kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium

Data: 2014-08-06 14:55:25
Autor: az.anonim
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
A my¶lałem, że jestem uważny i mnie to nie spotka...

Na li¶cie blokad znalazłem dzisiaj:

2014-08-05 2014-08-12 POS 4874 XXXX XXXX 4399 003482597166, DOCKERS BRUSSELS BE 940,91 PLN

wcze¶niej otrzymuj±c z Millennium SMSa informuj±cego mnie o zablokowaniu karty.

Transakcja podobno poszła online. Sprawa już zgłoszona na Policji, reklamacja złożona w banku. Czekam na odpowiedĽ. Zonk jest taki, że karta nie była ubezpieczona. Dziwnie, że bank od razu zablokował kartę, wydawało mi się że najpierw dzwoni± do klienta z informacj± o podejrzeniach fraudu.

Co ciekawe nie wykonywałem t± debetówk± transkacji internetowych, więc dane karty musiały zostać gdzie¶ zczytane: * albo w bankomacie, mimo że zawsze dokładnie sprawdzam obecno¶ć nakładek
* albo przez czynnik białkowy. Staram się nie spuszczać karty z oczu, ale s± sposoby żeby szybko cykn±ć zdjęcia obydwu stron karty jakim¶ zamontowanym w sprytnym miejscu aparatem

Czy miał kto¶ z Was podobnie przykre do¶wiadczenia? Jakie s± szanse odzyskania pieniędzy?

Data: 2014-08-06 15:00:03
Autor: az.anonim
W dniu ¶roda, 6 sierpnia 2014 23:55:25 UTC+2 użytkownik az.anonim napisał:

Czy miał kto¶ z Was podobnie przykre do¶wiadczenia? Jakie s± szanse odzyskania pieniędzy?

Drugi powód dla którego o tym piszę to fakt, że przede mn± w banku kobieta zgłaszała podobn± sprawę: 8 nieautoryzowanych transakcji.

W oddziale banku twierdz±, że wcze¶niej nie mięli takich sytuacji. Więc może to jaka¶ grubsza akcj± dotycz±ca klientów Millennium?

Data: 2014-08-07 00:59:06
Autor: Robert Tomasik
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
Użytkownik "az.anonim" <marek.horst@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:d3ceb0ef-21f6-4c23-b5f3-edd2b788dc81googlegroups.com...

[...]

Skoro w tym samym banku w krótkim odstępie czasu dwóch klientów przyszło z problemem, to s±dzę, że dotyczy on Twojego miasta albo okolic. Albo była nakładka, albo kto¶ zczytuje dane. Z jakiego miasta jeste¶? Moze być odpowiedĽ na priv.

Data: 2014-08-07 00:50:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium

"az.anonim" 3fa3cdfc-b7bd-4b9f-880c-ce86ccbffeba@googlegroups.com

: Zonk jest taki, że karta nie była ubezpieczona.

Jest jakie¶ ustawowe ubezpieczenie -- być może od 150 euro.

: żeby szybko cykn±ć zdjęcia obydwu stron karty jakim¶ zamontowanym w sprytnym miejscu aparatem

Czy dałe¶ swój dowód do pstrykania w banku Mille?
Panienka w okienku (WWW?) widzi fotkę Twego (mego
też) dowodu...

: Czy miał kto¶ z Was podobnie przykre do¶wiadczenia?
: Jakie s± szanse odzyskania pieniędzy?

Jak już pisałem -- powyżej 150 euro chyba płaci bank.
Ponadto tu akurat jest jaki¶ gruby przekręt, więc chyba
bank wypłaci bez oporów.

Data: 2014-08-07 01:00:29
Autor: Robert Tomasik
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomo¶ci news:lrubo7$ga3$1node2.news.atman.pl...

: Zonk jest taki, że karta nie była ubezpieczona.
Jest jakie¶ ustawowe ubezpieczenie -- być może od 150 euro.

Je¶li transakcja jest bez fizycznej obecno¶ci karty, to żadne ubezpieczenie nie jest potrzebne. Pieni±dze wróc± na rachunek, tylko to trochę potrwa.

Data: 2014-08-07 03:43:45
Autor: az.anonim
kto� mnie skubn�� na 1000z� przez nieautoryzowan� transakcj� kart� Millen nium
Dzięki za info, więc mam jak±¶ szansę na odzyskanie kasy. Okazało się ze było jeszcze kilka innych transakcji, w różnych walutach, na szczę¶cie zostały odrzucone przez bank. Nawet 3$ próbowali ¶ci±gn±ć z konta. Najbardziej interesuje mnie gdzie skradziono dane karty. Czy jest jaki¶ rejestr gdzie zgłaszane s± "ulepszone" bankomaty? Czy takimi informacjami instytucje finansowe raczej się nie chwal±?

Data: 2014-08-07 22:35:46
Autor: xbartx
W dniu 07.08.2014 o 12:43, az.anonim pisze:

Najbardziej interesuje mnie gdzie skradziono dane karty. Czy jest jaki¶ rejestr gdzie zgłaszane s± "ulepszone" bankomaty?
Czy takimi informacjami instytucje finansowe raczej się nie chwal±?

A płaciłe¶ gdzie¶ to kart± w sieci/telefonicznie?

Xenocide

Data: 2014-08-07 14:14:43
Autor: az.anonim
W dniu czwartek, 7 sierpnia 2014 22:35:46 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:
W dniu 07.08.2014 o 12:43, az.anonim pisze:

> Najbardziej interesuje mnie gdzie skradziono dane karty. Czy jest jaki� rejestr gdzie zg�aszane s� "ulepszone" bankomaty?

> Czy takimi informacjami instytucje finansowe raczej siďż˝ nie chwalďż˝?

A p�aci�e� gdzie� to kart� w sieci/telefonicznie?

Do tego mam inne karty. W tym roku płaciłem ni± awaryjnie tylko raz, przez dotpay: albo doładowanie prepaida albo mobilet. Nic więcej.

Wydaje mi się, że dane musiały być gdzie¶ zczytane w "realu".

Data: 2014-08-10 13:57:00
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> writes:

Jest jakieś ustawowe ubezpieczenie -- być może od 150 euro.

Ten limit (odpowiedzialności klienta) nie dotyczy tego przypadku.
BTW to nie jest ĹĽadne ubezpieczenie.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-10 13:55:35
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
"az.anonim" <marek.horst@gmail.com> writes:

A myślałem, że jestem uważny i mnie to nie spotka...

Na liście blokad znalazłem dzisiaj:

2014-08-05 2014-08-12 POS 4874 XXXX XXXX 4399 003482597166, DOCKERS
BRUSSELS BE 940,91 PLN

wcześniej otrzymując z Millennium SMSa informującego mnie o zablokowaniu karty.

Transakcja podobno poszła online. Sprawa już zgłoszona na Policji,
reklamacja złożona w banku. Czekam na odpowiedź. Zonk jest taki, że
karta nie była ubezpieczona.

Teoretycznie ubezpieczenie karty nie jest w takiej sytuacji przydatne.
Zakładam, że transakcja nie została wykonana kartą (fizyczną), która
wciÄ…ĹĽ posiadasz.

Dziwnie, że bank od razu zablokował kartę, wydawało mi się że najpierw
dzwoniÄ… do klienta z informacjÄ… o podejrzeniach fraudu.

To by było dziwne. Albo może kwestia ocenianego przez nich
prawdopodobieństwa fraudu.

Co ciekawe nie wykonywałem tą debetówką transkacji internetowych, więc
dane karty musiały zostać gdzieś zczytane:
* albo w bankomacie, mimo że zawsze dokładnie sprawdzam obecność nakładek
* albo przez czynnik białkowy. Staram się nie spuszczać karty z oczu,
ale są sposoby żeby szybko cyknąć zdjęcia obydwu stron karty jakimś
zamontowanym w sprytnym miejscu aparatem

Metod skopiowania danych z karty jest tak duĹĽo, ĹĽe nie da siÄ™ tego
przypilnować żadnym sposobem. Jedyna możliwość to (prawidłowo
oprogramowany) scalak na karcie oraz zasada, że za fraudy płaci ten, kto
nie użył (prawidłowo) tego scalaka.

Czy miał ktoś z Was podobnie przykre doświadczenia? Jakie są szanse odzyskania pieniędzy?

Teoretycznie (innymi słowy, zgodzie z prawem) - 100%.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-10 12:45:12
Autor: az.anonim
W dniu niedziela, 10 sierpnia 2014 13:55:35 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

Teoretycznie ubezpieczenie karty nie jest w takiej sytuacji przydatne.

Zakładam, że transakcja nie została wykonana kart± (fizyczn±), która

wci±ż posiadasz.

Tak, karta nie opu¶ciła mojego portfela, pokazałem j± podczas reklamacji w banku.

> [...]

> dzwoni± do klienta z informacj± o podejrzeniach fraudu.

To by było dziwne. Albo może kwestia ocenianego przez nich

Podobno transakcja była online co jest tym bardziej dziwne - przecież mogłem sam robić zakupy. Algorytm, jaki by nie był, okazał się skuteczny bo transakcji było kilka.

Metod skopiowania danych z karty jest tak dużo, że nie da się tego

przypilnować żadnym sposobem. Jedyna możliwo¶ć to (prawidłowo

oprogramowany) scalak na karcie oraz zasada, że za fraudy płaci ten, kto

nie użył (prawidłowo) tego scalaka.

Transakcja była bez PINu musiały być więc zeskanowane dwie strony karty. Tutaj ciekawe jak odczytali kod CCV skoro karta była tak zdarta że sam miałem ogromne problemy żeby go odczytać. Musz± mieć dobre skanery ;)

Data: 2014-08-10 23:57:49
Autor: Zenekol
kto¶ mnie ...

Transakcja była bez PINu musiały być więc zeskanowane dwie strony karty.
Tutaj ciekawe jak odczytali kod CCV skoro karta była tak zdarta że sam
miałem ogromne problemy żeby go odczytać. Musz± mieć dobre skanery ;)

Kiedy¶, w jakim¶ regulaminie karty wyczytałem, że wystarczy podać nr karty,
imię i nazwisko oraz datę ważno¶ci i transakcja dojdzie do skutku. O kodzie
 CCV nic nie pisało. Była to karta embosowana (wypukła).

Data: 2014-08-11 22:32:58
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie ...
"Zenekol" <n65cds@nh5xs.pl> writes:

Kiedyś, w jakimś regulaminie karty wyczytałem, że wystarczy podać nr karty,
imię i nazwisko oraz datę ważności i transakcja dojdzie do skutku. O kodzie
CCV nic nie pisało. Była to karta embosowana (wypukła).

Owszem, a tak w ogóle imię i nazwisko są nawet zbędne. Ale odpowiada za
to sprzedawca.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-11 03:22:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium

"az.anonim" 31464d5d-e330-404f-b079-44df4281a5ae@googlegroups.com

[...]

Ponoć ten kod można wpisywać do znudzenia bez blokowania czegokolwiek.

Data: 2014-08-11 22:31:39
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
"az.anonim" <marek.horst@gmail.com> writes:

Podobno transakcja była online co jest tym bardziej dziwne - przecież
mogłem sam robić zakupy. Algorytm, jaki by nie był, okazał się
skuteczny bo transakcji było kilka.

Teraz znakomita większość transakcji jest online. Oprócz takich na małe
kwoty, w szczególności paypass/paywave (ale niekoniecznie tylko te).

Transakcja była bez PINu

Rozumiem ĹĽe to informacja z banku. BTW podanie PINu nijak nie dowodzi,
że to nie fraud - PIN podejrzeć/skopiować nawet łatwiej niż dane karty.

musiały być więc zeskanowane dwie strony
karty. Tutaj ciekawe jak odczytali kod CCV skoro karta była tak zdarta
że sam miałem ogromne problemy żeby go odczytać. Muszą mieć dobre
skanery ;)

Nie musiały być zeskanowane żadne strony karty, podobnie z CVC2/CVV2.
Wystarczy, że została skopiowana zawartość ścieżek magnetycznych. Są też
pewne możliwości związane z chipem (zależnie od szczegółów
implementacji karty, nie wiem jak to jest w Millennium). Jeśli to karta
z NFC, to także można się do niej dobrać w taki sposób.

Zakładając, że chip nie został "skopiowany" (jest to stosunkowo łatwe
tylko w starszych rozwiÄ…zaniach, mam nadziejÄ™ ĹĽe Millennium takich
rzeczy nie robi chociaĹĽ podobno jest takich kart w ogĂłle jeszcze sporo),
to odpowiedzialność powinien ponosić sklep.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-11 14:01:42
Autor: az.anonim
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
W dniu poniedziałek, 11 sierpnia 2014 22:31:39 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

Zakładaj±c, że chip nie został "skopiowany" (jest to stosunkowo łatwe

tylko w starszych rozwi±zaniach, mam nadzieję że Millennium takich

rzeczy nie robi chociaż podobno jest takich kart w ogóle jeszcze sporo),

to odpowiedzialno¶ć powinien ponosić sklep.

Bank zablokował kartę następnego dnia po fraudzie i do dzisiaj (od 05..08) wisi w blokadach i nie została rozliczona.

Ciekawe czy je¶li transakcja zostanie szybko wyłapana przez bank i informacja zostanie przekazana do operatora karty (Visa) to czy ta kontaktuje się ze sklepem w celu zgłoszenia kradzieży karty.

I czy taki sklep ma obowi±zek odst±pienia od realizacji transakcji, je¶li jej do tego czasu jeszcze nie zrealizował.

Data: 2014-08-13 21:23:51
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
"az.anonim" <marek.horst@gmail.com> writes:

Bank zablokował kartę następnego dnia po fraudzie i do dzisiaj (od
05.08) wisi w blokadach i nie została rozliczona.

To dość długo, ale nie widzę dlaczego fraud nie miałby być rozliczony po
założeniu blokady. Może to jakaś pomyłka albo coś takiego.

Ciekawe czy jeśli transakcja zostanie szybko wyłapana przez bank i
informacja zostanie przekazana do operatora karty (Visa) to czy ta
kontaktuje się ze sklepem w celu zgłoszenia kradzieży karty.

Zasadniczo, to nie, bo i po co. Bank może się kontaktować ze sprzedawcą,
np. może poprosić o kopie kwitu obciążeniowego (bez tego może nie dać
się stwierdzić, że na 100% dana transakcja jest fraudem).

Z tym, że to zwykle następuje po obciążeniu. W przypadku tylko blokady,
to generalnie nikt siÄ™ tym nie interesuje (poza ew. blokadÄ… lub innym
zastrzeĹĽeniem karty).

I czy taki sklep ma obowiÄ…zek odstÄ…pienia od realizacji transakcji,
jeśli jej do tego czasu jeszcze nie zrealizował.

Nie, autoryzacja daje sklepowi prawo do obciążenia karty. Jeśli mimo
uzyskania autoryzacji sklep nie obciÄ…ĹĽa karty, to raczej dlatego, ĹĽe sam
stwierdza, że transakcja nie została zrealizowana (np. nie wysłano
towaru, to było tylko zabezpieczenie, klient odwołał rezerwację, sklep
sam wykrył fraud itp).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-13 13:09:39
Autor: az.anonim
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
Krzysztof, dziękuję za informacje.

Blokada została ostatniego dnia przekształcona w obci±żenie. Niestety w dniu obci±żenia blokada nie została zdjęta (dopiero po północy), przez co będ±c na urlopie zostałem odcięty od pieniędzy: ujemne saldo na koncie.

Na infolinii Millennium powiedziano mi z rozbrajaj±c± szczero¶ci±, że ich system tak działa i że dopiero po północy blokada zostanie zdjęta a ja muszę uzbroić się w cierpliwo¶ć... WTF?! A gdyby to było moje jedyne konto? Miałbym głodować do północy?!

Data: 2014-08-16 11:13:16
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
"az.anonim" <marek.horst@gmail.com> writes:

Niestety w dniu obciążenia blokada nie została zdjęta (dopiero po
północy), przez co będąc na urlopie zostałem odcięty od pieniędzy:
ujemne saldo na koncie.

Normalnie blokada jest zdejmowana po obciążeniu, ale czasem z różnych
powodĂłw tak nie jest. To siÄ™ zdarza.

Na infolinii Millennium powiedziano mi z rozbrajającą szczerością, że
ich system tak działa i że dopiero po północy blokada zostanie zdjęta
a ja muszę uzbroić się w cierpliwość...

WTF?! A gdyby to było moje jedyne konto? Miałbym głodować do północy?!

Takie życie. Lepiej używać kart kredytowych i płacić pieniędzmi banku
(spłacając następnie w 100%), wtedy blokady nie mają znaczenia. Kiedyś
takie "karty do konta" były używane głównie (lub wyłącznie) do
wyciągania pieniędzy z bankomatów, do tego nadają się lepiej (chociaż
niestety bankomat też potrafi zablokować niesłusznie pieniądze).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-16 18:58:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium

"Krzysztof Halasa" m3a974er0z.fsf@intrepid.localdomain

Normalnie blokada jest zdejmowana po obci±żeniu, ale czasem z różnych
powodów tak nie jest. To się zdarza.

W BZWBKKBS była jednoczesno¶ć blokad i obci±żeń.

Takie życie. Lepiej używać kart kredytowych i płacić pieniędzmi banku
(spłacaj±c następnie w 100%), wtedy blokady nie maj± znaczenia. Kiedy¶

KK s± dobre do wadiów. :)

takie "karty do konta" były używane głównie (lub wył±cznie) do
wyci±gania pieniędzy z bankomatów, do tego nadaj± się lepiej (chociaż
niestety bankomat też potrafi zablokować niesłusznie pieni±dze).

Data: 2014-08-22 09:56:12
Autor: az.anonim
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
Krótki update: dostałem z Millennium pismo informuj±ce mnie o możliwym wydłużeniu czasu na rozpatrzenie reklamacji do 90dni.

Czekaj± na zbadanie sprawy przez podmiot zewnętrzny rozliczaj±cy transkację.

Teraz rozumiem sensowno¶ć dodatkowego ubezpieczenia: kasę dostajesz od razu i nie musisz czekać 3 miesi±ce na decyzję.

Data: 2014-08-29 22:50:01
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
"az.anonim" <marek.horst@gmail.com> writes:

Krótki update: dostałem z Millennium pismo informujące mnie o możliwym
wydłużeniu czasu na rozpatrzenie reklamacji do 90dni.

Czekają na zbadanie sprawy przez podmiot zewnętrzny rozliczający transkację.

Teraz rozumiem sensowność dodatkowego ubezpieczenia: kasę dostajesz od
razu i nie musisz czekać 3 miesiące na decyzję.

Tyle że normalnie to klienta w ogóle nie powinno obchodzić - niech sobie
bank przedłuża reklamacje jeśli potrzebuje, ale klient powinien móc
normalnie swoich pieniędzy używać. Jeśli miałbym ubezpieczać się od
tego, że może bank mi zablokuje pieniądze, to raczej wyniósłbym się
gdzie indziej (w razie potrzeby, nawet w "skarpetÄ™").
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-30 07:40:33
Autor: cef
W dniu 2014-08-29 o 22:50, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

To jest słuszne podej¶cie, ale chyba raptem nawet tylko jedna czy dwie
kredytówki (gdzie teoretycznie płaci się pieniędzmi banku a nie swoimi) maj±
opcję, że kwoty sporne nie musz± być spłacane przed rozpatrzeniem reklamacji.
Przy debetówce takie postępowanie to raczej norma

Data: 2014-11-05 01:59:25
Autor: az.anonim
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
Z kronikarskiego obowi±zku: wczoraj, czyli niemal dokładnie po 3 miesi±cach od momentu zgłoszenia reklamacji, dostałem zwrot pełnej kwoty która wypłyneła z mojego konta w ramach nieautoryzowanej operacji kart± debetow±.

Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie przez "podmiot zewnętrzny" więc tak na prawdę to nie bank zwraca kasę w takiej sytuacji a wspomniany wyżej "podmiot" (kimkolwiek on jest, pewnie VISA).

Data: 2014-11-05 20:35:40
Autor: animka
ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
W dniu 2014-11-05 10:59, az.anonim pisze:
Z kronikarskiego obowiązku: wczoraj, czyli niemal dokładnie po 3
miesiącach od momentu zgłoszenia reklamacji, dostałem zwrot pełnej
kwoty która wypłyneła z mojego konta w ramach nieautoryzowanej
operacji kartÄ… debetowÄ….

Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie przez "podmiot zewnętrzny"
więc tak na prawdę to nie bank zwraca kasę w takiej sytuacji a
wspomniany wyĹĽej "podmiot" (kimkolwiek on jest, pewnie VISA).

Po 3-ch miesiÄ…cach!
Jakbyś nie zapłacił raty to za dwa tygodnie Bank by już Cię "udupił"
Banki lubiÄ… cudze pieniÄ…ĹĽki, a jak banki padajÄ… to RzÄ…d ich podnosi.

--
animka

Data: 2014-11-05 21:53:55
Autor: RobertS
[...]

jak to za 2 tygodnie? potrafią zadzwonić już na następny dzień...

RobertS

Data: 2014-11-07 23:04:51
Autor: animka
W dniu 2014-11-05 21:53, RobertS pisze:

[...]

Całkiem możliwe, że już nawet na następny dzień.

--
animka

Data: 2014-11-11 20:05:28
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
[...]

Tym podmiotem zewnętrznym najprawdopodobniej jest agent karciany sklepu,
w którym popełniono fraud. Np. bank zapytał o szczegóły, acquirer
(agent) zapytał o nie sklep, sklep coś tam wysłał, co agent odesłał
bankowi. Ten ostatni w to spojrzał, nie spodobało się, np. poprosił
o dodatkowe szczegóły, agent/sklep nie dostarczył, bank zrobił
chargeback, acquirer zrobił chargeback sklepowi i procedura się
zakończyła.

Teoretycznie istnieje możliwość, że "VISA" rozpatruje takie rzeczy,
jeśli ani bank, ani acquirer nie chcą odpuścić. Typowo tak się jednak
nie dzieje, a tu sprawa była ewidentna, więc nie wiem na co sklep miałby
liczyć. Poza tym, sklep nie ma zwykle nawet możliwości manewru, bo nie
jest członkiem organizacji , a acquirer ma zwykle w umowie uprawnienie do
zrobienia mu bezwarunkowego chargebacku, i woli z tego uprawnienia
skorzystać niż płacić za jakieś arbitraże z góry skazane na porażkę.

Jeśli to jeszcze był fraud poza Europą, to w grę wchodzi więcej "VIS",
bez znaczenia dla wyniku.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-11-11 15:19:48
Autor: az.anonim
W dniu wtorek, 11 listopada 2014 20:05:29 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Tym podmiotem zewnętrznym najprawdopodobniej jest agent karciany sklepu,
w którym popełniono fraud. Np. bank zapytał o szczegóły, acquirer
(agent) zapytał o nie sklep, sklep co¶ tam wysłał, co agent odesłał
[...]

Dzięki za informacje, teraz trochę lepiej rozumiem jak to funkcjonuje w praktyce.

Czyli rozumiem, że kosz frauda poniosł sklep? A kto decyduje o tym, że podczas transakcji pojawia się 3d-secure? Gdyby się pojawiało za każdym razem to nie byłoby szansy na frauda a wygl±da na to że pojawia się to losowo. Na pewno w rozmowie z bankiem pojawiła się kwestia 3d-secure które się nie uaktywniło i, o ile dobrze zrozumiałem, to działało na moj± korzy¶ć.

Data: 2014-11-12 18:35:40
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
"az.anonim" <marek.horst@gmail.com> writes:

Czyli rozumiem, że kosz frauda poniosł sklep?

Najprawdopodobniej. Zwłaszcza jeśli to była transakcja bez obecności
karty.

A kto decyduje o tym, ĹĽe podczas transakcji pojawia siÄ™ 3d-secure?

Obie strony muszą to wspierać.

Na pewno w rozmowie z bankiem pojawiła się kwestia 3d-secure które się
nie uaktywniło i, o ile dobrze zrozumiałem, to działało na moją
korzyść.

No tak. Tzn. sklep tego mechanizmu nie wykorzystał, bo to nie jest tak,
że to się "uaktywnia" samoistnie czy coś w tym stylu. Tylko część
sklepĂłw z tego korzysta, to jest raczej kontrowersyjny mechanizm
(chociaż podstawowe założenie ma dobre).

Gdyby sklep (próbował) użyć 3D-S, to (domyślam się) nikt by się w ogóle
nie dowiedział o nieudanej próbie fraudu.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-14 10:00:23
Autor: Bolek
W dniu 2014-08-06 o 23:55, az.anonim pisze:
A my¶lałem, że jestem uważny i mnie to nie spotka...

Czy miał kto¶ z Was podobnie przykre do¶wiadczenia?

Mnie też chcieli skubn±ć, ale miałem limit transakcji MOTOEC na 5 zyli
i pojawiła się transakcja na $1 tylko. Podobnie jak Ty zawsze starałem się być ostrożny i my¶lałem, że zachowuję wszystkie zasady bezpieczeństwa, ale jak widać na każdego może pa¶ć. Polecam karty w bankach, gdzie można samodzielnie zmieniać limit transakcji MOTOEC i ustawić go powyżej zera, tak, by złodziej gwizdn±ł trochę kasy ale nie za dużo, bo nie dowiecie się czy dane wyciekły je¶li limit będzie zero.
Na czas transakcji online można ten limit podwyższyć. Dodatkowo radzę zdrapać kod CVV z karty i zapamiętać lub zapisać w bezpiecznym miejscu.

Bolek

Data: 2014-08-16 11:16:23
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
Bolek <bolek@lolek.com> writes:

Mnie też chcieli skubnąć, ale miałem limit transakcji MOTOEC na 5 zyli
i pojawiła się transakcja na $1 tylko. Podobnie jak Ty zawsze starałem
się być ostrożny i myślałem, że zachowuję wszystkie zasady
bezpieczeństwa, ale jak widać na każdego może paść.

Oczywiście, każda karta może zostać łatwo skopiowana (przynajmniej poza
chipem).

Dodatkowo radzÄ™
zdrapać kod CVV z karty i zapamiętać lub zapisać w bezpiecznym
miejscu.

Można tak zrobić. Z drugiej strony, użycie tego kodu (CVV2/CVC2) to
pewnie margines fraudĂłw. Typowo kopiowane sÄ… dane z paska magnetycznego,
tego kodu tam nie ma (kasjer itp. nie ma czasu na przepisywanie kodĂłw).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-11-09 01:15:45
Autor: jj
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
A mnie wła¶nie się pojawiły dwie transakcje na KK - obie wykonane 7..11.2015. Jedna transakcja z USA (1kzł), druga z Japonii (29zł). Zastrzegłem kartę i infolinia kazała czekać na zaksięgowanie i potem składać reklamację. Kartę nadal mam w portfelu, ciekawe jak zajumali dane (kartę używałem za granic± na wakacjach, ale w sumie rzadko).

Data: 2015-11-09 07:40:40
Autor: witek
jj wrote:
[...]

zwinęli komu¶ bazę danych kart tam gdzie robiłe¶ zakupy. Przypadek ze trafilo na ciebie. Normalka. Zdaza sie raz na tydzien praktycznie.

Data: 2015-12-14 22:21:11
Autor: jj
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
zwinęli komuś bazę danych kart tam gdzie robiłeś zakupy. Przypadek ze trafilo na ciebie. Normalka. Zdaza sie raz na tydzien praktycznie.

mBank uznal reklamacje i zwrocil kase. Najgorsze w tym wszystkim bylo odwiedzanie policji (wielokrotnie!) zeby zlozyc zewiadomienie o kradziezy. Dawno nie mialem do czynienie z ta instytucja i bylem w szoku jaka to jest komuna mentalna. Sprawa ma miejsce w malym miasteczku i tak:
- pierwsza wizyta - nie ma oficera ktory sie zajmuje ĂŻnternetem i kartami
- druga wizyta - jest akcja i nikogo nie ma na komendzie
- trzecia wizyta - udalo sie zlozyc zeznania (godzine to trwalo, facet nie rozumie podstawowych rzeczy typu ze kredytowka nie sluzy do wyciagania kasy z bankomatu). Jednak po kwitek, ze zlozylem zawiadomienie mam przyjsc na drugi dzien
- czwarta wizyta - kwitu nie ma, zapomnieli przygotowac
- piata wizyta - mam kwit!
Gdybym tego nie przezyl na wlasnej skorze to bym nie uwierzyl. A jeszcze pytanie na poczatku, jak sie dowiedzieli ze kasa wyszla w Japonii "i czego pan w zwiazku z tym od nas oczekuje" - szczeka mi opadla.

Nowej KK na razie nie zamawiam, poki co mam dosc przygod.

Data: 2015-12-15 10:21:48
Autor: m
W dniu 15.12.2015 o 07:21, jj pisze:
A jeszcze pytanie na poczatku, jak sie dowiedzieli ze kasa wyszla w
Japonii "i czego pan w zwiazku z tym od nas oczekuje" - szczeka mi
opadla.

To jest pytanie z gatunku takich na które ręce opadają i nie wiadomo co
odpowiedzieć. Podziel się ripostą żebym miał gotową kiedy i mi przyjdzie
się zmagać.

p. m.

Data: 2015-12-15 01:41:12
Autor: jj
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
To jest pytanie z gatunku takich na które ręce opadaj± i nie wiadomo co
odpowiedzieć. Podziel się ripost± żebym miał gotow± kiedy i mi przyjdzie
się zmagać.

Nic inteligentnego mi do glowy nie przyszlo, wiec powiedzialem tylko ze od policji oczekuje swistka ze u nich bylem i wtedy bank mi odda kase.
Przypomniala mi sie scena z filmu Big Lebowski, gdzie glownemu bohaterowi ukradli stare, rozpadajace sie auto. Pyta policjanta czy maja jakies tropy, slady, odciski palcow, jakichs podejrzanych, itd. A policjant wybuchajac smiechem mu odpowiada, ze najlepsi detektywi pracuja 24 godziny na dobe nad jego sprawa :D

Data: 2015-12-15 10:42:13
Autor: J.F.
ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
UĹĽytkownik "m"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:566fdb9d$0$678$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Prosta sprawa - oczekuje wezwania prezesa banku na przesluchanie do zlozenia wyjasnien.

I zobaczycie, ze by pomoglo :-)

J.

Data: 2015-12-15 14:17:17
Autor: ąćęłńóśźż
KtoĹ› mnie skubnÄ…Ĺ‚ na $100
Za każdym razem składając powiadomienie o podejrzeniu popełnienia czynu zabronionego czuję się jak wróg nr 1 spokojnej czekającej na emerytury policji.
BTW własnie powinienem złozyć powiadomienie, tyle że być woże w Stanach:
Sprzedawca ze Stanów w ramach rabatu wysłał mi czek na $100, które to $100 zrealizował w amerykańskim banku prawdopodobnie (bo przecież nie ja) pracownik firmy kurierskiej.
Sprzedawca mi nawet po mojej reklamacji wysłał skan (marnej jakości) otrzymanego od banku ksera zrealizowanego czeku, z jakimś podpisem.
No q...a nie moim podpisem, choć czek był wystawiony ma moje imię i nazwisko :-((
Próbowałem z podpisu odczytać imię i nazwisko, próbowałem się kontaktować z firmę kurierska, nie przeszedłem poza jakiegoś zlewającego na drzewo magazyniera :-((
Czyli w USA bierzesz czek wystawiony na mnie, idziesz do amerykańskiego banku, bez uzgodnienia nazwiska na czeku z ID wypłacają Ci moje pieniądze za jakimś zawijasem :-((
Jak ktoś ma pomysł, jak to załatwić, bardzo proszę.

-- -- -

Data: 2015-12-15 09:15:03
Autor: witek
KtoĹ› mnie skubnÄ…Ĺ‚ na $100
  ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Wysłał ci do Polski?
Czym? Zwykłą pocztą?
Wątpię aby ktoś na poczcie to ruszył.

[...]

I nikt inny go nie zrealizuje ( z małymi wyjątkami)
Co jest napisane (ręcznie) na odwrocie czeku. Tylko twój podpis czy coś więcej.

[...]

Nie.
Czek możesz zrealizować tylko wpłatą na własne konto. Nie ma możliwości zrealizowania czeku anonimowo z ulicy. Chyba, ze jest wystawiony na "cash".

Sprzedawca w każdej chwili, bodajże do pół roku wstecz może taki czek wycofać i gości straci pieniądze z konta a zarobi kajdanki na rękach
Na 100% wiadomo kto go zrealizował.
Czek w USA sam w sobie ma dokładnie zerową wartość i jest w miarę bezpieczny dla wystawcy.

Jak ktoś ma pomysł, jak to załatwić, bardzo proszę.

Moim zdanie to sprzedawca coś kręci, albo zakłada, że to ty kręcisz.
Ja bym powiedział sprzedawcy, zeby ci wysłał następny czek, bo tego nie dsotałeś a resztę niech sobie załatwia po swojej stronie.

On zdaje się dobrze zdaje sobie sprawę z tego, że zdalnie to mu mało możesz zrobić i dlatego cię zlewa.

Na odwrocie czeku są numery banku i konta na ktory został zrealizowany czek. Bez problemu można ustalić oddział i nawet tam zadzwonić z informacją, że to jest fraud.
Oczywiscie od ciebie to przyjmą informację i ewentualnie będą monitorować stan konta, notamiast skutecznie może to zatrzymac wystawca czeku.
Jak dawno to było?

Data: 2015-12-15 18:44:01
Autor: ąćęłńóśźż
KtoĹ› mnie skubnÄ…Ĺ‚ na $100
Sprzedawca wysłał osobno przedmiot, osobno listem czek (czeki wysyłają po rejestracji zakupu i odesłaniu kodu kreskowego z pudełka przedmiotu).
Ten list z czekiem nigdy do mnie nie dotarł, gdy reklamowałem u sprzedawcy (a właściwe u hurtownika realizującego te "premie od zakupów") potwierdzili wysyłkę, skontaktowali się z bankiem i przysłali mi ksero zrealizowanego czeku.
Na czeku było moje imię i nazwisko, ale adres firmy kurierskiej (wysyłkowej).

-- -- -
I nikt inny go nie zrealizuje

Data: 2015-12-15 17:34:41
Autor: witek
KtoĹ› mnie skubnÄ…Ĺ‚ na $100
  ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Adres był na czeku? dziwne.

Więc odpisz im, że nigdy tego czeku nie dostałeś i nie wiesz kto go zrealizował.

Całkiem możliwe, że jeśli to była hurtownia to nikt nie patrzył na nazwisko tylko hurtowo zanieśli wszysstkie czeki do banku.

Możesz zacząć od emailu do samej hurtowni, z pytaniem czy przypadkiem nie zwinęli ci twojego czeku i dołącz kopię tego czeku co dostałeś.

Jak oni powiedzą, że nic nie wiedzą (co byłoby smieszne z ich strony, bo na odwrocie czeku masz nadrukowane na jakie konto poszło) to uderz do sprzedawcy, zeby zablokował ten czek i wysłał ci drugi.

Jeszcze raz ponawiam pytanie. Jak dawno to było?

-- -- -
I nikt inny go nie zrealizuje

Data: 2015-12-16 10:36:22
Autor: ąćęłńóśźż
KtoĹ› mnie skubnÄ…Ĺ‚ na $100
Sam zakup przedmiotu (aparat) w sklepie wysyłkowym nastąpił prawie rok temu (koniec grudnia 2014).
Wysyłka czeku przez Promaster (to hurtownia, która dostarcza towar do sklepów, kupujesz w sklepie detalicznym, a hurtownia zwraca nabywcy $100 za zakup jako rabat) nastąpiła pod koniec stycznia 2015 r.
Na czeku (skanie) jest (Pay to the Order of) moje imie, nazwisko i nazwa firmy kurierskiej.
Adres firmy kurierskiej (z moim nazwiskiem) musiał być na kopercie z czekiem, bo inaczej list by nie doszedł.

Tak odpisałem ze skutkiem jak pisałem.

Firma kurierska maile olewa, więc tym bardziej moje podejrzenie pada na kogoś od nich.

Na odwrocie czeku jest jakiś niewyraźny (z uwagi na skanowanie lub faksowanie) podpis (wygląda na wzięcie gotówki, ale skan jest zbyt niewyraźny) .

-- -- -

Data: 2015-12-16 12:16:25
Autor: witek
KtoĹ› mnie skubnÄ…Ĺ‚ na $100
  ąćęłńóśźż wrote:
[...]

wiec odejrzewam, ze stało się tak jak napisałem.
Czek poszedł do realizacji, i nikt sie nie kapnął, że to nie do nich.
Przy duĹĽej iloĹ›ci czekĂłw tak siÄ™ po prostu robi.  Firma skanuje czek i dalej leci hurtowo do banku bez sprawdzania.
Ewneutlanie przy protescie oddaje sie kasÄ™ i juĹĽ.

Tak odpisałem ze skutkiem jak pisałem.

Trochę późno na raklamację czeku. Ale nie niemożliwe.
Możesz ich jeszcze troche postraszyć, zeby się ruszyli i coś zrobili bo mogą. Ale zacząłbym jednak od firmy kurierskiej, bo zapewne nie zdaje sobie sprawy o co biega.

Firma kurierska maile olewa, więc tym bardziej moje podejrzenie pada na kogoś od nich.

to szukaj dalej innego kontaktu.

Na odwrocie czeku jest jakiś niewyraźny (z uwagi na skanowanie lub faksowanie) podpis (wygląda na wzięcie gotówki, ale skan jest zbyt niewyraźny) .

jak mi wyslesz skan czeku to sprobuje cos z niego wyczytac.
aa, nie wrzucaj czeku gdzies na internet publicznie dostepnego. Formalnie udostepnienie publicznie numeru rachunku bankowego jest w stanach przestepstwem.

p.s

jak mi odpiszesz nad postem to ciÄ™ olejÄ™.

Data: 2015-12-15 14:26:46
Autor: J.F.
KtoĹ› mnie skubnÄ…Ĺ‚ na $100
UĹĽytkownik " ąćęłńóśźż"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n4p3so$c4f$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Twojego podpisu nie znaja, wiec zawijasa kazdego przyjma.
Ale ponoc po to jest nazwisko i imie, zeby kto inny nie mogl wyplacic. Dziala jak widac.

Jak ktoś ma pomysł, jak to załatwić, bardzo proszę.

www.fbi.gov :-)

J.

Data: 2015-12-15 16:34:00
Autor: Ghost
KtoĹ› mnie skubnÄ…Ĺ‚ na $100

[...]

Sprzedawca robi z ciebie idiote.

Data: 2015-12-15 12:17:51
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "jj" <posadzka@wp.pl> napisał w wiadomości news:3bc4372f-5d50-4948-88a2-4ed5dc86cc0bgooglegroups.com...
[...]

A sami jej z klucza przypadkiem nie wyślą?
P.G.

Data: 2015-12-15 03:32:20
Autor: jj
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
Nowej KK na razie nie zamawiam, poki co mam dosc przygod.
A sami jej z klucza przypadkiem nie wy¶l±?

W systemie widze stara KK jako zastrzezona i jest przycisk "zamow nowa". Zakladam wiec ze poki tego nie klikne to nie przysla nowej.

Data: 2015-11-09 11:46:28
Autor: Piotr Gałka
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium

Użytkownik "jj" <posadzka@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:3e0c6b77-2a7f-4163-96b9-1537d30624cagooglegroups.com...
[...]

-- -- -- --
A mnie zastanawia sk±d tak szybko o tym wiesz.
Jak przychodzi miesięczny wyci±g to czasem jeszcze mija ze dwa tygodnie zanim zanotuj± sobie kwotę z niego. Jakby była jaka¶ duża to bym przejrzał listę transakcji, a tak to tylko zakładam, ze kiedy¶ je przejrzę.
1kzł to pewnie bym zauważył gdzie¶ po miesi±cu, ale 29zł to może za rok, a może wcale.
P.G.

Data: 2015-11-09 11:53:25
Autor: WAM
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
On Mon, 9 Nov 2015 11:46:28 +0100, Piotr Gałka
<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

A mnie zastanawia sk±d tak szybko o tym wiesz.
Zapewne zajrzał w blokady na kk. To nic trudnego :)

1kzł to pewnie bym zauważył gdzie¶ po miesi±cu, ale 29zł to może za rok, a może wcale.
Inni może zauważ± wcze¶niej.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2015-11-09 03:57:26
Autor: jj
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
>A mnie zastanawia sk±d tak szybko o tym wiesz.
Zapewne zajrzał w blokady na kk. To nic trudnego :)

No mam taki glupi zwyczaj, ze jak sie loguje do mBanku to zawsze sprawdzam blokady. Juz tak kilka razy dowiedzialem sie o mandatach z zagranicy, ktore mi Hertz sciagnal. Ogolnie to strasznie nie ufam kredytowkom, mam wrazenie ze bardzo latwo z tego kase wyciagnac - gdyby nie to ze KK jest potrzebne do bookowania hoteli czy wynajmowania samochodu to bym zrezygnowal z tego wynalazku.

Data: 2015-11-09 13:13:48
Autor: J.F.
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
Użytkownik "jj"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:18d31117-c375-4bb8-bfe0-feeff6804b21@googlegroups.com...
>A mnie zastanawia sk±d tak szybko o tym wiesz.
Zapewne zajrzał w blokady na kk. To nic trudnego :)

No mam taki glupi zwyczaj, ze jak sie loguje do mBanku to zawsze sprawdzam blokady.

W innych bankach potrafi przyjsc powiadomienie email czy sms :-)

[...]

Jesli sie nie myle - to istotnie bardzo latwo.
W koncu jesli można zadzwonic i podyktowac numer, to nie moze byc trudno.
Ktos to wklepuje w system i pieniadze dostaje.

Oczywiscie przybylo roznych zabezpieczen, sprawdzaja adres dostawy, jest CVV, jest chip, bywa potwierdzenie SMS ... ale nadal mozna zadzwonic i podyktowac.

Caly ten biznes dziala dzieki zaufaniu - hotel sciagal samodzielnie nie bedzie itp.
Tym niemniej elementem zaufania jest tez uwzglednianie reklamacji klienta.

Na swiecie VISA z fraudami walczy, bo sama na nich traci, a u nas banki obciazaja klienta ...

J.

Data: 2015-11-09 07:42:26
Autor: witek
J.F. wrote:
Caly ten biznes dziala dzieki zaufaniu

ooo. to jest sedno.

dlatego karty działały super, dopoki visa nie postanowila zarobić na nich na wschodzie. I zrobil sie problem.

Data: 2015-11-09 15:16:42
Autor: J.F.
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n1q7nq$ku6$11@dont-email.me...
J.F. wrote:
Caly ten biznes dziala dzieki zaufaniu

ooo. to jest sedno.
dlatego karty działały super, dopoki visa nie postanowila zarobić na nich na wschodzie. I zrobil sie problem.

Ja tam mysle, ze na wysokosci prowizji sie to opiera.
W koncu w USA nieuczciwych ludzi tez nie brakuje.
Tylko gdy zyski przewyzszaja straty, to mozna sie tym nie przejmowac.

Oczywiscie im wyzsze straty tym wiecej ma ochote byc nieuczciwych, wiec trzeba ich jakos scigac.
W USA dawniej moglo byc latwe, teraz i na swiecie niekoniecznie.

J.

Data: 2015-11-10 18:39:35
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

dlatego karty działały super, dopoki visa nie postanowila zarobić na
nich na wschodzie. I zrobil sie problem.

Prowizje spadły, karty dostali wszyscy. Wschód ma się do tego nijak.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-11-10 13:51:03
Autor: witek
Krzysztof Halasa wrote:
[...]

jak to nie.
trzeba bylo chipy i piny wprowadzic bo sie za duzo kopiowało.
obslugiwac te miliony niby fraudów, gdzie klient złapany za rękę tłumaczył się, że no tak teraz sobie przypomina, ze ta transakcja jednak faktycznie była jego.

Data: 2015-11-10 22:44:18
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

jak to nie.
trzeba bylo chipy i piny wprowadzic bo sie za duzo kopiowało.

Bo ludzie dojrzeli do wiedzy. Kiedyś czytnik kart (magnetycznych) miał
wymiary 30 x 20 x 10 cm, kosztował dwie miesięczne pensje (może w USA
nieco mniej), i nie odczytywał jednej ze ścieżek używanych przez KK.
Teraz takich czytników można sobie kupić w Chinach na pęczki.

Myślisz że głównie w jakich państwach działali ci, którzy "kopiowali"?
PrzecieĹĽ nie w Rumunii.

obslugiwac te miliony niby fraudów, gdzie klient złapany za rękę
tłumaczył się, że no tak teraz sobie przypomina, ze ta transakcja
jednak faktycznie była jego.

A tego to nie wiem, jakieś dane źródłowe? Mam wrażenie że to był i jest
absolutny margines.

Inna sprawa że niektóre sklepy mogłyby coś zrobić ze swoimi
obciążeniami, bo domyślić się o jaki sklep chodzi jest czasem bardzo
trudno.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-11-09 13:32:35
Autor: WAM
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
On Mon, 9 Nov 2015 13:13:48 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Jesli sie nie myle - to istotnie bardzo latwo.
W koncu jesli można zadzwonic i podyktowac numer, to nie moze byc trudno.
Ktos to wklepuje w system i pieniadze dostaje.
Zgadza się.
Opisywałem tu swój przypadek z USA, kiedy to prawdopodobnie w jednym z
hoteli użyto mojej karty $ Alior Kantor do zamówienia jedzenia w pizzy
hut. Alior Kantor szybko kasę oddał a polska policja kilka tygodni
temu (9-10 miesięcy po zgłoszeniu) odpisała że na Florydę nie polec±
szukać mojej kasy.

Na swiecie VISA z fraudami walczy, bo sama na nich traci, a u nas banki obciazaja klienta ...
Alior Kantor problemów ze zwrotem nie robił.

WAM

Data: 2015-11-09 14:19:35
Autor: Piotr Gałka
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium

Użytkownik "WAM" <nospam@nowam.nopl.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ie414bhdrsnag1ptld7qf1cbdf5unbbkc54ax.com...

[...]

Czy dobrze rozumiem, że jakby¶ sam tę pizzę zamówił a potem twierdził, że to nie Ty to też by zwrócili?
Czy były jakie¶ przesłanki, że to nie mogłe¶ być Ty bo w hotelu byłe¶ miesi±c wcze¶niej niż jadłe¶ tam pizzę?
P.G.

Data: 2015-11-09 07:45:28
Autor: witek
Piotr Gałka wrote:

Czy dobrze rozumiem, że jakby¶ sam tę pizzę zamówił a potem twierdził,
że to nie Ty to też by zwrócili?

pewnie tak.

dlatego jestem przeciw globalizacji. co niektorzy jeszcze nie dorosli do uczciwosci.

Ale radzilbym granicy stanow wiecej nie przekraczac po takim numerze.

Data: 2015-11-09 14:32:10
Autor: WAM
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
On Mon, 9 Nov 2015 14:19:35 +0100, Piotr Gałka
<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

Czy dobrze rozumiem, że jakby¶ sam tę pizzę zamówił a potem twierdził, że to nie Ty to też by zwrócili?
Je¶li bym po¶wiadczył nieprawdę na policji to być może tak. Do
reklamacji w banku wymagane było zgłoszenie sprawy na policję
(polsk±).

Czy były jakie¶ przesłanki, że to nie mogłe¶ być Ty bo w hotelu byłe¶ miesi±c wcze¶niej niż jadłe¶ tam pizzę?
Nie wiem na jaki adres było zamówienie pizzy bo na wyci±gu karty tego
nie widać. Nie wiadomo też w którym mniej więcej mie¶cie była dostawa.
Na wyci±gu jest tylko kod (pseudopocztowy?) składaj±cy się z samych
zer oraz nazwa "pizza hut". Nie wiem czy na pewno dane były wzięte z
hotelu czy gdzie¶ indziej podpatrzone jednakże przypuszczam że dane
pochodziły z hotelu. Być może dane kradn± w jednym hotelu a pizzę
zamawiaj± na drugim końcu kraju żeby nie było ¶ladu. Między dat±
pobytu w tym hotelu, który podejrzewam a dat± kiedy zamówiono pizzę
(skutecznie) oraz próbowano zamówić bilety autobusowe (nieskutecznie -
bank się pokapował i przysłał mi sms że blokuje t± transakcję) minęły
chyba 1 albo 2 dni. O pizzy dowiedziałem się już póĽniej gdy
transakcja się rozliczyła (była bez autoryzacji).

Kasa wróciła szybko, chyba po 2 tygodniach.

WAM

Data: 2015-11-09 05:58:41
Autor: jj
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
Do reklamacji w banku wymagane było zgłoszenie sprawy na policję
(polsk±).

W jakim banku i kiedy to było? Bo mBank na stronie z informacj± o składaniu reklamacji nic nie pisze o takim wymogu.

Data: 2015-11-09 08:36:29
Autor: witek
jj wrote:
Do reklamacji w banku wymagane było zgłoszenie sprawy na policję
(polsk±).

W jakim banku i kiedy to było? Bo mBank na stronie z informacj± o składaniu reklamacji nic nie pisze o takim wymogu.

Nie ma takiego wymogu prawnego
Banki dokładaj± to same od siebie w regulaminach , probuj±c w ten sposob zniechecic ludzi do prob oszustwa i składania reklamacji swoich własych transakcji. A może się uda.
Jak bank cię przyłapie na kłamstwie, to może ci nagwizdać.
Jak policja cię przyłapie na sładaniu fałszywych zeznań to idziesz siedzieć. St±d banki lubi± się wyręczać policj±.

Data: 2015-11-09 16:36:19
Autor: WAM
On Mon, 9 Nov 2015 05:58:41 -0800 (PST), jj <posadzka@wp.pl> wrote:

Do reklamacji w banku wymagane było zgłoszenie sprawy na policję
(polsk±).

W jakim banku i kiedy to było?
Alior Kantor. Reklamacje złożyłem chyba 31.10.2014 r.
Zwrot z banku dostałem 14.11.2014 r.
Dokładnych dat transakcji kart± już nie mogę sprawdzić bo historia
karty (zastrzeżonej w chwili składania reklamacji) nie jest już
dostępna.

WAM

Data: 2015-11-09 21:05:55
Autor: Marek
On Mon, 9 Nov 2015 03:57:26 -0800 (PST), jj <posadzka@wp.pl> wrote:
blokady. Juz tak kilka razy dowiedzialem sie o mandatach z
zagranicy, ktore
 mi Hertz sciagnal.

Że co? Od kiedy mandaty z innego państwa są ściągane w pl??

--
Marek

Data: 2015-11-09 15:22:49
Autor: witek
Marek wrote:
[...]

zgodnie z umowÄ… z wypoĹĽyczali samochodĂłw.
Jak ich samochod dostanie mandat w czasie kiedy miałeś go na stanie to dopiszą ci go do rachunku.
Tak samo przejazdy przez płatne drogi.

Data: 2015-11-09 22:26:20
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-11-09 o 22:22, witek pisze:
Marek wrote:
[...]

dopiszÄ… ci go do rachunku.
Tak samo przejazdy przez płatne drogi.

Ej, no, Hertz nie kombinuje z tym, że nie wiedzą kto prowadził? A to
lamusy ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-11-09 16:00:43
Autor: witek
Marek wrote:
[...]

Niestety filozofia tych z zachodu jest kompletnie niezrozumiała dla tych ze wschodu.

Przeciez można zaoszczedzic pozyczajac szcztoeczkę do zębów w Walmart a przed wyjazdem ją oddać.

Data: 2015-11-10 10:27:49
Autor: J.F.
ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n1r326$n7o$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Podwojna nauczka na przyszlosc - po powrocie zaraz zlikwidowac karte :-)

J.

Data: 2015-11-10 11:52:02
Autor: Marek
On Tue, 10 Nov 2015 10:27:49 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Podwojna nauczka na przyszlosc - po powrocie zaraz zlikwidowac karte

A nie nie prościej zdjąć limity na jakiś czas i w tym czasie używać innej?
Chyba w nieskoĹ„czoność nie bÄ™dÄ… prĂłbować  Ĺ›ciÄ…gnąć.

--
Marek

Data: 2015-11-10 08:29:05
Autor: witek
Marek wrote:
[...]

limit ci nic tu nie da
limit jest uzywany w momencie autoryzacji.
obciÄ…zanie karty zostanie zaksiegowane zawsze.

zrozumcie to wreszcie.
bnak MUSI zaksięgować wszystko co przychodzi na aktywną kartę bo taką ma umowę z visa czy mastercard.

jedyne co bank moze zrobic to odpowiedziec "nie" na zapytanie autoryzacyjne.

Data: 2015-11-10 15:40:31
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:n1sur9$qqq$4dont-email.me...

zrozumcie to wreszcie.
bnak MUSI zaksięgować wszystko co przychodzi na aktywną kartę bo taką ma umowę z visa czy mastercard.

To, co piszesz jest jasne i klarowne i daje się zrozumieć tylko jakoś uwierzyć trudno, że każdy ot tak sobie może obciążyć moją kartę. Mało człowiek ma zajęć to ma jeszcze codziennie zaglądać do listy transakcji kartą?
Jak dostałem KK to ustawiłem sobie od razu na 0 wszystkie inne limity (kwotowe i ilościowe) niż płatności w sklepie i byłem pewny, że nic złego nie może mnie spotkać, a z tego co piszesz to wynika, że jest dokładnie odwrotnie niż byłem pewien stosując tzw. chłopski rozum.
A może są jakieś karty nie visa i nie mastercard, które byłyby bezpieczne.
P.G.

Data: 2015-11-10 10:39:45
Autor: witek
Piotr Gałka wrote:

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

zrozumcie to wreszcie.
bnak MUSI zaksięgować wszystko co przychodzi na aktywną kartę bo taką
ma umowÄ™ z visa czy mastercard.

To, co piszesz jest jasne i klarowne i daje się zrozumieć tylko jakoś
uwierzyć trudno, że każdy ot tak sobie może obciążyć moją kartę.

MoĹĽe.
Karty zostały wymyślone na zachodzi przy sprawnie działającej policji i sądownictwie, wieloletnich kar więzienia za fraud i trochę innej kulturze ludzi.
I wszystko działało cacy, dopoki się komus nie chciało iść na wschód.

  MaĹ‚o
człowiek ma zajęć to ma jeszcze codziennie zaglądać do listy transakcji
kartÄ…?

raz na miesiac przejrzec wyciag.
Chyba ma 60 dni na zgloszenie reklamacji.

[...]

Nie ma.
wszystkie karty tak działają.
Bezpieczeństwo zapewnia ci bank i umowa z nim.
W Polsce banki sobie wywalczył 150 euro odpowiedzialnosci klienta za fraud. Smieszne.
Zadnej karty w Polsce.

Data: 2015-11-10 19:19:09
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

W Polsce banki sobie wywalczył 150 euro odpowiedzialnosci klienta za
fraud. Smieszne.

Nie jest tak, to dotyczy tylko utraty karty (i podobnych sytuacji, np.
udostępnienia komuś).

Kiedyś normą była odpowiedzialność klienta za fraudy utraconą kartą
(stąd konieczność szybkiego zastrzegania), i to wcale nie była polska
specyfika. 150 euro to tak jakby nieco korzystniejsza sytuacja, nie?

Zapewne przypadkowo typowa suma fraudĂłw pojedynczÄ… skradzionÄ… kartÄ…
(kiedyś tam) to było właśnie sto kilkadziesiąt euro albo innych talarów.

InnÄ… sprawÄ… jest praktyka wielu polskich bankĂłw, ktĂłre ustawy wydajÄ… siÄ™
mieć w d*.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-11-10 13:53:05
Autor: witek
Krzysztof Halasa wrote:
Kiedyś normą była odpowiedzialność klienta za fraudy utraconą kartą

Kiedy i gdzie?
Bo po za polskimi kartami i bankami to ja takiego zapisu nie pamietam nigdzie.

Data: 2015-11-10 23:37:25
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
[...]

W większości miejsc na świecie? Mam delikatne wrażenie, że obecnie w USA
klient odpowiada maksymalnie do kwoty $50 / $500 / bez ograniczenia,
jeśli zgłosi utratę karty w ciągu odpowiednio 2 dni / 60 dni / po
dłuższym czasie. Owszem, banki dają lepszą "ochronę", ale jak się pewnie
domyślasz, także w Polsce.

Swoją drogą, to całkowite zdjęcie odpowiedzialności z klienta po
zastrzeżeniu to był spory postęp w stosunku do niektórych wcześniejszych
"instrumentĂłw". Czy przed zastrzeĹĽeniem jest to $50, $500, czy E150 to
już jest sprawa drugorzędna.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-11-10 17:10:45
Autor: witek
Krzysztof Halasa wrote:
[...]

chyba juz takich nie ma.
Jeśli oferujesz coś wiecej niż zero to właśnie zamykasz biznes.

[...]

mowisz i masz.

https://www.capitalone.com/identity-protection/security/

pierwszy z brzegu, zreszta moj ulubiony

dodatkowo nie ma prowizji od zagranicznych transakcji. świetna karta na wycieczki po świecie. zjeździłem z nią ładny kawałek.

Data: 2015-11-10 16:23:23
Autor: J.F.
ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
UĹĽytkownik "Piotr GaĹ‚ka"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n1svkq$m8p$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości
zrozumcie to wreszcie.
bnak MUSI zaksięgować wszystko co przychodzi na aktywną kartę bo taką ma umowę z visa czy mastercard.

A jak chwile wczesniej odmowil autoryzacji ?

To, co piszesz jest jasne i klarowne i daje się zrozumieć tylko jakoś uwierzyć trudno, że każdy ot tak sobie może obciążyć moją kartę. Mało

No, jak sobie przypomne co ciekawsze przypadki, to tak jakos to wyglada.
Moze teraz jest jakos lepiej/bezpieczniej, placi sie niby przez strony posrednikow, autoryzuje ... a moze ciagle wierza firmie, ktora obciaza :-)

człowiek ma zajęć to ma jeszcze codziennie zaglądać do listy transakcji kartą?

No nie, raz na miesiac wyciag ...

A może są jakieś karty nie visa i nie mastercard, które byłyby bezpieczne.

Niezarejestrowane prepaidy, uzupelniane przed uzyciem :-)

A i to bym sprawdzil czy na minusie stan nie jest przed uzupelnieniem :-)

J.

Data: 2015-11-10 10:42:53
Autor: witek
J.F. wrote:

A jak chwile wczesniej odmowil autoryzacji ?

tez
jesli sklep przysle obciÄ…zenie to musi.
Z tym, ze reklamacja taka jest uznawana automatycznie jesli obciążenie było bez autoryzacji. Nie ma pola do dyskusji. Sklep robi to wowczas na wlasne ryzyko.

[...]

karty podobnie jak wartość pieniądza opiera sie na zaufaniu i wierze.

Data: 2015-11-10 18:45:35
Autor: Krzysztof Halasa
ktoĹ› mnie Millennium
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

bnak MUSI zaksięgować wszystko co przychodzi na aktywną kartę bo
takÄ… ma umowÄ™ z visa czy mastercard.

A jak chwile wczesniej odmowil autoryzacji ?

To tak samo, tylko jakoĹ› tak dziwnie w wypoĹĽyczalniach nie chcÄ… raczej
plastików, których nie można autoryzować zdalnie :-)

Moze teraz jest jakos lepiej/bezpieczniej, placi sie niby przez strony
posrednikow, autoryzuje ... a moze ciagle wierza firmie, ktora obciaza
:-)

Przecież (praktycznie) każdy może wziąć terminal w najem, nie musi
używać żadnych "stron pośredników" i może obciążyć każdą kartę.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-11-11 01:44:36
Autor: Marek
On Tue, 10 Nov 2015 08:29:05 -0600, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:
limit ci nic tu nie da
limit jest uzywany w momencie autoryzacji.
obciÄ…zanie karty zostanie zaksiegowane zawsze.

Ale moment, z kontekstu wynikało, że mandat jest doliczany później, jako osobna transakcja, stąd dlaczego ma iść poprzednią autoryzacją?

--
Marek

Data: 2015-11-10 10:07:47
Autor: Marek
On Mon, 9 Nov 2015 15:22:49 -0600, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:
zgodnie z umowÄ… z wypoĹĽyczali samochodĂłw.
Jak ich samochod dostanie mandat w czasie kiedy miałeś go na stanie
dopiszÄ… ci go do rachunku.
Tak samo przejazdy przez płatne drogi.

Aby zajÄ™cie z zagranicy zadziaĹ‚aĹ‚o u nas (opisujÄ…c tak w skrĂłcie) musi wpirew polski sÄ…d wydać tytuĹ‚ wykonawczy  (na podstawie tego zajÄ™cia z zagranicy)  bÄ™dÄ…cy podstawÄ… do wykonania zajÄ™ia (czynnoĹ›ci komorniczych). To nie jest takie hop siup.

--
Marek

Data: 2015-11-10 08:24:29
Autor: witek
wrote:
zgodnie z umowÄ… z wypoĹĽyczali samochodĂłw.
Jak ich samochod dostanie mandat w czasie kiedy miałeś go na stanie
dopiszÄ… ci go do rachunku.
Tak samo przejazdy przez płatne drogi.

Aby zajęcie z zagranicy zadziałało u nas (opisując tak w skrócie) musi
wpirew polski sÄ…d wydać tytuĹ‚ wykonawczy  (na podstawie tego zajÄ™cia z
zagranicy)  bÄ™dÄ…cy podstawÄ… do wykonania zajÄ™ia (czynnoĹ›ci
komorniczych). To nie jest takie hop siup.

karty kredytowe dzialaja troche inaczej.

Data: 2015-11-10 10:15:14
Autor: Kamil Jońca
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

On Mon, 9 Nov 2015 15:22:49 -0600, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid>
wrote:
zgodnie z umow± z wypożyczali samochodów.
Jak ich samochod dostanie mandat w czasie kiedy miałe¶ go na stanie
dopisz± ci go do rachunku.
Tak samo przejazdy przez płatne drogi.

Aby zajęcie z zagranicy zadziałało u nas (opisuj±c tak w skrócie) musi
wpirew polski s±d wydać tytuł wykonawczy  (na podstawie tego zajęcia z
zagranicy)  będ±cy podstaw± do wykonania zajęia (czynno¶ci
komorniczych). To nie jest takie hop siup.

Ale ja rozumiem, że to o co innego chodzi.
1. Do wypożyczalni przychodzi mandat.
2. wypożyczalnia go potulnie przyjmuje
3. sprawdza kto w czasie "wykroczenia" użytkował samochód
4. obci±ża kartę na kwotę mandatu.

I już.
U nas oczywi¶cie każdy by się spodziewał, ze wypożyczalnia powie GITD
czy innej policji "w tym czasie X kierował samochodem proszę go ¶cigać"
KJ

Death is a spirit leaving a body, sort of like a shell leaving the nut behind.
-- Erma Bombeck

Data: 2015-11-13 01:52:08
Autor: Chris94
Dnia Tue, 10 Nov 2015 10:15:14 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Ale ja rozumiem, że to o co innego chodzi.
1. Do wypożyczalni przychodzi mandat.
2. wypożyczalnia go potulnie przyjmuje
3. sprawdza kto w czasie "wykroczenia" użytkował samochód
4. obci±ża kartę na kwotę mandatu.

Żeby tylko!
W takiej sytuacji wypożyczalnia bierze jeszcze dodatkowa opłatę "za
po¶rednictwo"! Nie wiem jak w innych miejscach, ale w wypożyczalniach na
Majorce ta "opłata manipulacyjna" zazwyczaj wynosiła 40 EUR!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-12-16 00:51:11
Autor: Kamil Darczyński
kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium
Ja stosuje takie zabezpieczenia:

- Pasek magnetyczny kasuje

Raczej nie jeżdżę za granice to wiec paska nie używam. W sklepach place zbliżeniowo albo chipem. Większo¶ć, albo wszystkie? bankomaty łykaj± chip-a. Odpada skimming na mojej karcie, nawet jak bankomat będzie "lewy".

- Kod CVC2, z tyłu karty zaklejam. Używam do tego stickera takiego jak używa się jako plomby gwarancyjnej. Jak kto¶ odklei bez mojej wiedzy to się połapie. Bo będzie widać ¶lady.

- Oczywi¶cie małe limity transakcji Internet/telefon.

Jak kto¶ nie chce kasować paska a boi się skimmingu w bankomacie to polecam wypłacać pieni±dze przy użyciu BLIK-a. Sporo bankomatów już go obsługuje, wtedy kartę mog± nam skopiować tylko w sklepie.

kto¶ mnie skubn±ł na 1000zł przez nieautoryzowan± transakcję kart± Millennium