Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?

ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?

Data: 2017-06-30 23:05:54
Autor: m4rkiz
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?

co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca a tu taki zonk

https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/average-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-vehicle-8


plus "In general, older vehicles are used less compared to new ones i.e. they have a lower annual mileage. Hence, from an environmental perspective, the performance of the vehicle fleet can be considered somewhat better than the average age suggests."

Data: 2017-06-30 23:26:12
Autor: z
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
zaraz jakis lobbujacy diler do spółki z ekoterrorysta tobie wytlumaczy

z

Data: 2017-06-30 23:27:59
Autor: J.F.
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Fri, 30 Jun 2017 23:05:54 +0200, m4rkiz napisał(a):
co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca a tu taki zonk
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/average-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-vehicle-8

To chyba jednak jakis blad w danych.
Ciekawe jaki.

plus "In general, older vehicles are used less compared to new ones i.e. they have a lower annual mileage. Hence, from an environmental perspective, the performance of the vehicle fleet can be considered somewhat better than the average age suggests."

Ciekawe jak to u nas wyglada. Zlomy wygrywaja, czy PH w nowych
sluzbowkach.

Odkad na przegladach spisuja przebiegi, to w zasadzie latwo to
wyciagnac z bazy.

J.

Data: 2017-07-01 00:23:28
Autor: Michał Jankowski
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
W dniu 2017-06-30 o 23:27, J.F. pisze:
Dnia Fri, 30 Jun 2017 23:05:54 +0200, m4rkiz napisał(a):
co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca a tu
taki zonk
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/average-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-vehicle-8

To chyba jednak jakis blad w danych.
Ciekawe jaki.

Pewnie tak, chociaż z drugiej strony ten średni wiek od dawna nam zawyżały miliony fiatów 125p i 126p, istniejących wyłącznie na papierze.

Nie wiem, czy ktoś się w końcu doliczył faktycznie jeżdżących aut.

   MJ

Data: 2017-07-01 01:11:36
Autor: Pszemol
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:
W dniu 2017-06-30 o 23:27, J.F. pisze:
Dnia Fri, 30 Jun 2017 23:05:54 +0200, m4rkiz napisał(a):
co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca a tu
taki zonk
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/average-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-vehicle-8

To chyba jednak jakis blad w danych.
Ciekawe jaki.

Pewnie tak, chociaż z drugiej strony ten średni wiek od dawna nam zawyżały miliony fiatów 125p i 126p, istniejących wyłącznie na papierze.

Nie wiem, czy ktoś się w końcu doliczył faktycznie jeżdżących aut.


Dlaczego uważasz, że były one tylko na papierze?

Data: 2017-07-01 05:00:58
Autor: Budzik
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca a
tu taki zonk
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/average-age-of-th
e-vehicle-fleet/average-age-of-the-vehicle-8

To chyba jednak jakis blad w danych.
Ciekawe jaki.

Pewnie tak, chociaż z drugiej strony ten średni wiek od dawna nam zawyżały miliony fiatów 125p i 126p, istniejących wyłącznie na
papierze. Nie wiem, czy ktoś się w końcu doliczył faktycznie jeżdżących aut.

Dlaczego uważasz, że były one tylko na papierze?

Poczytaj o błędach w cepiku.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."

Data: 2017-07-01 13:25:09
Autor: Tomasz Pyra
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Sat, 1 Jul 2017 01:11:36 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:
W dniu 2017-06-30 o 23:27, J.F. pisze:
Dnia Fri, 30 Jun 2017 23:05:54 +0200, m4rkiz napisał(a):
co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca a tu
taki zonk
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/average-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-vehicle-8

To chyba jednak jakis blad w danych.
Ciekawe jaki.

Pewnie tak, chociaż z drugiej strony ten średni wiek od dawna nam zawyżały miliony fiatów 125p i 126p, istniejących wyłącznie na papierze.

