ktory bank da kredyt w CHF?

Data: 2011-07-18 14:50:11
Autor: NiusOnly
ktory bank da kredyt w CHF?
Czy ktoś praktykował ostatnio wzięcie kredytu hipotecznego w CHF? Jeśli tak to na jakis warunkach i jaki bank?

M.

Data: 2011-07-18 18:15:42
Autor: Piona
ktory bank da kredyt w CHF?
Przy obecnym kursie? Stawiam, ¿e ¯ADEN normalny. :)
piona

Data: 2011-07-18 18:40:42
Autor: MarekZ
ktory bank da kredyt w CHF?
U¿ytkownik "Piona" <email@wsygnaturce.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j01m7d$n7v$1@inews.gazeta.pl...
Przy obecnym kursie? Stawiam, ¿e ¯ADEN normalny. :)
piona

Dadz±, dadz±. I spokojnie na tym zarobi±.

Data: 2011-07-18 21:25:14
Autor: wromek
ktory bank da kredyt w CHF?
Dadz±, dadz±. I spokojnie na tym zarobi±.

a i klient, ktoremu sie uda wziac tez raczej zarobi ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-07-18 21:32:17
Autor: MarekZ
ktory bank da kredyt w CHF?
U¿ytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j021b4$fvl$1@news.onet.pl...
Dadz±, dadz±. I spokojnie na tym zarobi±.

a i klient, ktoremu sie uda wziac tez raczej zarobi ;)

Przy CHFPLN 3,50? W±tpliwe. Ale bior±c pod uwagê, ¿e za³atwianie kredytu hipo chyba zazwyczaj trochê trwa, kto¶ zawsze bêdzie mia³ farta i siê akurat wstrzeli w dobry moment (typu 4,10 :D).

Data: 2011-07-18 22:02:41
Autor: george
ktory bank da kredyt w CHF?

"wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> wrote in message news:j021b4$fvl$1news.onet.pl...
Dadz±, dadz±. I spokojnie na tym zarobi±.

a i klient, ktoremu sie uda wziac tez raczej zarobi ;)

a kto ufunduje ten "darmowy" obiad ?
Zidentyfikuj please.

george

Data: 2011-07-18 22:48:03
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
ktory bank da kredyt w CHF?
george pisze:

DadzÄ…, dadzÄ…. I spokojnie na tym zarobiÄ….

a i klient, ktoremu sie uda wziac tez raczej zarobi ;)

a kto ufunduje ten "darmowy" obiad ?
Zidentyfikuj please.

No - przy optymistycznym założeniu, że kurs spadnie - ufundują ci, co akurat tego franka kupią zanim spadnie... :-)

--
MiCHA

Data: 2011-07-18 23:22:51
Autor: george
ktory bank da kredyt w CHF?

"Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> wrote in message news:j02664$hgr$1inews.gazeta.pl...
george pisze:

[...]

a kto go kupować bedzie ? "przewalutowujący" z CHF-> PLN ?
Do tego musi jeszcze temperatura wzrosnąć...

george

Data: 2011-07-18 23:53:22
Autor: MarekZ
ktory bank da kredyt w CHF?
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e24a42f$0$2449$65785112@news.neostrada.pl...

a kto go kupować bedzie ? "przewalutowujący" z CHF-> PLN ?
Do tego musi jeszcze temperatura wzrosnąć...

Nie będzie przecież masowych przewalutowań CHF-- ->PLN, bo nie będzie zdolności kredytowej (która w takim przypadku musi być badana zgodnie z zasadami wprowadzonymi przez knf) a przede wszystkim nie będzie wystarczającego zabezpieczenia hipo. Aprecjacja CHF do nieba także nie jest możliwa, bo to w końcu nie tulipany... :)

To może być dobry moment dla jakiejś wstępnej formy "uświatowienia" CNY (bo o pełnej wymienialności można zapomnieć). USD zeszmacony, EUR niepewne i przed sporymi wstrząsami oraz zapewne dalszymi atakami amerykańskich agencji ratingowych, JPY mało w obiegu. Tylko potrzebna by była decyzja "polityczna" tamtejszego betonu.

Data: 2011-07-19 00:18:44
Autor: george
ktory bank da kredyt w CHF?

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:j028eb$ar9$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Przy przewalutowaniu chf -> pln zdolnosci kredytowa jest większa niż odwrotnie.
Tu chyba sie pomylileÅ›,.

Aprecjacja chf do nieba oczywiscie nie jest możliwa, ale spłacać w zlocie też bym nie chciał bo niby skad wezmę....

[...]

prawda, tyle że dla nas to nie ma specjalnie znaczenia.
george

Data: 2011-07-19 00:29:42
Autor: MarekZ
ktory bank da kredyt w CHF?
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e24b147$0$2488$65785112@news.neostrada.pl...

Przy przewalutowaniu chf -> pln zdolnosci kredytowa jest większa niż odwrotnie.
Tu chyba sie pomylileÅ›,.

