który lepszy

Data: 2020-11-14 11:13:22
Autor: Peter
który lepszy
samochód o wadze 900kg

1. 50nm 100KM
2. 100nm 50KM

który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej jeździło? :)

Data: 2020-11-14 11:26:42
Autor: Shrek
który lepszy
W dniu 14.11.2020 o 11:13, Peter pisze:

1. 50nm 100KM
2. 100nm 50KM

który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej jeździło? :)

To jakieś podchwytliwe pytanie? Zakładam, że skrzynie nie spieprzone i kierowca ogarnięty?

--
Shrek

Data: 2020-11-14 12:45:43
Autor: Cavallino
który lepszy
[...]

Żadnym z nich.
Ale dużo zależy od przebiegu krzywej momentu.

Data: 2020-11-15 08:28:43
Autor: Peter
który lepszy

Żadnym z nich.
Ale dużo zależy od przebiegu krzywej momentu.

no tak

weźmy konkretnie

służbowo mam panda2 1.1 54KM 88Nm@2750
służbowo mam skoda  1.2 55KM 108Nm@3000

ten drugi samochód o 100kg cięższy a jeździ o wiele lepiej

WTF?

ja się kłócę ze znajomymi że to te niuty

poruszam się nimi po tym samym terenie i w tym samym miejscu np podjazd/górka panda2 zdycha a skoda ciągnie przy podobnych obrotach

a problem dlatego że mam zamiar kupić nowy samochód i kieruję się niutami a nie mocą, zakładam że 1.2 75KM 118Nm@2750 będzie lepsze od 1.2 85KM 118Nm@4200 przy tej samej masie i z 1 osobą

i niech mi ktoś nie tłumaczy że mam rypać obrotami jadąc pod górkę redukować na 2 bieg żeby mieć 5000obr...plisss

Data: 2020-11-15 08:37:01
Autor: Shrek
który lepszy
W dniu 15.11.2020 o 08:28, Peter pisze:

poruszam się nimi po tym samym terenie i w tym samym miejscu np podjazd/górka panda2 zdycha a skoda ciągnie przy podobnych obrotach

Skoro przy podobnych obrotach, to nic dziwnego. Moc to obroty razy niutki. Skoro ma te same obroty i o 1/5 mniejsze niutki to masz również o 1/5 niższą moc. Tego "słabszego" musisz wysoko kręcić.

a problem dlatego że mam zamiar kupić nowy samochód i kieruję się niutami a nie mocą,

To generaalnie źle się kierujesz.

zakładam że 1.2 75KM 118Nm@2750 będzie lepsze od 1.2 85KM 118Nm@4200 przy tej samej masie i z 1 osobą

Zdefiniuj lepsze. A w zasadzie nawet nie musisz  -t tegbo jedyne co wynika, to że tego drugiego trzeba _pewnie_ kręcić wyżej.

i niech mi ktoś nie tłumaczy że mam rypać obrotami jadąc pod górkę redukować na 2 bieg żeby mieć 5000obr...plisss

Żeby dobrze jechał:P

--
Shrek

Data: 2020-11-15 09:08:21
Autor: Cavallino
który lepszy
[...]

Różnica w tych maks, jest na tyle niewielka, do tego równoważona przez masę, ze raczej to nie to, raczej sam przebieg krzywej.

[...]

Może, ale nie musi.
Zależy ile nm produkują te silniki przy tych samych obrotach.
No i konstrukcja - jeśli to pierwsze będzie wolnossącym dieslem, a drugie dobrze doładowaną benzyną, z w miarę płaską krzywą przebiegu momentu, to na 100% to drugie będzie jeździło dużo lepiej.

Data: 2020-11-15 09:24:51
Autor: Peter
który lepszy

służbowo mam panda2 1.1 54KM 88Nm@2750
służbowo mam skoda  1.2 55KM 108Nm@3000

kolejny dobry przykład to fiat 500

stary miał 1.2 69KM 102Nm@3000
nowy  ma   1.0 70KM 92Nm@3500

no i każdy kto testuje albo jeździł poprzednią i nową wersją powie że ta nowa muli niesamowicie a przecież koni ma więcej

i magiczne słowo HYBRID w nowej wersji

acha  ...cały czas mowa o wolnossących silnikach

Data: 2020-11-15 09:26:28
Autor: Peter
który lepszy

acha  ...cały czas mowa o wolnossących silnikach

i benzynach!

Data: 2020-11-15 11:59:59
Autor: Budzik
który lepszy
Użytkownik Peter peter@onet.pl ...

stary miał 1.2 69KM 102Nm@3000
nowy  ma   1.0 70KM 92Nm@3500

no i każdy kto testuje albo jeździł poprzednią i nową wersją powie
że ta nowa muli niesamowicie a przecież koni ma więcej

konia ma wiecej... ;-DDD
Kto to jest w stanie wyczuc?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

Data: 2020-11-17 16:11:45
Autor: Peter
który lepszy
W dniu 2020-11-15 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

no właśnie nie widzisz różnicy a różnica jest wyraźna ale to nie przez konie i to o tym jest ten temat

Data: 2020-11-17 19:01:53
Autor: ąćęłńóśźż
który lepszy
Rozmiar kół (opon)?

-- -- -
i niech mi ktoś nie tłumaczy

Data: 2020-11-17 12:29:00
Autor: robot
który lepszy
W dniu 14.11.2020 o 12:45, Cavallino pisze:
[...]

Już kilka razy tu pisałem, że nie od przebiegu krzywej momentu,
tylko od BILANSU MOCY SAMOCHODU!

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/-vr0bX3n1nzGe1wxNMo5IzIeewaHQYkflbCo9YnXNaFrw7FWKTlqHDoeG0oywi41C4hiaUjKyOLC4DlxXY3MmLpRb4orKtl05MNWqnk8e5bWmJfAPwhAq5Ss6gIHHbBEFKne2V5BGj6zAQBLREUfrnqkZQEXig

Data: 2020-11-17 16:42:55
Autor: J.F.
który lepszy
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fb3b3fd$0$507$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No permission.
Ale jesli "bilans mocy" rozumiemy tak samo ... osobowki pod wzgledem potrzeb sa podobne.
A co Ci z bilansu, jesli moc silnika w nim jest 100KM, i jest dostepna np miedzy 5500 a 6000 rpm ...

J.

Data: 2020-11-18 13:23:26
Autor: robot
który lepszy

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/-vr0bX3n1nzGe1wxNMo5IzIeewaHQYkflbCo9YnXNaFrw7FWKTlqHDoeG0oywi41C4hiaUjKyOLC4DlxXY3MmLpRb4orKtl05MNWqnk8e5bWmJfAPwhAq5Ss6gIHHbBEFKne2V5BGj6zAQBLREUfrnqkZQEXig No permission.

https://ibb.co/r0sPnNK

Ale jesli "bilans mocy" rozumiemy tak samo ... osobowki pod wzgledem potrzeb sa podobne.
A co Ci z bilansu, jesli moc silnika w nim jest 100KM, i jest dostepna np miedzy 5500 a 6000 rpm ...

No właśnie po to ten bilans mocy.
Wykres mocy samochodu w stosunku do mocy oporów całkowitych.

Data: 2020-11-14 12:50:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
który lepszy
Hello Peter,

Saturday, November 14, 2020, 11:13:22 AM, you wrote:

samochód o wadze 900kg
1. 50nm 100KM
2. 100nm 50KM
który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej jeździło? :)

Strasznie głupie pytanie. Zdefiniuj ,,lepiej". Jeśli umiesz się
posługiwać skrzynią biegów, to na kołach będziesz miał większy moment
przy silniku 100 KM. A to moment na kołach przyśpiesza.

Swoją drogą - nie znam silnika 100 KM o momencie maksymalnym 50 Nm
(nie nanometrów tylko niutonometrów). K16 stosowany w Polonezie miał
103 KM przy 6 krpm i 127 Nm przy 5 krpm. Ale 125+ Nm od 3 krpm do 6
krpm. I przy umiejętnym operowaniu skrzynią biegów robił piorunujące
wrażenie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-11-14 13:17:36
Autor: Jacek Maciejewski
który lepszy
Dnia Sat, 14 Nov 2020 11:13:22 +0100, Peter napisał(a):

samochód o wadze 900kg

1. 50nm 100KM
2. 100nm 50KM

który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej jeździło? :)

Co to jest za wielkość której dotyczy jednostka "nm" (nanometr?)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-11-14 13:49:01
Autor: JDX
który lepszy
On 2020-11-14 13:17, Jacek Maciejewski wrote:
[...]
Co to jest za wielkość której dotyczy jednostka "nm" (nanometr?)

Hyhy, też od razu o tym pomyślałem. :-D

Data: 2020-11-14 13:51:38
Autor: ToMasz
który lepszy
[...]

jeśli to jest sonda uliczna, albo głosowanie to ja odpowiem tak. ten który ma większy moment, będzie "lepszy" dla kapelusznika. mniej zmian biegów, płynniejsza jazda. ten który ma większą moc, powinien wygrać wyścig. (o ile trasa nie spowoduje innych ograniczeń)
ToMasz

Data: 2020-11-14 16:45:51
Autor: Irokez
który lepszy
W dniu 2020-11-14 o 11:13, Peter pisze:
samochód o wadze 900kg

1. 50nm 100KM
2. 100nm 50KM

który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej jeździło? :)

Ciągnąć bronę po polu?

--
Irokez

Data: 2020-11-14 17:26:23
Autor: Czarek
który lepszy

W dniu 14.11.2020 o 11:13, Peter pisze:
samochód o wadze 900kg

1. 50nm 100KM
2. 100nm 50KM

Jaki element w samochodzie jest w nanometrach?

--
Czarek

Data: 2020-11-14 18:55:02
Autor: Irokez
który lepszy
W dniu 2020-11-14 o 17:26, Czarek pisze:

W dniu 14.11.2020 o 11:13, Peter pisze:
samochód o wadze 900kg

1. 50nm 100KM
2. 100nm 50KM

Jaki element w samochodzie jest w nanometrach?

ocynk w Maździe?

--
Irokez

Data: 2020-11-15 14:00:29
Autor: Adam
który lepszy
W dniu 2020-11-14 o 18:55, Irokez pisze:
[...]

oraz lakier w mitsubishi ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-11-15 21:26:02
Autor: sirapacz
który lepszy

Jaki element w samochodzie jest w nanometrach?

ocynk w Maździe?

:D

pikne:)

a tak swoją drogą ostatnio jakoś nie widziałem żadnej zardzewiałej mazdy. poprawili się czy po prostu się trafiło?

Data: 2020-11-15 22:09:50
Autor: nadir
który lepszy
[...]

A chcesz się żwawiej ścigać czy żwawiej ciągnąć pług?

Data: 2020-11-16 00:27:07
Autor: J.F.
który lepszy
Użytkownik "Peter"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fafadbd$0$545$65785112@news.neostrada.pl...
samochód o wadze 900kg

1. 50nm 100KM
2. 100nm 50KM

który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej jeździło? :)

A co tu sie spierac, widziales ty jakies osiagi z 50KM ?
Moze w starcie spod swiatel na dystansie 10m ...

J.

Data: 2020-11-17 12:22:45
Autor: robot
który lepszy
[...]