Nie wiem, czy ktoś się w końcu doliczył faktycznie jeżdżących aut.


Dlaczego uważasz, że były one tylko na papierze?

Wg. CEPiK w Polsce najpopularniejszy jest nadal 126p, a Syrenek jest więcej
niż Passatów :)
Gdzieś w czołówce jeszcze motocykl WSK.
A najstarsze auta mają ponad 2000 lat (bo np. rocznik 97 ma dziś 2020 lat)
;)

Żeby dostać realne dane trzeba by odsiać z tej bazy pojazdy do których nie
jest opłacane OC i wtedy by to miało sens.


Ale mimo wszystko chyba nie ma szans żeby się okazało to co podają w tym
serwisie.
Próbowałem dotrzeć do danych źródłowych na które się powołują
(http://www.ec4macs.eu/), ale tam po wejściu w Key Data->Transport
activities żaden link nic nie pokazuje.

Data: 2017-07-01 05:13:12
Autor: sczygiel
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
W dniu sobota, 1 lipca 2017 13:26:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Sat, 1 Jul 2017 01:11:36 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

> Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:
>> W dniu 2017-06-30 o 23:27, J.F. pisze:
>>> Dnia Fri, 30 Jun 2017 23:05:54 +0200, m4rkiz napisał(a):
>>>> co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca a tu
>>>> taki zonk
>>>> https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/average-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-vehicle-8
>>> >>> To chyba jednak jakis blad w danych.
>>> Ciekawe jaki.
>> >> Pewnie tak, chociaż z drugiej strony ten średni wiek od dawna nam >> zawyżały miliony fiatów 125p i 126p, istniejących wyłącznie na papierze.
>> >> Nie wiem, czy ktoś się w końcu doliczył faktycznie jeżdżących aut.
>> > > Dlaczego uważasz, że były one tylko na papierze?

Wg. CEPiK w Polsce najpopularniejszy jest nadal 126p, a Syrenek jest więcej
niż Passatów :)
Gdzieś w czołówce jeszcze motocykl WSK.
A najstarsze auta mają ponad 2000 lat (bo np. rocznik 97 ma dziś 2020 lat)
;)

Żeby dostać realne dane trzeba by odsiać z tej bazy pojazdy do których nie
jest opłacane OC i wtedy by to miało sens.


Ale mimo wszystko chyba nie ma szans żeby się okazało to co podają w tym
serwisie.
Próbowałem dotrzeć do danych źródłowych na które się powołują
(http://www.ec4macs.eu/), ale tam po wejściu w Key Data->Transport
activities żaden link nic nie pokazuje.

Hmmm ale ubezpieczyciele mają dane samochodów i nawet raportują co nieco do UFG.
To nie powinien byc problem aby przekazac marke, typ, rocznik, przebieg samochodu w postaci anonimowej tabelki.

Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w raporcie zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :) ).

I dane mieli byśmy na 99% poprawne.

Data: 2017-07-01 12:09:01
Autor: Kris
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
W dniu sobota, 1 lipca 2017 14:13:14 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:
W dniu sobota, 1 lipca 2017 13:26:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> Dnia Sat, 1 Jul 2017 01:11:36 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> > > Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:
> >> W dniu 2017-06-30 o 23:27, J.F. pisze:
> >>> Dnia Fri, 30 Jun 2017 23:05:54 +0200, m4rkiz napisał(a):
> >>>> co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca a tu
> >>>> taki zonk
> >>>> https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/average-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-vehicle-8
> >>> > >>> To chyba jednak jakis blad w danych.
> >>> Ciekawe jaki.
> >> > >> Pewnie tak, chociaż z drugiej strony ten średni wiek od dawna nam > >> zawyżały miliony fiatów 125p i 126p, istniejących wyłącznie na papierze.
> >> > >> Nie wiem, czy ktoś się w końcu doliczył faktycznie jeżdżących aut.
> >> > > > > Dlaczego uważasz, że były one tylko na papierze?
> > Wg. CEPiK w Polsce najpopularniejszy jest nadal 126p, a Syrenek jest więcej
> niż Passatów :)
> Gdzieś w czołówce jeszcze motocykl WSK.
> A najstarsze auta mają ponad 2000 lat (bo np. rocznik 97 ma dziś 2020 lat)
> ;)
> > Żeby dostać realne dane trzeba by odsiać z tej bazy pojazdy do których nie
> jest opłacane OC i wtedy by to miało sens.
> > > Ale mimo wszystko chyba nie ma szans żeby się okazało to co podają w tym
> serwisie.
> Próbowałem dotrzeć do danych źródłowych na które się powołują
> (http://www.ec4macs.eu/), ale tam po wejściu w Key Data->Transport
> activities żaden link nic nie pokazuje.

