[POR] kto winny

Data: 2009-02-27 23:42:51
Autor: Przemysław Gubernat
[POR] kto winny
P.H. pisze:
Skrzyżowanie jak na obrazku:
http://vivaldiego.wroclaw.pl/~hojnorek/tmp/powst_slaskich.jpg

[..]
If Wrocław then
if pl. Powstańców Śląskich then
to NIE JEST RONDO !!
Klient z prawej (niebieski) ma pierwszeństwo.

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2009-02-27 23:45:51
Autor: Przemysław Gubernat
[POR] kto winny
Przemysław Gubernat pisze:
P.H. pisze:
[...]

Auto poprawka..AFAIR niebieski i zielony mają osobne pasy (tam są 3 pasy).
Więc pytanie na którym się "spotkali" (gdyż z rysunku to nie wynika) ?

Data: 2009-02-28 10:26:18
Autor: P.H.
[POR] kto winny

Użytkownik "Przemysław Gubernat" <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach> napisał w wiadomości news:go9qev$6kh$2pyro.tvk.wroc.pl...
Przemysław Gubernat pisze:
P.H. pisze:
[...]

Wrocław := True;
pl. Powstańców Śląskich := True;
spotkali się na pasie zielonego
(na moim rysunku nie jest skrzyżowanie ze zdjęcia tylko dokładnie po średnicy)

Data: 2009-02-28 09:35:06
Autor: Waldek Godel
[POR] kto winny
Dnia Sat, 28 Feb 2009 10:26:18 +0100, P.H. napisał(a):

Wrocław := True;
pl. Powstańców Śląskich := True;
spotkali się na pasie zielonego

Więc jest winny niebieski - zmieniając pas nie ustąpił pierwszeństwa
pojazdowi znajdującemu się na pasie i poruszającemu się wzdłuż pasa.
Zakładając że faktycznie nie ma innych znaków, np. poziomych.

JEŻELI faktycznie trzy pasy idą prosto nie krzyżując się, to nie potrzeba
żadnych znaków - pojazdy jadące na wprost jadą bezkolizyjnie.
Manewr zmiany pasa to już inna para kaloszy - własnie to zaistniało.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

Data: 2009-03-01 15:42:17
Autor: Bolek
[POR] kto winny

[..]
If Wrocław then
if pl. Powstańców Śląskich then
to NIE JEST RONDO !!
Klient z prawej (niebieski) ma pierwszeństwo.

Nie ulega wątpliwości, że to jest rondo czyli skrzyżowanie
o ruchu okrężnym. Niebieski miał piewszeństwo - reguła prawej
ręki się kłania. Oczywiście, oznakowanie pozostawia wiele
do życzenia. Dodatkowy znak "ustąp pierwszeństwa" + trójkąciki
na ulicy załatwiłby wszystko.

Bolek

Data: 2009-03-01 15:56:09
Autor: J.F.
[POR] kto winny
On Sun, 1 Mar 2009 15:42:17 +0100,  Bolek wrote:
[..]
[...]

To nie jest s.o.r.o !

Niebieski miał piewszeństwo - reguła prawej
ręki się kłania.

Plus glowna droga.

Tylko ze jest maly niuans - zielony jedzie tam swoim bezkolizyjnym
pasem, zas niebieski zmienia pas przecinajac linie ciagla.

J.

Data: 2009-03-01 17:05:10
Autor: Bolek
[POR] kto winny

Nie ulega wątpliwości, że to jest rondo czyli skrzyżowanie
o ruchu okrężnym.

To nie jest s.o.r.o !

Biorąc pod uwagę mój stan wiedzy uważam, że bzdury piszesz. Oczywiście nie mam zamiaru udowadniać, że pies jest psem, ale jeśli ty masz jakieś przekonujące argumenty
to chętnie się dokształcę.

Bolek

Data: 2009-03-01 17:23:27
Autor: J.F.
[POR] kto winny
On Sun, 1 Mar 2009 17:05:10 +0100,  Bolek wrote:
[...]

Nie ma tam nigdzie znaku s.o.r.o.

Za to jest pare innych.

Ot, dwujezdniowa droga, a moze dwie jednokierunkowe, fantazyjnie
powyginane.

J.

Data: 2009-03-01 18:01:11
Autor: Bolek
[POR] kto winny

Nie ma tam nigdzie znaku s.o.r.o.

Mocne. Jak podp.....lą znak to rondo przestaje być rondem,
autostrada - autostradą itd. ? Ponieważ faktycznie nie ma żadnej oficjalnej specyfikacji
co to rondo, co soro, stosowałbym utarte zwyczajowo nazewnictwo.

"Rondo jest to skrzyżowanie z wyspą środkową i jednokierunkową jezdnią wokół wyspy, na którym pojazdy są obowiązane objeżdżać wyspę środkową w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara". http://www.grupa33.jgora.pl/forum/viewtopic.php?t=17

http://www.inzynieria-ruchu.yoyo.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=77

http://www.msnkk-krakow.pl/artyk/ronda.doc

PS. Przejeżdżałem tamtędy z 20 razy.

Data: 2009-03-01 18:22:03
Autor: J.F.
[POR] kto winny
On Sun, 1 Mar 2009 18:01:11 +0100,  Bolek wrote:
Nie ma tam nigdzie znaku s.o.r.o.

Mocne. Jak podp.....lą znak to rondo przestaje być rondem,
autostrada - autostradą itd. ?

Dla zamiejscowych - tak. Znaczy sie policja, prokurator i sad powinny
brac pod uwage przy ustalaniu winy.

Ale tu nikt nie pod*. Od wielu lat go nie ma celowo.

Ponieważ faktycznie nie ma żadnej oficjalnej specyfikacji
co to rondo, co soro, stosowałbym utarte zwyczajowo nazewnictwo.

Dlatego jak widzisz sam pisze ze to rondo [cos okraglego], ale nie
pisze ze to s.o.r.o  - z braku znaku formalnie nie jest.

"Rondo jest to skrzyżowanie z wyspą środkową i jednokierunkową jezdnią wokół wyspy, na którym pojazdy są obowiązane objeżdżać wyspę środkową w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara".

A tu patrzac na ilosc i przebieg pasow, mamy powyginane jezdnie.

J.

Data: 2009-03-01 17:30:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
[POR] kto winny
Hello Bolek,

Sunday, March 1, 2009, 5:05:10 PM, you wrote:

Nie ulega wątpliwości, że to jest rondo czyli skrzyżowanie
o ruchu okrężnym.
To nie jest s.o.r.o !
Biorąc pod uwagę mój stan wiedzy uważam, że bzdury piszesz.

Byłeś kiedykolwiek na tym właśnie skrzyżowaniu? Bo ja byłem nie jeden
raz i też twioerdzę, że to nie jest s.o.r.o.

[...]

--
Best regards,
Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :)