który ThinkPad ma ju¿ LED ?

Data: 2010-11-22 08:19:20
Autor: boxfish
który ThinkPad ma ju¿ LED ?
W dniu 2010-11-22 00:36, 1634Racine pisze:
moze ktos wie: od ktorego modelu Thinkpady maj± LED-ow± matrycê?

co to jest ledowa matryca ?

Data: 2010-11-22 08:57:52
Autor: monter
który ThinkPad ma już LED ?
co to jest ledowa matryca ?

Głupie pytanie - jest to matryca złożona z LED-ów, jak tak są zrobione telebimy.
Pytającemu chodziło zapewne o podświetlenie matrycy diodami LED.

g.

Data: 2010-11-23 00:16:44
Autor: 1634Racine
który ThinkPad ma już LED ?
monter in news:4cea22a5$0$27043$65785112news.neostrada.pl
co to jest ledowa matryca ?
[........]
Pytającemu chodziło zapewne o podświetlenie matrycy diodami LED.

w dodatku byl pewien, że tak bedzie to rozumiane.
od ktorego modelu Thinkpady mają matryce podświetlane diodami LED?

Data: 2010-11-23 14:29:34
Autor: shaman
który ThinkPad ma już LED ?
W dniu 2010-11-23 00:16, 1634Racine pisze:
[...]

Nie da się odpowiedzieć na tak zadane pytanie, bo to nie działa tak, że firma w konkretnym momencie przechodzi na produkcję z podświetlaniem ledowym i już się tego trzyma. Tak więc, podświetlenie LEDowe mają konkretne modele. Co gorsza - w ramach tego samego modelu mogą być egzemplarze podświetlane LEDowo i zimną katodą - w zależności od konfiguracji :)

PZDR
Shaman

Data: 2010-11-24 03:55:27
Autor: 1634Racine
który ThinkPad ma już LED ?
shaman in news:icgfcv$3as$1news.telbank.pl
[...]

domyslam sie od początku, że tak jest.
to może inaczej:
czy jest wiadome w ktorym modelu thinkpada  po raz pierwszy jest matryca podswietlana diodami LED?

Co gorsza - w ramach tego samego modelu mogą być egzemplarze podświetlane LEDowo i zimną katodą - w zależności od konfiguracji :)

podswietlane LEDowo vs. podswietlane LEDowa z zimna katodÄ…? - jakies podprowadzenie co lepsze i dlaczego?

Data: 2010-11-24 09:33:28
Autor: Przemys³aw Ryk
który ThinkPad ma ju¿ LED ?
Dnia Wed, 24 Nov 2010 03:55:27 +0100, 1634Racine napisa³(a):

shaman in news:icgfcv$3as$1news.telbank.pl
Co gorsza - w ramach tego samego modelu mog± byæ egzemplarze pod¶wietlane LEDowo i zimn± katod± - w zale¿no¶ci od konfiguracji :)

podswietlane LEDowo vs. podswietlane LEDowa z zimna katod±? - jakies podprowadzenie co lepsze i dlaczego?

Inaczej - albo pod¶wietlenie LEDami, albo zimn± katod±.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Bóg wyj±³ mê¿czy¼nie ¿ebro i sklonowa³ z niego kobietê. Po skoñczonej    ]

Data: 2010-11-28 22:34:49
Autor: 1634Racine
który ThinkPad ma ju¿ LED ?
Przemys³aw Ryk in news:jwdx39zfbqfm.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info
[.............]
Inaczej - albo pod¶wietlenie LEDami, albo zimn± katod±.

co lepsze i dlaczego?

Data: 2010-11-29 23:26:23
Autor: animka
który ThinkPad ma już LED ?
W dniu 2010-11-28 22:34, 1634Racine pisze:
Przemysław Ryk in news:jwdx39zfbqfm.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info
[.............]
Inaczej - albo podświetlenie LEDami, albo zimną katodą.

co lepsze i dlaczego?

Żadne nie jest lepsze. Ja mam led w monitorze wyłączone, nie chcę oślepnąć.

--
animka

Data: 2010-11-29 23:45:40
Autor: Worfik
który ThinkPad ma ju¿ LED ?
U¿ytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:id19ao$508$1node1.news.atman.pl...

¯adne nie jest lepsze. Ja mam led w monitorze wy³±czone, nie chcê o¶lepn±æ.

Turbodymomenko Ty nasza.. I mozesz tak pracowac przy wylaczonym monitorze? Coraz bardziej Cie podziwiam.. Jak Ty to robisz?

Data: 2010-11-30 00:32:12
Autor: animka
który ThinkPad ma już LED ?
W dniu 2010-11-29 23:45, Worfik pisze:
Użytkownik "animka"<animka@to.nie.ja.wp.pl>  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci

Żadne nie jest lepsze. Ja mam led w monitorze wyłączone, nie chcę oślepnąć.

Turbodymomenko Ty nasza.. I mozesz tak pracowac przy wylaczonym monitorze?
Coraz bardziej Cie podziwiam.. Jak Ty to robisz?

Przecież pracuję przy właczonym monitorze, tylko Led mam wyłaczone.

--
animka

Data: 2010-11-30 13:20:23
Autor: ref
[ot] Re: który ThinkPad ma już LED ?
Użytkownik "animka"<animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

[...]

Za każdym razem z lekkim drżeniem serca i nadzieją przeglądam grupę. Czy będzie post od animki. Tak! Coś napisała. Czytam. Uff, świat bez zmian. Ona wciąż tak głupia, jak była.

Data: 2010-12-30 12:21:07
Autor: Rados³aw Sokó³
który ThinkPad ma ju¿ LED ?
W dniu 30.11.2010 00:32, animka pisze:
Przecie¿ pracujê przy w³aczonym monitorze, tylko Led mam wy³aczone.

*Jaki* LED znowu? Bo chyba nie masz monitora z dwoma rodza-
jami pod¶wietlenia? Chyba, ¿e masz na my¶li diodê zamontowan±
nad wy¶wietlaczem do pod¶wietlania klawiatury notebooka...

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-12-30 14:41:31
Autor: animka
który ThinkPad ma już LED ?
W dniu 2010-12-30 12:21, Radosław Sokół pisze:
W dniu 30.11.2010 00:32, animka pisze:
Przecież pracuję przy właczonym monitorze, tylko Led mam wyłaczone.

*Jaki* LED znowu? Bo chyba nie masz monitora z dwoma rodza-
jami podświetlenia? Chyba, że masz na myśli diodę zamontowaną
nad wyświetlaczem do podświetlania klawiatury notebooka...

W ustawieniach monitora mam jakieÅ› Power Led. Tu mam w tej chwili ustawione na 4.
Tak szczerze mówiąc sama już nie wiem co to jest.
Poza tym opcjach podświetlania (pierwszy przycisk na monitorze) mam Image Vieving, Office Work, Ekonomy, Entertanainmet i OFF. Oczywiście ustawione na OFF, bo chyba bym oślepła.

--
animka

Data: 2010-12-30 15:53:05
Autor: Rados³aw Sokó³
który ThinkPad ma ju¿ LED ?
W dniu 30.12.2010 14:41, animka pisze:
W ustawieniach monitora mam jakie¶ Power Led. Tu mam w tej chwili ustawione na 4.
Tak szczerze mówi±c sama ju¿ nie wiem co to jest.

Nazwa sugeruje raczej... diodê informuj±c± o zasilaniu moni-
tora ;)

Poza tym opcjach pod¶wietlania (pierwszy przycisk na monitorze) mam Image Vieving, Office Work, Ekonomy, Entertanainmet i OFF. Oczywi¶cie ustawione na OFF, bo chyba bym o¶lep³a.

A to jest pewnie "automatyczne" podbijanie jasno¶ci i kontra-
stu do konkretnych zastosowañ. Zazwyczaj zupe³nie nieprzydat-
ny bajer, bo dobrze ustawiony wy¶wietlacz radzi sobie przyzwo-
icie w ka¿dym ze scenariuszy wykorzystania.

Data: 2010-12-30 21:37:59
Autor: animka
który ThinkPad ma już LED ?
W dniu 2010-12-30 15:53, Radosław Sokół pisze:
W dniu 30.12.2010 14:41, animka pisze:
W ustawieniach monitora mam jakieÅ› Power Led. Tu mam w tej chwili ustawione na 4.
Tak szczerze mówiąc sama już nie wiem co to jest.

Nazwa sugeruje raczej... diodÄ™ informujÄ…cÄ… o zasilaniu moni-
tora ;)

To znaczy ten monitor nie ma Led? Jeśli nie ma to może i lepiej.

Poza tym opcjach podświetlania (pierwszy przycisk na monitorze) mam Image Vieving, Office Work, Ekonomy, Entertanainmet i OFF. Oczywiście ustawione na OFF, bo chyba bym oślepła.

A to jest pewnie "automatyczne" podbijanie jasności i kontra-
stu do konkretnych zastosowań. Zazwyczaj zupełnie nieprzydat-
ny bajer, bo dobrze ustawiony wyświetlacz radzi sobie przyzwo-
icie w każdym ze scenariuszy wykorzystania.

Masz racjê. Kontrast i jasnosć trzeba sobie ustawić wzglÄ™dem oczekiwaÅ„ swoich oczu.
Te wszystkie opcje, które wymieniłam wyżej tak świecą, że naprawdę można oślepnąć, więc musi być OFF.
Bardzo pomaga kalibracja ekranu oraz wybranie czarności (suwak) pisma w Windows 7. Ati Catalyst jest, bo musi być do grafiki, ale jeśli chodzi o kontrast i jasność nie spełnia takich oczekiwań jak Windows7.

--
animka

Data: 2010-11-30 20:26:52
Autor: Przemys³aw Ryk
który ThinkPad ma ju¿ LED ?
Dnia Sun, 28 Nov 2010 22:34:49 +0100, 1634Racine napisa³(a):

Przemys³aw Ryk in news:jwdx39zfbqfm.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info
[.............]
Inaczej - albo pod¶wietlenie LEDami, albo zimn± katod±.

co lepsze i dlaczego?

Cholera wie prawdê mówi±c. A rozwijaj±c temat - pracujê u dystrybutora EIZO
w Polsce. Te kilka modeli monitorów z LEDowym pod¶wietleniem, to typowo
biurowe maszynki, na matrycach TN. Wiêc ¿adna rewelacja. Wszystkie co
sensowniejsze modele, które nadaj± siê nie tylko do grania, ale maj±
sensowne odwzorowanie barw, oparte s± o standardowe ¶wietlówki.

Z drugiej strony - widzia³em wynalazki przeznaczone dla zastosowañ w
medycynie - z wysokim standardowym poziomem jasno¶ci (oko³o 500cd/m2).
Efekt? 24" monitor ma jakie¶ 10 cm grubo¶ci, kilka wentylatorów do
odprowadzania ciep³a, a zasilacz (zewnêtrzny) ma moc oko³o 300W i wa¿y
³adnych parê kg (serio!).

Moja ma³a spekulacja - w laptopach mo¿e i LEDy siê sprawdzaj± - dajesz jedn±
ich listwê, rozprowadzasz jako¶ ¶wiat³o po ca³ej powierzchni matrycy, ale
równomierno¶æ pod¶wietlenia i trzymanie parametrów w sumie ma³o istotne
jest. Wtedy prawdopodobnie ¿re to mniej energii ni¿ katoda, prawdopodobniej
jest te¿ odporniejsze na wstrz±sy przy transporcie. Co do ¿ywotno¶ci, to siê
nie wypowiem.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ House: You have three choices in this life.Be good, get good, or give up.]

Data: 2010-11-24 11:48:45
Autor: RudeBoy
który ThinkPad ma już LED ?
W dniu 2010-11-24 03:55, 1634Racine pisze:

domyslam sie od początku, że tak jest.
to może inaczej:
czy jest wiadome w ktorym modelu thinkpada po raz pierwszy jest matryca
podswietlana diodami LED?

Nie wiem od którego modelu... ale mój dwu letni X300 ma taką matryce.

--
RudeBoy Selecta
Bless...