Data: 2011-10-26 09:30:31 | |
Autor: Albercik | |
kto¶ co¶ o spalaniu pisał? | |
W dniu 26.10.2011 09:21, Michal Jankowski pisze:
Tu korek, tam korek, potem ¶wiatła zepsute i megakorek. czyli jakie¶ 0,7 litra paliwa, ~5zł, więcej niż bilet na autobus. p.s. Czy kto¶ z PMSowiczów nosi się z zamiarem przeróbki samochodu na elektryczny? |
|
Data: 2011-10-26 09:37:24 | |
Autor: Tadeusz | |
kto¶ co¶ o spalaniu pisał? | |
Użytkownik "Albercik" <> napisał w wiadomo¶ci ... Czy kto¶ z PMSowiczów nosi się z zamiarem przeróbki samochodu na elektryczny? Co się szczypiesz: b±dĽ pierwszy :) A potem wyja¶nij tu na podstawie własnych do¶wiadczeń dlaczego w polskich warunkach, zwłaszcza klimatycznych zupełnie się to nie opłaca... |
|
Data: 2011-10-26 00:44:52 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
kto¶ co¶ o spalaniu pisał? | |
On 26 PaĽ, 09:37, "Tadeusz" <t...@spam-nie.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Albercik" <> napisał w wiadomo¶ci ... EEE tam, wiosna, lato, jesień zima może się opłacać ;) Nawet teraz można jeszcze jeĽdzić bez ogrzewania. Malara przerobić na elektrykę i tyle :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-10-26 09:59:40 | |
Autor: Myjk | |
ktoś coś o spalaniu pisał? | |
Wed, 26 Oct 2011 09:37:24 +0200, Tadeusz
Co się szczypiesz: bądź pierwszy :) Jest coś takiego jak Webasto (ew. Eberspacher). 4,2 kW piecyk po 20 minutach pracy, przy 8 stopniach powietrza na zewnątrz, masz w samochodzie 20oC a jeszcze z 5 minut można ciepłym podmuchać bez pracy pieca. Zużycie paliwa: 0,6L/h Pb/ON, przy czym odnoszę się tutaj do ogrzania około 3-5L płynu z całego obiegu silnika spalinowego. Tzn. na podstawie doświadczeń z mojego auta. Myślę, że w elektryku mogłoby być płynu zdecydowanie mniej, a więc lepsza skuteczność grzania tudzież niższe koszty utrzymania ogrzania kabiny. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-10-26 01:35:10 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
kto¶ co¶ o spalaniu pisał? | |
On 26 PaĽ, 09:59, Myjk <myj...@nospam.op.pl> wrote:
Wed, 26 Oct 2011 09:37:24 +0200, Tadeusz Pytanie zasadnicze czy trzeba montować webasto wodne ? Moim skromnym zdaniem wystarczy zamontować webasto powietrzne i po 2 minutach pracy takiego ustrojstwa będziesz się rozbierał do podkoszulka, nie wierzysz zapytaj użytkowników na pl.misc.samochody.garbusy ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-10-26 10:58:43 | |
Autor: Myjk | |
ktoś coś o spalaniu pisał? | |
Wed, 26 Oct 2011 01:35:10 -0700 (PDT), Czarek Daniluk
Pytanie zasadnicze czy trzeba montować webasto wodne ? W sumie racja, jakoś się zbyt mocno zasugerowałem rozwiązaniem u mnie. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-10-26 18:49:15 | |
Autor: wowa | |
kto¶ co¶ o spalaniu pisał? | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomo¶ci news:8a6d8594-fe35-4800-850f-47cc341389ffeb8g2000vbb.googlegroups.com... Pytanie zasadnicze czy trzeba montować webasto wodne ? Moim skromnym zdaniem wystarczy zamontować webasto powietrzne i po 2 minutach pracy takiego ustrojstwa będziesz się rozbierał do podkoszulka, nie wierzysz zapytaj użytkowników na pl.misc.samochody.garbusy ;) A jak zamiarujesz powietrzem zagrzać motor? Wojtek -- Taaa... Oczywi¶cie, s± lekarze, którzy po¶więcaj± cały swój czas i wiedzę dla dobra pacjenta... np. dr Sowa, dr House... |
|
Data: 2011-10-26 21:17:31 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
kto¶ co¶ o spalaniu pisał? | |
W dniu 2011-10-26 18:49, wowa pisze:
Elektryczny motor chcesz grzać ?? zauważ na co przeszła dyskusja ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-10-27 19:39:59 | |
Autor: wowa | |
kto¶ co¶ o spalaniu pisał? | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomo¶ci news:j89mca$6j0$1news.onet.pl... Przeoczyło misię :)Elektryczny motor chcesz grzać ?? zauważ na co przeszła dyskusja ;) Wojtek -- Taaa... Oczywi¶cie, s± lekarze, którzy po¶więcaj± cały swój czas i wiedzę dla dobra pacjenta... np. dr Sowa, dr House... |
|
Data: 2011-10-26 10:20:45 | |
Autor: Tadeusz | |
ktoś coś o spalaniu pisał? | |
Użytkownik "Myjk" <> napisał w wiadomości ...
ogrzewanie to pikuś :) choć jak szukamy oszczędności to bardzo jestem ciekaw kiedy montaż webasto za ładne parę tysiaków się zwróci? :) a tym bardziej zacznie na siebie zarabiać? :) Chodzi mi głównie o ogólną sprawność akumulatorów w chłodzie lub zimnie (powiedzmy w Suwałkach czy Zakopanem), koszty ładowania i ich wymiany a najbardziej o sam komfort użytkowania, gdy masz się cały czas zastanawiać kiedy elektrobryka zdechnie i czy dojedziesz tam gdzie pilnie potrzebujesz dotrzeć |
|
Data: 2011-10-26 11:07:18 | |
Autor: Myjk | |
ktoś coś o spalaniu pisał? | |
Wed, 26 Oct 2011 10:20:45 +0200, Tadeusz
ogrzewanie to pikuś :) choć jak szukamy oszczędności Wg mnie najważniejsza rzecz ze wszsytkich. Co to za przyjemność jechać tanio ze szronem na szybach i -5 w kabinie. :) to bardzo jestem ciekaw kiedy montaż webasto Pewnie podobnie jak obecnie instalacja LPG. Webasto można zamknąć w 3-4 kzł w normalnym trybie dogrzewacza jazdy, a w 5-6 kzł ze zdalnym, oryginalnym uruchamianiem postojowym (można też telestart zrobić po GSM za 200 zł). Tu piszę oczywiście o nowych częściach, bo z używańców można sklecić taniej. Chodzi mi głównie o ogólną sprawność akumulatorów To fakt. Garaż z temperaturą średnią powyżej zera (o ile o to stosunkowo łatwo w domu, to już całkiem niełatwo w pracy) i gruba izolacja termiczna (najlepiej z ogrzewaniem ich podczas jazdy z wyżej wymienionego webasto) na baterie bezwzględnie wymagana. Ogólnie niezły projekt trza by opracować. :( -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-10-26 11:48:23 | |
Autor: DJ | |
kto¶ co¶ o spalaniu pisał? | |
ogrzewanie to piku¶ :) choć jak szukamy oszczędno¶ci Wlasnie ogrzewanie w samochodach elektrycznych to pikus, bo mozna to zalatwic chocby wlasnie montujac webasto, ktore przy cenach samochodow elektrycznych stanowi znikomy koszt. Najciekawsze jest to, ze prawie wszystkim zwolennikom samochodow elektrycznych sie wydaje, ze energia elektryczna jest niemal darmowa. Tymczasem jest to najdrozsza energia, a bedzie jeszcze drozsza po uwolnieniu jej cen. Dla niezorientowanych dodam, ze jej ceny do tej pory sa regulowane urzedowo. Jakos nikt sie nie zastanowi dlaczego np. domy ogrzewa sie podobnymi paliwami jak zasila samochody czyli np. gazem ziemnym (CNG), propan-butan (LPG) czy olejem grzewczym (ON), a energia elektryczna stanowi w ogrzewaniu znikomy udzial mimo, ze instalacja grzewcza jest bardzo tania i nie ma problemow takich jak w samochodach. Probuje sie na sile mimo powaznych problemow chocby z zasiegiem, czasem ladowania akumulatorow wprowadzac cos czego ze wzgledu na nieoplacalnosc nie stosuje sie tam, gdzie nie ma zadnych tego typu przeszkod. Oczywiscie probuje sie pokazac, ze niby naped elektryczny jest tanszy. Tylko, ze samochody elektryczne maja takie osiagi, ze mozna zamontowac malutki silnik benzynowy czy diesla, ktory zapewni takie osiagi przy mniejszych kosztach niz naped elektryczny. Latwo to zreszta policzyc. Nie bede tu tego robil, bo zaraz ktos napisze, ze u niego 1 kWh energii kosztuje 2 grosze mniej, a przyjeta moc do obliczen jest wg niego o 1 kW za duza. Wiec moim zdaniem samochody elektryczne sa totalnie nieoplacalne, a przy ich obecnych cenach kupno w przypadku bardzo bogatego czlowieka to ekstrawagancja, a w przypadku mniej bogatego to glupota. Nawet jak ceny beda porownywalne z odpowiednikami z silnikami spalinowymi to i tak nie bedzie to sensowne ze wzgledu na porownywalne koszty i spore ograniczenia. Pozdrawiam DJ |
|
Data: 2011-10-26 12:20:01 | |
Autor: Ukaniu | |
kto¶ co¶ o spalaniu pisał? | |
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j88l0s$40f$1news.onet.pl... Wiec moim zdaniem samochody elektryczne sa totalnie nieoplacalne, a przy ich obecnych cenach kupno w przypadku bardzo bogatego czlowieka to ekstrawagancja, a w przypadku mniej bogatego to glupota. Nawet jak ceny beda porownywalne z odpowiednikami z silnikami spalinowymi to i tak nie bedzie to sensowne ze wzgledu na porownywalne koszty i spore ograniczenia. Pytanie jak± sprawno¶ć osiaga się przetwarzaj±c energię - elektryczn± na napędow± - w posatci paliwa płynnego w napędow± Po tym trzeba by policzyć jaki będzie koszt 1 J (w postaci pracy mechanicznej) z jednego i z drugiego "paliwa" dla przeciętnego użytkownika. Na samym końcu trzeba pamiętać, że pr±d produkuje się w elektrowni węglowej albo na mazut itd. itp. I suma sumarum łańcuch realnie zaczyna się na paliwie kopalnianym. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2011-10-28 12:40:37 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
kto¶ co¶ o spalaniu pisał? | |
Dnia Wed, 26 Oct 2011 10:20:45 +0200, Tadeusz napisał(a):
ogrzewanie to pikuś :)To w EV jedna z poważniejszych spraw. choć jak szukamy oszczędności to bardzo jestemJeżeli w alternatywie masz zwiększenie pakietu aku dla potrzeb grzewczych o jakieś 10000 zeta to się na starcie już zwraca :) Chodzi mi głównie o ogólną sprawność akumulatorów w chłodzie lub zimnieLi-iony dają radę. , koszty ładowaniaNajlepiej nocą, w nocnej taryfie. Ile to popatrz w cennik prądu. i ich wymianyLiFePO4 prawdopodobnie starczą ci na cała żywotność samochodu. najbardziej o sam komfort użytkowania, gdy masz się cały czasKwestia jak zamierzasz jej używać - to dupowóz do miasta do maks 100-130km dziennie, tzw. commuter. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2011-10-26 10:14:43 | |
Autor: Lisciasty | |
kto¶ co¶ o spalaniu pisał? | |
On 26 PaĽ, 09:30, Albercik <nie.wysylaj.tu.poc...@gazeta.pl> wrote:
p.s. Nosi się i kończy ale dzieci przeszkadzaj±. L. |
|
Data: 2011-10-26 12:22:23 | |
Autor: Michal Jankowski | |
kto¶ co¶ o spalaniu pisał? | |
Albercik <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> writes:
czyli jakie¶ 0,7 litra paliwa, ~5zł, więcej niż bilet na autobus. Gdzie jest paliwo po 7 zł? W dwie osoby jechalim. ¦my. Ale i tak rozważam przesiadkę na autobusy... Ale one też w tym korku stały. MJ |