ktory dysk wybrac

Data: 2011-03-03 15:29:36
Autor: Przesmiewca
ktory dysk wybrac
"Artur" <zhan@o-p.pl> napisa(a):

Witam,

Prosze o rade, najlepiej poparta argumentami, ktory dysk 2TB wybrac:
- CAVIAR 2TB WD20EARS
- SAMSUNG 2TB HD204UI

Ja bym wzial WD Greena 2TB za okolo 300zl

Dysk ma sluzyc jako magazyn, glownie na filmy i muzyke, czasem robie tam jakies kopie w postaci obrazu dysku. Aktualnie mam Samsunga 1,5TB i w sumie jestem z niego zadowolony ale kupilem go kiedys bo byl najtanszy, dzis Samsung jest w tej samej cenie co WDC i mam dylemat. Moje priorytety to
- niezawodnosc

Wiele sztuk w maciezach (dyski 1.5TB) bez zadnej awarii 9odpukac)

- cicha praca

cicha

- niska temperatura

niska

- wydajnosc

sa szybsze, ale po co wydajnosc (cokolwiek masz na mysli)  na magazyn?
dodatkowy plus to maly pobor pradu

Ale odpowiadajac scisle na pytanie - wybralbym ten pierwszy

Data: 2011-03-03 17:19:13
Autor: marfi
ktory dysk wybrac
Uytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h79vm650e5ni818f2jokaag3ai6o2fg2ok4ax.com...

Ale odpowiadajac scisle na pytanie - wybralbym ten pierwszy

  Ja rwnie.

--
marfi

Data: 2011-03-03 17:57:04
Autor: Rafał Łukawski
ktory dysk wybrac
On 2011-03-03 17:19, marfi wrote:
Użytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisał w wiadomości

Ale odpowiadajac scisle na pytanie - wybralbym ten pierwszy

Ja również.

Ze swojej strony dwie uwagi n/t green WD:
a) nie wiadomo jaka maja predkosc obrotowa, moze to znaczyc iz znajomy ma dysk chlodniejsz od Twojego (WD zastrzega sobie dowolnosc w ustawianiu predkosci obrotowej). Moze byc tak, ze dyski kupione w roznych okresach czasu maja rozna predkosc obrotowa.

b) Wczesniejsza seria EADS była bardzo wadliwa dla dysków >1TB (w ciągu 5 miesięcy wymieniłem 6 sztuk, innymi słowy wszystkie jakie kupiłem, tzn były dwie wymiany i 4 korekty)

c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w jakichkolwiek raidach, mozesz miec problemy w obudowach NAS.

W/w problemy nie dotycza samsunga. W przypadku green dyski sa na pewno wolniejsze od 7200, na pewno wieksze sa czasy dostepu, ale to niejako nasz swiadomy wybor. porownaj prad pobierany przez Samsunga i WD, to moze pomoc w ostatecznej decyzji (wiekszy prad, zazwyczaj wieksza temperatura pracy)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-03 19:38:11
Autor: Q
ktory dysk wybrac
[...]

nie jest tak, ze maja 5400 rpm?

Data: 2011-03-03 19:50:34
Autor: Rafał Łukawski
ktory dysk wybrac
On 2011-03-03 19:38, Q wrote:
[...]

Szukalem w wielu zrodlach (swego czasu). WD nigdy nie chcial tego potwierdzic. Co jest wygodne, bo daje im swobode.

W praktyce, w ramach cyklu zycia produktow identyfikowanych przez PN (Part number) pojawiaja sie de facto produkty o roznych parametrach (tych wlasnie niedefiniowalnych w podstawowej specyfikacji). Dlatego tez np. dyski USB 3.0 maja rozne predkosci (bo w srodku w znajduja sie rozne napedy) itd.

Ow watek o roznych predkosciach obrotowych pojawil sie w jednej z analiz, to pozwala m.in zapewnic WD stosowny (oczekiwany) transfer danych w przypadku zastosowania innych komponentow.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-04 13:40:10
Autor: Q
ktory dysk wybrac
Szukalem w wielu zrodlach (swego czasu). WD nigdy nie chcial tego potwierdzic. Co jest wygodne, bo daje im swobode.

pytalem, bo sam mam jedno z tych scierw - 1TB dokladnie
i on ma 5400 rpm a nie 7200 czy inna, ze juz nie wspomne
o sylnnej "zmiennej predkosci obrotowej" ;)

Data: 2011-03-04 13:58:29
Autor: Rafał Łukawski
ktory dysk wybrac
On 2011-03-04 13:40, Q wrote:
[...]

