byc moze ... chociaz sobie nie przypominam ich wyrobow.

A litowych - co najmniej od momentu gdy kupili Sanyo :)

A to tez mozliwe .. bo to od miesiaca :-)

J.

Data: 2010-01-13 16:40:51
Autor: Jakub Witkowski

No, najpierw napisałem Sanyo, ale szybko sprawdziłem że się sprzedali :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2010-01-12 11:34:14
Autor: Jakub Witkowski
J.F. pisze:

No i zapominasz o paru mniej znanych, moze i z gorsza technika, ale niekoniecznie mniejsza produkcja.
Np B&K.

Tylko pytanie na ile można sobie pozwolić na pakowanie do hybryd
ogniw z gorszej półki? To chyba są dość trudne warunki pracy.
Ja mam doświadczenia modelarskie - tam zdecydowanie się to nie opłaca.

Data: 2010-01-12 04:40:40
Autor: Tatanka
kto robi aku do elektrycznych?
On 12 Sty, 11:34, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:

Tylko pytanie na ile mo na sobie pozwoli na pakowanie do hybryd
ogniw z gorszej p ki? To chyba s do trudne warunki pracy.
Ja mam do wiadczenia modelarskie - tam zdecydowanie si to nie op aca.

Tak, tylko modelarstwo robisz dla siebie i priorytetem jest
niezawodnosc.
Firma robi na sprzedaz i jej priorytetem jest niska cena, by
zwiekszysc sprzedaz a w konsekwencji zysk.

Data: 2010-01-12 12:41:32
Autor: Massai
Jakub Witkowski wrote:

J.F. pisze:

> [...]

ogniw z gorszej półki? To chyba są dość trudne warunki pracy.
Ja mam doświadczenia modelarskie - tam zdecydowanie się to nie opłaca.

Tu jest inna skala, i cena jednostkowa ma ogromne znaczenie.
Bo albo aku będzie tak jak do tesli kosztował 30 tysięcy usd, co
spowoduje że nie będzie "dla ludu" (bo tyle to kosztuje cała niezła
fura klasy średniej), albo będzie trochę gorszy ale będzie kosztował
10k usd i da szansę na zbudowanie całego samochodu za 20k usd.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-01-12 13:11:40
Autor: Nex@pl
Jakub Witkowski pisze:

Tylko pytanie na ile można sobie pozwolić na pakowanie do hybryd
ogniw z gorszej półki? To chyba są dość trudne warunki pracy.
Ja mam doświadczenia modelarskie - tam zdecydowanie się to nie opłaca.

Chyba nie tyle warunki pracy co ich trwałość - kto będzie wymieniał komplet ogniw co rok, o ile dobrze pamiętam 5 000PLN, czy ile tam kosztuje wymiana w Priusie.

Mają dożyć gwarancji, a potem niech się klient martwi, buli i płacze :)

Data: 2010-01-12 21:24:05
Autor: JackF
J.F. pisze:
[...]

Ważne, że ma:
http://www.dailytech.com/Tesla+and+Panasonic+Team+Up+on+Batteries+for+Roadster+Model+S/article17346.htm

--
Jack

Data: 2010-01-12 13:51:03
Autor: =Marcos=
[...]

Elektryczne marzenia jeszcze długo pozostaną marzeniami, bo jak wszelkie testy wskazują, jazda samochodem elektrycznym jest droższa od jazdy samochodem na benzynę/ON/gaz. Wszyscy piszą tylko o tym, że prąd w niedużym aucie kosztuje 3zł na 100km, ale nie piszą, że zużycie akumulatorów to 20-40zł na 100km.

Rewelacje o autach elektrycznych pojawiają się od lat. Jeśli pamiętam, nawet się dało kupić fabrycznie elektryczne Cinquecento. Nie przyjęło się, bo nie było i nie jest opłacalne. Nawet samochody hybrydowe nie palą mniej od nie-hybrydowych, a są droższe...

