która z technologii wydaje sie być najtrwalsza?

Data: 2011-01-22 08:32:04
Autor: Big Jack
która z technologii wydaje sie być najtrwalsza?
W wiadomości
*ToMasz* napisał(-a):

Wybiearjąc telewizor 40 -46 cali, raczej samsung, panasonic, zastanawiam
sie nad tym, która z technologii LCD świetlówka, LCD+LED, plazma - ma
szanse najdłużej bezawaryjnie działać. Oczywiście wszyscy sprzedawcy
tweirdzą ze tyle co kineskopowe nie pociągną, i za 5 lat już będą
przestarzałe technologicznie. Zgadzam sie. ale moze jednak da sie
"Wywróżyć" ze ta a ta technologia ma mniejsze szanse dociągnąć np do 10
lat pracy?

To, że będą przestarzałe technologicznie, to może być prawda. Ale należy to odróżnić od możliwości "dożycia" wieku 10 lat o które Ci chodzi. Myślę, że przy trwałości 60tys godzin i ogladaniu co dzień po 18h (IMHO bardzo dużo) akurat ten warunek spełnią idealnie. Poza tym nie ma co sobie zawracać głowy morlanym starzeniem sprzętu, bo można popaść w fiksację, ku uciesze producentów ;) Ja do tej pory korzystam z 21" CRT SONY z 1992 roku, który w ciągu tego okresu zaliczył tylko jedną drobną naprawę. I pewnie bym go jeszcze dalej używał, ale zaczyna mi podnościć ciśnienie, że cokolwiek jest ciemniejszego na ekranie, to jest to w kolorze zielonym. Jak akcja filmu dzieje się po ciemku, to widzę tylko zieleń w różnych odcieniach. Mało tego, widoczne już (?) jest wygaszanie powrotów. Może to i dałoby się naprawić, ale jest okazja do odświeżenia sprzętu.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-01-22 15:39:21
Autor: Robert_J
która z technologii wydaje sie być najtrwalsza?
Myślę, że przy trwałości 60tys godzin i ogladaniu co dzień po 18h

Znasz kogoś kto ogląda TV 18 godzin dziennie? ;-)))) Oczywiście dzień w dzień...

Data: 2011-01-22 16:39:39
Autor: Big Jack
*Robert_J* napisał(-a):

Znasz kogoś kto ogląda TV 18 godzin dziennie? ;-))))
Oczywiście dzień w dzień...

Nie znam i dlatego w nawiasie napisałem, że to bardzo dużo. Ale może są jednostki które potrafią lepszy czas osiągnąć. A jeśli ten czas jest mniejszy, to i okres eksploatacji się wydłuży.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

która z technologii wydaje sie być najtrwalsza?