Hmmm ale ubezpieczyciele mają dane samochodów i nawet raportują co nieco do UFG.
To nie powinien byc problem aby przekazac marke, typ, rocznik, przebieg samochodu w postaci anonimowej tabelki.

Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w raporcie zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :) ).

I dane mieli byśmy na 99% poprawne.

Nie tak łątwo
Moje Fiaty czy Taty żuki i tarpan to było tak ze się jednego kupiło, później drugiego na części, coś tam się przekładało z jednego do drugiego, ubezpieczenie raz w PZU później w Samopomoc(tak tak było coś takiego), później jakieś tuv hdi czy inne wynalazki gdzie taniej
Raczej jakiejś bazy wtedy ogólnej nie mieli. Po tych autach fizycznie na dzisiaj proch został a w bazach są.

Data: 2017-07-01 21:55:31
Autor: Tomasz Pyra
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Sat, 1 Jul 2017 12:09:01 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

W dniu sobota, 1 lipca 2017 14:13:14 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:
W dniu sobota, 1 lipca 2017 13:26:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Sat, 1 Jul 2017 01:11:36 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

> Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:
>> W dniu 2017-06-30 o 23:27, J.F. pisze:
>>> Dnia Fri, 30 Jun 2017 23:05:54 +0200, m4rkiz napisał(a):
>>>> co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca a tu
>>>> taki zonk
>>>> https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/average-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-vehicle-8
>>> >>> To chyba jednak jakis blad w danych.
>>> Ciekawe jaki.
>> >> Pewnie tak, chociaż z drugiej strony ten średni wiek od dawna nam >> zawyżały miliony fiatów 125p i 126p, istniejących wyłącznie na papierze.
>> >> Nie wiem, czy ktoś się w końcu doliczył faktycznie jeżdżących aut.
>> > > Dlaczego uważasz, że były one tylko na papierze?

Wg. CEPiK w Polsce najpopularniejszy jest nadal 126p, a Syrenek jest więcej
niż Passatów :)
Gdzieś w czołówce jeszcze motocykl WSK.
A najstarsze auta mają ponad 2000 lat (bo np. rocznik 97 ma dziś 2020 lat)
;)

Żeby dostać realne dane trzeba by odsiać z tej bazy pojazdy do których nie
jest opłacane OC i wtedy by to miało sens.


Ale mimo wszystko chyba nie ma szans żeby się okazało to co podają w tym
serwisie.
Próbowałem dotrzeć do danych źródłowych na które się powołują
(http://www.ec4macs.eu/), ale tam po wejściu w Key Data->Transport
activities żaden link nic nie pokazuje.

Hmmm ale ubezpieczyciele mają dane samochodów i nawet raportują co nieco do UFG.
To nie powinien byc problem aby przekazac marke, typ, rocznik, przebieg samochodu w postaci anonimowej tabelki.

Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w raporcie zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :) ).

I dane mieli byśmy na 99% poprawne.

Nie tak łątwo
Moje Fiaty czy Taty żuki i tarpan to było tak ze się jednego kupiło, później drugiego na części, coś tam się przekładało z jednego do drugiego, ubezpieczenie raz w PZU później w Samopomoc(tak tak było coś takiego), później jakieś tuv hdi czy inne wynalazki gdzie taniej
Raczej jakiejś bazy wtedy ogólnej nie mieli. Po tych autach fizycznie na dzisiaj proch został a w bazach są.

No właśnie na interesującej nas liście by się nie znalazły, bo usunięto by
z niej pojazdy co do których od lat nikt nie płaci OC.

Data: 2017-07-02 09:30:22
Autor: J.F.
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Sat, 1 Jul 2017 12:09:01 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
W dniu sobota, 1 lipca 2017 14:13:14 UTC+2 użytkownik
sczy...@gmail.com napisał: Nie tak łątwo Moje Fiaty czy Taty żuki i
tarpan to było tak ze się jednego kupiło, później drugiego na
części, coś tam się przekładało z jednego do drugiego,
ubezpieczenie raz w PZU później w Samopomoc(tak tak było coś
takiego), później jakieś tuv hdi czy inne wynalazki gdzie taniej
Raczej jakiejś bazy wtedy ogólnej nie mieli. Po tych autach
fizycznie na dzisiaj proch został a w bazach są.

No to ryzykujesz.
Umowe sprzedazy z Iwanem Iwanowem masz, zeby papier zzokl, czy liczysz
na pozar w urzedzie ?

J.

Data: 2017-07-02 12:16:13
Autor: Kris
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
W dniu niedziela, 2 lipca 2017 09:30:21 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

No to ryzykujesz.
Umowe sprzedazy z Iwanem Iwanowem masz, zeby papier zzokl, czy liczysz
na pozar w urzedzie ?

A kto by tam papierologie magazynował.
3 czy nawet 4 fiaty swego czasu miałem, tu się coś przełożyło, tu z dwóch jednego zrobiło i jakoś się bujało. To co zostało to na złom i tyle. Tak samo Taty żuki czy tarpan, też różne przekładki tam były.
A jeszcze skode 120(bodajże) miałem z 3 motorowery Romet(od charta do ogara) później MZ 350 przez kilka tygodni(a na motór do dzisiaj PJ nie mam;).
Wówczas wszystko to swe papiery miało, na dzisiaj po tych maszynach proch zapewne a do bawienie sie w wyrejstrowywanie itp wówczas jakoś głowy nie było. Lata młodzieńcze inne rzeczy na głowie były jak bieganie po urzedach

Data: 2017-07-02 18:34:21
Autor: Tomasz Pyra
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Sun, 2 Jul 2017 09:30:22 +0200, J.F. napisał(a):

Dnia Sat, 1 Jul 2017 12:09:01 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
W dniu sobota, 1 lipca 2017 14:13:14 UTC+2 użytkownik
sczy...@gmail.com napisał: Nie tak łątwo Moje Fiaty czy Taty żuki i
tarpan to było tak ze się jednego kupiło, później drugiego na
części, coś tam się przekładało z jednego do drugiego,
ubezpieczenie raz w PZU później w Samopomoc(tak tak było coś
takiego), później jakieś tuv hdi czy inne wynalazki gdzie taniej
Raczej jakiejś bazy wtedy ogólnej nie mieli. Po tych autach
fizycznie na dzisiaj proch został a w bazach są.

No to ryzykujesz.
Umowe sprzedazy z Iwanem Iwanowem masz, zeby papier zzokl, czy liczysz
na pozar w urzedzie ?

Raczej nie ryzykuje.
Obowiązkowe OC dotyczy posiadaczy pojazdów.
Jak pojazdu nie ma, to nie ma posiadacza.

Dlatego UFG daje kary tym którzy mają dziurę w ubezpieczeniu, albo tym
którzy bez ubezpieczenia wpadną przy kontroli, a nie tym co to wiszą w
jakiś ich nieaktualnych statystykach.

