kto traci na giełdzie?

Data: 2009-06-11 19:27:51
Autor: Delfino Delphis
kto traci na giełdzie?
Głupie pytanie :)

Gram od miesiąca, więc jestem żółto-zielony. Przyjąłem prostą strategię. Wybieram spółki WIGu20, które w ogólności rosną w ostatnim czasie (KGHM, Lotos itp.). Czekam na dołek indeksu i kupuje z bardzo bliskim stop-losem. Gdy rosną systematycznie podnoszę stop-loss, w efekcie sprzedaję na górce. Czekam na dołek i znów kupuję. Itd. W przypadku zmiany trendu, wychodzę z rynku.

Czy grając taką strategią w ogóle można stracić?

I dalej - zakładając, że zdecydowana większość graczy jest lepsza ode mnie, to właściwie kto i po co sprzedaje mi na dołku, a odkupuje na górce?

Data: 2009-06-11 19:46:19
Autor: skippy
kto traci na giełdzie?

Użytkownik "Delfino Delphis"
Głupie pytanie :)

Nie takie głupie, ale jesteśmy ciekawi jak definiujesz i diagnozujesz dołek i górkę.

Data: 2009-06-11 21:20:56
Autor: Delfino Delphis
kto traci na gieldzie?
skippy wrote:

Nie takie głupie, ale jesteśmy ciekawi jak definiujesz i diagnozujesz
dołek i górkę.

Patrze na indeks WIG20. Najprościej chyba opierać się na liniach wsparcia, a bardzo mały stop loss (rzędu 1% wartości akcji) próbkuje mi górki. W ten sposób operując na kilkudniowych wahaniach na razie wychodzę na KGHM nieco lepiej niż gdybym trzymał cały czas akcje tej spółki.

Data: 2009-06-12 14:48:39
Autor: Nobody
kto traci na gieldzie?
bardzo mały stop loss (rzędu 1% wartości akcji) próbkuje mi górki.

Z taką wartością stop loss to praktycznie akcje są sprzedawane zaraz po zakupie.

Data: 2009-06-14 11:44:23
Autor: george
kto traci na gieldzie?

"Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> wrote in message news:h0rlh0$7k4$1inews.gazeta.pl...
skippy wrote:

[...]

Za bliski stop loss. Koszty transakcji to średnio 0,7 - 0.8% ( w zależności od BM),
wiec właściwie powinienes sprzedać zaraz po zakupie...

george

Data: 2009-06-11 21:22:55
Autor: iktorn
kto traci na giełdzie?
Delfino Delphis pisze:
Głupie pytanie :)

Gram od miesiąca

Tu masz odpowiedź, ostatnio wszystko rośnie.

Czekam na dołek i znów kupuję. Itd. W przypadku zmiany trendu, wychodzę z rynku.

Daj znać jak się zmieni :-)
Póki co jest łatwo, ale jak przychodzi bessa to trochę trudniej się przyzwyczaić, że kupując w dołku nie trafia się na okazję tylko oddaje potem w jeszcze większym dołku.

Czy grając taką strategią w ogóle można stracić?
W hossie nawet fundy zarabiają.

I dalej - zakładając, że zdecydowana większość graczy jest lepsza ode mnie, to właściwie kto i po co sprzedaje mi na dołku, a odkupuje na górce?

TFI, OFE, bo to nie ich pieniądze.

Data: 2009-06-11 23:14:19
Autor: Delfino Delphis
kto traci na giełdzie?
iktorn wrote:

Póki co jest łatwo, ale jak przychodzi bessa to trochę trudniej się
przyzwyczaić, że kupując w dołku nie trafia się na okazję tylko oddaje
potem w jeszcze większym dołku.

Nie mogę się doczekać ;)

Do tego czasu opanuję już chyba opcje... Oby :P

Czy grając taką strategią w ogóle można stracić?
W hossie nawet fundy zarabiają.

Haha :D

Data: 2009-06-12 02:39:21
Autor: Delfino Delphis
kto traci na giełdzie?
Delfino Delphis wrote:

[ciach]

No to kolejne pytanie. Weźmy ceny z 10 czerwca na opcje na WIG20. Robię takie coś:

Otwieram pozycję długą na OW20F9170 za 286 punktów, oraz pozycję krótką na OW20F916 za 408 punktów. Przecież ta inwestycja _gwarantuje_ zysk 22 punktów. Na niej nie da się stracić.

A podobno na giełdzie można stracić. To normalne? ;P

Data: 2009-06-12 09:20:08
Autor: Gonzo
kto traci na giełdzie?

Otwieram pozycję długą na OW20F9170 za 286 punktów, oraz pozycję krótką na
OW20F916 za 408 punktów. Przecież ta inwestycja _gwarantuje_ zysk 22
punktów. Na niej nie da się stracić.

Jesli ktos chcial dac 408 punktow to trzeba bylo mu sprzedac. I na tym polega gielda - na trejdowaniu wtedy gdy szanse stoja po Twojej stronie (czasem te szanse to 100%).
Powodzenia,

Data: 2009-06-12 12:42:24
Autor: kigam
kto traci na giełdzie?

Użytkownik "Gonzo" <gonzo@ned.net> napisał w wiadomości

> [...]

Jesli ktos chcial dac 408 punktow to trzeba bylo mu sprzedac. I na tym
polega gielda - na trejdowaniu wtedy gdy szanse stoja po Twojej stronie

Hohoho na pierwszy rzut oka coś mi nie pasowało więc poświęciłem sie
specjalnie i stwierdzam, że delfinek lekko mówiąc naciąga fakty. Na OW20F916
transakcja po ~408 była o 12:28 a na OW20F9170 o 12:30 (powiedzmy, że w tym
samym czasie) transakcja po ~308 . Natomiast transakcja o której wspomina po
~ 286 była o 15:50. Różnica kilku godzin - bagatela. Gdybym miał taką
przewagę to w miesiąc jestem miliarderem. Poza tym dłuższy czas śmigam po
opcjach i różnicy nawet kilku pkt to możesz sobie baaaaaaardzo długo szukać,
automaty działają zgodnie z modelami wyceny m.in. BS. Numery z takimi
różnicami to mogą zdarzyć się tylko przez pomyłkę jakiegoś gracza na mało
granych strikach i ta pomyłka od razu zostanie ściągnięta przez automat
animatora więc normalny gracz to sie najwyżej zesrać może.

Pzdr

Data: 2009-06-12 12:50:32
Autor: Delfino Delphis
kto traci na gie?dzie?
kigam wrote:

[...]

Hmm no tak, nie odrobiłem zadania domowego. Spojrzałem tylko na wartości nie patrząc na czas, a to chyba były po prostu ostatnie transakcje tego dnia. Myślałem, że te opcje mają większą płynność.

Data: 2009-06-13 18:28:16
Autor:
kto traci na giełdzie?
na pewno nie stracisz, wal po maksie, zastaw dom i samochod i laduj, laduj
kase w wgpw, im wiecej was tym lepiej dla mnie

Data: 2009-06-15 19:42:42
Autor: Archangell
kto traci na giełdzie?
I dalej - zakładając, że zdecydowana większość graczy jest lepsza ode mnie,
to właściwie kto i po co sprzedaje mi na dołku, a odkupuje na górce?

A jak tam dzisiaj? ;-)

Arch

Data: 2009-06-17 22:49:11
Autor: Jan Werbiński
kto traci na giełdzie?
Użytkownik "Archangell" <Robercisko77@op.pl> napisał w wiadomości news:h1616h$r4u$1news.onet.pl...
I dalej - zakładając, że zdecydowana większość graczy jest lepsza ode mnie,
to właściwie kto i po co sprzedaje mi na dołku, a odkupuje na górce?

A jak tam dzisiaj? ;-)

Hehe, dobre pytanie.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/