kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium

Data: 2015-11-09 01:15:45
Autor: jj
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium
A mnie w³a¶nie siê pojawi³y dwie transakcje na KK - obie wykonane 7..11.2015. Jedna transakcja z USA (1kz³), druga z Japonii (29z³). Zastrzeg³em kartê i infolinia kaza³a czekaæ na zaksiêgowanie i potem sk³adaæ reklamacjê. Kartê nadal mam w portfelu, ciekawe jak zajumali dane (kartê u¿ywa³em za granic± na wakacjach, ale w sumie rzadko).

Data: 2015-11-09 07:40:40
Autor: witek
jj wrote:
[...]

zwinêli komu¶ bazê danych kart tam gdzie robi³e¶ zakupy. Przypadek ze trafilo na ciebie. Normalka. Zdaza sie raz na tydzien praktycznie.

Data: 2015-12-14 22:21:11
Autor: jj
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium
zwinęli komuś bazę danych kart tam gdzie robiłeś zakupy. Przypadek ze trafilo na ciebie. Normalka. Zdaza sie raz na tydzien praktycznie.

mBank uznal reklamacje i zwrocil kase. Najgorsze w tym wszystkim bylo odwiedzanie policji (wielokrotnie!) zeby zlozyc zewiadomienie o kradziezy. Dawno nie mialem do czynienie z ta instytucja i bylem w szoku jaka to jest komuna mentalna. Sprawa ma miejsce w malym miasteczku i tak:
- pierwsza wizyta - nie ma oficera ktory sie zajmuje ïnternetem i kartami
- druga wizyta - jest akcja i nikogo nie ma na komendzie
- trzecia wizyta - udalo sie zlozyc zeznania (godzine to trwalo, facet nie rozumie podstawowych rzeczy typu ze kredytowka nie sluzy do wyciagania kasy z bankomatu). Jednak po kwitek, ze zlozylem zawiadomienie mam przyjsc na drugi dzien
- czwarta wizyta - kwitu nie ma, zapomnieli przygotowac
- piata wizyta - mam kwit!
Gdybym tego nie przezyl na wlasnej skorze to bym nie uwierzyl. A jeszcze pytanie na poczatku, jak sie dowiedzieli ze kasa wyszla w Japonii "i czego pan w zwiazku z tym od nas oczekuje" - szczeka mi opadla.

Nowej KK na razie nie zamawiam, poki co mam dosc przygod.

Data: 2015-12-15 10:21:48
Autor: m
W dniu 15.12.2015 o 07:21, jj pisze:
A jeszcze pytanie na poczatku, jak sie dowiedzieli ze kasa wyszla w
Japonii "i czego pan w zwiazku z tym od nas oczekuje" - szczeka mi
opadla.

To jest pytanie z gatunku takich na które ręce opadają i nie wiadomo co
odpowiedzieć. Podziel się ripostą żebym miał gotową kiedy i mi przyjdzie
się zmagać.

p. m.

Data: 2015-12-15 01:41:12
Autor: jj
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium
To jest pytanie z gatunku takich na które rêce opadaj± i nie wiadomo co
odpowiedzieæ. Podziel siê ripost± ¿ebym mia³ gotow± kiedy i mi przyjdzie
siê zmagaæ.

Nic inteligentnego mi do glowy nie przyszlo, wiec powiedzialem tylko ze od policji oczekuje swistka ze u nich bylem i wtedy bank mi odda kase.
Przypomniala mi sie scena z filmu Big Lebowski, gdzie glownemu bohaterowi ukradli stare, rozpadajace sie auto. Pyta policjanta czy maja jakies tropy, slady, odciski palcow, jakichs podejrzanych, itd. A policjant wybuchajac smiechem mu odpowiada, ze najlepsi detektywi pracuja 24 godziny na dobe nad jego sprawa :D

Data: 2015-12-15 10:42:13
Autor: J.F.
ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
Użytkownik "m"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:566fdb9d$0$678$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Prosta sprawa - oczekuje wezwania prezesa banku na przesluchanie do zlozenia wyjasnien.

I zobaczycie, ze by pomoglo :-)

J.

Data: 2015-12-15 14:17:17
Autor: ąćęłńóśźż
KtoÅ› mnie skubnÄ…Å‚ na $100
Za każdym razem składając powiadomienie o podejrzeniu popełnienia czynu zabronionego czuję się jak wróg nr 1 spokojnej czekającej na emerytury policji.
BTW własnie powinienem złozyć powiadomienie, tyle że być woże w Stanach:
Sprzedawca ze Stanów w ramach rabatu wysłał mi czek na $100, które to $100 zrealizował w amerykańskim banku prawdopodobnie (bo przecież nie ja) pracownik firmy kurierskiej.
Sprzedawca mi nawet po mojej reklamacji wysłał skan (marnej jakości) otrzymanego od banku ksera zrealizowanego czeku, z jakimś podpisem.
No q...a nie moim podpisem, choć czek był wystawiony ma moje imię i nazwisko :-((
Próbowałem z podpisu odczytać imię i nazwisko, próbowałem się kontaktować z firmę kurierska, nie przeszedłem poza jakiegoś zlewającego na drzewo magazyniera :-((
Czyli w USA bierzesz czek wystawiony na mnie, idziesz do amerykańskiego banku, bez uzgodnienia nazwiska na czeku z ID wypłacają Ci moje pieniądze za jakimś zawijasem :-((
Jak ktoś ma pomysł, jak to załatwić, bardzo proszę.