Mnie się wydaje, że efektywnie będzie mniejsza. Kiedyś klient wykazał się zdolnością np. na kredyt 0,5m dla danej stopy procentowej. Przeliczyli mu to na CHF. Teraz z CHF przeliczają to co zostało do spłacenia na PLN. Wychodzi powiedzmy 0,7m i na tyle musiałby wykazać się zdolnością teraz, aby można było dokonać przewalutowania (do tego na domiar złego stopy procentowe najczęściej wzrosły, a na największy domiar złego jest rekomendacja T jak Trumna). Nie tak to by działało?

Data: 2011-07-19 00:39:57
Autor: george
ktory bank da kredyt w CHF?

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:j02aie$bqg$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

wydaje mi sie że zdolnosc złotowa jest jednak wieksza niż walutowa, ale zgadzam sie co do rekomendacji T (zabezpieczenie / wkład własny) wiec nie przewiduje wielu sponsorow darmowego lunchu. Jeszcze nie teraz.

george

Data: 2011-07-19 00:52:53
Autor: MarekZ
ktory bank da kredyt w CHF?
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e24b640$0$2459$65785112@news.neostrada.pl...

wydaje mi sie że zdolnosc złotowa jest jednak wieksza niż walutowa, ale zgadzam sie co do rekomendacji T (zabezpieczenie / wkład własny) wiec nie przewiduje wielu sponsorow darmowego lunchu. Jeszcze nie teraz.

Ja myślę, że już teraz wartość może i nawet połowy nieruchomości zabezpieczających kredyty w CHF nie trzyma parametru 100% wartości bieżącej kredytu. Ze wzrostem kursu CHF sytuacja będzie się pogarszać.

Ogólnie ja to widzę tak, że mając kredyt w CHF przy znacznym i trwałym wzroście CHFPLN jest się w niego "ubranym" nieodwracalnie.

Data: 2011-07-19 01:09:38
Autor: george
ktory bank da kredyt w CHF?

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:j02btu$c8p$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

zgadzam sie. Pytanie wiec pozostaje.
skoro nie przewidujemy hiperboli na chf/pln od strony "ubranych", kto to wiec miałby wytworzyć falę umocnienia chf względem pln odchylającej sie od "średniej" na tyle wysoką ( 2-3 odchylenia standardowe) aby był sens przewalutować z pln->chf ?
Przyznam że zagrywka na kredycie pln'owym z przejsciem na chf w tej chwili wydaje mi sie dość ryzykowna. Nie potrafię zidentyfikować "dawcy kapitału".
ChfPln pozostanie wiec pod wpływem czynników zewnętrznych, a to juz nie na moje nerwy.

george

Data: 2011-07-19 01:26:38
Autor: MarekZ
ktory bank da kredyt w CHF?
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e24bd36$0$3506$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Po 3,50 to raczej proszenie się o kłopoty, ale gdybym ja miał kredyt hipo i zdolność to bym złożył wniosek do rozpatrzenia i jakoś go spróbował "zawiesić" np. na jakimś niedostarczeniu świstka, a jakbym był w stanie załapać się na jakiś wyskok powyżej 3,90 to bym chyba zaryzykował. A w najbliższych tygodniach są szanse na taki wyskok (USA, Grecja, może Hiszpania, o Francji nie piszę bo jakby co, to byłaby masakra).

Data: 2011-07-21 21:38:50
Autor: Krzysztof Halasa
ktory bank da kredyt w CHF?
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> writes:

[...]

Podobnie to widze. Tak czy owak wieksze stopy na zlotowce powoduja
gorsza zdolnosc w tej walucie. Przynajmniej w praktyce, gdy trzeba
placic rate, bo w teorii podczas analizy bank moze to skompensowac
roznymi wskaznikami.

Zalezy tez mocno od okresu kredytowania. Przy krotkim to zupelnie
inaczej wyglada, wieksze ryzyko + dodatkowo spread.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-07-19 00:25:33
Autor: Waldek
ktory bank da kredyt w CHF?

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:4e24a42f$0$2449$65785112news.neostrada.pl...

a kto go kupować bedzie ? "przewalutowujący" z CHF-> PLN ?
Do tego musi jeszcze temperatura wzrosnąć...

I to pewnie jeszcze sporo ;)
czytajac wyliczenia ludkow zlotowkowych do franciszkowych
to dopiero doszlo do zrownania kosztow obu
a to co "zaoszczedzili" wstecz - sa do przodu.

A tak wogole, to nie wiem skad tak wielki lament ??
chyba wiekszosc "franciszkan" zdawala sobie sprawe z ryzyka kursowego
to raz,  a dwa - jak juz ktos wspominal to w wiekszosci raczej niebiedacy wchodzili w kredyty

Znajoma tez sie zapakowala w kredyt kupujac lokal na rynku wtornym pod wynajem
wiec teraz albo bedzie zmuszona doplacic do raty z wlasnych, albo podniesc czynsz.

