który z poni¿szych olejów?

Data: 2011-05-16 20:07:21
Autor: ToMasz
który z poni¿szych olejów?
witam

Pytanie do wró¿ki, lud do osób maj±cych dobre pojêcie o rynku smarów.
Który z poni¿szych olei poleciliby¶cie do hdi z przebiegiem
200ty¶(dotychczas je¼dzi³ na syntetyku)

elf excelium 5w40
magnatec 10w40
edge TD 5w40
shel helix ultra 5w40

lub podobny w tej grupie cenowej czyli do 150z³ za 5 litrów
(nie z allegro)

ToMasz

Data: 2011-05-16 18:14:57
Autor: to
który z poni¿szych olejów?
begin ToMasz
witam

Pytanie do wróżki, lud do osób mających dobre pojęcie o rynku smarów.
Który z poniższych olei polecilibyście do hdi z przebiegiem
200tyś(dotychczas jeździł na syntetyku)

A dlaczego nie ten, co lałeś do tej pory?

Data: 2011-05-16 18:22:36
Autor: Rafał Grzelak
który z poniższych olejów?
to wrote:

begin ToMasz

> witam
> smarów.  Który z poniższych olei polecilibyÅ›cie do hdi z przebiegiem
> 200tyś(dotychczas jeździł na syntetyku)

A dlaczego nie ten, co lałeś do tej pory?

Może próbuje sie otworzyć na nowe smaki?

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-05-16 20:42:17
Autor: ToMasz
który z poniższych olejów?
to pisze:
[...]

jest z mało znanej firmy (spełnia wymagania) ale ostatnio podrożał. HDi
to już nie technologia kosmiczna, a wcześniej wspomniane oleje napewno
też sie nadają. PArę lat temu ktoś dawał linka do jakiejs tajemniczej
tabeli, w której było porówanie ponad 100 olejów. może akurat?

ToMasz

Data: 2011-05-16 19:23:31
Autor: to
który z poni¿szych olejów?
begin ToMasz
[...]

No to masz przepis na wybór nowego oleju:

- Weź do ręki lub ściągnij książkę do Twojego auta
- Znajdź jaką olej ma spełniać specyfikację (nie chodzi tylko o lepkość, ale o konkretną specyfikację)
- Kup jakikolwiek olej przyzwoitego producenta o odpowiedniej lepkości i przede wszystkim spełniający tą specyfikację.

Data: 2011-05-17 09:56:51
Autor: PaweL
który z poni¿szych olejów?
Na pewno nie Castrol, s³abo myj±, po kilku latach jest pe³no nagaru wewn±trz.

Data: 2011-05-17 11:29:25
Autor: Marek P.
który z poni¿szych olejów?
PaweL wrote:
Na pewno nie Castrol, s³abo myj±, po kilku latach jest pe³no nagaru
wewn±trz.

Tylko nie mów tego moim samochodom bo chyba o tym nie wiedz± i po sporych przebiegach nie mam z nim problemów Na przestrzeni paru lat 370 tys km przebiegu (1 samochód) i po 250 tys km (2 samochody)> Olej wymieniam sam co 10 tys niezaleznie co zaleca producent.
Kiedy¶ jak by³em w warsztacie to mechanik mi mowi³, ¿e najwiêcej szkód wyrz±dzaj± same warsztaty udaj±c ze wymieniaj± olej a nie sam olej. Dzisiaj jakikolwiek olej spe³niaj±cy specyfikacjê producenta bêdzie spe³nia³ swoj± rolê.

który z poni¿szych olejów?