-- -- -

Data: 2015-12-15 09:15:03
Autor: witek
KtoÅ› mnie skubnÄ…Å‚ na $100
  ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Wysłał ci do Polski?
Czym? Zwykłą pocztą?
Wątpię aby ktoś na poczcie to ruszył.

[...]

I nikt inny go nie zrealizuje ( z małymi wyjątkami)
Co jest napisane (ręcznie) na odwrocie czeku. Tylko twój podpis czy coś więcej.

[...]

Nie.
Czek możesz zrealizować tylko wpłatą na własne konto. Nie ma możliwości zrealizowania czeku anonimowo z ulicy. Chyba, ze jest wystawiony na "cash".

Sprzedawca w każdej chwili, bodajże do pół roku wstecz może taki czek wycofać i gości straci pieniądze z konta a zarobi kajdanki na rękach
Na 100% wiadomo kto go zrealizował.
Czek w USA sam w sobie ma dokładnie zerową wartość i jest w miarę bezpieczny dla wystawcy.

Jak ktoś ma pomysł, jak to załatwić, bardzo proszę.

Moim zdanie to sprzedawca coś kręci, albo zakłada, że to ty kręcisz.
Ja bym powiedział sprzedawcy, zeby ci wysłał następny czek, bo tego nie dsotałeś a resztę niech sobie załatwia po swojej stronie.

On zdaje się dobrze zdaje sobie sprawę z tego, że zdalnie to mu mało możesz zrobić i dlatego cię zlewa.

Na odwrocie czeku są numery banku i konta na ktory został zrealizowany czek. Bez problemu można ustalić oddział i nawet tam zadzwonić z informacją, że to jest fraud.
Oczywiscie od ciebie to przyjmą informację i ewentualnie będą monitorować stan konta, notamiast skutecznie może to zatrzymac wystawca czeku.
Jak dawno to było?

Data: 2015-12-15 18:44:01
Autor: ąćęłńóśźż
KtoÅ› mnie skubnÄ…Å‚ na $100
Sprzedawca wysłał osobno przedmiot, osobno listem czek (czeki wysyłają po rejestracji zakupu i odesłaniu kodu kreskowego z pudełka przedmiotu).
Ten list z czekiem nigdy do mnie nie dotarł, gdy reklamowałem u sprzedawcy (a właściwe u hurtownika realizującego te "premie od zakupów") potwierdzili wysyłkę, skontaktowali się z bankiem i przysłali mi ksero zrealizowanego czeku.
Na czeku było moje imię i nazwisko, ale adres firmy kurierskiej (wysyłkowej).

-- -- -
I nikt inny go nie zrealizuje

Data: 2015-12-15 17:34:41
Autor: witek
KtoÅ› mnie skubnÄ…Å‚ na $100
  ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Adres był na czeku? dziwne.

Więc odpisz im, że nigdy tego czeku nie dostałeś i nie wiesz kto go zrealizował.

Całkiem możliwe, że jeśli to była hurtownia to nikt nie patrzył na nazwisko tylko hurtowo zanieśli wszysstkie czeki do banku.

Możesz zacząć od emailu do samej hurtowni, z pytaniem czy przypadkiem nie zwinęli ci twojego czeku i dołącz kopię tego czeku co dostałeś.

Jak oni powiedzą, że nic nie wiedzą (co byłoby smieszne z ich strony, bo na odwrocie czeku masz nadrukowane na jakie konto poszło) to uderz do sprzedawcy, zeby zablokował ten czek i wysłał ci drugi.

Jeszcze raz ponawiam pytanie. Jak dawno to było?

-- -- -
I nikt inny go nie zrealizuje

Data: 2015-12-16 10:36:22
Autor: ąćęłńóśźż
KtoÅ› mnie skubnÄ…Å‚ na $100
Sam zakup przedmiotu (aparat) w sklepie wysyłkowym nastąpił prawie rok temu (koniec grudnia 2014).
Wysyłka czeku przez Promaster (to hurtownia, która dostarcza towar do sklepów, kupujesz w sklepie detalicznym, a hurtownia zwraca nabywcy $100 za zakup jako rabat) nastąpiła pod koniec stycznia 2015 r.
Na czeku (skanie) jest (Pay to the Order of) moje imie, nazwisko i nazwa firmy kurierskiej.
Adres firmy kurierskiej (z moim nazwiskiem) musiał być na kopercie z czekiem, bo inaczej list by nie doszedł.

