kto robi fotki ?

Data: 2010-09-14 12:45:26
Autor: yoytek
kto robi fotki ?
wracale wczoraj z urlopu.
pare km przed trzebnica jadac od rawicza mowia na CB
ze na XXX kilometrze fotki robia.
,jestem na tym kilometrze wszedzie pola tylko w jednym miejscu
 jakies drzewa/krzaki przy ulicy
a w krzakach schowany Peugeot 206 ...
zdazylem tylko zauwazyc co to za autko i ze jacys kolesie w nim siedzieli. nie widzialem czy cos stalo przed autem czy cykali ze srodka...
to juz tak kazdy moze sobie zakupic sprzet i fotki robic ?
oni to potem sprzedaja policji/strazy gminnej ?
moga sie chowac ? moga to byc jabyc "dziwni prywatni ludzie ?

Data: 2010-09-14 03:58:21
Autor: PiotReK
kto robi fotki ?
On 14 Wrz, 12:45, "yoytek" <yoy...@op.pl> wrote:
[...]

to reporterzy FAKTu ;) jak "ustrzel±" kogo¶ podobnego do gwiazdy to
sie cos zawsze wymy¶li do artykułu ;) np.ibisz wszystko wydał na
operacje plastyczne i musi jeĽdzić maluchem.
a tak na serio, to chyba ktos na CB jaja sobie robił...
w 206 to raczej nie straż a tym bardziej policja.

Data: 2010-09-14 16:30:27
Autor: z
kto robi fotki ?
PiotReK pisze:

a tak na serio, to chyba ktos na CB jaja sobie robił...
w 206 to raczej nie straż a tym bardziej policja.

Kto wie. Ja widziałem dwóch młodzieńców w dresach z pełnoprawnym fotoradarem na trójnogu. Byli co prawda 10-letnim passatem kombi ale kto wie. Skoro można w dresie i bez radiowozu to w 206 będzie jeszcze lepiej (wydajniej);-)

Data: 2010-09-15 12:29:00
Autor: krzysiek82
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-14 12:58, PiotReK pisze:
a tak na serio, to chyba ktos na CB jaja sobie robił...
w 206 to raczej nie straż a tym bardziej policja.

ja kiedy¶ widziałem, fotoradar za szyb± renault 19 który był postawiony bokiem do drogi a w nim strażaki wiejskie (chyba) Ciekawe tylko jak to jest z homologacj± na lokalizację.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-14 13:25:43
Autor: Piotr K.
kto robi fotki ?

Użytkownik "yoytek" <yoytek@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c8f5254$0$20998$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jakie¶ 2 tygodnie temu też tam jechałem.
Ukryli się w krzakach między Żmigrodem a Trzebnic±. Nie wiem co to był za samochód, bo był schowany, wiem  tylko że był "niebieski". ;)
Na skraju drzew (jakie¶ 10 m od drogi)  mieli postawiony aparat do fotek (chyba nawet bez flesza).
Według mnie to była straż gminna lub co¶ podobnego, po parę kilometrów dalej widziałem jak stali na poboczu. No i ten kolor niebieski... ;)
Swoj± drog± to się dobrze kryli, bo jad±c do Wroclawia to ich nie mogłem wypatrzeć, dopiero wracaj±c ich zobaczyłem.

Pozdrawiam
dziejek7

Data: 2010-09-14 13:40:51
Autor: yoytek
kto robi fotki ?
dokladnie
niebieski P206
miedzy drzewami w krzakach
zobaczylem ich dopiero bedac pod katem 90 stopni do tej "drogi" na ktorej stali zamaskowani przez krzaki.

Użytkownik "Piotr K." <dziejek7@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c8f5beb$0$27044$65785112news.neostrada.pl...

Data: 2010-09-14 14:07:32
Autor: Tomasz Finke
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-14 13:25, Piotr K. pisze:

Według mnie to była straż gminna lub co¶ podobnego, po parę kilometrów
dalej widziałem jak stali na poboczu. No i ten kolor niebieski... ;)

Tak, to gminny szeryf z Prusic.  Stoj± poza terenem zabudowanym
na długiej prostej i robi± zdjęcia wszystkim, którzy przekraczaj±
tam 90 km/h.  W sierpniu ustrzelili mnie od tyłu przy 119/90,
dostałem list z propozycj± mandatu 200 zł+4 punkty i pro¶b± o wskazanie
sprawcy.  Zdjęcie było zrobione pod dużym k±tem z boku, więc musieli
zaczaić się spory kawałek od drogi.  Zadzwoniłem do UG w Prusicach
i zapytałem, czy mogę się przyznać i dostać tylko mandat, na co pan
strażnik poradził mi, żeby na o¶wiadczeniu zaznaczyć opcję niewskazania
sprawcy i będę mieć punkty z głowy, bo "my nie dochodzimy".  To
się nazywa biznesowe podej¶cie ;-)

T.

Data: 2010-09-14 12:21:58
Autor: to
kto robi fotki ?
begin Tomasz Finke
Zdjęcie było zrobione pod dużym kątem z boku, więc musieli zaczaić się
spory kawałek od drogi.

Mają sprzęt homologowany na taki "duży kąt"?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-14 14:32:59
Autor: Tomasz Finke
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-14 14:21, to pisze:

Maj± sprzęt homologowany na taki "duży k±t"?

Przyznam, że w pierwszym odruchu chciałem ich zapytać o ten k±t, homologację radaru i jego Ľródła zasilania, a także o licencje
na system operacyjny i wszystkie aplikacje użyte do obrobienia
i wysłania mi zdjęcia. :-)  Ale ponieważ po każd± przesyłkę za zwrotnym potwierdzeniem odbioru muszę odstać godzinę w kolejce na poczcie, szybko mi przeszła ochota na korespondowanie z Urzędem.  I tak jestem
zadowolony, bo wypełnione i podpisane o¶wiadczenie przyjęli mailem
w postaci zdjęć zrobionych telefonem komórkowym.

T.