Data: 2017-07-03 07:28:50
Autor: J.F.
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Sun, 2 Jul 2017 18:34:21 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sun, 2 Jul 2017 09:30:22 +0200, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 1 Jul 2017 12:09:01 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
W dniu sobota, 1 lipca 2017 14:13:14 UTC+2 użytkownik
sczy...@gmail.com napisał: Nie tak łątwo Moje Fiaty czy Taty żuki i
tarpan to było tak ze się jednego kupiło, później drugiego na
części, coś tam się przekładało z jednego do drugiego,
[...] Po tych autach
fizycznie na dzisiaj proch został a w bazach są.

No to ryzykujesz.
Umowe sprzedazy z Iwanem Iwanowem masz, zeby papier zzokl, czy liczysz
na pozar w urzedzie ?

Raczej nie ryzykuje.
Obowiązkowe OC dotyczy posiadaczy pojazdów.
Jak pojazdu nie ma, to nie ma posiadacza.

Myslisz, ze z urzedami wygra w ten sposob ?
"a wedlug naszych danych pan pojazd nadal posiada".

Dlatego UFG daje kary tym którzy mają dziurę w ubezpieczeniu, albo tym
którzy bez ubezpieczenia wpadną przy kontroli, a nie tym co to wiszą w
jakiś ich nieaktualnych statystykach.

UFG lapie tych z dziura, bo to jest w stanie wylapac w oparciu o
wlasne bazy. Do innych nie ma dostepu.

Teraz do wyrejestrowania pojazdu potrzebna polisa OC, wiec ciekaw
jestem jak to sie skonczy - przepisow nie zmienia przez kolejnych 20
lat, i wtedy juz z czystym sumieniem bedzie mozna twierdzic ze zmarly
zadnego pojazdu nie zostawil w spadku ?

J.

Data: 2017-07-03 17:22:32
Autor: m4rkiz
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
On 2017-07-03 07:28, J.F. wrote:
UFG lapie tych z dziura, bo to jest w stanie wylapac w oparciu o
wlasne bazy. Do innych nie ma dostepu.

Teraz do wyrejestrowania pojazdu potrzebna polisa OC, wiec ciekaw
jestem jak to sie skonczy - przepisow nie zmienia przez kolejnych 20
lat, i wtedy juz z czystym sumieniem bedzie mozna twierdzic ze zmarly
zadnego pojazdu nie zostawil w spadku ?

mozna prosciej - informacja ze z zarejestrowanych (normalnie, nie jako zabytki) pojazdow w roku 2015 (rok poprzedni albo wczesniej, zeby nie bylo mozna zakombinowac) zostaja tylko te ktore mialy oplacone oc w ciagu ostatnich 2,5,10,15 czy 20 lat, reszta zostaje wyrejestrowana i po problemie

mozna nawet isc obywatelowi na reke i o ile papiery sa w porzadku umozliwic ponowna rejestracje samochodow ktore maja powyzej 15,20,25,30 lat, oczywiscie za stosowna oplata :D

Data: 2017-07-01 14:00:38
Autor: Budzik
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

Hmmm ale ubezpieczyciele mają dane samochodów i nawet raportują co
nieco do UFG. To nie powinien byc problem aby przekazac marke, typ,
rocznik, przebieg samochodu w postaci anonimowej tabelki. Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w
raporcie zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :)
). I dane mieli byśmy na 99% poprawne.

W sumie napisałes to samo co Tomek - odsiac samochody ktore nie maja płaconego OC...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nic na to nie można poradzić. To byłby
dobry tytuł do historii mojego życia."  Irwin Shaw

Data: 2017-07-01 19:41:18
Autor: Tomasz Pyra
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Sat, 1 Jul 2017 05:13:12 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w raporcie zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :) ).

I dane mieli byśmy na 99% poprawne.

To trzeba by zapytać jakiegoś Prokomu ile takie "trzy selecty" kosztują.
A obawiam się że ładnych parę miliardów ;) Pewnie nie warto tylko po to żeby się dowiedzieć tego ile i jakich jest w
kraju samochodów.

Data: 2017-07-01 11:48:46
Autor: sczygiel
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
W dniu sobota, 1 lipca 2017 19:42:27 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Sat, 1 Jul 2017 05:13:12 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

> Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w raporcie zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :) ).
> > I dane mieli byśmy na 99% poprawne.

To trzeba by zapytać jakiegoś Prokomu ile takie "trzy selecty" kosztują.
A obawiam się że ładnych parę miliardów ;) Pewnie nie warto tylko po to żeby się dowiedzieć tego ile i jakich jest w
kraju samochodów.

Czesciowo masz racje. Ale nie kazdy ubezpieczyciel ma konszachty w prokomem.. A nawet ci co maja to sporo rzeczy dewelopuja sami. Wiec koszty raczej kosmetyczne by były :)
Akurat ten o którym wiem to system polisowy ma juz dzis bezprokomowy :)
Do sprawdzenia na onecie gdzie dyrechtór prokomu płakał jaka to niewdzięczna firma :)

Data: 2017-07-01 21:47:40
Autor: Tomasz Pyra
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Sat, 1 Jul 2017 11:48:46 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

W dniu sobota, 1 lipca 2017 19:42:27 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Sat, 1 Jul 2017 05:13:12 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w raporcie zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :) ).

I dane mieli byśmy na 99% poprawne.

To trzeba by zapytać jakiegoś Prokomu ile takie "trzy selecty" kosztują.
A obawiam się że ładnych parę miliardów ;) Pewnie nie warto tylko po to żeby się dowiedzieć tego ile i jakich jest w
kraju samochodów.

Czesciowo masz racje. Ale nie kazdy ubezpieczyciel ma konszachty w prokomem. A nawet ci co maja to sporo rzeczy dewelopuja sami. Wiec koszty raczej kosmetyczne by były :)
Akurat ten o którym wiem to system polisowy ma juz dzis bezprokomowy :)
Do sprawdzenia na onecie gdzie dyrechtór prokomu płakał jaka to niewdzięczna firma :)

Nawet jak każdy ubezpieczyciel zostanie przymuszony do dostarczenia listy
pojazdów za które mają opłacone OC, to teraz trzeba dać pokomowi miliardy
za scalenie tej listy i oflagowanie odpowiednich aut w bazie CEPiK.

A to nie są tanie rzeczy ;)

Data: 2017-07-02 09:27:50
Autor: J.F.
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Sat, 1 Jul 2017 21:47:40 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 1 Jul 2017 11:48:46 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):
Czesciowo masz racje. Ale nie kazdy ubezpieczyciel ma konszachty w prokomem. A nawet ci co maja to sporo rzeczy dewelopuja sami. Wiec koszty raczej kosmetyczne by były :)
Akurat ten o którym wiem to system polisowy ma juz dzis bezprokomowy :)
Do sprawdzenia na onecie gdzie dyrechtór prokomu płakał jaka to niewdzięczna firma :)

Nawet jak każdy ubezpieczyciel zostanie przymuszony do dostarczenia listy
pojazdów za które mają opłacone OC, to teraz trzeba dać pokomowi miliardy
za scalenie tej listy i oflagowanie odpowiednich aut w bazie CEPiK.

A to nie są tanie rzeczy ;)

Ale o ile wiem to Prokom swoje miliardy dostal dawno temu, bo polisy w
cepiku sa wymienione w ustawie.

Problem jest inny - uprawniony do nakladania kary jest UFG, ale nie
jest uprawniony do otrzymania listy zarejestrowanych pojazdow, ani do
otrzymania listy pojazdow bez OC.

