które opony letnie wybrać - 185/60/R15?

Data: 2011-07-22 18:41:47
Autor: Yogi\(n\)
które opony letnie wybrać - 185/60/R15?
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0c63g$8q9$1news.onet.pl...

Miałem micheliny przez sześć lat i w pewnym momencie, mimo bieżnika rzędu ok. 6 mm na mokrym stały sie niebezpieczne. Wymieniłem na

PIRELLI P6000 185/60R15 84H

I były przyzwoite, tj. zdecydowanie lepsze na mokrym od michelinów, na suchym podobne. Wytrzymały jakies 45 tys.

Teraz mam (w kolejnym samochodzie):
DUNLOP SP SPORT 01 185/60R15 88T XL

Trzymają bardzo dobrze, na zakrętach zwłaszcza widać różnicę (auto nie pływa, mocne boczne ścianki) - nie ma też specjalnej różnicy na suchym i mokrym (poza trochę dłuższą drogą hamowania) - ale zużywają się b. szybko, zrobiłem na nich ok. 21-22 tys i mają ok 5,5 mm bieżnika. Pod koniec sezonu trzeba je będzie wymienić, może nawet wcześniej.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-07-22 23:01:47
Autor: Stefan Szczygielski
W dniu 22.07.2011 18:41, Yogi(n) pisze:
PIRELLI P6000 185/60R15 84H
I były przyzwoite, tj. zdecydowanie lepsze na mokrym od michelinów, na
suchym podobne. Wytrzymały jakies 45 tys.

Jak dla mnie P6000 są strasznie głośne. W porównaniu z Energy Saverami mogą się okazać wręcz masakrycznie głośne. ;) Miałem też te Savery i jeśli chodzi o jazdę po suchym, małe spalanie i głośność były super, ale nie kupił bym ich ponownie ze względu na słabe hamowanie na mokrym. Nawet nie prowadzenie a właśnie hamowanie.

S.

Data: 2011-07-23 16:38:55
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Stefan Szczygielski" <groups@siospammoomean.eu.org> napisał w wiadomości news:j0cofs$lpm$1news.onet.pl...
[...]
Tak, to prawda, pirelli są głośne, ale całkiem przyzwoite.
Ja mam porównanie michelinów, pirelli i dunlopów, znajomy twierdzi że o wiele lepsze od dunlopów sa yokohamy - rozmawiałem z nim dziś pod marketem i b. chwali - ponoć też są głośne.

Data: 2011-07-23 19:03:59
Autor: Gabriel'wilk'
W dniu 2011-07-23 16:38, Yogi(n) pisze:
[...]

Wobec tego oprócz UNIROYALi RainExpert, które Yokohamy brać pod uwagę:
YOKOHAMA C.drive AC01 185/60R15 88H
YOKOHAMA C.drive 2 AC02 185/60R15 88H
Yokohama E70B 185/60R15 84 H czy jeszcze inne?

   Oskar Wilde

które opony letnie wybrać - 185/60/R15?