Data: 2010-09-14 15:44:04
Autor: Piotr Jurczak
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-14 14:32, Tomasz Finke pisze:
[...]

A sprawdziłe¶ czy numer konta i numer telefonu należy do urzędu gminy :)

Data: 2010-09-14 16:00:26
Autor: Tomasz Finke
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-14 15:44, Piotr Jurczak pisze:

A sprawdziłe¶ czy numer konta i numer telefonu należy do urzędu gminy :)

Mandat nadszedł znów tradycyjn± poczt±, z piecz±tkami i podpisem,
wypełniony na drukarce igłowej z mocno zużyt± ta¶m±, więc wygl±dał
całkiem wiarygodnie :-)

T.

Data: 2010-09-14 18:34:13
Autor: pj
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-14 16:00, Tomasz Finke pisze:
[...]

Tak zacz±łem się zastanawiać nad zrobienie własnego przewoĽnego stanowiska foto, jaka¶ prosta cyfrówka, odpalanie przez kabel, fotoszop i interes się kręci :)
Pozdrawiam

Data: 2010-09-14 14:13:15
Autor: Cavallino
kto robi fotki ?
Użytkownik "Tomasz Finke" <tom@ict.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i6noi2$fu8$1news.dialog.net.pl...
[...]

Rozumiem że opcja niewskazania kosztowała 500 zł?

Data: 2010-09-14 14:18:30
Autor: Tomasz Finke
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-14 14:13, Cavallino pisze:

Rozumiem że opcja niewskazania kosztowała 500 zł?

Nie, dostałem już i zapłaciłem mandat tylko na 200.  Nie
chc± pewnie odstraszyć klientów, jeszcze zaczn± im omijać
gminę przez Oborniki ¦laskie. :-)

T.

Data: 2010-09-14 18:07:46
Autor:
kto robi fotki ?
strażnik poradził mi, żeby na o¶wiadczeniu zaznaczyć opcję niewskazania
sprawcy i będę mieć punkty z głowy, bo "my nie dochodzimy".  To
się nazywa biznesowe podej¶cie ;-)

Od kiedy straże gminne maj± prawo karać za "niewskazanie "? Jakos w ich uprawnieniach tego nie ma. Ostatnio był też jaki¶ gło¶niejszy wyrok w tej sprawie.

Data: 2010-09-14 19:49:06
Autor: Jaroslaw Berezowski
kto robi fotki ?
Dnia Tue, 14 Sep 2010 18:07:46 +0200, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

Od kiedy straże gminne mają prawo karać za "niewskazanie "? Jakos w ich
uprawnieniach tego nie ma. Ostatnio był też jakiś głośniejszy wyrok w
tej sprawie.
Przeciez napisal, ze dostal mandat za przekroczenie, nie za niewskazanie :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-09-14 13:30:23
Autor: J.F.
kto robi fotki ?
[...]

A kto powiedzial ze to nie policjanci w sluzbowym radiowozie ?

Albo fotoradar dobrze zamaskowany w drzewie/krzakach, a panowie straznicy tylko pilnowali zeby go nie ukradli, wiec mogli prywatnym autem.

Oczywiscie mogly tez chlopaki z puga rzucic haslo przez CB i sie nabijac jak wszyscy ladnie zwalniaja :-)

J.

Data: 2010-09-14 14:29:53
Autor: mister
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-14 12:45, yoytek pisze:
[...]

straz gminy prusice zbierala budzet na przyszly rok.
tutaj poczytasz wiecej:
http://antyradary.phi.pl/forum/viewtopic.php?p=26173#26173

Data: 2010-09-14 14:39:35
Autor: Cavallino
kto robi fotki ?
Użytkownik "mister" <bez@emaila.com> napisał w wiadomo¶ci news:

straz gminy prusice zbierala budzet na przyszly rok.
tutaj poczytasz wiecej:
http://antyradary.phi.pl/forum/viewtopic.php?p=26173#26173

Typowy przypadek - szczere pole, równy asfalt, pusta droga, czyli idealna okazja na fotoradar.
A debile na grupie chc± tego więcej.

Data: 2010-09-14 15:57:10
Autor: Piotr Jurczak
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-14 14:39, Cavallino pisze:
[...]

To ile by¶ tam jechał, nie pytam zło¶liwie tylko chciałbym wiedzieć.
Pozdrawiam

Data: 2010-09-14 16:02:15
Autor: P.H.
kto robi fotki ?

Użytkownik "Piotr Jurczak" <piotr.jurczak@plusnet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c8f7f4d$1news.home.net.pl...
[...]

je¶li nie byłoby tam ruchu (co widać na foto)
http://images8.fotosik.pl/458/e3253bd23647d43fmed.jpg
http://images8.fotosik.pl/458/b598f02e9fef414amed.jpg
to penie co¶ pomiędzy 110 a 140

Data: 2010-09-27 08:38:22
Autor: Grze¶
kto robi fotki ?

http://images8.fotosik.pl/458/e3253bd23647d43fmed.jpg
http://images8.fotosik.pl/458/b598f02e9fef414amed.jpg
to penie co¶ pomiędzy 110 a 140

Wystarczy, że wyskoczy zaj±c lub jaki¶ nieco większy futrzak i dorysuj kolejny
krzyżyk przy mostku...

Data: 2010-09-14 16:09:37
Autor: Tomasz Finke
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-14 15:57, Piotr Jurczak pisze:

To ile by¶ tam jechał, nie pytam zło¶liwie tylko chciałbym wiedzieć.

Ja jechałem wła¶nie w okolicach 120-130, co uznaję za swoj± górn±
granicę bezpiecznej prędko¶ci na prostym, suchym i pustym odcinku
jednopasmówki w słoneczny dzień.  A i tak przejechanie trasy z centrum
Wrocławia do Poznania zajęło mi w tym dniu bite 3 godziny, więc ¶rednia
wychodzi około 60 km/h - tyle co małym fiatem z rodzicami 30 lat temu...

T.

Data: 2010-09-14 16:12:15
Autor: Cavallino
kto robi fotki ?
[...]

To ile by¶ tam jechał,

A co to za różnica?
Tyle żeby w nikogo nie wjechać i nie i¶ć pieszo.

Data: 2010-09-14 17:37:51
Autor: radekp@konto.pl
kto robi fotki ?
Tue, 14 Sep 2010 16:12:15 +0200, w <i6nvrt$uq0$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
<cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> To ile by¶ tam jechał,

A co to za różnica?
Tyle żeby w nikogo nie wjechać i nie i¶ć pieszo.

Akurat 110km/h to rozs±dny maks tam.

Data: 2010-09-14 16:46:39
Autor: to
kto robi fotki ?
begin radekp@konto.pl
A co to za różnica?
Tyle żeby w nikogo nie wjechać i nie iść pieszo.

Akurat 110km/h to rozsÄ…dny maks tam.

Dla Poloneza czy Imprezy STI?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-14 19:05:20
Autor: radekp@konto.pl
kto robi fotki ?
14 Sep 2010 16:46:39 GMT, w <4c8fa6ef$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>, to
<to@abc.xyz> napisał(-a):

begin radekp@konto.pl

Dla Poloneza czy Imprezy STI?

A za kółkiem którego siedzisz?

Data: 2010-09-14 17:48:21
Autor: to
kto robi fotki ?
begin radekp@konto.pl
> Akurat 110km/h to rozsÄ…dny maks tam.

Dla Poloneza czy Imprezy STI?

A za kółkiem którego siedzisz?

A co to ma za znaczenie? Pytam dla jakiego auta ten "rozsądny maks" podałeś.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-14 20:48:16
Autor: radekp@konto.pl
kto robi fotki ?
14 Sep 2010 17:48:21 GMT, w <4c8fb565$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>, to
<to@abc.xyz> napisał(-a):

begin radekp@konto.pl

> [...]

A co to ma za znaczenie?

Bo auto generalnie samo nie jeĽdzi.

Data: 2010-09-17 09:28:46
Autor: to
kto robi fotki ?
begin radekp@konto.pl

A co to ma za znaczenie?

Bo auto generalnie samo nie jeĹşdzi.

To jednak odkryłeś, że "rozsądny maks" będzie różny dla różnych aut i różnych kierowców?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-17 15:09:38
Autor: radekp@konto.pl
kto robi fotki ?
17 Sep 2010 09:28:46 GMT, w <4c9334ce$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>, to
<to@abc.xyz> napisał(-a):

begin radekp@konto.pl

> [...]

To jednak odkryłe¶, że "rozs±dny maks" będzie różny dla różnych aut i różnych kierowców?

Powiem więcej, gdyby¶ ty jechał w Subaru to nawet mógłby¶ jechać 140km/h z 1%%
we krwi. W ten sposób dowiedziałe¶ się przy okazji, że i alkohol działa różnie
na każdego człowieka.

Może zaproponuj jak±¶ funkcję dozwolonej prędko¶ci z danych: samochód (kurcze,
jak to opisać liczbowo?), liczby pkt w Need For Speed oraz z promili we krwi?

Data: 2010-09-14 21:39:40
Autor: Cavallino
kto robi fotki ?
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:tl5v86d75aihdp2hjb5fnv9a9k7d7qcrdc4ax.com...

> To ile by¶ tam jechał,

A co to za różnica?
Tyle żeby w nikogo nie wjechać i nie i¶ć pieszo.

Akurat 110km/h to rozs±dny maks tam.

Je¶li to teren zabudowany.....

Data: 2010-09-14 21:12:32
Autor: pj
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-14 16:12, Cavallino pisze:
[...]

Pochwal się jak jeĽdzi niekapelusznik :)
Ja jako kapelusznik bym pewnie tak 100-110 je¶li warunki byłyby takie jak na zdjęciach. A przegięcie by było gdyby tam postawili zabudowany i 40.
Ustawienie na +20 i  jest w przypadku straży miejskiej (gminnej) do¶ć lito¶ciwe. W wawie nie ma lito¶ci bior± na +10
Pozdrawiam

Data: 2010-09-14 21:41:02
Autor: Cavallino
kto robi fotki ?
Użytkownik "pj" <piotr.jurczak@plusnet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Ja jako kapelusznik bym pewnie tak 100-110 je¶li warunki byłyby takie jak na zdjęciach.

Bez jakich¶ nadzwyczajnych okoliczno¶ci pewnie 130-140 bym jechał.

Data: 2010-09-14 22:15:13
Autor: 'Tom N'
kto robi fotki ?
Cavallino w <news:i6oj4a$vhi$1news.onet.pl>:

[...]

Czyli kapelusznik-warrior zza klawiatury. A nie 230? KIL za słaby? ;P

PLONK...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-09-14 23:25:18
Autor: Cavallino
kto robi fotki ?
Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:100914.221513.pms.2064int.dyndns.org.invalid...
[...]

Nie - kapelusznik to stan umyslu, a nie pedału gazu.
Taki co to my¶li zakazami i strachem, a nie czy jedzie bezpiecznie.

Data: 2010-09-15 11:46:41
Autor: lleeoo
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-14 21:41, Cavallino pisze:
Użytkownik "pj" <piotr.jurczak@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:

Ja jako kapelusznik bym pewnie tak 100-110 jeśli warunki byłyby takie
jak na zdjęciach.

Bez jakichś nadzwyczajnych okoliczności pewnie 130-140 bym jechał.

I dlatego potrzeba więcej fotoradarów, i naprawdę mam gdzieś czy rozwalisz się na jakimś drzewie czy nie to jest twój problem, tylko pojmij swoim móżdżkiem że tą JEDNOPASMOWĄ drogą z przeciwka też ktoś jedzie i nawet jak jedzie przepisowo to przy czołówce nie ma żadnych szans na przeżycie.

