ktory dysk wybrac

Data: 2011-03-03 15:21:18
Autor: Artur
ktory dysk wybrac
Witam,

Prosze o rade, najlepiej poparta argumentami, ktory dysk 2TB wybrac:
- CAVIAR 2TB WD20EARS
- SAMSUNG 2TB HD204UI

Dysk ma sluzyc jako magazyn, glownie na filmy i muzyke, czasem robie tam jakies kopie w postaci obrazu dysku. Aktualnie mam Samsunga 1,5TB i w sumie jestem z niego zadowolony ale kupilem go kiedys bo byl najtanszy, dzis Samsung jest w tej samej cenie co WDC i mam dylemat. Moje priorytety to
- niezawodnosc
- cicha praca
- niska temperatura
- wydajnosc

z gory dziekuje za opinie

Data: 2011-03-03 15:29:36
Autor: Przesmiewca
ktory dysk wybrac
"Artur" <zhan@o-p.pl> napisa(a):

Witam,

Prosze o rade, najlepiej poparta argumentami, ktory dysk 2TB wybrac:
- CAVIAR 2TB WD20EARS
- SAMSUNG 2TB HD204UI

Ja bym wzial WD Greena 2TB za okolo 300zl

[...]

Wiele sztuk w maciezach (dyski 1.5TB) bez zadnej awarii 9odpukac)

- cicha praca

cicha

- niska temperatura

niska

- wydajnosc

sa szybsze, ale po co wydajnosc (cokolwiek masz na mysli)  na magazyn?
dodatkowy plus to maly pobor pradu

Ale odpowiadajac scisle na pytanie - wybralbym ten pierwszy

Data: 2011-03-03 17:19:13
Autor: marfi
ktory dysk wybrac
Uytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h79vm650e5ni818f2jokaag3ai6o2fg2ok4ax.com...

Ale odpowiadajac scisle na pytanie - wybralbym ten pierwszy

  Ja rwnie.

--
marfi

Data: 2011-03-03 17:57:04
Autor: Rafał Łukawski
ktory dysk wybrac
On 2011-03-03 17:19, marfi wrote:
Użytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisał w wiadomości

Ale odpowiadajac scisle na pytanie - wybralbym ten pierwszy

Ja również.

Ze swojej strony dwie uwagi n/t green WD:
a) nie wiadomo jaka maja predkosc obrotowa, moze to znaczyc iz znajomy ma dysk chlodniejsz od Twojego (WD zastrzega sobie dowolnosc w ustawianiu predkosci obrotowej). Moze byc tak, ze dyski kupione w roznych okresach czasu maja rozna predkosc obrotowa.

b) Wczesniejsza seria EADS była bardzo wadliwa dla dysków >1TB (w ciągu 5 miesięcy wymieniłem 6 sztuk, innymi słowy wszystkie jakie kupiłem, tzn były dwie wymiany i 4 korekty)

c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w jakichkolwiek raidach, mozesz miec problemy w obudowach NAS.

W/w problemy nie dotycza samsunga. W przypadku green dyski sa na pewno wolniejsze od 7200, na pewno wieksze sa czasy dostepu, ale to niejako nasz swiadomy wybor. porownaj prad pobierany przez Samsunga i WD, to moze pomoc w ostatecznej decyzji (wiekszy prad, zazwyczaj wieksza temperatura pracy)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-03 19:38:11
Autor: Q
ktory dysk wybrac
[...]

nie jest tak, ze maja 5400 rpm?

Data: 2011-03-03 19:50:34
Autor: Rafał Łukawski
ktory dysk wybrac
On 2011-03-03 19:38, Q wrote:
[...]

Szukalem w wielu zrodlach (swego czasu). WD nigdy nie chcial tego potwierdzic. Co jest wygodne, bo daje im swobode.

W praktyce, w ramach cyklu zycia produktow identyfikowanych przez PN (Part number) pojawiaja sie de facto produkty o roznych parametrach (tych wlasnie niedefiniowalnych w podstawowej specyfikacji). Dlatego tez np. dyski USB 3.0 maja rozne predkosci (bo w srodku w znajduja sie rozne napedy) itd.

Ow watek o roznych predkosciach obrotowych pojawil sie w jednej z analiz, to pozwala m.in zapewnic WD stosowny (oczekiwany) transfer danych w przypadku zastosowania innych komponentow.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-04 13:40:10
Autor: Q
ktory dysk wybrac
Szukalem w wielu zrodlach (swego czasu). WD nigdy nie chcial tego potwierdzic. Co jest wygodne, bo daje im swobode.

pytalem, bo sam mam jedno z tych scierw - 1TB dokladnie
i on ma 5400 rpm a nie 7200 czy inna, ze juz nie wspomne
o sylnnej "zmiennej predkosci obrotowej" ;)

Data: 2011-03-04 13:58:29
Autor: Rafał Łukawski
ktory dysk wybrac
On 2011-03-04 13:40, Q wrote:
[...]

Zmienna predkosc obrotowa to wymysl uzytkownikow probujacych zrozumiec "IntelliPower".

Skad wiesz, ze masz 5400 - masz to w specyfikacji? ;)

Do czego zmierzam, jezeli producent nie okresla parametru X w specyfikacji, nie ma tez obowiazku by sie do niego stosowac "bo ktos kiedys zmierzyl". Moze byc i 100% dyskow z 5400, moze byc i 95%

W praktyce nie ma to duzego znaczenia dla uzytkownika domowego. Mam maila od WD, ktory oficjalnie odradza stosowanie WD Green w raidach, jezeli poszukacie na forach dot. NAS'a DNS323 D-Linka, znajdziecie tam mnostwo materialow o problemach z GreenWD (zaznaczam EADS, przy EARS juz nie mialem tego sprzetu, wiec nie wiem).

Data: 2011-03-03 20:09:16
Autor: herjohn
ktory dysk wybrac

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:ikoh99$qdr$1news.onet.pl...
On 2011-03-03 17:19, marfi wrote:
[...]

Według artykułu ze strony: http://pclab.pl/art43862-5.html do najbardziej niezawodnych dysków (dane z lat 2008 i 2009) należały dyski WD i Hitachi.
Najbardziej zadziwia wspóczynnik zwrotów, który dla dysków WD Caviar Black oraz WD Caviar Green WD10EADS wynosi 0%

Data: 2011-03-03 21:09:07
Autor: Rafał Łukawski
ktory dysk wybrac

[...]

Nie wiem jak to skomentowac, ja zwrocilem 6 dyskow na 6 kupionych otrzymanych w przeciagu 3-4 m-cy (100% zwrotu): WD15EADS

Przypuszczam, ze gdzies byla istotna granica awaryjnosci, dyski 500GB EADS wciaz sa w sprzedazy, wieksze sa zastapione seria EARS.

Pamietajmy, ze artykuly b. czesto bywaja sponsorowane.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-03 21:32:35
Autor: MC
ktory dysk wybrac
Użytkownik "herjohn" <herjohn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ikop12$lbo$1news.onet.pl...

[...]

To jakaś bzdura. W tej statystyce jest groch z kapustą. Marki pomieszane z modelami, stare z nowymi. Pclab nie jest i nigdy nie było wiarygodnym źródłem.

Data: 2011-03-03 20:46:55
Autor: Przesmiewca
ktory dysk wybrac
Rafa ukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisa(a):

c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w jakichkolwiek raidach

Nie spotkalem sie z taka informacja, moze wiesz dlaczego?
Bo po linuksowymi raidami smigaja az milo od dluzszego czasu.

Data: 2011-03-03 21:04:42
Autor: Rafał Łukawski
ktory dysk wybrac
On 2011-03-03 20:46, Przesmiewca wrote:
Rafał Łukawski<rafalweb@lukawski.pl>  napisał(a):

[...]

Wystarczy poszukac np. informacji w kontekscia NAS DNS-323 i dyskow WD, ja otrzymalem osobiscie taka odpowiedz od WD. Oczywiscie to co otrzymuje uzytkownik to propaganda dzialu PR, ktory de facto nie ma za bardzo pojecia o co w tym wszystkim chodzi. Technicznie czasy obslugi bad sektorwow w dyskach WD sa na tyle dlugie, ze system ktory to obsluguje stwierdza, ze dysk przestaje odpowiadac. tak bylo za czasów:

EADS, prawdopodobnie EARS juz dziala zupelnie inaczej bo w trybie niezwykle przyspieszonym zastapil cala serie (>=1GB) EADS.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-04 12:45:35
Autor: Przesmiewca
ktory dysk wybrac
Rafa ukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisa(a):

Wystarczy poszukac np. informacji w kontekscia NAS DNS-323 i dyskow WD, ja otrzymalem osobiscie taka odpowiedz od WD. Oczywiscie to co otrzymuje uzytkownik to propaganda dzialu PR, ktory de facto nie ma za bardzo pojecia o co w tym wszystkim chodzi. Technicznie czasy obslugi bad sektorwow w dyskach WD sa na tyle dlugie, ze system ktory to obsluguje stwierdza, ze dysk przestaje odpowiadac. tak bylo za czasw:

Nie slyszalem o takich historiach, zeby mapowanie bad sektorow
przez elektronike dysku trwalo tak dlugo, zeby az dysk sie odmeldowywal.
Ale sie zainteresuje tematem.

EADS, prawdopodobnie EARS juz dziala zupelnie inaczej bo w trybie niezwykle przyspieszonym zastapil cala serie (>=1GB) EADS.

No to niech kupi EARS 2TB.

Data: 2011-03-04 09:26:14
Autor: Zbigniew Cofaa
ktory dysk wybrac
Przesmiewca wrote:

[...]

Taaa... Miaem cztery WD Green - z czego dwa sprzedaem a dwa robi za
backupowe. Tu wicej.
https://groups.google.com/group/pl.pregierz/browse_thread/thread/14c49655e8c4bca6/135f6dcd3df7671d?hl=pl#135f6dcd3df7671d

--
Zbigniew[at]Cofala[dot]com
http://turox.pl

Data: 2011-03-04 09:29:35
Autor: Andrzej awa
ktory dysk wybrac
W dniu 04.03.2011 09:26, Zbigniew Cofaa pisze:

[...]

Nie wszyscy maj konta na googlach.

Moe stre albo podaj dat i temat?

Data: 2011-03-04 09:53:08
Autor: Przemysaw Ryk
ktory dysk wybrac
Dnia Fri, 04 Mar 2011 09:29:35 +0100, Andrzej awa napisa(a):

[...]

Do czego Ci tu konto na Google potrzebne?

Moe stre albo podaj dat i temat?

Temat: Seagate'a
Data: 8 Lip 2010, 12:28

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Destroying everything seems like the best option.                        ]

Data: 2011-03-04 10:30:48
Autor: Andrzej awa
ktory dysk wybrac
W dniu 04.03.2011 09:53, Przemysaw Ryk pisze:
[...]

eby przeczyta ten wtek, na ktry si powoujesz - google domaga si
zalogowania.

Moe stre albo podaj dat i temat?

Data: 8 Lip 2010, 12:28

A, chodzi o ten myk z duymi sektorami? Przecie wystarczy przypilnowa
detali przy partycjonowaniu i jest OK.

Data: 2011-03-04 11:02:33
Autor: Wojtek
ktory dysk wybrac
Andrzej awa wrote:

> Do czego Ci tu konto na Google potrzebne?

eby przeczyta ten wtek, na ktry si powoujesz - google domaga si
zalogowania.

Pecha masz? ;) ja mog jako czyta bez logowania ..

--
Wojtek

Data: 2011-03-04 12:49:52
Autor: Andrzej awa
ktory dysk wybrac
W dniu 04.03.2011 12:02, Wojtek pisze:
Andrzej awa wrote:

Do czego Ci tu konto na Google potrzebne?

eby przeczyta ten wtek, na ktry si powoujesz - google domaga si
zalogowania.

Pecha masz? ;) ja mog jako czyta bez logowania ..

Przypuszczam, e raczej masz zapisane "ciasteczko" i de facto jeste
zalogowany.

Data: 2011-03-04 13:29:23
Autor: Przesmiewca
ktory dysk wybrac
Andrzej awa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa(a):

Przypuszczam, e raczej masz zapisane "ciasteczko" i de facto jeste
zalogowany.

Nie. Ja tez moge bez zalogowania. Nie przypominam sobie,
aby kiedykolwiek do wyszukiwania i czytania wiadomosci na newsach
przez googla trzeba bylo sie gdzie logowac.

Data: 2011-03-04 14:06:48
Autor: Andrzej awa
ktory dysk wybrac
W dniu 04.03.2011 13:29, Przesmiewca pisze:
[...]

Dziwne... Teraz sprbowaem w innej przegldarce (konqueror) i
faktycznie pokazao wtek od razu.

A przy prbie czenia firefoxem - wrzucio mnie na stron logowania.

Chyba google nie lubi konkurencji ;->

Zmieni tosamo przegldarce i zobacz jeszcze raz.

Data: 2011-03-04 13:29:32
Autor: Mariusz Kruk
ktory dysk wybrac
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej awa"
[...]

Hmm... u mnie pokazuje. I nie, nie jestem zalogowany. Specjalnie
odpaliem Oper, ktrej normalnie nie uywam i wyczyciem wszystkie
twory ciastkopodobne.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2011-03-04 14:09:07
Autor: Andrzej awa
ktory dysk wybrac
W dniu 04.03.2011 13:29, Mariusz Kruk pisze:

Hmm... u mnie pokazuje. I nie, nie jestem zalogowany. Specjalnie
odpaliem Oper, ktrej normalnie nie uywam i wyczyciem wszystkie
twory ciastkopodobne.

Paradoksalnie wanie o to chodzio ;)

Przypomniaem sobie, e kiedy tworzyem jakie konto na google,
cwaniaczki zostawili ciasteczko i teraz domaga si logowania.

Data: 2011-03-04 10:09:08
Autor: Zbigniew Cofaa
ktory dysk wybrac
Andrzej awa wrote:

[...]

A co si dzieje jak klikniesz linka?

--
Zbigniew[at]Cofala[dot]com
http://turox.pl

Data: 2011-03-04 12:49:23
Autor: Andrzej awa
ktory dysk wybrac
W dniu 04.03.2011 10:09, Zbigniew Cofaa pisze:

Nie wszyscy maj konta na googlach.
Moe stre albo podaj dat i temat?

A co si dzieje jak klikniesz linka?

Wyskakuje strona logowania do googlowej bramki usenetowej.

Data: 2011-03-03 20:58:00
Autor: Artur
ktory dysk wybrac
On 2011-03-03 17:19, marfi wrote:

c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w jakichkolwiek raidach, mozesz miec problemy w obudowach NAS.

to jest cenna informacja bo byc moze kiedys wywale ten dysk poza komputer wlasnie do jakiegos NASa

[...]

Wlasnie pobor pradu maja bardzo podobny, roznice na poziomie 0,2-0,3W jesli dobrze pamietam moje porownania

Data: 2011-03-03 21:26:01
Autor: MC
ktory dysk wybrac
[...]

Nic takiego nie ma miejsca. Zielone WD mają 5400 obr/minutę bez żadnych wyjątków. To wiadomo od czasu jak kilku gości zmierzyło wysokość dźwięku dobywającego się z obudowy. WD rżnie głupa, bo wpierw usiłowało wmówić ludziom jakie to zielone dyski są wspaniałe (dopasowują prędkość do obciążenia) i jaki stanowią postęp, a potem już się nie wypadało przyznać, że to tylko wolniejsze, nomen omen, kręcenie. Niemniej jednak 5400 jest pewne i dotąd nie stwierdzono żadnych wyjątków.

Data: 2011-03-04 05:20:21
Autor: Rafał Łukawski
ktory dysk wybrac
On 2011-03-03 21:26, MC wrote:
[...]

"Dopasowanie prędkości do obciążenia" to stricte interpretacja użytkowników informacji PR'owych.

Tak czy owak do nikogo nie będziesz mógł zgłosić pretensji, jeżeli dyski kupione w odstępie paru miesięcy będą pracowały z różną prędkością obrotową (np. 5400 i 5900)

Data: 2011-03-03 23:11:20
Autor: marfi
ktory dysk wybrac
On 2011-03-03 17:19, marfi wrote:
[...]

  A jeżeli ktoś nie jest pracownikiem archiwum X to po chuj mu to potrzebne...

--
marfi

Data: 2011-03-04 09:08:36
Autor: Andrzej Ława
ktory dysk wybrac
W dniu 03.03.2011 17:57, Rafał Łukawski pisze:

c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w
jakichkolwiek raidach, mozesz miec problemy w obudowach NAS.

Ooo.. A dlaczego???

Data: 2011-03-03 20:55:18
Autor: Artur
ktory dysk wybrac
> [...]
"Artur" <zhan@o-p.pl> napisa(a):

> - wydajnosc

sa szybsze, ale po co wydajnosc (cokolwiek masz na mysli)  na magazyn?

Chodzilo mi o to, ze wydajnosc stawiam na ostatnim miejscu

Data: 2011-03-03 16:37:36
Autor: Leszek K.
ktory dysk wybrac
Dnia Thu, 3 Mar 2011 15:21:18 +0100, Artur napisa(a):

[...]

Samsung jest nieco wydajniejszy za to WD cichszy. Temperatura zbliona. O
niezawodno zapytaj za kilka lat ;)

Data: 2011-03-06 13:54:45
Autor: ViRuS
ktory dysk wybrac

Uytkownik "Artur" <zhan@o-p.pl> napisa w wiadomoci news:iko84v$bm6$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Prosze o rade, najlepiej poparta argumentami, ktory dysk 2TB wybrac:
- CAVIAR 2TB WD20EARS
- SAMSUNG 2TB HD204UI

Przez 15 lat mialem kilkanacie roznych dyskw w wikszoci Samsungw. Tylko Samsungi nigdy mnie nie zawiody. Wszystkie inne paday wczeniej czy pniej. Teraz mam HD204UI i zero problemw. Cichy i chodny. POlecam zatem.

L.

Data: 2011-03-06 14:35:12
Autor: Przesmiewca
ktory dysk wybrac
"ViRuS" <bleble@blebleble.pl> napisa(a):

Przez 15 lat mialem kilkanacie roznych dyskw w wikszoci Samsungw.

Oj. Kiedys Samsungi to tragedia niesamowita. Wolne, awaryjne.
Musiales miec jakiegos farta, bo u mnie w firmie przez wiele
lat to dziesiatki Samsugnow poszly do kosza. Za to kiedys  Fujitsu
na lozyskach olejowych, potem IBM (az do serii DTLA) i Barracudy
krecily sie az milo - niektore nawet do dzis.

Data: 2011-03-06 16:10:59
Autor: Rafał Łukawski
ktory dysk wybrac
On 2011-03-06 13:54, ViRuS wrote:

Użytkownik "Artur" <zhan@o-p.pl> napisał w wiadomości
Witam,

Prosze o rade, najlepiej poparta argumentami, ktory dysk 2TB wybrac:
- CAVIAR 2TB WD20EARS
- SAMSUNG 2TB HD204UI

Przez 15 lat mialem kilkanaście roznych dysków w większości Samsungów.
Tylko Samsungi nigdy mnie nie zawiodły. Wszystkie inne padały wcześniej
czy później. Teraz mam HD204UI i zero problemów. Cichy i chłodny.
POlecam zatem.

Staram się nie generalizować, dyski produkowane są masowo w oparciu o podobne technologie, często te same fabryki wykonują podzespoły dla wszystkich producentów, innymi słowy:
- warto uwazac na calkiem nowe modele, lepiej odczekac.
- jezeli dysk w warunkach domowych nie zglosi zadnych problemow (smart, dzwieki) przez 1-2 tyg, daje 99% szans, ze wytrzyma kolejne pare lat -> najlepiej nie wgrywac cennych danych na nowo co kupiony dysk

Z mojego doswiadczenia najwieksza czesc zwrotow/reklamacji jest zaraz po zakupie lub w krotkim okresie, reszta rozklada sie w latach.

W konktekscie do w/w, nie mialem zadnego feedbacku o wadliwych seriach itp. Pamietajmy (to dotyczy kazdego dysku), jezeli wydaje nam sie glosny - ruchy glowicu, praktycznie wszystkie maja mozliwosc plynnej regulacji AAM (cichszy kosztem wydajnosci, domyslne ustawienia bywaja rozne).

W domowych warunkach dysk czesciej nic nie robi (poza kreceniem sie) WD tu oferuje mniejsze zuzycie pradu 3,7W vs 5,1W. Nie jest to wiele szczegolnie dla PC. Jezeli mamy okazje taniej kupic Samsunga - wybralbym samsunga

Warto pamietac takze, ze w ramach reklamacji WD i SEAGATE dostarczaja dyski Refubrished (Seagate czesciej), Samsung jeszcze nie ma takiej praktyki.

ktory dysk wybrac