ktory z laptopów serii Tx ?

Data: 2010-11-16 17:30:26
Autor: 1634Racine
ktory z laptopów serii Tx ?
1.
jest moze gdzies sensowna www z usystematyzowanym opisem laptopow serii Tx, a wiec IBM + Lenovo?
Namierzam sie na rynek wtorny, moze allegro, ale tyle tych modeli Tx juz jest, że chaos u mnie.
T42,43, potem cos w okolicach T6..., pojawiaja sie zaskakujace numeracje, linie,  nie za bardzo czuje, co jest nastepca czego.
Bo jak jest "po kolei"? Powiedzmy od 43 w górę.

2.
Czy to prawda, że T43 to ostatni model IBM, a potem juz lenovo Chiny?
Ergo: 43 ostatni naprawde wart zakupu [rynek wtorny]

3.
W sumie, to szukam z matryca wieksza niz 1024x..., zdaje sie, że wobec tego może byc tylko z okolic 1400x...
I koniecznie: _matowa_ .
Nie musi byc najnowszy model, ale co najmniej T43, może jakis nastepny, ale nie najnowsze, _zdecydowanie_ tnę koszt zakupu i az najnowszy nie jest mi potrzebny - więc co doradzicie?

dzieki.

Data: 2010-11-16 17:37:22
Autor: Vituniu
ktory z laptopów serii Tx ?
1.
jest moze gdzies sensowna www z usystematyzowanym opisem
laptopow serii Tx,  a wiec IBM + Lenovo?

ThinkWiki?

2.
Czy to prawda, że T43 to ostatni model IBM, a potem juz lenovo Chiny?
Ergo: 43 ostatni naprawde wart zakupu [rynek wtorny]

Akurat T43 IMHO nie jest wart zakupu ze wzgledu na potencjalne
problemy z mostkiem PATA-SATA przy wymianie dysku na nowy
(Google -> "Error 2010")

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-11-16 19:04:33
Autor: Nex@pl
ktory z laptopów serii Tx ?
W dniu 2010-11-16 17:37, Vituniu pisze:
[...]

To akurat dotyczy wiekszości IBM'ów od >=t43 z tego co pamiętam o ile nie wszystkich. Taki mały wybieg IBM dla uzytkowników zmuszających zakup ich dysków.

Data: 2010-11-16 17:41:11
Autor: Mich@l
ktory z laptopów serii Tx ?
W dniu 2010-11-16 17:30, 1634Racine pisze:
1.
jest moze gdzies sensowna www z usystematyzowanym opisem laptopow serii Tx,
a wiec IBM + Lenovo?

Najlepsze co znam: http://www.thinkwiki.org/wiki/ThinkWiki

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-11-16 18:24:04
Autor: michalek
ktory z laptopów serii Tx ?

"1634Racine" <1634@Racine.pl> wrote in message news:ibubkd$72u$1inews.gazeta.pl...
[...]
a wxześniej też produkowało Lenovo -> dla IBM. Co prawda można mieć
obawy czy dla "samodzielnego" Lenovo priorytet jakości był taki sam
jak dla IBM'a.
Moim zdaniem jyz u IBM każda seria była stopniowo coraz mniej trwale
i solidnie wykonywana od TP600, poprzez T2x, dalej T4x aż do T6x
ale i tak wolałbym każdego kolejnego z serii T niż współczesne im
laptopy innych firm

[...]

Do T6x wszystkie były matowe, a co do rozdzielczości to:
w T4x były wersje 15" - 1024x768,  1400x1050 a nawet 1600x1200 (FlexView)
q serii T6x też znajdziesz te rozdzielczości oprócz wersji wide

[...]

swa miesiące temu "zanabyłem" T43 z 4GB i 100GB dyskiem za 750zł (1400x1050)
i uważam ze to był rozsądny zakup.
Pytanie co dla Ciebie jest priorytetem - szybkość procesora czy rozdzielczość?
T6x z taką rozdzielczością to ok.1300-1500zł.  Poniżej 1000zł kupisz standardową.
Pewnym minusem T4x jest ograniczenie do dysków PATA. Trudniej i drożej
trzeba zapłacić za duże dyski (powyżej 100GB) i na dodatek zawsze przy starcie
systemu przez moment będzie BIOS wyświetlał Error. Ale dalej system startuje.
Ci którzy zmienili dyski na duże twierdzą, że mozna się przyzwyczaić :)

Data: 2010-11-17 15:24:21
Autor: Mich@l
ktory z laptopów serii Tx ?
W dniu 2010-11-16 18:24, michalek pisze:

[...]

Mam T40 z dyskiem wymienionym na 120 GB i żadnego errora przy starcie nie ma.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-11-17 15:30:27
Autor: Vituniu
ktory z laptopów serii Tx ?
[...]

Ale musiales zaplacic za niego wiecej niz za analogiczny dysk w wersji
SATA ;)
Zatem powyzsza teza jest prawdziwa... lekko tylko nieprecyzyjna ;)

Uscislijmy wiec:
http://www.thinkwiki.org/wiki/Problem_with_non-ThinkPad_hard_disks

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-11-17 17:50:35
Autor: Mich@l
ktory z laptopów serii Tx ?
W dniu 2010-11-17 15:30, Vituniu pisze:

Uscislijmy wiec:
http://www.thinkwiki.org/wiki/Problem_with_non-ThinkPad_hard_disks

Tyle że to nie odnosi się do T4x ale konkretnie do T43.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-11-17 18:12:03
Autor: Vituniu
ktory z laptopów serii Tx ?
Uscislijmy wiec:
http://www.thinkwiki.org/wiki/Problem_with_non-ThinkPad_hard_disks

Tyle że to nie odnosi się do T4x ale konkretnie do T43.

A wlasnie, ze nie, bo takze do X41 na przyklad. I co teraz? :P

A powaniej: przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem.
Ja jestem po twojej stronie ;)

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2010-11-18 13:48:16
Autor: Mich@l
ktory z laptopów serii Tx ?
W dniu 2010-11-17 18:12, Vituniu pisze:

A wlasnie, ze nie, bo takze do X41 na przyklad. I co teraz? :P

Gdyby w wątku mowa była o X a nie o T to bym Ci pogratulował ciętej riposty :P

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-11-18 06:30:14
Autor: Vituniu
ktory z laptopów serii Tx ?
A wlasnie, ze nie, bo takze do X41 na przyklad. I co teraz? :P

Gdyby w w tku mowa by a o X a nie o T to bym Ci pogratulowa
ci tej riposty :P

Gdyby w watku nie chodzilo caly czas konkretnie o T43,
(pomimo licznych dygresji dotyczacych calej rodziny)
to bym powiedzial, ze Twoje czepianie sie nawet ma sens ;P

Dooobra... Konczmy flaszke i do domu, zanim nas za OT pognaja... ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-11-17 18:26:11
Autor: 1634Racine
ktory z laptopów serii Tx ?
Mich@l in news:ic0oip$253$1inews.gazeta.pl
[...]

jakich dyskow przy zamianie szuka sie dla thinkpadów?
Oraz: powiedzmy, że kupie z 100 giga. Wymiana na 200-250, albo 350 - jaki to mniej wiecej koszt?

Data: 2010-11-18 13:42:18
Autor: Mich@l
ktory z laptopów serii Tx ?
W dniu 2010-11-17 18:26, 1634Racine pisze:

jakich dyskow przy zamianie szuka sie dla thinkpadów?

Ja kupiłem Hitachi HTS541612J9AT00. Ogólnie rzecz biorąc trzeba się kierować radami z forów internetowych. Ludzie różne rzeczy do ThinkPadów wkładają i lubią dzielić się spostrzeżeniami ;)

Oraz: powiedzmy, że kupie z 100 giga. Wymiana na 200-250, albo 350 - jaki to
mniej wiecej koszt?

Kompletnie nieopłacalne. W cenie 160GB PATA kupisz 500 GB SATA.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-11-17 18:26:08
Autor: 1634Racine
ktory z laptopów serii Tx ?
michalek in news:ibuf1a$sed$1mx1.internetia.pl
[...................]
swa miesiące temu "zanabyłem" T43 z 4GB i 100GB dyskiem za 750zł
(1400x1050) i uważam ze to był rozsądny zakup.
Pytanie co dla Ciebie jest priorytetem - szybkość procesora czy rozdzielczość?

jak rozumiem - matowa.
15" ?
Jak kąty widzenia? Bo to pewnie nie jest matryca ips... Więc VA? Moze jednak i niestety TN?
LED - koniecznie musi byc w kupowanym przeze mnie. Jest?
dysk - jak dla mnie, to 100 giga juz może byc.

[...]

No wlasnie - jak jest z wymiana dyskow w thinkpadach [wszelkich]?
Mnie interesuje co najmniej 100 giga na starcie. Ale z mozliwoscia powiekszenia: do 200/250 - sa takie? Pewnie nie, pewnie od okolo 300 w gore.
Wiesz moze jaki jest koszt orientacyjny/mniej wiecej?

I na jakie ograniczenia zwracac uwage? PATA - czyli IDE/ATA jak mniemam. No OK, czyli nie pasuja SATA. Nie szkodzi. Bedzie powiekszane do PATA. Jakis problem?

Data: 2010-11-17 20:27:31
Autor: michalek
ktory z laptopów serii Tx ?

"1634Racine" <1634@Racine.pl> wrote in message news:ic14bp$cn6$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przecież napisałem - wszystkie T4x i T6x były matowe.
15" ?
A co Cię tu dziwi? Były Thinkpady 14" były też 15"

Jak kąty widzenia? Bo to pewnie nie jest matryca ips... Więc VA? Moze jednak i niestety TN?
Kąty mało mnie obchodzą. Siedzę sam (a nie grupowo) przy komputerze
i łażę dookoła niego. Dla mnie dobre. Chcesz konkretów to szukaj
na witrynie IBM/Lenovo albo ThinkWiki (linka ktoś ty Ci podawał).

LED - koniecznie musi byc w kupowanym przeze mnie. Jest?
To szukaj nowych komputerów. Piszesz że szukasz ekonomicznego zakupu
a ządasz technologii z ostatnich lat.

dysk - jak dla mnie, to 100 giga juz może byc.
To bez problemów zainstalujesz wiekszość dysków.

[...]

Są nawet 320GB a możesz dodać jeszcze drugi dysk zamiast CD/DVD jak
dokupisz kieszeń UltraBay (za ok.70-120zł). Taką kieszeń możesz dokupić
w standardzie PATA (wtedy są tańsze) albo SATA (wtedy są droższe, ale
tańszy będzie dysk, więc może się bardziej opłacić).

 Pewnie nie, pewnie od okolo 300 w gore.
Wiesz moze jaki jest koszt orientacyjny/mniej wiecej?

A to juz sprawdź sobie sam na Allegro, czy giełdzie komputerowej.
Ceny wiadomo zależą od firmy, nowy/używany (niektórzy uważają że
nie należy kupować używanych dysków)

I na jakie ograniczenia zwracac uwage? PATA - czyli IDE/ATA jak mniemam. No OK, czyli nie pasuja SATA. Nie szkodzi. Bedzie powiekszane do PATA. Jakis problem?

Problem jedynie taki jaki opisany jest na forach "laptopowych" - dyski większe
niż 100GB będą w komputerach T43 powodować zgłoszenie przez BIOS błedu
a potem system startuje normalnie (jeśli masz zwyczaj hibernowania komputera
to miesiącami możesz tego błędu nie zobaczyć).
Nie utrudnia pracy tylko niektórych drażni.
Jak tu juz ktoś skorygował moją wcześniejszą informację błąd ten nie pojawia
się w T40 do T42.

Data: 2010-11-20 02:54:12
Autor: 1634Racine
ktory z laptopów serii Tx ?
michalek in news:ic1ako$69c$1mx1.internetia.pl
....................]
LED - koniecznie musi byc w kupowanym przeze mnie. Jest?
To szukaj nowych komputerów. Piszesz że szukasz ekonomicznego zakupu

powiedzialbym, że: zapytalem _także_ o to, ktore thinpady juz są z LED, a gdy dowiem się, to byc może stanę sie bardziej elastyczny w sprawie ceny zakupu ( w pewnych granicach).
Wiesz może od ktorego thinkpada zaczely sie LED-y?

Ktoś wie?
bo czytajac o tych: http://tinyurl.com/23cjmx3
nie dowiedzialem sie nic o led-ach. Moze nie ma... Wiec od kiedy są?

Data: 2010-11-19 22:13:57
Autor: 1634Racine
ktory z laptopów serii Tx ?
1634Racine in news:ibubkd$72u$1inews.gazeta.pl
[...]

wszystkim, ktorzy odpowiedzieli na moj post i tym, ktorzy może coś jeszcze dopiszą -  dziękuję.
wiedza już wieksza.

ktory z laptopów serii Tx ?