Data: 2010-09-15 12:08:42
Autor: elmer radi radisson
kto robi fotki ?
On 2010-09-15 11:46, lleeoo wrote:

I dlatego potrzeba więcej fotoradarów, i naprawdę mam gdzieś czy
rozwalisz siÄ™ na jakimĹ› drzewie czy nie to jest twĂłj problem, tylko
pojmij swoim móżdżkiem że tą JEDNOPASMOWĄ drogą z przeciwka też ktoś
jedzie i nawet jak jedzie przepisowo to przy czołówce nie ma żadnych
szans na przeĹĽycie.

A co zaproponujesz na to, aby celem faktycznego zapobiezenia czolowce
nie wyprzedzano tam na trzeciego nawet przy dozwolonych, a az ponadto smiertelnie skutecznych 90km/h?

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-09-15 12:18:06
Autor: lleeoo
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-15 12:08, elmer radi radisson pisze:
On 2010-09-15 11:46, lleeoo wrote:

[...]

Edukacje społeczeństwa kijem, co z tego że jeden z drugim zapłaci mandat powiedzmy 500zł jak następnym razem kupi CB i ma wszytko w dupie "bo jemu się spieszy". Patroli z fotoradarem wcale mało nie jeździ ale jak by karali jeszcze odpowiednio nie tylko za prędkość ale np za wyprzedzania na trzeciego powiedzmy kwotą 2000zł bezwzględnie, wielu by się zastanowiło przed takim manewrem.

Data: 2010-09-15 12:29:53
Autor: elmer radi radisson
kto robi fotki ?
On 2010-09-15 12:18, lleeoo wrote:

[...]

Otoz to. Niestety chlopcow z wideo jednak bardziej interesuje tepe
naliczenie predkosci na 300,400PLN i w gore, bomba, zatrzymanie,
papierek, i huzia na kolejnego podobnego klienta. Choc dla
sprawiedliwosci trzeba dodac ze zdarzy im sie ustrzelic faktyczne
bydlo.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-09-15 14:48:39
Autor: Jakub Witkowski
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-15 11:46, lleeoo pisze:
[...]

Przy czółówce śmierć na miejscu. Przepisowej bądź nie. Z czego wynika że trzeba
walić mandaty za przekroczenia, bo umierać nalezy przepisowo.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-09-15 14:56:42
Autor: lleeoo
kto robi fotki ?
[...]

Tak trzeba walić WYSOKIE mandaty za przekroczenia prędkości i ogólnie przepisów na drogach JEDNOPASMOWYCH

Data: 2010-09-15 16:09:48
Autor: Cavallino
kto robi fotki ?
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:i6qfb7$2mca$1news2.ipartners.pl...
[...]

A ja mam gdzieś Twój zryty mózg i jego wypociny też, mieszkańcu mojego kibla, więc bądź łaskaw nie odpowiadać na moje posty bez sensu*, skoro i tak Twoich bzdur nie czytam.
Chyba że ktoś zupełnie niepotrzebnie wyciągnie Cię z tego kibla.

* - dotyczy wszystkich kapelusznikĂłw

 czy nie to jest twĂłj problem, tylko pojmij swoim móżdĹĽkiem ĹĽe tÄ… JEDNOPASMOWÄ„ drogÄ… z przeciwka teĹĽ ktoĹ› jedzie i nawet jak jedzie przepisowo to przy czoĹ‚Ăłwce nie ma ĹĽadnych szans na przeĹĽycie.

Przy czółówce śmierć na miejscu.

Niekoniecznie.
Jedną mam już za sobą, wolniej niż zazwyczaj nie jechałem.
Fakt, że nie było centralnego zderzenia, więc poleciałem w krzaki, ale największe urazy jakie odnieśliśmy to były stłuczenia i siniaki od pasów.

Przepisowej bÄ…dĹş nie. Z czego wynika ĹĽe trzeba
walić mandaty za przekroczenia, bo umierać nalezy przepisowo.

Dokładnie.
Klient który poszedł ze mną na czołówkę był nawalony jak perszing, ale wiadomo, kluczowym zagrożeniem jest to czy się jedzie 90 czy 130. ;-)

Data: 2010-09-16 09:15:45
Autor: lleeoo
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-15 16:09, Cavallino pisze:

Dokładnie.
Klient który poszedł ze mną na czołówkę był nawalony jak perszing, ale
wiadomo, kluczowym zagroĹĽeniem jest to czy siÄ™ jedzie 90 czy 130. ;-)

Tak tępaku ma znaczenie czy jedziesz puszką ważącą 1.5t 90km/h czy 130km/h. Jest takie coś co się FIZYKA zwie i bezwzględnie obejmuje również kierowców koreański (nie starszych niż 3 lata) pojazdów.

Data: 2010-09-16 09:33:36
Autor: Viking
kto robi fotki ?
lleeoo <lleeoo@poczta.onet.pl> wrote in
drogÄ… z przeciwka teĹĽ ktoĹ› jedzie i nawet jak jedzie przepisowo
to przy czołówce nie ma żadnych szans na przeżycie.

bo jak w niego wjade z predkoscia 90km/h to przezyje...

V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 10684393

Data: 2010-09-16 12:25:01
Autor: lleeoo
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-16 11:33, Viking pisze:
lleeoo<lleeoo@poczta.onet.pl>  wrote in

drogÄ… z przeciwka teĹĽ ktoĹ› jedzie i nawet jak jedzie przepisowo
to przy czołówce nie ma żadnych szans na przeżycie.

bo jak w niego wjade z predkoscia 90km/h to przezyje...

przeczytaj co cytowałeś jeszcze raz i przemyśl co chciałeś napisać

Data: 2010-09-16 20:36:26
Autor: radekp@konto.pl
kto robi fotki ?
Tue, 14 Sep 2010 21:41:02 +0200, w <i6oj4a$vhi$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
> [...]

Bez jakich¶ nadzwyczajnych okoliczno¶ci pewnie 130-140 bym jechał.

W jakim kraju byłoby to możliwe?

W Twoich ukochanych Niemczech straciłby¶ prawko na 3 m-ce.

Data: 2010-09-16 20:41:30
Autor: Rafał \"SP\" Gil
kto robi fotki ?
W dniu 2010-09-16 20:36, radekp@konto.pl pisze:

W Twoich ukochanych Niemczech straciłbyś prawko na 3 m-ce.

W jego ukochanych niemcach, 80 % dalekiej podróży pokonał by autostradami, i zjeżdżając z niej zupełnie nie miałby powodów ciąć na "ostatnich kilometrach" bo gówno statyustycznie by mu to dało ;)

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-09-16 21:13:46
Autor: Cavallino
kto robi fotki ?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:i6tocp$l14$1node2.news.atman.pl...
[...]

Dokładnie tak.
Nie musiałbym jechać jedną z kilku głównych dróg w kraju pozostawioną w takim standardzie.

Data: 2010-09-17 15:10:44
Autor: radekp@konto.pl
kto robi fotki ?
Thu, 16 Sep 2010 20:41:30 +0200, w <i6tocp$l14$1@node2.news.atman.pl>, "Rafał
\"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> napisał(-a):

W dniu 2010-09-16 20:36, radekp@konto.pl pisze:

> W Twoich ukochanych Niemczech straciłby¶ prawko na 3 m-ce.

W jego ukochanych niemcach, 80 % dalekiej podróży pokonał by autostradami, i zjeżdżaj±c z niej zupełnie nie miałby powodów ci±ć na "ostatnich kilometrach" bo gówno statyustycznie by mu to dało ;)

Ten kawałek statystycznie też gówno mu da, 130-140kph można tam pojechać chyba
tylko dla poprawy samopoczucia, bo na czasie podróży zaoszczędzi sekundy. :)

Data: 2010-09-16 21:13:07
Autor: Cavallino
kto robi fotki ?
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gso496taaq4gtke4lt9otbueqanrrrhtqm4ax.com...
> [...]

> na zdjęciach.

Bez jakich¶ nadzwyczajnych okoliczno¶ci pewnie 130-140 bym jechał.

W każdym.
Praktycznie nigdzie nie jeżdżę wolniej.
Cała różnica między poszcz. krajami że w jednych jest to dozwolone na normalnych drogach (którymi s± autostrady) a w innych nie (bo zamiast autostrad maj± drogę gminn± dla zmyłki oznaczon± jedn± cyfr±).

W Twoich ukochanych Niemczech straciłby¶ prawko na 3 m-ce.

Nie, bo tam byłaby to autostrada.

Data: 2010-09-17 15:12:01
Autor: radekp@konto.pl
kto robi fotki ?
Thu, 16 Sep 2010 21:13:07 +0200, w <i6tq7v$utl$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
> [...]

>W Twoich ukochanych Niemczech straciłby¶ prawko na 3 m-ce.

Tak, maj± tam takie 1-pasmowe autostrady bez poboczy i ustawiaj± tam 130kph?
Fajny ten kraj.

Data: 2010-09-17 22:28:41
Autor: Cavallino
kto robi fotki ?
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

>W Twoich ukochanych Niemczech straciłby¶ prawko na 3 m-ce.

Nie, bo tam byłaby to autostrada.

Tak, maj± tam takie 1-pasmowe autostrady bez poboczy

Nie, za to maj± 3 pasmowe i nie zmuszaj± ludzi do jeżdżenia krajowymi drogami w wykonaniu gminnych.

Data: 2010-09-20 17:58:35
Autor: radekp@konto.pl
kto robi fotki ?
Fri, 17 Sep 2010 22:28:41 +0200, w <i70j1j$657$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
> [...]

Nie, za to maj± 3 pasmowe i nie zmuszaj± ludzi do jeżdżenia krajowymi drogami w wykonaniu gminnych.

Jak już podajemy idiotyczne argumenty, to powiem -- za mało zarabiasz i za mało
płacisz podatków.

Data: 2010-09-20 18:31:55
Autor: Cavallino
kto robi fotki ?
> [...]

>Tak, maj± tam takie 1-pasmowe autostrady bez poboczy

Nie, za to maj± 3 pasmowe i nie zmuszaj± ludzi do jeżdżenia krajowymi

Jak kto¶ nie rozumie zwi±zku przyczynowo skutkowego, to potem takie idiotyczne stwierdzenia wygłasza.
Ty my¶lisz, że Polacy jeżdż± po jednopasmowych krajówkach sobie na zło¶ć?

Data: 2010-09-22 20:39:03
Autor: radekp@konto.pl
kto robi fotki ?
Mon, 20 Sep 2010 18:31:55 +0200, w <i7829l$rrb$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
> [...]

> drogami w wykonaniu gminnych.

>Jak już podajemy idiotyczne argumenty,

Jak kto¶ nie rozumie zwi±zku przyczynowo skutkowego,

Wła¶nie podałem przyczynę -- brak kasy. Chyba, że chcesz twierdzić, że płacimy
takie same podatki (wyrażonej w euro czy zł) jak Niemcy?
Niemcy czy Unia wszystkiego nam nie sfinansuj±.

Data: 2010-09-22 22:40:29
Autor: Cavallino
kto robi fotki ?
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Jak kto¶ nie rozumie zwi±zku przyczynowo skutkowego,

Wła¶nie podałem przyczynę -- brak kasy.

Bł±d.
To nie brak kasy, bo jako¶ s±siedzi z południa dali radę.
To ilo¶ć kasy rozkradanej przez wszelkiej ma¶ci dupków przy żłobie jest problemem.
Ale że ja nie rozkradam, to i nie mam zamiaru ponosić tego konsekwencji.

Data: 2010-09-14 19:05:31
Autor: Bydlę
kto robi fotki ?
yoytek wrote:
to juz tak kazdy moze sobie zakupic sprzet i fotki robic ?

Tak.

oni to potem sprzedaja policji/strazy gminnej ?

Nie.

moga sie chowac ?

Tak.

moga to byc jabyc "dziwni prywatni ludzie ?

Tak.