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2010-01-12 19:28:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 12 Jan 2010, =Marcos= wrote:

Rewelacje o autach elektrycznych pojawiają się od lat.

  Może pora przypomnieć, że 100km/h "po raz pierwszy" było
właśnie na elektrycznym :) (pewie dla większości przeciętnych
zjadaczy chleba to zaskakujące).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-13 12:18:25
Autor: Dominik & Co
Gotfryd Smolik news napisał(a):

 Może pora przypomnieć, że 100km/h "po raz pierwszy" było
właśnie na elektrycznym :) (pewie dla większości przeciętnych
zjadaczy chleba to zaskakujące).

A 200 km/h samochód... parowy :-)

--
Dominik (& kąpany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2010-01-12 17:53:28
Autor: kogutek
[...]

Jeszcze długo nie będzie masowej produkcji samochodów elektrycznych. Nie są
ograniczeniem akumulatory tylko brak prądu. Prądu facet nie ma tyle żeby latem
wystarczyło dla klimatyzatorów a co dopiero zimą do samochodów. Masowo
produkowany samochód elektryczny powstanie jak opanują reakcję termojądrową i
zbudują działające elektrownie termojądrowe.   --

Data: 2010-01-12 23:24:48
Autor: =Marcos=
[...]

Na podstawie opracowań z rozsądnych źródeł, ropy naftowej na świecie zostało na 50-90 lat, natomiast węgla kamiennego na 150 lat. Gazu ziemnego na około 50 lat. Więc o ile teraz jeszcze się to nie opłaca, to myślę, że za 10-20 lat cena benzyny zacznie wyraźnie przebijać koszt akumulatorów.
Gdy dzisiejsi 30-latkowie będą dziadkami, rzadkością będzie miły warkot sześciu cylindrów. Dookoła będą same meleksy :(

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

Data: 2010-01-13 01:16:43
Autor: Nex@pl
=Marcos= pisze:
Gdy dzisiejsi 30-latkowie będą dziadkami, rzadkością będzie miły warkot sześciu cylindrów. Dookoła będą same meleksy :(

Tylko 6-ciu? Ja myślałem, że to 8 jest the best :)

Data: 2010-01-13 08:08:57
Autor: Czarek Daniluk
=Marcos= pisze:
[...]

No patrz, a ja czytałem że Polska jakby zaczęła swoje złoża gazu ziemnego eksploatować, to na ponad 100lat możemy się całkiem odseparować od dostaw z zewnątrz ;P

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-13 15:54:39
Autor: =Marcos=
kto robi aku do elektrycznych?
No patrz, a ja czytałem że Polska jakby zaczęła swoje złoża gazu ziemnego eksploatować, to na ponad 100lat możemy się całkiem odseparować od dostaw z zewnątrz ;P

Ech marzenia, marzenia. Takimi historyjkami to jesteśmy karmieni przed wyborami przez polityków i w sezonie ogórkowym przez prasę :]
Kilka miesięcy temu na stronie głównej Onetu pogrubioną czcionką był artykuł, że odkryto "olbrzymie" złoża ropy pod Bałtykiem... 40 milionów baryłek, z tego co pamiętam. Co z tego, jeśli starczy to na zaspokojenie potrzeb energetycznych Polski na 3 miesiące.
Zgodnie ze stroną Państwowego Instytutu Geologicznego, nasze zasoby wydobywalne gazu ziemnego to 140mld metrów sześciennych. Zużywamy 17mld rocznie.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.wyprawa.info

Data: 2010-01-13 17:03:51
Autor: Massai
=Marcos= wrote:

> [...]

stroną Państwowego Instytutu Geologicznego, nasze zasoby wydobywalne
gazu ziemnego to 140mld metrów sześciennych. Zużywamy 17mld rocznie.

Kluczowe tu jest "wydobywalne".

Po prostu część złóż jest tak położona że wydobycie jest nieopłacalne.
Przynajmniej po aktualnych cenach surowców i przy aktualnej technologii.

--
Pozdro
Massai

kto robi aku do elektrycznych?