Zmienna predkosc obrotowa to wymysl uzytkownikow probujacych zrozumiec "IntelliPower".

Skad wiesz, ze masz 5400 - masz to w specyfikacji? ;)

Do czego zmierzam, jezeli producent nie okresla parametru X w specyfikacji, nie ma tez obowiazku by sie do niego stosowac "bo ktos kiedys zmierzyl". Moze byc i 100% dyskow z 5400, moze byc i 95%

W praktyce nie ma to duzego znaczenia dla uzytkownika domowego. Mam maila od WD, ktory oficjalnie odradza stosowanie WD Green w raidach, jezeli poszukacie na forach dot. NAS'a DNS323 D-Linka, znajdziecie tam mnostwo materialow o problemach z GreenWD (zaznaczam EADS, przy EARS juz nie mialem tego sprzetu, wiec nie wiem).

Data: 2011-03-03 20:09:16
Autor: herjohn
ktory dysk wybrac

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:ikoh99$qdr$1news.onet.pl...
On 2011-03-03 17:19, marfi wrote:
[...]

Według artykułu ze strony: http://pclab.pl/art43862-5.html do najbardziej niezawodnych dysków (dane z lat 2008 i 2009) należały dyski WD i Hitachi.
Najbardziej zadziwia wspóczynnik zwrotów, który dla dysków WD Caviar Black oraz WD Caviar Green WD10EADS wynosi 0%

Data: 2011-03-03 21:09:07
Autor: Rafał Łukawski
ktory dysk wybrac

[...]

Nie wiem jak to skomentowac, ja zwrocilem 6 dyskow na 6 kupionych otrzymanych w przeciagu 3-4 m-cy (100% zwrotu): WD15EADS

Przypuszczam, ze gdzies byla istotna granica awaryjnosci, dyski 500GB EADS wciaz sa w sprzedazy, wieksze sa zastapione seria EARS.

Pamietajmy, ze artykuly b. czesto bywaja sponsorowane.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-03 21:32:35
Autor: MC
ktory dysk wybrac
Użytkownik "herjohn" <herjohn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ikop12$lbo$1news.onet.pl...

[...]

To jakaś bzdura. W tej statystyce jest groch z kapustą. Marki pomieszane z modelami, stare z nowymi. Pclab nie jest i nigdy nie było wiarygodnym źródłem.

Data: 2011-03-03 20:46:55
Autor: Przesmiewca
ktory dysk wybrac
Rafa ukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisa(a):

c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w jakichkolwiek raidach

Nie spotkalem sie z taka informacja, moze wiesz dlaczego?
Bo po linuksowymi raidami smigaja az milo od dluzszego czasu.

Data: 2011-03-03 21:04:42
Autor: Rafał Łukawski
ktory dysk wybrac
On 2011-03-03 20:46, Przesmiewca wrote:
Rafał Łukawski<rafalweb@lukawski.pl>  napisał(a):

[...]

Wystarczy poszukac np. informacji w kontekscia NAS DNS-323 i dyskow WD, ja otrzymalem osobiscie taka odpowiedz od WD. Oczywiscie to co otrzymuje uzytkownik to propaganda dzialu PR, ktory de facto nie ma za bardzo pojecia o co w tym wszystkim chodzi. Technicznie czasy obslugi bad sektorwow w dyskach WD sa na tyle dlugie, ze system ktory to obsluguje stwierdza, ze dysk przestaje odpowiadac. tak bylo za czasów:

EADS, prawdopodobnie EARS juz dziala zupelnie inaczej bo w trybie niezwykle przyspieszonym zastapil cala serie (>=1GB) EADS.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-04 12:45:35
Autor: Przesmiewca
ktory dysk wybrac
Rafa ukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisa(a):

Wystarczy poszukac np. informacji w kontekscia NAS DNS-323 i dyskow WD, ja otrzymalem osobiscie taka odpowiedz od WD. Oczywiscie to co otrzymuje uzytkownik to propaganda dzialu PR, ktory de facto nie ma za bardzo pojecia o co w tym wszystkim chodzi. Technicznie czasy obslugi bad sektorwow w dyskach WD sa na tyle dlugie, ze system ktory to obsluguje stwierdza, ze dysk przestaje odpowiadac. tak bylo za czasw:

Nie slyszalem o takich historiach, zeby mapowanie bad sektorow
przez elektronike dysku trwalo tak dlugo, zeby az dysk sie odmeldowywal.
Ale sie zainteresuje tematem.

EADS, prawdopodobnie EARS juz dziala zupelnie inaczej bo w trybie niezwykle przyspieszonym zastapil cala serie (>=1GB) EADS.

No to niech kupi EARS 2TB.

Data: 2011-03-04 09:26:14
Autor: Zbigniew Cofaa
ktory dysk wybrac
Przesmiewca wrote:

[...]

Taaa... Miaem cztery WD Green - z czego dwa sprzedaem a dwa robi za
backupowe. Tu wicej.
https://groups.google.com/group/pl.pregierz/browse_thread/thread/14c49655e8c4bca6/135f6dcd3df7671d?hl=pl#135f6dcd3df7671d

--
Zbigniew[at]Cofala[dot]com
http://turox.pl

Data: 2011-03-04 09:29:35
Autor: Andrzej awa
ktory dysk wybrac
W dniu 04.03.2011 09:26, Zbigniew Cofaa pisze:

[...]

Nie wszyscy maj konta na googlach.

Moe stre albo podaj dat i temat?

Data: 2011-03-04 09:53:08
Autor: Przemysaw Ryk
ktory dysk wybrac
Dnia Fri, 04 Mar 2011 09:29:35 +0100, Andrzej awa napisa(a):

[...]

Do czego Ci tu konto na Google potrzebne?

Moe stre albo podaj dat i temat?

Temat: Seagate'a
Data: 8 Lip 2010, 12:28

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Destroying everything seems like the best option.                        ]

Data: 2011-03-04 10:30:48
Autor: Andrzej awa
ktory dysk wybrac
W dniu 04.03.2011 09:53, Przemysaw Ryk pisze:
[...]

eby przeczyta ten wtek, na ktry si powoujesz - google domaga si
zalogowania.

Moe stre albo podaj dat i temat?

Data: 8 Lip 2010, 12:28

A, chodzi o ten myk z duymi sektorami? Przecie wystarczy przypilnowa
detali przy partycjonowaniu i jest OK.

Data: 2011-03-04 11:02:33
Autor: Wojtek
ktory dysk wybrac
Andrzej awa wrote:

> Do czego Ci tu konto na Google potrzebne?

eby przeczyta ten wtek, na ktry si powoujesz - google domaga si
zalogowania.

Pecha masz? ;) ja mog jako czyta bez logowania ..

--
Wojtek

Data: 2011-03-04 12:49:52
Autor: Andrzej awa
ktory dysk wybrac
W dniu 04.03.2011 12:02, Wojtek pisze:
Andrzej awa wrote:

Do czego Ci tu konto na Google potrzebne?

eby przeczyta ten wtek, na ktry si powoujesz - google domaga si
zalogowania.

Pecha masz? ;) ja mog jako czyta bez logowania ..

Przypuszczam, e raczej masz zapisane "ciasteczko" i de facto jeste
zalogowany.

Data: 2011-03-04 13:29:23
Autor: Przesmiewca
ktory dysk wybrac
Andrzej awa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa(a):

Przypuszczam, e raczej masz zapisane "ciasteczko" i de facto jeste
zalogowany.

Nie. Ja tez moge bez zalogowania. Nie przypominam sobie,
aby kiedykolwiek do wyszukiwania i czytania wiadomosci na newsach
przez googla trzeba bylo sie gdzie logowac.

Data: 2011-03-04 14:06:48
Autor: Andrzej awa
ktory dysk wybrac
W dniu 04.03.2011 13:29, Przesmiewca pisze:
[...]

Dziwne... Teraz sprbowaem w innej przegldarce (konqueror) i
faktycznie pokazao wtek od razu.

A przy prbie czenia firefoxem - wrzucio mnie na stron logowania.

Chyba google nie lubi konkurencji ;->

Zmieni tosamo przegldarce i zobacz jeszcze raz.

Data: 2011-03-04 13:29:32
Autor: Mariusz Kruk
ktory dysk wybrac
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej awa"
[...]

Hmm... u mnie pokazuje. I nie, nie jestem zalogowany. Specjalnie
odpaliem Oper, ktrej normalnie nie uywam i wyczyciem wszystkie
twory ciastkopodobne.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2011-03-04 14:09:07
Autor: Andrzej awa
ktory dysk wybrac
W dniu 04.03.2011 13:29, Mariusz Kruk pisze:

Hmm... u mnie pokazuje. I nie, nie jestem zalogowany. Specjalnie
odpaliem Oper, ktrej normalnie nie uywam i wyczyciem wszystkie
twory ciastkopodobne.

Paradoksalnie wanie o to chodzio ;)

Przypomniaem sobie, e kiedy tworzyem jakie konto na google,
cwaniaczki zostawili ciasteczko i teraz domaga si logowania.

Data: 2011-03-04 10:09:08
Autor: Zbigniew Cofaa
ktory dysk wybrac
Andrzej awa wrote:

[...]

A co si dzieje jak klikniesz linka?

--
Zbigniew[at]Cofala[dot]com
http://turox.pl

Data: 2011-03-04 12:49:23
Autor: Andrzej awa
ktory dysk wybrac
W dniu 04.03.2011 10:09, Zbigniew Cofaa pisze:

Nie wszyscy maj konta na googlach.
Moe stre albo podaj dat i temat?

A co si dzieje jak klikniesz linka?

Wyskakuje strona logowania do googlowej bramki usenetowej.

Data: 2011-03-03 20:58:00
Autor: Artur
ktory dysk wybrac
On 2011-03-03 17:19, marfi wrote:

c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w jakichkolwiek raidach, mozesz miec problemy w obudowach NAS.

to jest cenna informacja bo byc moze kiedys wywale ten dysk poza komputer wlasnie do jakiegos NASa

[...]

Wlasnie pobor pradu maja bardzo podobny, roznice na poziomie 0,2-0,3W jesli dobrze pamietam moje porownania

Data: 2011-03-03 21:26:01
Autor: MC
ktory dysk wybrac
[...]

Nic takiego nie ma miejsca. Zielone WD mają 5400 obr/minutę bez żadnych wyjątków. To wiadomo od czasu jak kilku gości zmierzyło wysokość dźwięku dobywającego się z obudowy. WD rżnie głupa, bo wpierw usiłowało wmówić ludziom jakie to zielone dyski są wspaniałe (dopasowują prędkość do obciążenia) i jaki stanowią postęp, a potem już się nie wypadało przyznać, że to tylko wolniejsze, nomen omen, kręcenie. Niemniej jednak 5400 jest pewne i dotąd nie stwierdzono żadnych wyjątków.

Data: 2011-03-04 05:20:21
Autor: Rafał Łukawski
ktory dysk wybrac
On 2011-03-03 21:26, MC wrote:
[...]

"Dopasowanie prędkości do obciążenia" to stricte interpretacja użytkowników informacji PR'owych.

Tak czy owak do nikogo nie będziesz mógł zgłosić pretensji, jeżeli dyski kupione w odstępie paru miesięcy będą pracowały z różną prędkością obrotową (np. 5400 i 5900)

Data: 2011-03-03 23:11:20
Autor: marfi
ktory dysk wybrac
On 2011-03-03 17:19, marfi wrote:
[...]

  A jeżeli ktoś nie jest pracownikiem archiwum X to po chuj mu to potrzebne...

--
marfi

Data: 2011-03-04 09:08:36
Autor: Andrzej Ława
ktory dysk wybrac
W dniu 03.03.2011 17:57, Rafał Łukawski pisze:

c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w
jakichkolwiek raidach, mozesz miec problemy w obudowach NAS.

Ooo.. A dlaczego???

Data: 2011-03-03 20:55:18
Autor: Artur
ktory dysk wybrac
> [...]
"Artur" <zhan@o-p.pl> napisa(a):

> - wydajnosc

sa szybsze, ale po co wydajnosc (cokolwiek masz na mysli)  na magazyn?

Chodzilo mi o to, ze wydajnosc stawiam na ostatnim miejscu

ktory dysk wybrac