--
Bydlę

Data: 2010-09-14 23:22:05
Autor: elmer radi radisson
kto robi fotki ?
On 2010-09-14 19:05, Bydlę wrote:

moga to byc jabyc "dziwni prywatni ludzie ?

Tak.

Z tym to jest jaki¶ wał, bo do obsługi FR potrzebne jest przeszkolenie
i uprawnienia, które niebiescy i SM nabywaja po przeszkoleniu w CSP.
Wiec jesli jest choc cien podejrzenia, ze urzadzenie postawily jakies
prywatne wiesniaki, co do ktorych nie ma pewnosci czy umieja chocby
jesc nozem i widelcem, to wypada sie pytac o pokazanie papierow
poswiadczajacych uprawnienia tego kto to urzadzenie obslugiwal. Inaczej
to jak dla mnie, to ciagnie wrecz proba wyludzenia. Aby to mialo cien
legalnosci, to w ich towarzystwie powinien byc chociaz uprawniony straznik.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-09-15 00:12:50
Autor: to
kto robi fotki ?
begin elmer radi radisson
moga to byc jabyc "dziwni prywatni ludzie ?

Tak.

Z tym to jest jakiś wał, bo do obsługi FR potrzebne jest przeszkolenie i
uprawnienia (...)

Ależ nie są potrzebne, możesz sobie kupić FR i fotografować nim w zasadzie co Ci się podoba. Do używania FR nie jest konieczna żadna licencja.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-15 11:22:37
Autor: elmer radi radisson
kto robi fotki ?
On 2010-09-15 02:12, to wrote:

Ależ nie są potrzebne, możesz sobie kupić FR i fotografować nim w
zasadzie co Ci siÄ™ podoba. Do uĹĽywania FR nie jest konieczna ĹĽadna
licencja.

To wiadomo.  Fotopamiatkarstwo dobrowolne takie jak z niedzwiedziem w
Zakopanem. Tyle, ze nie ma podstaw zeby sie powolywac na jakas
legalnosc takiego dokumentu jako dowodu wykroczenia.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-09-15 10:07:52
Autor: to
kto robi fotki ?
begin elmer radi radisson
To wiadomo.  Fotopamiatkarstwo dobrowolne takie jak z niedzwiedziem w
Zakopanem. Tyle, ze nie ma podstaw zeby sie powolywac na jakas legalnosc
takiego dokumentu jako dowodu wykroczenia.

No nie ma. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-15 08:51:12
Autor: Andrzej Lawa
kto robi fotki ?
W dniu 14.09.2010 23:22, elmer radi radisson pisze:
On 2010-09-14 19:05, Bydlę wrote:

[...]

Ojej. I co grozi za używanie bez?

[...]

A na jakiej podstawie?

Inaczej
to jak dla mnie, to ciagnie wrecz proba wyludzenia. Aby to mialo cien
legalnosci, to w ich towarzystwie powinien byc chociaz uprawniony straznik.

Jakiego wyłudzenia?

Stoj± sobie i fotografuj±. Kto¶ chciał ci to zdjęcie sprzedać?

Data: 2010-09-15 11:41:23
Autor: elmer radi radisson
kto robi fotki ?
On 2010-09-15 08:51, Andrzej Lawa wrote:

Ojej. I co grozi za używanie bez?

Olaboga, niewaznosc dowodu wykroczenia. Masz gdzies w jakiejs ustawie zapisane, ze prywatne firmy sa uprawnione do przeprowadzania takich
pomiarow? Analogicznie jak napisano o SM?

A na jakiej podstawie?

Takiej, na jakiej ktos chce wystawic mandat karny uzyskany poprzez
prace urzadzenia charakteryzujacego sie okreslonymi warunkami do wykonania prawidlowego pomiaru. Analogicznie, jak urzadzenie musi byc
legalizowane.

To moze nie widzisz nic przeciwko temu zeby policja wystawiala tanio oplacanych staczy z suszarkami i sama tylko zatrzymywala i wypisywala
mandaty? Przeciez to tez chyba zaden problem, nie?

Stoj± sobie i fotografuj±. Kto¶ chciał ci to zdjęcie sprzedać?

Takiego wyludzenia, ze probuje sie poswiadczyc fakt wykroczenia i
uzyskac srodki z mandatu karnego (z reguly na rzecz kasy gminnej)
w oparciu o pomiar dokonany z naruszeniem przepisow, czyli
z premedytacja niewazny. A zapewne wiesz ze juz samo nieprawidlowe
ustawienie urzadzenia wzgledem drogi skutkuje bledem kosinusa
i przeklamanym pomiarem. I gdzie tu urzedowe potwierdzenie ze
obsluga napewno umie wlasciwie uzywac takiego urzadzenia?

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-09-15 12:28:14
Autor: Andrzej Lawa
kto robi fotki ?
On 2010-09-15 08:51, Andrzej Lawa wrote:

Ojej. I co grozi za używanie bez?

Olaboga, niewaznosc dowodu wykroczenia.

Sorry winnetou, ale to nie tak działa.

Homologacje i szkolenia s± po to, żeby nie trzeba było sobie zawracać
głowy dyskutowaniem dowodu - jest zwyczajnie bezdyskusyjny i już.

Robienie zdjęć, nawet nie fotoradarem a np. nagranie filmu zwykł±
kamer±, utrudnia sprawę o tyle, że trzeba przekonać s±d o tym, że dowód
jest rzetelny. I tyle. Jak wykażesz, że kamera ma stabilne fps i uda ci
się poprawnie oznaczyć odległo¶ci na filmie - dowód jak znalazł.

Masz gdzies w jakiejs ustawie
zapisane, ze prywatne firmy sa uprawnione do przeprowadzania takich
pomiarow? Analogicznie jak napisano o SM?

A ty co, dziecko Stalina?

Żeby było co¶ zabronione, musi zostać zakazane - a nie odwrotnie.

[...]

Umm... Od kiedy osoby prywatne wystawiaj± mandaty karne??

To moze nie widzisz nic przeciwko temu zeby policja wystawiala tanio
oplacanych staczy z suszarkami i sama tylko zatrzymywala i wypisywala
mandaty? Przeciez to tez chyba zaden problem, nie?

