który rower wybrać

Data: 2010-05-09 20:43:04
Autor: Szaraban
który rower wybrać
Witam,
który rower byście polecili ?

Kross street scraper
http://www.kross.pl/rower/61-Street_Scraper_8.html
Kross deceiver
http://sklep.sferasport.com.pl/product_info.php?products_id=174

w zasadzie zastanawiają mnie trzy rzeczy
1. Alfine 8 biegow czy nexave 24 Biegi?, czy 8 biegów to nie za mało trochę ? ,
czy nexave nie jest awaryjny ? słyszałem że trochę siły w napędzie nexave idzie
w powietrze...
2. czy koła 28 w street scraper nie są za mało zwrotne ?
3. w deceiverze prześwit jest minimlany, i jakby coś nie ma chyba opcji zmieścić
tam inne opony niż szosówki ? mam rację ? w street jak coś można włożyć bardziej
trekingowe gdyby się preferencje zmieniły ??

rower potrzebuję w 80% do miasta.czasem muszę wskoczyć na krawęznik, i zeskoczyć.
leśne ścieżki to rzadkość, prędzej dłuższa trasa po asfalcie.

Data: 2010-05-09 21:57:35
Autor: kml
który rower wybrać

Użytkownik "Szaraban" <szaraban@vp.pl> napisał w wiadomości
[...]

8 to świat i ludzie. Straty na piaście planetarnej nie są aż tak odczuwalne. Nie wypowiadam się co do awaryjności, ale gdyby nie zapowiedziane 11sp alfine to już bym jeździł na 8 biegowej.

kml
Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit

Data: 2010-05-10 08:15:33
Autor: pawlin
który rower wybrać
kml pisze:

[ciach]

8 to świat i ludzie. Straty na piaście planetarnej nie są aż tak odczuwalne. Nie wypowiadam się co do awaryjności, ale gdyby nie zapowiedziane 11sp alfine to już bym jeździł na 8 biegowej.

na swoim freewayu z alfine 8 przejechalem 13.5tys km zadnych awarii
po zmianie przedniej korby na alivio z 38 zebami z przodu i koronka 20 z tylu daje rade i na plaskim mazowszu jak i po pagorkach. jeszcze nie mialem okazji przetestowac tej konfiguracji w gorkach ale mysle ze tez da rade. pewnie jakbym kupowal teraz to tez kupil alfine 11.

pozdrowery,
pawlin
http://pawlin.bikestats.pl/

Data: 2010-05-09 22:24:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
który rower wybrać
Szaraban bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
1. Alfine 8 biegow czy nexave 24 Biegi?, czy 8 biegów to nie za mało trochę ? ,
[...]
rower potrzebuję w 80% do miasta.czasem muszę wskoczyć na krawęznik, i zeskoczyć.
leśne ścieżki to rzadkość, prędzej dłuższa trasa po asfalcie.

Jaworzno do płaskich nie należy (choć wielkich gór nie ma, w sumie na
uczelnię robię około 180m podjazdów) i używam 2 (dwóch) przełożeń. Jeżeli
mieszkasz w San Francisco, Bielsku-Białej, Oslo albo gdzieś w górach to
będzie w sam raz. Jeżeli nie to będzie aż za dużo.

Data: 2010-05-10 11:47:53
Autor: szaraban
który rower wybrać

[...]

a jakie prędkości max. można rozwinąć na takim street scraperze z takim napędem
na 28 kołach ???? w porównaniu do zwykłego napędu, lub do napędu w Deceiverze....?

Data: 2010-05-10 15:45:00
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
który rower wybrać
szaraban@vp.pl bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
a jakie prędkości max. można rozwinąć na takim street scraperze z takim napędem
na 28 kołach ???? w porównaniu do zwykłego napędu,

Z piastą planetarną mam styczność jedynie w wydaniu trzybiegowym, ale
myślę, że jeżeli porównujemy dwa identyczne rowery, w identycznych
warunkach z tym samym jeźdźcem to różnicy nie będzie żadnej. Napędu nie
zamkniesz tak łatwo. Jeżeli dobrze liczę to w Street Scraperze jest
maksymalne przełożenie 5. Ja miałem maksymalne przełożenie 4 i w ubiegłym
roku skończył mi się napęd ze trzy razy, wszystko w górach (albo na
wybrzeżu Chorwacji na 71,5km/h).

Data: 2010-05-11 10:28:27
Autor: pawlin
który rower wybrać
szaraban@vp.pl pisze:
[...]

ja moge sie wypowiedziec na temat freewaya z alfine wersja fabryczna byl blat 45 zebow przod i 18 tyl ostatnich dwoch biegow wogole nie uzywalem bo bylo za twardo nawet jak mknelo sie 40 km/h. Teraz mam 38 przod i 20 tyl przy normalnej jezdzie uzywam 7 biegow do (35km/h) na ostatnim da rade i powyzej 40 km/h ale na dosc wysokiej kadencji

porownanie gear ration dla roznych konfiguracji przod/tyl alfine z napedem mtb:

MTB:

korba 22/32/42T
kaseta 11-34
(22/34) 0,64 - 3,82 (42/11)

Alfine:

korba 36T
koronka 20T
(22/23) 0,9486 - 2,907 (42/14)

korba 36T
koronka 18T
(22/21) 1,054 - 3,23 (42/13)

korba 38T
koronka 20T
(22/22) 1,0013 - 3,0685 (42/14)

korba 38T
koronka 18T
(22/20) 1,1067 - 3,3915 (42/14)

korba 45T
koronka 20T
(22/18) 1,18575 - 3,63375 (42/12)

pozdrowery,
pawlin

Data: 2010-05-11 07:44:58
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
który rower wybrać
On 9 Maj, 20:43, "Szaraban" <szara...@vp.pl> wrote:
[...]

8 biegów nie będzie za mało, IMO będzie lepsze od 24 do miasta, bo np.
przejście z przełożenia "startowego" na światłach do przełożenia
"jezdnego" będzie wymagać tylko kilku kliknieć na tylko jednej
manetce, a w klasycznym napędzie trzeba zmienić bieg na korbie i
kasecie dodatkowo*. Ja z lenistwa właśnie przesiadłem się na 7b
planetkę:)
Jak na warunki górskie to zakres przełożeń może okazać się
niewystarczający, na płaskie tereny zostaje się jeszcze drobny zapas i
wszystkie biegi są w pełni wykorzystane.

* zależy od jeźdzca, mam zryte kolana i muszę startować z przełożenia
<1.0, co w klasycznym napędzie wymaga za dużo kliknięć dla mnie:)

Data: 2010-05-11 20:07:28
Autor: szaraban
który rower wybrać
> [...]
niewystarczający, na płaskie tereny zostaje się jeszcze drobny zapas i
wszystkie biegi są w pełni wykorzystane.

w zasadzie chodziło mi o porównanie tych dwóch konkretnych rowerów - street
scapera i deceivera, ale widzę że scraper będzie chyba lepszy,mam też nadzieję
że na szosie sobie poradzi, również z prędkością powyżej 40km/h. a w mieście nie
będzie zbyt krnąbrny mimo kół 28.

dzięki za pomocne informacje.

--

który rower wybrać