kto wtrynil policji winzgroze?!

Data: 2012-08-10 16:11:03
Autor: PrivateLan
kto wtrynil policji winzgroze?!
W dniu 03.08.2012 15:38, Andrzej Lawa pisze:
Ave!

Dlaczego organa państwowe sponsorują zagraniczne korporacje?

Dlaczego policja jest zasyfiona windowsami, notabene bez żadnych
sensownych odtwarzaczy, i nawet prostego pliku 3gp nie mogą u siebie
odtworzyć?

Kto odpowiada za wywalanie publicznych pieniędzy na komercyjne
oprogramowanie?

Choćby przez takie artykuły jak ten
http://www.heise.de/tp/artikel/5/5263/1.html
powinno zabronić się używania M$ wraz z tajnymi i ważnymi dla bezpieczeństwa kraju informacjami.
Z tym, że u nas już dawno jesteśmy tylko przystawką dla Globalnego Żandarma Świata i wciskają nam M$ jako jedyny, bezpieczny i wręcz "bezpłatny" system.
Darmowy - czytałem w tym wątku, bo przecież dostajesz go kupując komputer!
Czemu Rosjanie, Chińczycy, Niemcy, Arabowie itd. mają swoje dystrybucje i nie chodzi tylko o to, że GUI jest w ich języku? - bo zdają sobie sprawę z niebezpieczeństwa jedynie słusznego systemu.
Ale o czym my tu w Polsce mówimy jak bazę PESEL prowadzi firma z Izraela, baza danych stosowana w WP to wymysł Izraela i oni ją serwisują.

Mamy tak jak nam dyktują i wciskają za grubą kasę!
--
          (__)
          (oo)

Data: 2012-08-10 17:55:48
Autor: Piotrek
On 2012-08-10 16:11, PrivateLan wrote:
Ale o czym my tu w Polsce mówimy jak bazę PESEL prowadzi firma z
Izraela, [...]

Tak, a na Placu Czerwonym rozdają rowery ...

Chodzi Ci zapewne o mainframe-owy soft firmy Sapiens wykorzystywany w systemie wspomagającym dystrybucję świadectw udziałowych.

A wiesz chociaż jaki zakres danych był przekazywany do PKO bp? Czy tak sobie trollujesz? ;-)

Piotrek

Data: 2012-08-10 19:05:59
Autor: PrivateLan
W dniu 10.08.2012 17:55, Piotrek pisze:
On 2012-08-10 16:11, PrivateLan wrote:
[...]

Nie znam. Szukam, czytam.
  Czy tak
sobie trollujesz? ;-)

W tym wypadku to trolluję.

Co do WP to znam z autopsji.

--
          (__)
          (oo)

Data: 2012-08-10 23:19:28
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "PrivateLan" <hahaha@nospam.pl> napisał w wiadomości news:k034pn$dcu$1node1.news.atman.pl...
[...]

Systemy do obróbki niejawnych dokumentów nie mają galwanicznego połączenia z jakąkolwiek (nawet wewnętrzną) siecią komputerową.

Data: 2012-08-11 00:47:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 10 Aug 2012, Robert Tomasik wrote:

Systemy do obróbki niejawnych dokumentów nie mają galwanicznego połączenia
z jakąkolwiek (nawet wewnętrzną) siecią komputerową.

  Jakkolwiek Twoja wypowiedź wydaje się zrozumiała, to wygląda jak
sugestia tzw. "luki prawnej" :D

  Idzie o nacisk na brak *GALWANICZNEGO* połączenia, wprost prowadzący
do rozważań nad światłowodami vs. WiFi tudzież inne podczerwienie,
irdę gdzieś mam ;)

pzdr, Gotfryd
(wnoszę od wybaczenie, to od czytania gwiazdek i ich objaśnień,
  fontem ćwierć milimetra w umowach bankowych, telekomunikacyjnych
  i podobnych :>)

Data: 2012-08-11 01:51:55
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1208110042320.3320quad...
[...]

Brak pozostałych połączeń wydał mi się w tej sytuacji oczywisty, ale masz rację zwracając na to uwagę. Chodzi o to, że przykładowo komputer do obróbki dokumentów niejawnych nawet nie może być podłączony do drukarki, do której jest połączony komputer mający połączenie z jakąkolwiek siecią, choć wydaje się, że przejęcie danych w ten sposób jest niemożliwe. Stad też nie ma co szukać dziur w systemie.

Data: 2012-08-11 05:59:44
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
[...]

ale pewnie ma zlącza usb, rs, albo inne cudo pozwalajace swobodnie przegrac to na co ma sie ochote.

Data: 2012-08-11 13:59:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:k05dv0$8e4$2inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik wrote:
[...]

USB są wyłączone. Reszta wyjść też. Poza tym monitorowane jest wejście do takiego pomieszczenia. Zresztą nie o to chodzi, bo jak ktoś bardzo chce, to pewnie się da. Ale mnie chodzi o wyszukiwanie źródła problemu w lukach systemu Window's.

Data: 2012-08-11 07:41:03
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
[...]

a tak z ciekawosci.
a klawiatura i myszka to jak sa podlaczone.

Data: 2012-08-11 18:13:32
Autor: Robert Tomasik
Robert Tomasik wrote:
[...]

To stare jednostki i mają te okrągłe wtyczki :-)

Data: 2012-08-11 12:38:54
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
To stare jednostki i mają te okrągłe wtyczki :-)

a sam komputer ze wszystkimi portami i kabelkiem do sieci zapewne pod stolikiem stoi.

Data: 2012-08-11 20:28:49
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:k065be$q9c$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik wrote:
To stare jednostki i mają te okrągłe wtyczki :-)

a sam komputer ze wszystkimi portami i kabelkiem do sieci zapewne pod stolikiem stoi.

Możesz rozwinąć? Bo nie za bardzo rozumiem.

Data: 2012-08-11 13:43:38
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
To stare jednostki i mają te okrągłe wtyczki :-)

a sam komputer ze wszystkimi portami i kabelkiem do sieci zapewne pod
stolikiem stoi.

Możesz rozwinąć? Bo nie za bardzo rozumiem.

to, ze do takiego wolnostojacego pudełka jestem w stanie podpiąć co tylko zechcę.

Data: 2012-08-11 21:28:42
Autor: Robert Tomasik
Robert Tomasik wrote:
[...]

Po pierwsze nie każdy ma do tego pudełka dostęp. Po drugie musiałbyś mieć hasło administratora.

Data: 2012-08-11 16:27:30
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
[...]

jak stoi przy stoliku to kazdy kto ma dostep do stolika.
po drugie zadne haslo admina nie jest mi potrzebne.

Data: 2012-08-11 23:45:09
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-08-11, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

Po pierwsze nie każdy ma do tego pudełka dostęp. Po drugie musiałbyś
mieć hasło administratora.
jak stoi przy stoliku to kazdy kto ma dostep do stolika.
po drugie zadne haslo admina nie jest mi potrzebne.

No ale jak coś podepniesz jak np. USB będzie wyłączone w BIOS?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-08-11 16:48:19
Autor: witek
On 2012-08-11, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

[...]

dlatego pytalem jak jest podpieta klawiatura i myszka,
gdzie stoi cale pudelko i co w nim jeszcze takiego jest wywalone na zewnatrz do czego moznaby sie podpiac.

Data: 2012-08-12 00:55:13
Autor: Robert Tomasik
On 2012-08-11, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

[...]

No i odpisałem. Wyąłczone są USB.

Data: 2012-08-12 09:48:24
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-08-12 00:55, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

[...]

Raczej nie są wyłączone bo ten komputer z założenia nie jest
podpięty do drukarki więc żeby zrobić wydruk trzeba przyjść
z własnym pendrivem. Jednym zabezpieczeniem jest zamknięcie
tego komputera w rzadko otwieranym pomieszczeniu.
Co ciekawe do komputera mają też dostęp pracownicy cywilni.
Opis z jednej z komend powiatowych we wschodniej części kraju.

Pozdrawiam

Data: 2012-08-12 03:54:24
Autor: witek
RadoslawF wrote:
[...]

a zaloze sie, ze sprzataczki tez maja dostep :)

tak bylo u nas. Wielka serwerownia, spelniajaca super chruper wymagania. A byle sprzataczka miala dostep. Jak to odkrylem to lałem przez pol dnia.

Data: 2012-08-12 12:02:20
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:k07n4a$nnp$1node2.news.atman.pl...
[...]

Bzdura. Z założenia drukuje się tam dokumenty papierowe.

Data: 2012-08-12 12:58:28
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-08-12 12:02, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

[...]

Oczywiście że się drukuje, bzdurą jest stwierdzenie że
akurat tam bo drukarka jest w innym pomieszczeniu.
Naprawdę różnica między wyposażeniem w sprzęt między
komendą powiatową a wojewódzką jest kolosalna.

Pozdrawiam

Data: 2012-08-12 15:44:06
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:k0828l$c30$1node2.news.atman.pl...
[...]

No w znanych miejscach "AKURAT TAM"? A kilka znam :-))

Data: 2012-08-11 21:32:30
Autor: Piotrek
On 2012-08-11 20:43, witek wrote:
to, ze do takiego wolnostojacego pudełka jestem w stanie podpiąć co
tylko zechcę.

Bez przesady.

Stanowiska do przetwarzania dokumentów niejawnych muszą spełniać całkiem sporo wymagań z rozmaitych kwitów poczynając od ustaw i rozporządzeń, a kończąc na kwitach unijnych i natowskich, jeśli takie dokumenty są tam przetwarzane.

Tak więc w szczególności sprzęt ma spełniać wymagania, pomieszczenia mają spełniać wymagania no i ludzie muszą mieć dopuszczenia.

Tak więc w prawidłowo prowadzonej kancelarii tajnej to raczej Cię wcześniej wsadzą niż pozwolą cokolwiek podpiąć. ;-)

Piotrek

Data: 2012-08-11 16:28:57
Autor: witek
Piotrek wrote:
On 2012-08-11 20:43, witek wrote:
[...]

z faktu, ze ludzie ktorzy maja do tego dostep nie maja niczego ochoty podpinac nie da sie wyciagnac wniosku, ze tego nie da sie zrobic.

Data: 2012-08-11 21:41:52
Autor: Piotrek
On 2012-08-11 21:32, Piotrek wrote:
Tak więc w prawidłowo prowadzonej kancelarii tajnej to raczej Cię
wcześniej wsadzą niż pozwolą cokolwiek podpiąć. ;-)

Możesz sobie kliknąć jak Ci się chce
Click -- > <http://bip.abw.gov.pl/portal/bip/70/145/ORGANIZACJA_OCHRONY_INFORMACJI_NIEJAWNYCH.html>

Piotrek

Data: 2012-08-11 16:35:08
Autor: witek
Piotrek wrote:
On 2012-08-11 21:32, Piotrek wrote:
[...]

ale tam nic nie ma o fizycznym sprzecie.

mi nie chodzi o dostanie sie osoby nieuprawnionej tylko mozliwosci wyniesienia danych przez osobe uprawniona.

Data: 2012-08-13 23:11:59
Autor: Piotrek
On 2012-08-11 23:35, witek wrote:
ale tam nic nie ma o fizycznym sprzecie.

Bo to nie tak działa.

ZTCP, dostarczasz (do ABW lub SKW) kwity na temat sprzętu lub sam sprzęt - zależy od statusu przetwarzanych dokumentów - i dostajesz akredytację. Albo i nie dostajesz.

A same (dość ogólne) wymagania masz w rozporządzeniu.

P.

Data: 2012-08-11 09:49:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 11 Aug 2012, Robert Tomasik wrote:

Brak pozostałych połączeń wydał mi się w tej sytuacji oczywisty,

  W czasach, w których coraz więcej komputerów wbudowanych w telefony
(komputerów znacznie mocniejszych niż "centra obliczeniowe" sprzed
trzydziestu-czterdziestu lat) w ogóle nie ma możliwości połączenia
galwanicznego, mimo że >>90% ich funkcjonalności to dostęp do
sieci publicznej, można IMVHO sputentować: "już nie"
  :)
(znaczy wcale nie jest oczywisty)

  Oczywiście "zasady" i argumentacja są jasne, ale goła treść
bardzo mi przypominała rzeczone "gwiazdkowane" umowy, więc
potraktowałem ją czysto prawniczo :)

pzdr, Gotfryd

kto wtrynil policji winzgroze?!