Ja nie mam nic przeciwko temu, ale policjanci dostaliby od tego szału,
bo zamiast mieć fotkę, z któr± nie da się dyskutować, musieliby liczyć,
udowadniać i powoływać biegłych.

Stoj± sobie i fotografuj±. Kto¶ chciał ci to zdjęcie sprzedać?

Takiego wyludzenia, ze probuje sie poswiadczyc fakt wykroczenia i
uzyskac srodki z mandatu karnego (z reguly na rzecz kasy gminnej)

Przepraszam bardzo - może niedowidzę, ale gdzie w pocz±tkowym tek¶cie
było co¶ o mandatach karnych?

Zreszt± w ogóle w całym w±tku - poza twoimi urojeniami - nie widzę żeby
ci "cywile" robili cokolwiek poza staniem.

w oparciu o pomiar dokonany z naruszeniem przepisow, czyli
z premedytacja niewazny. A zapewne wiesz ze juz samo nieprawidlowe

Nie znasz prawa - za dużo amerykańskich filmów się naogl±dałe¶.

To u nich dowód uzyskany z naruszeniem prawa jest automatycznie nieważny.

U nas musisz tylko przekonać o jego wiarygodno¶ci s±d.

Data: 2010-09-15 12:46:34
Autor: elmer radi radisson
kto robi fotki ?
On 2010-09-15 12:28, Andrzej Lawa wrote:

Masz gdzies w jakiejs ustawie
zapisane, ze prywatne firmy sa uprawnione do przeprowadzania takich
pomiarow? Analogicznie jak napisano o SM?

A ty co, dziecko Stalina?

Rozumiem ze nie masz argumentow, ale proponuje z klawiatury wziac lapki
dalej od kwestii rodzinnych, za to skupic sie na prawnych konkretach.

Żeby było co¶ zabronione, musi zostać zakazane - a nie odwrotnie.

Wiec co powiesz na to:

OdpowiedĽ podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji (..) w sprawie legalno¶ci działania gmin odno¶nie do zawieranych z prywatnymi firmami umów, przewiduj±cych korzystanie z fotoradarów w zamian za udział tych firm w dochodach gmin pochodz±cych z grzywien nakładanych w drodze mandatu karnego przez strażników gminnych (..)

Warunkiem wykonywania przez strażników czynno¶ci z zakresu kontroli ruchu drogowego jest posiadanie odpowiedniego upoważnienia wydanego przez wła¶ciwego komendanta powiatowego (miejskiego) Policji (vide: art. 129e ust. 1). Upoważnienie to może być wydane strażnikom, którzy nie byli skazani za przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji oraz ukończyli odpowiednie szkolenie (vide: § 14 ust. 1 rozporz±dzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 30 grudnia 2002 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego, Dz. U. z 2003 r. Nr 14, poz. 144, z póĽn. zm.).

*Kontrola ruchu drogowego może być wykonywana przez ¶ci¶le okre¶lone podmioty, w tym straże gminne (miejskie), które musz± spełniać okre¶lone wymagania. W zwi±zku z powyższym zlecenie przez straż gminn± (miejsk±) wykonywania niektórych czynno¶ci z zakresu kontroli ruchu drogowego, m.in. rejestrowania naruszeń przepisów ruchu drogowego za pomoc± fotoradarów, b±dĽ obróbki wykonanych fotografii podmiotom sektora prywatnego, jest niedopuszczalne.*

*Wykonywanie czynno¶ci polegaj±cych na obsłudze fotoradarów przez firmę ¶wiadcz±c± usługi na rzecz straży gminnych (miejskich) w celu ujawnienia sprawców wykroczenia oraz przygotowania i dostarczenia dowodów prowadziłoby do naruszenia art. 54 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia, stanowi±cego o przeprowadzeniu czynno¶ci wyja¶niaj±cych przez upoważniony do tego ustawowo organ.*

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/29AF29BA

[...]

Slowo "fotoradar", wlacznie z odnosnikiem do zdjecia padlo w tym watku dobre kilka razy, nie badz dziecinny i nie udawaj ze nie wiesz do czego
wykorzystuje sie to urzadzenie. O mandatach pisano takowoz.
Jestes rowniez dziwnie nieswiadomy rzeczywistosci w  ktorej przynajmniej
motoryzacyjnej czesci dosc powszechnie od jakiegos czasu wiadomo ze chodzi o dosc powszechny proceder wynajmu przez gminy prywatnych firm
do robienia fotek na cele mandatowania przez wlasna SM.

Jeszcze do do wyludzania, proponuje poczytac czesc dotyczaca zwiazku
zysku gmin i prywatnej firmy. Co to niby jest w swietle calej sytuacji
podanej w w/w pismie, jak nie wałek.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-09-16 10:47:57
Autor: Andrzej Lawa
kto robi fotki ?
W dniu 15.09.2010 12:46, elmer radi radisson pisze:

A ty co, dziecko Stalina?

Rozumiem ze nie masz argumentow, ale proponuje z klawiatury wziac lapki

Mam, tylko tobie wszystko trzeba pisać baaaaaaaaaaaaardzo prostym
językiem - przeno¶ni np. nie chwytasz.

dalej od kwestii rodzinnych, za to skupic sie na prawnych konkretach.

To był prawny konkret. To za Stalina żeby cokolwiek zrobić, potrzebne
było zezwolenie.

Żeby było co¶ zabronione, musi zostać zakazane - a nie odwrotnie.

Wiec co powiesz na to:

[ciach]

To, że nie rozumiesz, co się do ciebie pisze.

Kontrola ruchu drogowego to jedno, a stanie sobie z fotoradarem to co¶
zupełnie innego. Dopiero jak kto¶ zacznie zatrzymywać i przystępować do
kontroli i ewentualnego ukarania, to zaczyna się czynno¶ć "ustawowo
reglamentowana".

[...]

Ja się odnosiłem do tej gałęzi w±tku, w której mowa była tylko o staniu
i robieniu zdjęć.

Data: 2010-09-16 16:44:21
Autor: elmer radi radisson
kto robi fotki ?
On 2010-09-16 10:47, Andrzej Lawa wrote:

[...]

Slabo mi. Znaczy sie ze w odroznieniu od merkantylnego, zarobkowego dzialania o ktorego przypadkach pisza inni w tym watku i ogolnie
wiadomo ze to czesto spotykana praktyka wierzysz sam, ze sa to jedynie
fotoamatorzy ktorzy przestawili sie juz z Nikonow, Canonow i Sony na
Fotorapidy, AD9 i Multanowy po sto tysi PLN+ i uprawiaja calkowicie rozrywkowo carspotting dla wlasnej uciechy?

Po za tym o jakim zatrzymywaniu w ogole piszesz?  Jak sie uzywa
FR to nie po to, by kogos zatrzymywac. Z drobnymi wyjatkami
ktore czasem w okreslony sposob uprawia policja.

Proponuje nie wykrecac kota ogonem w kwestiach tego do czego
sluza fotoradary, bo ostatnio to wiedza nawet juz 6-7 latkowie
i nikt nie bedzie na tyle naiwny zeby myslec ze panowie obslugujacy
pudlo na trojnogu blyskajace przy drodze niewinnie przestawili
sie z trzaskania fot golych tylkow na wymienianie sie kolekcjami
wlasnorecznie wykonanych zdjec samochodow w ruchu.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-09-15 19:25:19
Autor: Bydlę
kto robi fotki ?
elmer radi radisson wrote:

> Z tym to jest jaki¶ wał,

Bezczelnie odpowiadałem na pytania.

Czy każdy może robić zdjęcia?
Każdy.

Czy może być to dziwny człowiek?
Może.

Czy można sprzedać zdjęcia SM?
Nie można.

:-)

> bo do obsługi FR potrzebne jest przeszkolenie
> i uprawnienia,

Nieprawda.
Możesz sobie kupić FR, trzaskać zdjęcia i żadnych przeszkoleń nie potrzebujesz.

Problem robi się wtedy, gdy chcesz to robić _dla_ SM czy policji...
Ale wtedy nie sprzedajesz zdjęć.

> [...]
> prywatne wiesniaki, co do ktorych nie ma pewnosci czy umieja chocby
> jesc nozem i widelcem, to wypada sie pytac o pokazanie papierow

To zawsze - bez wyj±tku.

> tego kto to urzadzenie obslugiwal. Inaczej
> to jak dla mnie, to ciagnie wrecz proba wyludzenia

Dlatego wła¶nie *zawsze* trzeba się handryczyć.

>. Aby to mialo cien
> legalnosci, to w ich towarzystwie powinien byc chociaz uprawniony straznik.

RU sure?

--
Bydlę

Data: 2010-09-15 21:26:26
Autor: elmer radi radisson
kto robi fotki ?
On 2010-09-15 19:25, BydlÄ™ wrote:

Nieprawda.
Możesz sobie kupić FR, trzaskać zdjęcia i żadnych przeszkoleń nie
potrzebujesz.

Wydawalo mi sie ze wyraznie mowa o znanych sytuacjach ze stawianiem
FR przez prywatne firmy wykonujacych foty dla SM, a nie zboczonej
formie fotoamatorskiego gadzeciarstwa ze sprzetem drozszym niz Hasselblad H4D-40, dla prywatnej satysfakcji i albumu na polce. Bo
o takich kolekcjonerach zdjec samochodow to jeszcze nie slyszalem.

RU sure?

Yep. Zobacz mojego posta z 12:46.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-09-16 19:16:13
Autor: BydlÄ™
kto robi fotki ?
On 2010-09-15 19:25, BydlÄ™ wrote:

Nieprawda.
Możesz sobie kupić FR, trzaskać zdjęcia i żadnych przeszkoleń nie
potrzebujesz.

Wydawalo mi sie ze wyraznie mowa o znanych sytuacjach ze stawianiem
FR przez prywatne firmy wykonujacych foty dla SM

A ja odpowidałem na pytania postawione bez takiego założenia.
Zacytować?
ProszÄ™:

Dzięki, bo ja nie byłem pewien.

--
BydlÄ™

Data: 2010-09-16 20:17:47
Autor: elmer radi radisson
kto robi fotki ?
On 2010-09-16 19:16, BydlÄ™ wrote:

A ja odpowidałem na pytania postawione bez takiego założenia.
Zacytować?
 > to juz tak kazdy moze sobie zakupic sprzet i fotki robic ?
 > oni to potem sprzedaja policji/strazy gminnej ?

Chyba widac o jakie zalozenie chodzilo i jakiego typu wykorzystanie sprzetu, w zwiazku z nastepnym pytaniem.
W koncu jakos sie nikt nie pyta na grupie, czy mozna stac na parkingu
w lesie i siku robic albo jesc kanapki.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-09-17 10:56:05
Autor: BydlÄ™
kto robi fotki ?
elmer radi radisson wrote:
On 2010-09-16 19:16, BydlÄ™ wrote:

> [...]

W koncu jakos sie nikt nie pyta na grupie, czy mozna stac na parkingu

Kto wie - mam przykłady na to, że ludzie czytają to co napiszę, ale bełkoczą i wymyślają brenide, na które odpisuję.

Gdyby autor dostał wezwanie ze zdjęciem z tamtego miejsca, to inaczej traktowałbym sprawę.

(parę dni temu na trasie spotkałem gości robiących zdjęcia samochodom (tak, z użyciem lapmy błyskowej). idioci stawali tam na hamulcach i stwarzali zagrożenie, normalni jechali dalej tak, jak jechali. miałbym pytać na grupie, czy komuś wolno robić zdjęcia? ja wiem że wolno, więc nie pytałem, ale autor wątku nie wiedział, bo zadał dość precyzyjne pytania...
;>)

--
BydlÄ™

kto robi fotki ?