Pozdrawiam

Data: 2011-07-25 11:37:30
Autor: Jarek Andrzejewski
ktory bank da kredyt w CHF?
On Mon, 18 Jul 2011 21:25:14 +0200, "wromek"
<wromek@...poczta.onet.pl> wrote:

Dadz±, dadz±. I spokojnie na tym zarobi±.

a i klient, ktoremu sie uda wziac tez raczej zarobi ;)

A ile zarobi?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-07-29 10:44:05
Autor: wromek
ktory bank da kredyt w CHF?
a i klient, ktoremu sie uda wziac tez raczej zarobi ;)

A ile zarobi?

tyle ile spadnie franek jak sie ustabilizuje sytuacja-jesli sie ustabilizuje ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-07-18 22:26:29
Autor: RobertS
ktory bank da kredyt w CHF?

Dadz±, dadz±. I spokojnie na tym zarobi±.

jest w zasadzie JEDEN bank, który daje kredyty hipo w CHF na w miarê normalnych warunkach, potem mamy drugi, który da je¿eli klient BARDZO du¿o zarabia (i to pod warunkiem, ¿e anal siê zgodzi) oraz trzeci, który daje ka¿demu (prawie), ale na takich warunkach, ¿e nikt normalny go nie chce

RobertS

Data: 2011-07-18 23:48:14
Autor: Borys Pogore³o
ktory bank da kredyt w CHF?
Dnia Mon, 18 Jul 2011 22:26:29 +0200, RobertS napisa³(a):

[...]

 Drugi to zapewne DB, ale podziel siê nazwami pozosta³ych. Trzeci to
Polbank lub mBank?

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-07-18 23:57:33
Autor: MarekZ
ktory bank da kredyt w CHF?
U¿ytkownik "BorysPogore³o" <borys@pl.edu.leszno> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:7kunvk6jwnei$.msqdrk82qwyx$.dlg@40tude.net...

Drugi to zapewne DB, ale podziel siê nazwami pozosta³ych. Trzeci to
Polbank lub mBank?

Drugi to chyba Nordea. A banków daj±cych w pl kredyty w CHF z ca³± pewno¶ci± jest wiêcej ni¿ trzy.

Data: 2011-07-18 23:59:13
Autor: Wielebny
ktory bank da kredyt w CHF?

U¿ytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j028m5$b24$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Bêdzie z 6-8 w sumie mo¿e. Ale i tak daj± g³ównie ludziom, którzy kredytów raczej nie potrzebuj±....

W.

Data: 2011-07-20 15:56:07
Autor: Szary
ktory bank da kredyt w CHF?
On 18 Lip, 23:59, "Wielebny" <ver...@op.pl> wrote:
U¿ytkownik "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:j028m5$b24$1srv.cyf-kr.edu.pl...

> [...]

> pewno¶ci± jest wiêcej ni¿ trzy.

Bêdzie z 6-8 w sumie mo¿e. Ale i tak daj± g³ównie ludziom, którzy kredytów

Tu niestety masz racjê, przy liczeniu zdolno¶ci kredytowej, nagle
okazuje siê, ¿e trzeba zarabiaæ miesiêcznie prawie tyle ile wynosi
ca³y kredyt...

Data: 2011-07-19 08:54:06
Autor: RobertS
ktory bank da kredyt w CHF?
W dniu 2011-07-18 23:57, MarekZ pisze:
[...]

pierwszy Nordea - najlepsza oferta
drugi DB
w PKO BP mar¿a banku >7 p.p.

a reszty PRAKTYCZNIE NIE MA, je¿eli znacie takie które daj± jeszcze w CHF (a nie tylko tak siê wam wydaje) to dajcie znaæ, które - chêtnie poczytam

aktualnie wiêkszo¶æ banków daje tylko w PLN lub EUR, inne waluty to b.niewielki margines, prawie po³owa kredytuje tylko w PLN

we¼cie równie¿ pod uwagê, ¿e zdolno¶æ w walucie musi byæ o 20% lepsza ni¿ w PLN

efekt jest taki, ¿e na kredyty walutowe (tañsze - ni¿sza rata na dzieñ dzisiejszy) mo¿e sobie pozwoliæ tylko okre¶lona grupa tych, którzy zarabiaj± lepiej czyli np. min. 4kz³ netto (DB dla EUR), aby dostaæ w DB w CHF trzeba zarabiaæ (bezwzglêdnie) min. 16kz³ netto i to w dodatku je¿eli analityk wyrazi zgodê, a nie robi tego zbyt czêsto

RobertS

Data: 2011-07-21 21:40:52
Autor: Krzysztof Halasa
ktory bank da kredyt w CHF?
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

efekt jest taki, że na kredyty walutowe (tańsze - niższa rata na dzień
dzisiejszy) może sobie pozwolić tylko określona grupa tych, którzy
zarabiają lepiej czyli np. min. 4kzł netto (DB dla EUR), aby dostać w
DB w CHF trzeba zarabiać (bezwzględnie) min. 16kzł netto i to w
dodatku jeżeli analityk wyrazi zgodę, a nie robi tego zbyt często

Przeciez analityk zawsze musi sie zgodzic. Kredyty hipoteczne raczej nie
sa przyznawane "z automatu".
--
Krzysztof Halasa

ktory bank da kredyt w CHF?