który bank oferuje taką usługę?!

Data: 2015-12-10 17:02:32
Autor: nowyjestem
który bank oferuje taką usługę?!
czy któryś z banków działających w PL oferuje
debetówki działające TYLKO na terenie PL?

nie zamierzam kiedykolwiek płacić za cokolwiek
poza Polską, nie chcę żeby bank samowolnie blokował moją kartę albo dzwonił czy przebywam
na Karaibach - chcę żeby karta działała po prostu
tylko na terenie Polski a transakcje z zagranicy
żeby były automatycznie odrzucane przez bankez
bez potrzeby blokowania karty...

czy taka usługa jest oferowana przez jakiś bank?
i czy jest ona technicznie możliwa do realizcji

Data: 2015-12-10 22:24:07
Autor: witek
nowyjestem@poczta.pl wrote:
[...]

Nie słyszałem.
Technicznie nie ma żadnego problemu.
Tylko nikomu nie chce się w to bawic. Za dużo roboty za mały zysk.

Data: 2015-12-11 07:18:05
Autor: Szymon
W dniu 2015-12-11 o 05:24, witek pisze:
Technicznie nie ma żadnego problemu.
Tylko nikomu nie chce się w to bawic. Za dużo roboty za mały zysk.

Zysk to jest raczej na fraudach. Znaczna część z nich jest realizowana poza terenem PL - stąd też pewnie zapytanie autora. Trzeba jednak pamiętać, że gdy bank nie uznaje reklamacji i zrzuca odpowiedzialność na klienta, obciąża go prowizjami z tytułu przewalutowania, wypłaty z bankomatu w obcym kraju, a czasami nawet debetu jeśli powstał. W przypadku kart kredytowych nalicza oprocentowanie, często też kary. Krótko mówiąc - zarabia na tym, iż ktoś ukradł/skopiował kartę. I to nieźle. Dlatego bankom niespecjalnie opłaca się wprowadzać zabezpieczenia typu "karta tylko do użytku w PL" lub zrezygnować z paska magnetycznego. Chociaż praktycznie każda karta ma już chip i tak też autoryzowane są transakcje, pasek o wiele łatwiej skopiować. Wreszcie warto zauważyć rezygnację z tokenów sprzętowych (ostatnio Eurobank, wcześniej CA) czy promocję rozwiązań mobilnych, gdzie kradzież telefonu może być jednocześnie kradzieżą dostępu do kont.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-12-11 08:08:26
Autor: witek
Szymon wrote:
W dniu 2015-12-11 o 05:24, witek pisze:
Technicznie nie ma żadnego problemu.
Tylko nikomu nie chce się w to bawic. Za dużo roboty za mały zysk.

Zysk to jest raczej na fraudach.

i dlatego nikt nie bedzie sie w to bawil.

Data: 2015-12-12 10:41:33
Autor: Marek
który bank oferuje taką usługę?!
On Thu, 10 Dec 2015 22:24:07 -0600, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:
Nie słyszałem.
Technicznie nie ma Ĺźadnego problemu.
Tylko nikomu nie chce się w to bawic. Za dużo roboty za mały zysk.

Co nie zmienia faktu, Ĺźe płacenie w kraju o tak silnie rozwinietym sektorze detalicznych usług bankowych  obcym narzędziem (visa, mastercard), właścicieliowi ktĂłrego trzeba płacić prowizję, jest absurdem. Dlaczego nie moĹźna wprowadzić własnego  krajowego narzędzia? Banki potrafią się zorganizować (historia polcardu) więc nie widzę przeszkĂłd formalnych z utworzeniem krajowej karty. Niemcy coś takiego mają, Rosja planuje wprowadzić.

--
Marek

Data: 2015-12-12 09:23:30
Autor: witek
wrote:
Nie słyszałem.
Technicznie nie ma Ĺźadnego problemu.
Tylko nikomu nie chce się w to bawic. Za dużo roboty za mały zysk.

Co nie zmienia faktu, że płacenie w kraju o tak silnie rozwinietym
sektorze detalicznych usług bankowych  obcym narzędziem (visa,
mastercard), właścicieliowi którego trzeba płacić prowizję, jest
absurdem. Dlaczego nie moĹźna wprowadzić własnego  krajowego narzędzia?
Banki potrafią się zorganizować (historia polcardu) więc nie widzę
przeszkód formalnych z utworzeniem krajowej karty. Niemcy coś takiego
mają, Rosja planuje wprowadzić.

Mozna.
Tylko nikomu sie nie chce.

Data: 2015-12-12 10:34:29
Autor: W
który bank oferuje taką usługę?!
Marek wystukał, co następuje:

On Thu, 10 Dec 2015 22:24:07 -0600, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:
Nie słyszałem.
Technicznie nie ma żadnego problemu.
Tylko nikomu nie chce się w to bawic. Za dużo roboty za mały zysk.

Co nie zmienia faktu, że płacenie w kraju o tak silnie rozwinietym sektorze detalicznych usług bankowych  obcym narzędziem (visa, mastercard), właścicieliowi którego trzeba płacić prowizję, jest absurdem. Dlaczego nie można wprowadzić własnego  krajowego narzędzia? Banki potrafią się zorganizować (historia polcardu) więc nie widzę przeszkód formalnych z utworzeniem krajowej karty. Niemcy coś takiego mają, Rosja planuje wprowadzić.

My mamy BLIK... W sumie fajnie by było, gdyby banki zrzeszone w tymże kiedyś poszły krok dalej i zrobiły też explice kartę.

(chociaż BLIK do płatności też bywa fajny - ostatnio miałem okazję płącić tym przez internet i imho całkiem wygone :-) )

Data: 2015-12-15 13:20:51
Autor: jureq
Dnia Sat, 12 Dec 2015 10:34:29 +0000, W napisał(a):

My mamy BLIK... W sumie fajnie by było, gdyby banki zrzeszone w tymże
kiedyś
poszły krok dalej i zrobiły też explice kartę.

Do wszystkich, którzy myślą, że byłoby fajnie mam jedna zagadkę: jak będzie wyglądała procedura chrgeback w wypadku takiej karty?

Bo jak znam życie to będzie wyglądała "po polsku".

Data: 2015-12-15 21:41:17
Autor: W
który bank oferuje taką usługę?!
jureq wystukał, co następuje:

[...]

Jak często stosujesz taką procedurę?

zdażyło mi się chyba raz; za to wielokrotnie zwracałem towary i przelew na konto - wsio rawno;

niemniej skoro blik wspiera 'przelew na numer telefonu' to pewnie można by tego używać.

Data: 2015-12-16 07:05:03
Autor: jureq
Dnia Tue, 15 Dec 2015 21:41:17 +0000, W napisał(a):

[...]

niemniej skoro blik wspiera 'przelew na numer telefonu' to pewnie moĹźna
by tego używać.

Co ma wspólnego przelew na konto albo na numer telefonu z chargeback? Czy wiesz co to jest i do czego służy chargeback?

Data: 2015-12-12 20:16:46
Autor: J.F.
Dnia Sat, 12 Dec 2015 10:41:33 +0100, Marek napisał(a):
[...]

A co Niemcy maja ?

Bo owszem, kiedys mieli Eurocheque, nawet nie tylko oni, i to tak
ewaluowalo, ewaluowalo, az sie polaczylo z Mastercard.

Moze po prostu jeden kraj jest za slaby, aby taka karte zrobic ...

J.

Data: 2015-12-13 05:52:30
Autor: Tomasz Chmielewski
On 12/13/2015 04:16 AM, J.F. wrote:
[...]

Dalej mają EC (choć to od "electronic cash"; EuroCheque to nazwa dla systemu czeków).
Większość kart wydanych do niemieckich kart bankowych to "podwójna" karta EC / Maestro.

Przy płatności w Niemczech, dane idą "niemieckim" systemem EC.

Moze po prostu jeden kraj jest za slaby, aby taka karte zrobic ...

https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_cash

W Niemczech się dało, choć Polska to najwidoczniej za słaby kraj (albo, nie myśli się u nas poza koniec własnego nosa, więc rząd, niezależnie od opcji politycznej, zamiast zorganizować coś sensownego w tym stylu i zagonić banki do roboty, woli wymyślać tematy zastępcze).

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2015-12-12 17:10:29
Autor: witek
który bank oferuje taką usługę?!
Tomasz Chmielewski wrote:

A co Niemcy maja ?

To samo co kieduś Pekao SA

Bo owszem, kiedys mieli Eurocheque, nawet nie tylko oni, i to tak
ewaluowalo, ewaluowalo, az sie polaczylo z Mastercard.

wlasnie, to jest właściwe słowo.

ewaluowało.
U nas ewaluowało w kierunku visa / mastercard, u nich zostało jako EC/Maestro.

Chodzi o to, że zmiany nastepowały kiedy jeszcze niewiele było na rynku i zmieniac nic w cos było łatwo.

Tearaz zmienic cos jednego w cos drugiego jest po prostu kosztowne, nie ma jakiegoś sensownego powodu, żeby bawić się w konkurencję.
Łatwiej urwać coś z istnejącego tortu.

W Niemczech się dało,
jak wyżej, nie że się dało, tylko powstawało w momencie kiedy powstawał cały system.
Tak samo w Polsce, tylko niemcy poszli w jednym kierunku, a Polska w drugim.
I nie wiem, czy kierunek niemiecki jest tym właściwym.
Nikompatybilny z niczym nieniemieckim.
Im większa globalizacja tym bardziej staje się to przeszkadzac.
Tak i niemcoom ktorzy jezdzać za granicę i turystom, ktorzy odbijają się od niedasie i wolą pojechać gdzie indziej gdzie nikt nie robi problemów z płaceniem kartami.

Sam jestem tego przykładem. Wolę się wybrać na północ lub na południe niż do Niemiec.

[...]

rzad, rzad, rzad.

myślenie starego dziadka, który nic wiecej nie zna niż centralne rozdawnictwo.

Najlepiej by było jak by się rząd wpierdzielał do jak najmniejszej ilości rzeczy.

Data: 2015-12-13 11:02:49
Autor: J.F.
który bank oferuje taką usługę?!
Dnia Sat, 12 Dec 2015 17:10:29 -0600, witek napisał(a):
Tomasz Chmielewski wrote:
A co Niemcy maja ?
To samo co kieduś Pekao SA

[...]

Zostalo ?
Jak twierdzi wiki, Maestro sie polaczylo z MasterCard, i tyle z niego
zostalo. No, w wyniku polaczenia zalozyciele teraz czerpia dywidendy z
MC.

Maestro niby jeszcze jest, https://www.deutsche-bank.de/pfb/content/privatkunden/konto_mit-karte-bezahlen.html

Ale nie potrafie sie doszukac co to Maestro w zasadzie jest obecnie i
czym sie rozni od Mastera.

[...]

No to widzisz - kilka krajow EU probowalo cos zrobic i w koncu wymysl
padl. U nas byc moze nie bylo warunkow. Ale przyklad BLIK pokazuje, ze teraz mozna probowac ... swiata ty
jednak raczej nie podbijemy.
Podobnie znikl angielski Switch

[...]

Prawde mowiac nie zwrocilem uwagi - w Niemczech jest sporo miejsc,
gdzie karta mozna zaplacic, takze visa czu master, oraz sporo, gdzie
nie mozna. Np. sporo malych Lidli. Terminala tam nie zauwazylem, wiec
podejrzewam, ze i z Maestro mogl byc klopot.

Ale to przeszlosc
http://www.lidl.de/de/unsere-serviceleistungen/s952

Cenniki mbanku spowodowaly jednak, ze jadac za granice ich karte
chowam gleboko, a kupuje gotowke :-)

[...]

No ale widzisz - wpierdzela sie tez od drugiej strony.
Wolno to takie karty wypuscic ? A na jakiej podstawie, a na jakich
warunkach. Na szczescie wprowadzil wzglednie dobra ustawe i wolno.

Dalej - juz na szczeblu unijnym obnizyli prowizje kartowe, co z jednej
strony lepiej dla obywateli, z drugiej - walczyc z Visa i Masterem sie
nie oplaca :-)

J.

Data: 2015-12-13 12:13:00
Autor: Tomasz Chmielewski
On 12/13/2015 08:10 AM, witek wrote:

[...]

Gdzie tu widzisz rozdawnictwo? W tym przypadku miejscem rządu jest wyjście z odpowiednią inicjatywą, ewentualnie przekazanie tej inicjatywy do NBP.

A idąc dalej twoim myśleniem, i kontrując rozdawnictwo - Niemcy, które potrafiły sobie stworzyć system EC, mają od wielu lat korzyści jak:

- sklepy i obywatele: właściwie od zawsze prowicje przy płaceniu kartami z własnym systemem - 0.1%-0.3%; u nas do niedawna było to i 10x więcej!

- prowizje od płatności kartami zostawały w Niemczech (więc były to i zwiększone wpływy podatkowe państwa, i jakaś grupa zatrudnionych ludzi, i jakieś technologie, które powstały, i potem dało się sprzedać za granicę); u nas - gdy płacę za chleb czy gazetę kartą, w znakomitej części prowizja wędruje do USA

Więc jak ktoś proponuje tu rozdawnictwo i jest starym leniwym dziadkiem, to jesteś to niestety ty (płacimy kartą, a prowizje od tak, lekką ręką, idą do USA).

Najlepiej by było jak by się rząd wpierdzielał do jak najmniejszej
ilości rzeczy.

Przecież to komunał.

Rozwiązać policję, wojsko, a drogi na każdym osiedlu zaorać - niech obywatele budują sami?

Owszem, państwo nie powinno prowadzić firm konkurujących z firmami istniejącymi na rynku, jego struktury nie powinny być przerośnięte, a głównymi rolami powinno być wdrażanie dobrego prawa i dbanie o jego przestrzeganie, czy długoterminowe planowanie, jak można coś lepiej/taniej rozwiązać w skali całego kraju.

Przykład z innego podwórka: Japonia.

W tym kraju prawie każdy w portfelu ma zbliżeniową kartę PASMO lub SUICA.

Przenosząc to w polskie realia - jedną kartą, zbliżeniowo, bez otwierania portfela i kupowania jakiegokolwiek papierowego biletu, można zapłacić za metro w Warszawie, tramwaj w Poznaniu, pociąg z Gdańska do Suwałek, taksówkę w Krakowie, kolejkę linową w Zakopanem, czy przejazd dowolnym, innym środku transportu u jakiegokolwiek operatora.
Płatność następuje podczas wejścia/wyjścia ze stacji lub pojazdu, więc system "sam" oblicza, ile się przejechało i jaka kwota będzie ściągnięta z karty.

I dalej - tą samą kartą można zapłacić za gazetę w Żabce, kawę czy napój z automatu, posiłek w restauracji, bilety do kina czy zakupy przydomowym supermarkecie.

Znakomicie to ułatwia mobilność, oszczędza czas, prowizje zostają w kraju, technologię Japończycy sprzedają w innych krajach.

System powstawał z inicjatywy państwa, pod skrzydłami ówczesnego japońskiego odpowiednika PKP.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2015-12-11 12:35:15
Autor: ąćęłńóśźż
który bank oferuje taką usługę?!
Może którąś kartę da się tak ustawić we właściwościach karty poprzez internet?

-- -- -
czy któryś z banków działających w PL oferuje debetówki działające TYLKO na terenie PL?
nie zamierzam kiedykolwiek płacić za cokolwiek poza Polską, nie chcę żeby bank samowolnie blokował moją kartę albo dzwonił czy przebywam na Karaibach - chcę żeby karta działała po prostu tylko na terenie Polski, a transakcje z zagranicy żeby były automatycznie odrzucane przez bank bez potrzeby blokowania karty.

Data: 2015-12-11 21:14:29
Autor: gral
W dniu 11.12.2015 o 12:35,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

W Millennium da się zablokować zagraniczne płatności kartą, ale tylko poza UE. Unijnych zablokować się nie da.

Data: 2015-12-13 22:04:37
Autor: RobertS
W dniu 2015-12-11 o 02:02, nowyjestem@poczta.pl pisze:
czy któryś z banków działających w PL oferuje
debetówki działające TYLKO na terenie PL?

pytasz o tzw. domestic card, ale nie słyszałem, aby któryś bank w Polsce taką oferował

lata świetlne temu miałem podobną kartę, nie miała logo zagranicznej organizacji płatniczej i możliwa była wypłata TYLKO z bankomatu banku, który ją wydał

RobertS

Data: 2015-12-13 23:12:52
Autor: ąćęłńóśźż
który bank oferuje taką usługę?!
To były karty Banku Gdańskiego?

-- -- -

Data: 2015-12-14 12:40:13
Autor: J.F.
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n4kqfu$v1q$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Takie karty mial np PKO, wtedy chyba jeszcze nie BP.

Ale one nie dziwia, i nic nie zalatwiaja w kwestii platnosci.

Jakos tak przy przedluzeniu tej karty okazalo sie, ze PKOBP juz oferuje normalne kredytowe dla publiki, a przy kolejnym ... koleczko po pokojach przeszedlem, bo juz pracownicy zdazyli zapomniec co to jest i co z tym zrobic.

To sie chyba nazywalo PKO Expres, nie mylic z pozniejszymi Expres ale juz VISA.

J.

Data: 2015-12-14 12:47:37
Autor: witek
J.F. wrote:
[...]

Ktoś jeszcze pamięta euroczeki i kartę EC/Maestro z zubrowego pekao?

Data: 2015-12-14 20:05:14
Autor: ąćęłńóśźż
który bank oferuje taką usługę?!
Tzn. podpisując euroczek w sklepie trzeba było jednoczesnie okazać kartę?

-- -- -
Ktoś jeszcze pamięta euroczeki i kartę EC/Maestro z zubrowego pekao?

Data: 2015-12-14 14:29:36
Autor: witek
  ąćęłńóśźż wrote:
Tzn. podpisując euroczek w sklepie trzeba było jednoczesnie okazać kartę?

-- -- -
Ktoś jeszcze pamięta euroczeki i kartę EC/Maestro z zubrowego pekao?

Juz nie pamiętam.
W obrocie bezgotówkowym chyba nie.
Ale przy wypłacie gotówki za pomocą czeku na poczcie n.p już tak.

Data: 2015-12-14 11:29:16
Autor: m
W dniu 13.12.2015 o 22:04, RobertS pisze:
> [...]
> debetówki działające TYLKO na terenie PL?

pytasz o tzw. domestic card, ale nie słyszałem, aby któryś bank w Polsce taką oferował

Czy dawno temu Polcard nie był czymś takim?

p. m.

Data: 2015-12-14 21:07:48
Autor: Grzexs
[...]

A ja zupełnie współcześnie posługuję się taką kartą. Działa tylko w bankomatach własnych banku. Oprócz wypłat uruchamia różne dodatkowe funkcje, jak np. przelewy, informacja o przyszłych płatnościach, wydruk zestawienia operacji i takie tam.

--
Grzexs

Data: 2015-12-14 18:31:37
Autor: witek
Grzexs wrote:
[...]

Ale się pochwaliłem.
Czuję się lepszy.

Data: 2015-12-15 22:53:27
Autor: gral
[...]

Dla porządku - lata świetlne to jednostka odległości. Przykład użycia: Jak daleko jest PISowi do prawa i sprawiedliwości? Wiele lat świetlnych! ;)

Jeśli chodzi o kartę to piszesz o czymś innym - o kartach bankomatowych (np. dawny Bank Śląski wydawał takie do 1998 roku, kiedy to zaczął wydawać Visę Electron). Teraz wrócił do tego pomysłu BZWBK, który już wydaje to do swoich kont.

Pytanie było natomiast o karty debetowe krajowe. Takich nie ma, a te co były, to były karty Polcard. Pod koniec lat 90. miałem taką w GBG (Górnośląski Bank Gospodarczy, wchłoniony przez Getina).

Data: 2015-12-16 00:09:22
Autor: Kamil Darczyński
On Tuesday, 15 December 2015 22:53:21 UTC+1, gral  wrote:

> [...]

Pytanie było natomiast o karty debetowe krajowe. Takich nie ma, a te co były, to były karty Polcard. Pod koniec lat 90. miałem taką w GBG (Górnośląski Bank Gospodarczy, wchłoniony przez Getina).

Panowie i Panie, jest juz projekt i są porozumienia co do wprowadzenia takiej karty w Polsce. Na razie nazywa sie to "Polska Karta".

http://www.cashless.pl/karty/811-inkart-czy-tak-bedzie-nazywac-sie-polska-karta

http://www.cashless.pl/karty/793-wisniewski-polska-karta-miala-szanse-w-latach-90-tych-nie-teraz

http://www.cashless.pl/karty/791-kolejne-banki-za-polska-karta

Data: 2015-12-16 00:59:37
Autor: Kris
W dniu środa, 16 grudnia 2015 09:09:23 UTC+1 użytkownik Kamil Darczyński napisał:
Panowie i Panie, jest juz projekt i są porozumienia co do wprowadzenia takiej >karty w Polsce.
Wg mnie marne szanse na powodzenie tego projektu jeśli to miałaby być karta tylko do płatności w Polsce.
Jakaś wg mnie niszowa grupa klientów oczekuje na taki produkt ale większość jednak chyba wybierze "dotychczasowe" karty. Coraz więcej osób przyzwyczaja się do płatności bezgotówkowych, zakupów via siec itp.
Tak myślę- jakie zalety mogłaby mieć ta karta dla mnie w porównaniu do aktualnie posiadanej visy i tych zalet nie widze.

Data: 2015-12-16 11:11:22
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3ddde095-c9f5-49bf-85fe-ba96a7e2a978@googlegroups.com...
[...]

Zawsze mozna miec dwie.
A cennik mbanku skutecznie mnie wyleczyl z uzywania ich kart za granica.

Szanse na powodzenie sa IMO spore - operatorow kartowych mamy dwoch ? Wystarczy sie z nimi dogadac, reszta nawet nie zauwazy.

Ale oczywiscie taka "polska karta" nie zastapi visy czy MC, wiec bede sie staral i takie miec.
Wszystko kwestia ceny.

J.

Data: 2015-12-16 03:09:46
Autor: Kris
W dniu środa, 16 grudnia 2015 11:11:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Zawsze mozna miec dwie.
A cennik mbanku skutecznie mnie wyleczyl z uzywania ich kart za granica.
Ale chyba ta polska karta ma działać tylko w Polsce. Przynajmniej autor wątku o taką pytał, aczkolwiek watek się rozwinął zakres dyskusji rozszerzył

Szanse na powodzenie sa IMO spore - operatorow kartowych mamy dwoch ? Wystarczy sie z nimi dogadac, reszta nawet nie zauwazy.
To po kiego robić polską karte i dogadywac się z Visa czy MC?
Chyba po to ta polska ma być aby ominać prowizje vizy/MC

Ale oczywiscie taka "polska karta" nie zastapi visy czy MC, wiec bede sie staral i takie miec.
Wszystko kwestia ceny.
Ano się zobaCZY

Data: 2015-12-16 20:44:29
Autor: gral
W dniu 16.12.2015 o 09:59, Kris pisze:
[...]

Ta karta ma zrobić dobrze bankom a nie tobie :) Aby nie płaciły prowizji do Visy i Mastercarda.
A banki już zadbają o to w cennikach, żebyś i ty ją wybrał :P

Data: 2015-12-16 21:13:07
Autor: Tomasz Chmielewski
Darczyński napisał:
[...]

Niemcy swój system EC łączą zazwyczaj na jednej karcie z bardziej "umiędzynarodowionym" Maestro.

Czyli się da, kwestia dogadania się.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2015-12-16 08:59:29
Autor: jureq
Dnia Wed, 16 Dec 2015 00:09:22 -0800, Kamil Darczyński napisał(a):

Na razie nazywa sie to "Polska Karta".

"Polska Karta" wprowadzona przez niepolskie banki? Więc jaka ona polska?

Data: 2015-12-14 17:23:18
Autor: Kamil Darczyński
który bank oferuje taką usługę?!
W BZWBK, da się przez internet zablokować tylko wypłaty przy użyciu paska za granicą: "Wypłaty za granicą z bankomatów nieobsługujących mikroprocesora

USTAWIENIA KARTY: Ze względów bezpieczeństwa domyślnie została wyłączona możliwość wypłaty gotówki kartą za granicą z bankomatów nieobsługujących mikroprocesora, lecz odczytujących dane z paska magnetycznego karty. Jeżeli wyjeżdżasz lub przebywasz za granicą (przede wszystkim poza krajami europejskimi), możesz włączyć opcję wypłaty z takich bankomatów na okres maksymalnie 180 dni kalendarzowych. Ze względów bezpieczeństwa zalecamy wyłączenie funkcji po powrocie do kraju. "

Dodam że na wypadek skimmingu możemy się łatwo zabezpieczyć. Po prostu kasujemy pasek magnesem. Karty już nam nie skopiują, a w Polsce praktycznie wszystkie bankomaty odczytują chip. Tak samo w sklepie, można płacić zbliżeniowo albo chipem. Pasek nie potrzebny i tylko ryzykujemy z nim. Mam pasek skasowany ponad 1,5 roku i do tej pory zero problemów.

Data: 2015-12-22 18:19:43
Autor: Krzysztof Halasa
Kamil Darczyński <kamil.darczynski@gmail.com> writes:

Dodam że na wypadek skimmingu możemy się łatwo zabezpieczyć. Po prostu
kasujemy pasek magnesem.

Aczkolwiek nie zabezpiecza to klienta od strony formalnej - co będzie,
gdy na wyciągu pojawią się jednak transakcje używające paska
magnetycznego?
--
Krzysztof Hałasa

który bank oferuje taką usługę?!