kto robi aku do elektrycznych?

Data: 2010-01-12 17:53:28
Autor: kogutek
kto robi aku do elektrycznych?
czesc. Znacie moze firme/y ktora jest liderem w dostarczaniu akumulatorow czy
jak to tam sie nazywa do samochodow elektrycznych/ hybryd?
nie ma dnia zebym nie wylapal niusa ze jakas firma - czesto niekoniecznie uznany
producent - chce sie brac za 'komercjalizacje' samochodu elektrycznego.
Oznacza to drastyczny - podejrzewam ze wykladniczy - wzrost popytu na
akumulatory.
Kupno akcji takiej firmy moze byc dobrym pomyslem.
Oczywiscie wiadomo ze nie bedzie to polska firma ale to nie powinno stanowic
problemu.
Zna ktos? Kto robi baterie do elektrycznych marzen?

--
Jeszcze długo nie będzie masowej produkcji samochodów elektrycznych. Nie są
ograniczeniem akumulatory tylko brak prądu. Prądu facet nie ma tyle żeby latem

Data: 2010-01-12 23:24:48
Autor: =Marcos=
[...]

Na podstawie opracowań z rozsądnych źródeł, ropy naftowej na świecie zostało na 50-90 lat, natomiast węgla kamiennego na 150 lat. Gazu ziemnego na około 50 lat. Więc o ile teraz jeszcze się to nie opłaca, to myślę, że za 10-20 lat cena benzyny zacznie wyraźnie przebijać koszt akumulatorów.
Gdy dzisiejsi 30-latkowie będą dziadkami, rzadkością będzie miły warkot sześciu cylindrów. Dookoła będą same meleksy :(

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

Data: 2010-01-13 01:16:43
Autor: Nex@pl
=Marcos= pisze:
Gdy dzisiejsi 30-latkowie będą dziadkami, rzadkością będzie miły warkot sześciu cylindrów. Dookoła będą same meleksy :(

Tylko 6-ciu? Ja myślałem, że to 8 jest the best :)

Data: 2010-01-13 08:08:57
Autor: Czarek Daniluk
=Marcos= pisze:
[...]

No patrz, a ja czytałem że Polska jakby zaczęła swoje złoża gazu ziemnego eksploatować, to na ponad 100lat możemy się całkiem odseparować od dostaw z zewnątrz ;P

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-13 15:54:39
Autor: =Marcos=
kto robi aku do elektrycznych?
No patrz, a ja czytałem że Polska jakby zaczęła swoje złoża gazu ziemnego eksploatować, to na ponad 100lat możemy się całkiem odseparować od dostaw z zewnątrz ;P

Ech marzenia, marzenia. Takimi historyjkami to jesteśmy karmieni przed wyborami przez polityków i w sezonie ogórkowym przez prasę :]
Kilka miesięcy temu na stronie głównej Onetu pogrubioną czcionką był artykuł, że odkryto "olbrzymie" złoża ropy pod Bałtykiem... 40 milionów baryłek, z tego co pamiętam. Co z tego, jeśli starczy to na zaspokojenie potrzeb energetycznych Polski na 3 miesiące.
Zgodnie ze stroną Państwowego Instytutu Geologicznego, nasze zasoby wydobywalne gazu ziemnego to 140mld metrów sześciennych. Zużywamy 17mld rocznie.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.wyprawa.info

Data: 2010-01-13 17:03:51
Autor: Massai
=Marcos= wrote:

> [...]

stroną Państwowego Instytutu Geologicznego, nasze zasoby wydobywalne
gazu ziemnego to 140mld metrów sześciennych. Zużywamy 17mld rocznie.

Kluczowe tu jest "wydobywalne".

Po prostu część złóż jest tak położona że wydobycie jest nieopłacalne.
Przynajmniej po aktualnych cenach surowców i przy aktualnej technologii.

--
Pozdro
Massai

kto robi aku do elektrycznych?