kto winny?

Data: 2009-02-23 15:18:15
Autor: PaweL
kto winny?
Jest taka sytuacja: 1 samochód cofa. W tym czasie dojeżdża do niego od tyłu inny samochód i zatrzymuje się o ~1m z tyłu, pierwszy kierowca za późno to zauważa, auta się spotykają i lekko uszkadzają zderzaki.
Kto jest winny stłuczce? Cofający kierowca powinien zachować szczególną ostrożność, ale czy ten z drugiego samochodu postąpił zgodnie z przepisami?
jak to oceniacie?

pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-02-23 15:21:00
Autor: Cavallino
kto winny?
Użytkownik "PaweL" <lespaw@interiakropkaonet.pl> napisał w wiadomości news:gnua9u$ra$1news.interia.pl...
[...]

A niby dlaczego nie?
Nie ma przepisu nakazującego zatrzymanie się w określonej odległości od poprzednika.

Dlatego jak cofam i ktoś nadjeżdża to zaprzestaję jazdy w tył, żeby na takie numery się nie załapać.

Data: 2009-02-23 15:24:28
Autor: krzysiek82
kto winny?
Moim zdaniem jeśli auto nr 2 stało a auto nr 1 cofało to właśnie pojazd w ruchu jest winien kolizji.

--
krzysiek82

Data: 2009-02-23 15:26:43
Autor: Looki
kto winny?

Data: 2009-02-23 15:28:10
Autor: Looki
kto winny?

[...]

Art. 23. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany:

3) przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i zachować szczególną
ostrożność, a w szczególności:
a) sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego
utrudnienia,
b) upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w razie trudności w osobistym
upewnieniu się kierujący jest obowiązany zapewnić sobie pomoc innej osoby.

upraszczajac ... winny zawsze cofający :)

Looki

Data: 2009-02-23 15:44:28
Autor: Mlody
kto winny?
Użytkownik "Looki" <resunik@wp.pl> napisał w wiadomości news:gnuc07$bl9$1atlantis.news.neostrada.pl...
upraszczajac ... winny zawsze cofający :)

Rozmawiałem kiedyś z gościem z drogówki i mówił że w takich sytuacja najgorzej jest gdy spotka się dwóch cofających.

Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl

Data: 2009-02-23 16:10:14
Autor: J.F.
kto winny?
Użytkownik "Mlody" <mlody@h(tutaj wpisz zero).pl> napisał w wiadomości news:gnucsa$dp1$1atlantis.news.neostrada.pl...
upraszczajac ... winny zawsze cofający :)

Rozmawiałem kiedyś z gościem z drogówki i mówił że w takich sytuacja najgorzej jest gdy spotka się dwóch cofających.

Dla niego chyba najlepiej ? 200% normy :-)

J.

Data: 2009-02-23 16:43:28
Autor: Rafal
kto winny?
> [...]

Rozmawiałem kiedyś z gościem z drogówki i mówił że w takich sytuacja najgorzej jest gdy spotka się dwóch cofających.

Dlaczego najgorzej? Jeśli manewr wykonali jednocześnie i wpadli dupskami na siebie, wina jest obustronna

Data: 2009-02-24 08:50:01
Autor: Mlody
kto winny?
Użytkownik "Rafal" <rafal_1970WYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:139f.00000241.49a2c420newsgate.onet.pl...
> [...]

najgorzej jest gdy spotka się dwóch cofających.

Dlaczego najgorzej? Jeśli manewr wykonali jednocześnie i wpadli dupskami na

Trafisz na opornych i weź im to wytłumacz...

Pozdrawiam!

Data: 2009-02-24 14:34:49
Autor: neelix
kto winny?

Użytkownik "Mlody" <mlody@h(tutaj wpisz zero).pl> napisał w wiadomości news:go08ur$riq$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

siebie, wina jest obustronna

Trafisz na opornych i weź im to wytłumacz...

Wniosek do sądu i po tłumaczeniu.
neelix

Data: 2009-02-24 14:33:35
Autor: neelix
kto winny?

[...]

Dlaczego najgorzej? Chyba dla policjanta, bo nie wie co zrobić. Obaj winni. Skoro obaj cofali to obaj byli juz na starcie narażeni na konsekwencje w przypadku zderzenia.

neelix

Data: 2009-02-25 09:11:47
Autor: Dus
kto winny?
[...]

Pierwszeństwo ma ten z prawej... tylko ciekawe w którą stronę patrząc... :>
-
Dus

Data: 2009-02-23 19:07:45
Autor: kb
kto winny?

Użytkownik "PaweL"

jak to oceniacie?
Witam
Jezeli to Ciebie spotkalo to na twoim miejscu bardzo uwaznie przypatrzylbym sie przebiegowi dalszego postepowania. Jakos rok temu moja mama cofala spojrzala sie w druga strone, z tylu bylo pusto, nagle uderzyla w samochod stojacy z tylu. Okazalo sie ze Pan akurat za nia zaparkowal. Po kilku dniach zostala wezwana do PZU poniewaz straty w tamtym samochodzie byly bardzo powazne( rozwalone pol samochodu)i ktos sie tym zainteresowal. . Sprawa oparla sie o policje ze strony pzu. Podobno bardzo czesto ostatnio tak sie zdarza, ze przypadkiem parkuja tak zeby ich zahaczyc.

pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-03-01 01:44:06
Autor: Adam Płaszczyca
kto winny?
Dnia Mon, 23 Feb 2009 15:18:15 +0100, PaweL napisał(a):

Kto jest winny stłuczce? Cofający kierowca powinien zachować szczególną ostrożność, ale czy ten z drugiego samochodu postąpił zgodnie z przepisami?
jak to oceniacie?

Wyłacznei wina cofającego. --

kto winny?