Tak odpisałem ze skutkiem jak pisałem.

Firma kurierska maile olewa, więc tym bardziej moje podejrzenie pada na kogoś od nich.

Na odwrocie czeku jest jakiś niewyraźny (z uwagi na skanowanie lub faksowanie) podpis (wygląda na wzięcie gotówki, ale skan jest zbyt niewyraźny) .

-- -- -

Data: 2015-12-16 12:16:25
Autor: witek
KtoÅ› mnie skubnÄ…Å‚ na $100
  ąćęłńóśźż wrote:
[...]

wiec odejrzewam, ze stało się tak jak napisałem.
Czek poszedł do realizacji, i nikt sie nie kapnął, że to nie do nich.
Przy dużej iloÅ›ci czeków tak siÄ™ po prostu robi.  Firma skanuje czek i dalej leci hurtowo do banku bez sprawdzania.
Ewneutlanie przy protescie oddaje sie kasę i już.

Tak odpisałem ze skutkiem jak pisałem.

Trochę późno na raklamację czeku. Ale nie niemożliwe.
Możesz ich jeszcze troche postraszyć, zeby się ruszyli i coś zrobili bo mogą. Ale zacząłbym jednak od firmy kurierskiej, bo zapewne nie zdaje sobie sprawy o co biega.

Firma kurierska maile olewa, więc tym bardziej moje podejrzenie pada na kogoś od nich.

to szukaj dalej innego kontaktu.

Na odwrocie czeku jest jakiś niewyraźny (z uwagi na skanowanie lub faksowanie) podpis (wygląda na wzięcie gotówki, ale skan jest zbyt niewyraźny) .

jak mi wyslesz skan czeku to sprobuje cos z niego wyczytac.
aa, nie wrzucaj czeku gdzies na internet publicznie dostepnego. Formalnie udostepnienie publicznie numeru rachunku bankowego jest w stanach przestepstwem.

p.s

jak mi odpiszesz nad postem to ciÄ™ olejÄ™.

Data: 2015-12-15 14:26:46
Autor: J.F.
KtoÅ› mnie skubnÄ…Å‚ na $100
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n4p3so$c4f$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Twojego podpisu nie znaja, wiec zawijasa kazdego przyjma.
Ale ponoc po to jest nazwisko i imie, zeby kto inny nie mogl wyplacic. Dziala jak widac.

Jak ktoś ma pomysł, jak to załatwić, bardzo proszę.

www.fbi.gov :-)

J.

Data: 2015-12-15 16:34:00
Autor: Ghost
KtoÅ› mnie skubnÄ…Å‚ na $100

[...]

Sprzedawca robi z ciebie idiote.

Data: 2015-12-15 12:17:51
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "jj" <posadzka@wp.pl> napisał w wiadomości news:3bc4372f-5d50-4948-88a2-4ed5dc86cc0bgooglegroups.com...
[...]

A sami jej z klucza przypadkiem nie wyślą?
P.G.

Data: 2015-12-15 03:32:20
Autor: jj
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium
Nowej KK na razie nie zamawiam, poki co mam dosc przygod.
A sami jej z klucza przypadkiem nie wy¶l±?

W systemie widze stara KK jako zastrzezona i jest przycisk "zamow nowa". Zakladam wiec ze poki tego nie klikne to nie przysla nowej.

Data: 2015-11-09 11:46:28
Autor: Piotr Ga³ka
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium

U¿ytkownik "jj" <posadzka@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:3e0c6b77-2a7f-4163-96b9-1537d30624cagooglegroups.com...
[...]

-- -- -- --
A mnie zastanawia sk±d tak szybko o tym wiesz.
Jak przychodzi miesiêczny wyci±g to czasem jeszcze mija ze dwa tygodnie zanim zanotuj± sobie kwotê z niego. Jakby by³a jaka¶ du¿a to bym przejrza³ listê transakcji, a tak to tylko zak³adam, ze kiedy¶ je przejrzê.
1kz³ to pewnie bym zauwa¿y³ gdzie¶ po miesi±cu, ale 29z³ to mo¿e za rok, a mo¿e wcale.
P.G.

Data: 2015-11-09 11:53:25
Autor: WAM
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium
On Mon, 9 Nov 2015 11:46:28 +0100, Piotr Ga³ka
<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

A mnie zastanawia sk±d tak szybko o tym wiesz.
Zapewne zajrza³ w blokady na kk. To nic trudnego :)

1kz³ to pewnie bym zauwa¿y³ gdzie¶ po miesi±cu, ale 29z³ to mo¿e za rok, a mo¿e wcale.
Inni mo¿e zauwa¿± wcze¶niej.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2015-11-09 03:57:26
Autor: jj
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium
>A mnie zastanawia sk±d tak szybko o tym wiesz.
Zapewne zajrza³ w blokady na kk. To nic trudnego :)

No mam taki glupi zwyczaj, ze jak sie loguje do mBanku to zawsze sprawdzam blokady. Juz tak kilka razy dowiedzialem sie o mandatach z zagranicy, ktore mi Hertz sciagnal. Ogolnie to strasznie nie ufam kredytowkom, mam wrazenie ze bardzo latwo z tego kase wyciagnac - gdyby nie to ze KK jest potrzebne do bookowania hoteli czy wynajmowania samochodu to bym zrezygnowal z tego wynalazku.

Data: 2015-11-09 13:13:48
Autor: J.F.
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium
U¿ytkownik "jj"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:18d31117-c375-4bb8-bfe0-feeff6804b21@googlegroups.com...
>A mnie zastanawia sk±d tak szybko o tym wiesz.
Zapewne zajrza³ w blokady na kk. To nic trudnego :)

No mam taki glupi zwyczaj, ze jak sie loguje do mBanku to zawsze sprawdzam blokady.

W innych bankach potrafi przyjsc powiadomienie email czy sms :-)

[...]

Jesli sie nie myle - to istotnie bardzo latwo.
W koncu jesli mo¿na zadzwonic i podyktowac numer, to nie moze byc trudno.
Ktos to wklepuje w system i pieniadze dostaje.

Oczywiscie przybylo roznych zabezpieczen, sprawdzaja adres dostawy, jest CVV, jest chip, bywa potwierdzenie SMS ... ale nadal mozna zadzwonic i podyktowac.

Caly ten biznes dziala dzieki zaufaniu - hotel sciagal samodzielnie nie bedzie itp.
Tym niemniej elementem zaufania jest tez uwzglednianie reklamacji klienta.

Na swiecie VISA z fraudami walczy, bo sama na nich traci, a u nas banki obciazaja klienta ...

J.

Data: 2015-11-09 07:42:26
Autor: witek
J.F. wrote:
Caly ten biznes dziala dzieki zaufaniu

ooo. to jest sedno.

dlatego karty dzia³a³y super, dopoki visa nie postanowila zarobiæ na nich na wschodzie. I zrobil sie problem.

Data: 2015-11-09 15:16:42
Autor: J.F.
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium
U¿ytkownik "witek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n1q7nq$ku6$11@dont-email.me...
J.F. wrote:
Caly ten biznes dziala dzieki zaufaniu

ooo. to jest sedno.
dlatego karty dzia³a³y super, dopoki visa nie postanowila zarobiæ na nich na wschodzie. I zrobil sie problem.

Ja tam mysle, ze na wysokosci prowizji sie to opiera.
W koncu w USA nieuczciwych ludzi tez nie brakuje.
Tylko gdy zyski przewyzszaja straty, to mozna sie tym nie przejmowac.

Oczywiscie im wyzsze straty tym wiecej ma ochote byc nieuczciwych, wiec trzeba ich jakos scigac.
W USA dawniej moglo byc latwe, teraz i na swiecie niekoniecznie.

J.

Data: 2015-11-10 18:39:35
Autor: Krzysztof Halasa
ktoÅ› mnie Millennium
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

dlatego karty działały super, dopoki visa nie postanowila zarobić na
nich na wschodzie. I zrobil sie problem.

Prowizje spadły, karty dostali wszyscy. Wschód ma się do tego nijak.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-11-10 13:51:03
Autor: witek
Krzysztof Halasa wrote:
[...]

jak to nie.
trzeba bylo chipy i piny wprowadzic bo sie za duzo kopiowało.
obslugiwac te miliony niby fraudów, gdzie klient złapany za rękę tłumaczył się, że no tak teraz sobie przypomina, ze ta transakcja jednak faktycznie była jego.

Data: 2015-11-10 22:44:18
Autor: Krzysztof Halasa
ktoÅ› mnie Millennium
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

jak to nie.
trzeba bylo chipy i piny wprowadzic bo sie za duzo kopiowało.

Bo ludzie dojrzeli do wiedzy. Kiedyś czytnik kart (magnetycznych) miał
wymiary 30 x 20 x 10 cm, kosztował dwie miesięczne pensje (może w USA
nieco mniej), i nie odczytywał jednej ze ścieżek używanych przez KK.
Teraz takich czytników można sobie kupić w Chinach na pęczki.

Myślisz że głównie w jakich państwach działali ci, którzy "kopiowali"?
Przecież nie w Rumunii.

obslugiwac te miliony niby fraudów, gdzie klient złapany za rękę
tłumaczył się, że no tak teraz sobie przypomina, ze ta transakcja
jednak faktycznie była jego.

A tego to nie wiem, jakieś dane źródłowe? Mam wrażenie że to był i jest
absolutny margines.

Inna sprawa że niektóre sklepy mogłyby coś zrobić ze swoimi
obciążeniami, bo domyślić się o jaki sklep chodzi jest czasem bardzo
trudno.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-11-09 13:32:35
Autor: WAM
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium
On Mon, 9 Nov 2015 13:13:48 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Jesli sie nie myle - to istotnie bardzo latwo.
W koncu jesli mo¿na zadzwonic i podyktowac numer, to nie moze byc trudno.
Ktos to wklepuje w system i pieniadze dostaje.
Zgadza siê.
Opisywa³em tu swój przypadek z USA, kiedy to prawdopodobnie w jednym z
hoteli u¿yto mojej karty $ Alior Kantor do zamówienia jedzenia w pizzy
hut. Alior Kantor szybko kasê odda³ a polska policja kilka tygodni
temu (9-10 miesiêcy po zg³oszeniu) odpisa³a ¿e na Florydê nie polec±
szukaæ mojej kasy.

Na swiecie VISA z fraudami walczy, bo sama na nich traci, a u nas banki obciazaja klienta ...
Alior Kantor problemów ze zwrotem nie robi³.

WAM

Data: 2015-11-09 14:19:35
Autor: Piotr Ga³ka
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium

U¿ytkownik "WAM" <nospam@nowam.nopl.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ie414bhdrsnag1ptld7qf1cbdf5unbbkc54ax.com...

[...]

Czy dobrze rozumiem, ¿e jakby¶ sam tê pizzê zamówi³ a potem twierdzi³, ¿e to nie Ty to te¿ by zwrócili?
Czy by³y jakie¶ przes³anki, ¿e to nie mog³e¶ byæ Ty bo w hotelu by³e¶ miesi±c wcze¶niej ni¿ jad³e¶ tam pizzê?
P.G.

Data: 2015-11-09 07:45:28
Autor: witek
Piotr Ga³ka wrote:

Czy dobrze rozumiem, ¿e jakby¶ sam tê pizzê zamówi³ a potem twierdzi³,
¿e to nie Ty to te¿ by zwrócili?

pewnie tak.

dlatego jestem przeciw globalizacji. co niektorzy jeszcze nie dorosli do uczciwosci.

Ale radzilbym granicy stanow wiecej nie przekraczac po takim numerze.

Data: 2015-11-09 14:32:10
Autor: WAM
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium
On Mon, 9 Nov 2015 14:19:35 +0100, Piotr Ga³ka
<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

Czy dobrze rozumiem, ¿e jakby¶ sam tê pizzê zamówi³ a potem twierdzi³, ¿e to nie Ty to te¿ by zwrócili?
Je¶li bym po¶wiadczy³ nieprawdê na policji to byæ mo¿e tak. Do
reklamacji w banku wymagane by³o zg³oszenie sprawy na policjê
(polsk±).

Czy by³y jakie¶ przes³anki, ¿e to nie mog³e¶ byæ Ty bo w hotelu by³e¶ miesi±c wcze¶niej ni¿ jad³e¶ tam pizzê?
Nie wiem na jaki adres by³o zamówienie pizzy bo na wyci±gu karty tego
nie widaæ. Nie wiadomo te¿ w którym mniej wiêcej mie¶cie by³a dostawa.
Na wyci±gu jest tylko kod (pseudopocztowy?) sk³adaj±cy siê z samych
zer oraz nazwa "pizza hut". Nie wiem czy na pewno dane by³y wziête z
hotelu czy gdzie¶ indziej podpatrzone jednak¿e przypuszczam ¿e dane
pochodzi³y z hotelu. Byæ mo¿e dane kradn± w jednym hotelu a pizzê
zamawiaj± na drugim koñcu kraju ¿eby nie by³o ¶ladu. Miêdzy dat±
pobytu w tym hotelu, który podejrzewam a dat± kiedy zamówiono pizzê
(skutecznie) oraz próbowano zamówiæ bilety autobusowe (nieskutecznie -
bank siê pokapowa³ i przys³a³ mi sms ¿e blokuje t± transakcjê) minê³y
chyba 1 albo 2 dni. O pizzy dowiedzia³em siê ju¿ pó¼niej gdy
transakcja siê rozliczy³a (by³a bez autoryzacji).

Kasa wróci³a szybko, chyba po 2 tygodniach.

WAM

Data: 2015-11-09 05:58:41
Autor: jj
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium
Do reklamacji w banku wymagane by³o zg³oszenie sprawy na policjê
(polsk±).

W jakim banku i kiedy to by³o? Bo mBank na stronie z informacj± o sk³adaniu reklamacji nic nie pisze o takim wymogu.

Data: 2015-11-09 08:36:29
Autor: witek
jj wrote:
Do reklamacji w banku wymagane by³o zg³oszenie sprawy na policjê
(polsk±).

W jakim banku i kiedy to by³o? Bo mBank na stronie z informacj± o sk³adaniu reklamacji nic nie pisze o takim wymogu.

Nie ma takiego wymogu prawnego
Banki dok³adaj± to same od siebie w regulaminach , probuj±c w ten sposob zniechecic ludzi do prob oszustwa i sk³adania reklamacji swoich w³asych transakcji. A mo¿e siê uda.
Jak bank ciê przy³apie na k³amstwie, to mo¿e ci nagwizdaæ.
Jak policja ciê przy³apie na s³adaniu fa³szywych zeznañ to idziesz siedzieæ. St±d banki lubi± siê wyrêczaæ policj±.

Data: 2015-11-09 16:36:19
Autor: WAM
On Mon, 9 Nov 2015 05:58:41 -0800 (PST), jj <posadzka@wp.pl> wrote:

Do reklamacji w banku wymagane by³o zg³oszenie sprawy na policjê
(polsk±).

W jakim banku i kiedy to by³o?
Alior Kantor. Reklamacje z³o¿y³em chyba 31.10.2014 r.
Zwrot z banku dosta³em 14.11.2014 r.
Dok³adnych dat transakcji kart± ju¿ nie mogê sprawdziæ bo historia
karty (zastrze¿onej w chwili sk³adania reklamacji) nie jest ju¿
dostêpna.

WAM

Data: 2015-11-09 21:05:55
Autor: Marek
On Mon, 9 Nov 2015 03:57:26 -0800 (PST), jj <posadzka@wp.pl> wrote:
blokady. Juz tak kilka razy dowiedzialem sie o mandatach z
zagranicy, ktore
 mi Hertz sciagnal.

Że co? Od kiedy mandaty z innego państwa są ściągane w pl??

--
Marek

Data: 2015-11-09 15:22:49
Autor: witek
Marek wrote:
[...]

zgodnie z umową z wypożyczali samochodów.
Jak ich samochod dostanie mandat w czasie kiedy miałeś go na stanie to dopiszą ci go do rachunku.
Tak samo przejazdy przez płatne drogi.

Data: 2015-11-09 22:26:20
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-11-09 o 22:22, witek pisze:
Marek wrote:
[...]

dopiszÄ… ci go do rachunku.
Tak samo przejazdy przez płatne drogi.

Ej, no, Hertz nie kombinuje z tym, że nie wiedzą kto prowadził? A to
lamusy ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-11-09 16:00:43
Autor: witek
Marek wrote:
[...]

Niestety filozofia tych z zachodu jest kompletnie niezrozumiała dla tych ze wschodu.

Przeciez można zaoszczedzic pozyczajac szcztoeczkę do zębów w Walmart a przed wyjazdem ją oddać.

Data: 2015-11-10 10:27:49
Autor: J.F.
ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n1r326$n7o$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Podwojna nauczka na przyszlosc - po powrocie zaraz zlikwidowac karte :-)

J.

Data: 2015-11-10 11:52:02
Autor: Marek
On Tue, 10 Nov 2015 10:27:49 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Podwojna nauczka na przyszlosc - po powrocie zaraz zlikwidowac karte

A nie nie prościej zdjąć limity na jakiś czas i w tym czasie używać innej?
Chyba w nieskoÅ„czoność nie bÄ™dÄ… próbować  Å›ciÄ…gnąć.

--
Marek

Data: 2015-11-10 08:29:05
Autor: witek
Marek wrote:
[...]

limit ci nic tu nie da
limit jest uzywany w momencie autoryzacji.
obciÄ…zanie karty zostanie zaksiegowane zawsze.

zrozumcie to wreszcie.
bnak MUSI zaksięgować wszystko co przychodzi na aktywną kartę bo taką ma umowę z visa czy mastercard.

jedyne co bank moze zrobic to odpowiedziec "nie" na zapytanie autoryzacyjne.

Data: 2015-11-10 15:40:31
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:n1sur9$qqq$4dont-email.me...

zrozumcie to wreszcie.
bnak MUSI zaksięgować wszystko co przychodzi na aktywną kartę bo taką ma umowę z visa czy mastercard.

To, co piszesz jest jasne i klarowne i daje się zrozumieć tylko jakoś uwierzyć trudno, że każdy ot tak sobie może obciążyć moją kartę. Mało człowiek ma zajęć to ma jeszcze codziennie zaglądać do listy transakcji kartą?
Jak dostałem KK to ustawiłem sobie od razu na 0 wszystkie inne limity (kwotowe i ilościowe) niż płatności w sklepie i byłem pewny, że nic złego nie może mnie spotkać, a z tego co piszesz to wynika, że jest dokładnie odwrotnie niż byłem pewien stosując tzw. chłopski rozum.
A może są jakieś karty nie visa i nie mastercard, które byłyby bezpieczne.
P.G.

Data: 2015-11-10 10:39:45
Autor: witek
Piotr Gałka wrote:

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

zrozumcie to wreszcie.
bnak MUSI zaksięgować wszystko co przychodzi na aktywną kartę bo taką
ma umowÄ™ z visa czy mastercard.

To, co piszesz jest jasne i klarowne i daje się zrozumieć tylko jakoś
uwierzyć trudno, że każdy ot tak sobie może obciążyć moją kartę.

Może.
Karty zostały wymyślone na zachodzi przy sprawnie działającej policji i sądownictwie, wieloletnich kar więzienia za fraud i trochę innej kulturze ludzi.
I wszystko działało cacy, dopoki się komus nie chciało iść na wschód.

  MaÅ‚o
człowiek ma zajęć to ma jeszcze codziennie zaglądać do listy transakcji
kartÄ…?

raz na miesiac przejrzec wyciag.
Chyba ma 60 dni na zgloszenie reklamacji.

[...]

Nie ma.
wszystkie karty tak działają.
Bezpieczeństwo zapewnia ci bank i umowa z nim.
W Polsce banki sobie wywalczył 150 euro odpowiedzialnosci klienta za fraud. Smieszne.
Zadnej karty w Polsce.

Data: 2015-11-10 19:19:09
Autor: Krzysztof Halasa
ktoÅ› mnie Millennium
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

W Polsce banki sobie wywalczył 150 euro odpowiedzialnosci klienta za
fraud. Smieszne.

Nie jest tak, to dotyczy tylko utraty karty (i podobnych sytuacji, np.
udostępnienia komuś).

Kiedyś normą była odpowiedzialność klienta za fraudy utraconą kartą
(stąd konieczność szybkiego zastrzegania), i to wcale nie była polska
specyfika. 150 euro to tak jakby nieco korzystniejsza sytuacja, nie?

Zapewne przypadkowo typowa suma fraudów pojedynczą skradzioną kartą
(kiedyś tam) to było właśnie sto kilkadziesiąt euro albo innych talarów.

Inną sprawą jest praktyka wielu polskich banków, które ustawy wydają się
mieć w d*.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-11-10 13:53:05
Autor: witek
Krzysztof Halasa wrote:
Kiedyś normą była odpowiedzialność klienta za fraudy utraconą kartą

Kiedy i gdzie?
Bo po za polskimi kartami i bankami to ja takiego zapisu nie pamietam nigdzie.

Data: 2015-11-10 23:37:25
Autor: Krzysztof Halasa
ktoÅ› mnie Millennium
[...]

W większości miejsc na świecie? Mam delikatne wrażenie, że obecnie w USA
klient odpowiada maksymalnie do kwoty $50 / $500 / bez ograniczenia,
jeśli zgłosi utratę karty w ciągu odpowiednio 2 dni / 60 dni / po
dłuższym czasie. Owszem, banki dają lepszą "ochronę", ale jak się pewnie
domyślasz, także w Polsce.

Swoją drogą, to całkowite zdjęcie odpowiedzialności z klienta po
zastrzeżeniu to był spory postęp w stosunku do niektórych wcześniejszych
"instrumentów". Czy przed zastrzeżeniem jest to $50, $500, czy E150 to
już jest sprawa drugorzędna.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-11-10 17:10:45
Autor: witek
Krzysztof Halasa wrote:
[...]

chyba juz takich nie ma.
Jeśli oferujesz coś wiecej niż zero to właśnie zamykasz biznes.

[...]

mowisz i masz.

https://www.capitalone.com/identity-protection/security/

pierwszy z brzegu, zreszta moj ulubiony

dodatkowo nie ma prowizji od zagranicznych transakcji. świetna karta na wycieczki po świecie. zjeździłem z nią ładny kawałek.

Data: 2015-11-10 16:23:23
Autor: J.F.
ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
Użytkownik "Piotr GaÅ‚ka"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n1svkq$m8p$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości
zrozumcie to wreszcie.
bnak MUSI zaksięgować wszystko co przychodzi na aktywną kartę bo taką ma umowę z visa czy mastercard.

A jak chwile wczesniej odmowil autoryzacji ?

To, co piszesz jest jasne i klarowne i daje się zrozumieć tylko jakoś uwierzyć trudno, że każdy ot tak sobie może obciążyć moją kartę. Mało

No, jak sobie przypomne co ciekawsze przypadki, to tak jakos to wyglada.
Moze teraz jest jakos lepiej/bezpieczniej, placi sie niby przez strony posrednikow, autoryzuje ... a moze ciagle wierza firmie, ktora obciaza :-)

człowiek ma zajęć to ma jeszcze codziennie zaglądać do listy transakcji kartą?

No nie, raz na miesiac wyciag ...

A może są jakieś karty nie visa i nie mastercard, które byłyby bezpieczne.

Niezarejestrowane prepaidy, uzupelniane przed uzyciem :-)

A i to bym sprawdzil czy na minusie stan nie jest przed uzupelnieniem :-)

J.

Data: 2015-11-10 10:42:53
Autor: witek
J.F. wrote:

A jak chwile wczesniej odmowil autoryzacji ?

tez
jesli sklep przysle obciÄ…zenie to musi.
Z tym, ze reklamacja taka jest uznawana automatycznie jesli obciążenie było bez autoryzacji. Nie ma pola do dyskusji. Sklep robi to wowczas na wlasne ryzyko.

[...]

karty podobnie jak wartość pieniądza opiera sie na zaufaniu i wierze.

Data: 2015-11-10 18:45:35
Autor: Krzysztof Halasa
ktoÅ› mnie Millennium
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

bnak MUSI zaksięgować wszystko co przychodzi na aktywną kartę bo
takÄ… ma umowÄ™ z visa czy mastercard.

A jak chwile wczesniej odmowil autoryzacji ?

To tak samo, tylko jakoś tak dziwnie w wypożyczalniach nie chcą raczej
plastików, których nie można autoryzować zdalnie :-)

Moze teraz jest jakos lepiej/bezpieczniej, placi sie niby przez strony
posrednikow, autoryzuje ... a moze ciagle wierza firmie, ktora obciaza
:-)

Przecież (praktycznie) każdy może wziąć terminal w najem, nie musi
używać żadnych "stron pośredników" i może obciążyć każdą kartę.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-11-11 01:44:36
Autor: Marek
On Tue, 10 Nov 2015 08:29:05 -0600, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:
limit ci nic tu nie da
limit jest uzywany w momencie autoryzacji.
obciÄ…zanie karty zostanie zaksiegowane zawsze.

Ale moment, z kontekstu wynikało, że mandat jest doliczany później, jako osobna transakcja, stąd dlaczego ma iść poprzednią autoryzacją?

--
Marek

Data: 2015-11-10 10:07:47
Autor: Marek
On Mon, 9 Nov 2015 15:22:49 -0600, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:
zgodnie z umową z wypożyczali samochodów.
Jak ich samochod dostanie mandat w czasie kiedy miałeś go na stanie
dopiszÄ… ci go do rachunku.
Tak samo przejazdy przez płatne drogi.

Aby zajÄ™cie z zagranicy zadziaÅ‚aÅ‚o u nas (opisujÄ…c tak w skrócie) musi wpirew polski sÄ…d wydać tytuÅ‚ wykonawczy  (na podstawie tego zajÄ™cia z zagranicy)  bÄ™dÄ…cy podstawÄ… do wykonania zajÄ™ia (czynnoÅ›ci komorniczych). To nie jest takie hop siup.

--
Marek

Data: 2015-11-10 08:24:29
Autor: witek
wrote:
zgodnie z umową z wypożyczali samochodów.
Jak ich samochod dostanie mandat w czasie kiedy miałeś go na stanie
dopiszÄ… ci go do rachunku.
Tak samo przejazdy przez płatne drogi.

Aby zajęcie z zagranicy zadziałało u nas (opisując tak w skrócie) musi
wpirew polski sÄ…d wydać tytuÅ‚ wykonawczy  (na podstawie tego zajÄ™cia z
zagranicy)  bÄ™dÄ…cy podstawÄ… do wykonania zajÄ™ia (czynnoÅ›ci
komorniczych). To nie jest takie hop siup.

karty kredytowe dzialaja troche inaczej.

Data: 2015-11-10 10:15:14
Autor: Kamil Joñca
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

On Mon, 9 Nov 2015 15:22:49 -0600, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid>
wrote:
zgodnie z umow± z wypo¿yczali samochodów.
Jak ich samochod dostanie mandat w czasie kiedy mia³e¶ go na stanie
dopisz± ci go do rachunku.
Tak samo przejazdy przez p³atne drogi.

Aby zajêcie z zagranicy zadzia³a³o u nas (opisuj±c tak w skrócie) musi
wpirew polski s±d wydaæ tytu³ wykonawczy  (na podstawie tego zajêcia z
zagranicy)  bêd±cy podstaw± do wykonania zajêia (czynno¶ci
komorniczych). To nie jest takie hop siup.

Ale ja rozumiem, ¿e to o co innego chodzi.
1. Do wypo¿yczalni przychodzi mandat.
2. wypo¿yczalnia go potulnie przyjmuje
3. sprawdza kto w czasie "wykroczenia" u¿ytkowa³ samochód
4. obci±¿a kartê na kwotê mandatu.

I ju¿.
U nas oczywi¶cie ka¿dy by siê spodziewa³, ze wypo¿yczalnia powie GITD
czy innej policji "w tym czasie X kierowa³ samochodem proszê go ¶cigaæ"
KJ

Death is a spirit leaving a body, sort of like a shell leaving the nut behind.
-- Erma Bombeck

Data: 2015-11-13 01:52:08
Autor: Chris94
kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium
Dnia Tue, 10 Nov 2015 10:15:14 +0100, Kamil Joñca napisa³(a):

Ale ja rozumiem, ¿e to o co innego chodzi.
1. Do wypo¿yczalni przychodzi mandat.
2. wypo¿yczalnia go potulnie przyjmuje
3. sprawdza kto w czasie "wykroczenia" u¿ytkowa³ samochód
4. obci±¿a kartê na kwotê mandatu.

¯eby tylko!
W takiej sytuacji wypo¿yczalnia bierze jeszcze dodatkowa op³atê "za
po¶rednictwo"! Nie wiem jak w innych miejscach, ale w wypo¿yczalniach na
Majorce ta "op³ata manipulacyjna" zazwyczaj wynosi³a 40 EUR!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

kto¶ mnie skubn±³ na 1000z³ przez nieautoryzowan± transakcjê kart± Millennium