kto robi aku do elektrycznych?

Data: 2010-01-12 10:43:58
Autor: Jakub Witkowski
kto robi aku do elektrycznych?
kli pisze:
czesc. Znacie moze firme/y ktora jest liderem w dostarczaniu akumulatorow czy
jak to tam sie nazywa do samochodow elektrycznych/ hybryd?
nie ma dnia zebym nie wylapal niusa ze jakas firma - czesto niekoniecznie uznany
producent - chce sie brac za 'komercjalizacje' samochodu elektrycznego.
Oznacza to drastyczny - podejrzewam ze wykladniczy - wzrost popytu na akumulatory. Kupno akcji takiej firmy moze byc dobrym pomyslem.
Oczywiscie wiadomo ze nie bedzie to polska firma ale to nie powinno stanowic
problemu.
Zna ktos? Kto robi baterie do elektrycznych marzen?

Do hybryd będą wchodzić coraz bardziej akumulatory na bazie litu.
Myślę, że w istocie producenci akumulatorów samochodowych, podobnie
jak i tych do sprzętu elektro, tylko konfekcjonują ogniwa produkowane
przez kilku wytwórców, którzy mają dobrze opanowane technologie:
Sony, Panasonic, GP, Hitachi...

Data: 2010-01-12 10:58:08
Autor: J.F.
kto robi aku do elektrycznych?
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury>
[...]

Od kiedy Panasonic ma dobrze opanowana technologie ?

No i zapominasz o paru mniej znanych, moze i z gorsza technika, ale niekoniecznie mniejsza produkcja.
Np B&K.

J.

Data: 2010-01-12 11:31:02
Autor: Jakub Witkowski
J.F. pisze:
[...]

Wodorkowych to chyba od dawna - infinium na przykład (analogiczne
do sonowych eneloopów itp). A litowych - co najmniej od momentu
gdy kupili Sanyo :)

No i zapominasz o paru mniej znanych, moze i z gorsza technika, ale niekoniecznie mniejsza produkcja.
Np B&K.

Owszem...

Data: 2010-01-13 00:10:18
Autor: J.F.
On Tue, 12 Jan 2010 11:31:02 +0100,  Jakub Witkowski wrote:
J.F. pisze:
Od kiedy Panasonic ma dobrze opanowana technologie ?

Wodorkowych to chyba od dawna

Byc moze ... chociaz sobie nie przypominam ich wyrobow.

A litowych - co najmniej od momentu gdy kupili Sanyo :)

A to tez mozliwe .. bo to od miesiaca :-)

J.

Data: 2010-01-13 16:40:51
Autor: Jakub Witkowski

No, najpierw napisałem Sanyo, ale szybko sprawdziłem że się sprzedali :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2010-01-12 11:34:14
Autor: Jakub Witkowski
J.F. pisze:

No i zapominasz o paru mniej znanych, moze i z gorsza technika, ale niekoniecznie mniejsza produkcja.
Np B&K.

Tylko pytanie na ile można sobie pozwolić na pakowanie do hybryd
ogniw z gorszej półki? To chyba są dość trudne warunki pracy.
Ja mam doświadczenia modelarskie - tam zdecydowanie się to nie opłaca.

Data: 2010-01-12 04:40:40
Autor: Tatanka
kto robi aku do elektrycznych?
On 12 Sty, 11:34, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:

Tylko pytanie na ile mo na sobie pozwoli na pakowanie do hybryd
ogniw z gorszej p ki? To chyba s do trudne warunki pracy.
Ja mam do wiadczenia modelarskie - tam zdecydowanie si to nie op aca.

Tak, tylko modelarstwo robisz dla siebie i priorytetem jest
niezawodnosc.
Firma robi na sprzedaz i jej priorytetem jest niska cena, by
zwiekszysc sprzedaz a w konsekwencji zysk.

Data: 2010-01-12 12:41:32
Autor: Massai
Jakub Witkowski wrote:

J.F. pisze:

> [...]

ogniw z gorszej półki? To chyba są dość trudne warunki pracy.
Ja mam doświadczenia modelarskie - tam zdecydowanie się to nie opłaca.

Tu jest inna skala, i cena jednostkowa ma ogromne znaczenie.
Bo albo aku będzie tak jak do tesli kosztował 30 tysięcy usd, co
spowoduje że nie będzie "dla ludu" (bo tyle to kosztuje cała niezła
fura klasy średniej), albo będzie trochę gorszy ale będzie kosztował
10k usd i da szansę na zbudowanie całego samochodu za 20k usd.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-01-12 13:11:40
Autor: Nex@pl
Jakub Witkowski pisze:

Tylko pytanie na ile można sobie pozwolić na pakowanie do hybryd
ogniw z gorszej półki? To chyba są dość trudne warunki pracy.
Ja mam doświadczenia modelarskie - tam zdecydowanie się to nie opłaca.

Chyba nie tyle warunki pracy co ich trwałość - kto będzie wymieniał komplet ogniw co rok, o ile dobrze pamiętam 5 000PLN, czy ile tam kosztuje wymiana w Priusie.

Mają dożyć gwarancji, a potem niech się klient martwi, buli i płacze :)

Data: 2010-01-12 21:24:05
Autor: JackF
J.F. pisze:
[...]

Ważne, że ma: