którą ramę wybrać???

Data: 2010-12-05 12:47:59
Autor: tomek bilinski
którą ramę wybrać???
cześć wszystkim
jaką sztywną ramę z tych poniżej wybralibyście? 1. author vision http://allegro.pl/rama-author-vision-19-wyprzedaz-i1348720782.html

2. corratec x-vert motion
http://allegro.pl/rama-corratec-x-vert-motion-19-i1350253771.html

3.author traction
http://allegro.pl/rama-mtb-author-traction-i1337617981.html

4.leader fox rover
http://allegro.pl/nowy-lf-rover-2009-mtb-xc-od-1708-gram-hit-wys-0-i1348724083.html

5.gt avalanche 1.0
http://allegro.pl/rama-gt-avalanche-1-0-l-srebrna-promocja-i1345750875.html

6.accent el ninio
http://allegro.pl/zajrzyj-okazja-rama-accent-el-nino-i1337484502.html

7.kross level A8
http://allegro.pl/kross-level-a8-19-cali-czarna-gwarancja-warsza-i1335325505.html

na ramę mogę przeznaczyć max 550zł, waże ok. 85kg, rama do jeżdżenia po
górach, całodniowe wycieczki, starty w maratonach,geometria raczej sportowa
niż turytyczna, powinna być sztywna, w miarę możliwości najlżejsza.

jeżeli ktoś miał do czynienia z powyższymi ramami - proszę o opinie

dzięki z góry
pozdro

Data: 2010-12-05 20:45:37
Autor: Wojciech Waga aka wojek
którą ramę wybrać???
Hej,

ja mam nr 1 z listy (ten sam rozmiar, też 2008r) i jestem z niej zadowolony. Rama jest sztywna, na początku wydaje się trochę nerwowawa, ale po czasie doszedłęm do wniosku, że to poprzedni rower (unibike mirage) mało dynamicznie reagował na ruchy kierownicą. Mam w niej założony amortyzator 100mm, ważę ok. 95kg.

pozdr.
w.

Data: 2010-12-05 20:54:12
Autor: tomek bilinski
którą ramę wybrać???
Wojciech Waga aka wojek <na@drzewo.pl> napisał(a):
[...]

miałem swego czasu authora vision z 2003r i był malo sztywny, poza tym
geometria bardzo mi odpowiadala - zwrotny rower, świetnie podjeżdżający. ale
sprzedałem ze względu na małą sztywność (strach było zjeżdżać w górach)
nie masz takiego wrażenia że ta rama jest mało sztywna? ja ważę 85 mniej
więcej, wiec jeśli się pod Toba nie gnie to i pode mną nie będzie. pozdr

Data: 2010-12-05 14:58:33
Autor: Jedrus
którą ramę wybrać???
Jeżeli ma być przede wszystkim sztywna to przychylniej spojrzałbym na
GT. Z drugiej strony Vision będzie ważył circa 500g mniej. Zgniłym
kompromisem może okazać się Kross :)

Pozdr,
A.

Data: 2010-12-06 06:26:56
Autor: tomek bilinski
którą ramę wybrać???
Jedrus <konarider@op.pl> napisał(a):
Je=BFeli ma by=E6 przede wszystkim sztywna to przychylniej spojrza=B3bym na
GT. Z drugiej strony Vision b=EAdzie wa=BFy=B3 circa 500g mniej. Zgni=B3ym
kompromisem mo=BFe okaza=E6 si=EA Kross :)

Pozdr,
A.

hmm, nie mówię nie GT, ale trochę ciężka.. szukam informacji jaki charakter
mają te ramy, jak się na nich jeździ. trzeba będzie pochodzić po sklepach i
przynajmniej spróbować w sklepie jak się siedzi. przy tej pogodzie nie pozwolą
na jazdę próbną raczej :-)

pozdr

Data: 2010-12-06 21:12:38
Autor: Wojciech Waga aka wojek
którą ramę wybrać???
Jeżeli chodzi o to jak się zachowuje na nierównościach to jak na hardtaila przystało obija siedzenie mocno, nie miałem nigdy problemów ani zawahań żeby na tym zjechać nawet po sporych kamieniach i problemów nie było żadnych. Jeżeli chodzi ci o sztywność boczną to rama wygina się bardziej niż stalowy unibike mirage (ważący pewnie >3kg), podobnie do CUBE AMS. Nie mam porównania z jakimiś podobnymi ramami.

Nie bardzo rozumiem, o co chodzi z tą ramą z 2003, jakie były dokładne objawy? Poprzednio miałem też Visiona ale nie wiem z którego roku, czarne malowanie, rurki columbusa, uchwyty na pivoty z tyłu. I też jeździło mi się na niej nieźle.

pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-12-06 21:32:06
Autor: Wojciech Waga aka wojek
którą ramę wybrać???
To jednak chyba 2003 było. Ciężko jest porównywać te ramy bo są zupełnie inne, '08 ma bardzo szeroką rurę podsiodłową, '03 strasznie wąską, '08 proste "chainstay", brak piwotów i wzmocnienie główki, sama główka też jest minimalnie dłuższa.

pozdr.
w.

Data: 2010-12-07 08:29:35
Autor: tomek bilinski
którą ramę wybrać???
[...]

tak, vision, na którym jeździłem był z 2003r. masz rację - ten z 2008
zbudowany jest inaczej. wygląda solidniej. ten z 2003 sztyca jak siadałem
odchylała się do tyłu... :-) ogólne wrażenie było nie najlepsze w każdym
razie. zastanowię się nad tą ramą - duży plus to jej niska waga niewątpliwie...

dzięki za info i pozdr

t.

Data: 2010-12-08 09:11:17
Autor: tomek bilinski
którą ramę wybrać???
do listy, którą zamieściłem dorzucam jeszcze ramę cube acid:

http://allegro.pl/cube-acid-nowa-rama-mtb-rozmiar-20-cali-i1345149136.html

pozdr t

Data: 2010-12-10 17:28:28
Autor: Wojtek Sobociński
którą ramę wybrać???
Ja mam nr 4. Bardzo dobra rama, sztywna. Z tym, że ja zrobiłem na jej bazie swój ostatni kurierski rower (teraz to jest r. na codzień) na kołach 28'' i sztywnym widelcu.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

którą ramę wybrać???