Ciekawe komu na tym zalezy :-)
Choc w sumie ... popieram :-)

Tym niemniej w/g UFG jest sporo pojazdow bez OC i niektore nawet
jezdza. Ciekawe - brak celowy, czy jakies zapomnienia.

CEPIKa mozna spytac o dane statystyczne ... ciekawe za ile :-)


J.

Data: 2017-07-01 12:03:25
Autor: Kris
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
W dniu sobota, 1 lipca 2017 13:26:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Wg. CEPiK w Polsce najpopularniejszy jest nadal 126p, a Syrenek jest więcej
niż Passatów :)
Gdzieś w czołówce jeszcze motocykl WSK.
A najstarsze auta mają ponad 2000 lat (bo np. rocznik 97 ma dziś 2020 lat)
;)

Tak moze być Sam mam "na stanie" z lat 90-tych niewyrejestrowane 3 fiaty 125p i garbusa. Co do jednego audi 80b2 też pewności nie mam czy wyrejstrowałem. Ojciec 3 lub 4 żuki  i tarpana pewnie też na "siebie" ma zarejstrowane. Zmarł lat kilka temu i nikt z nas tego nie prostował bo i po co.
Póki co nikt się o to nie upomina a i ja do urzedu nie idę prostować tego bo jeszcze coś się urzędasom przypomni i mnie podliczą.

Data: 2017-07-02 09:35:44
Autor: J.F.
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Sat, 1 Jul 2017 12:03:25 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
Tak moze być Sam mam "na stanie" z lat 90-tych niewyrejestrowane 3
fiaty 125p i garbusa. Co do jednego audi 80b2 też pewności nie mam
czy wyrejstrowałem. Ojciec 3 lub 4 żuki  i tarpana pewnie też na
"siebie" ma zarejstrowane. Zmarł lat kilka temu i nikt z nas tego
nie prostował bo i po co. Póki co nikt się o to nie upomina a i ja
do urzedu nie idę prostować tego bo jeszcze coś się urzędasom
przypomni i mnie podliczą.

No i dobrze czynisz, ale ... co bedzie, jak sobie przypomna sami ?

Mozliwosci wyprostowania w zasadzie nie ma ... trzeba napisac do posla
z Dobrej zmiany, zeby wprowadzili taka mozliwosc i pozbyli sie
martwych dusz z ewidencji ...


J.

Data: 2017-07-02 07:20:47
Autor: sczygiel
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
W dniu sobota, 1 lipca 2017 13:26:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Wg. CEPiK w Polsce najpopularniejszy jest nadal 126p, a Syrenek jest więcej
niż Passatów :)
Gdzieś w czołówce jeszcze motocykl WSK.
A najstarsze auta mają ponad 2000 lat (bo np. rocznik 97 ma dziś 2020 lat)
;)

Tak licze i mi nijak więcej niż 2000 nie wychodzi :)

2017-97=1920.

Data: 2017-07-02 20:38:02
Autor: RadoslawF
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
W dniu 2017-07-02 o 16:20, sczygiel@gmail.com pisze:
W dniu sobota, 1 lipca 2017 13:26:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Wg. CEPiK w Polsce najpopularniejszy jest nadal 126p, a Syrenek jest więcej
niż Passatów :)
Gdzieś w czołówce jeszcze motocykl WSK.
A najstarsze auta mają ponad 2000 lat (bo np. rocznik 97 ma dziś 2020 lat)
;)

Tak licze i mi nijak więcej niż 2000 nie wychodzi :)

2017-97=1920.

Trafisz na zabytka zarejestrowanego przed I wś i wyjdzie. :-)


Pozdrawiam

Data: 2017-07-02 23:25:07
Autor: Tomasz Pyra
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Sun, 2 Jul 2017 07:20:47 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

W dniu sobota, 1 lipca 2017 13:26:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Wg. CEPiK w Polsce najpopularniejszy jest nadal 126p, a Syrenek jest więcej
niż Passatów :)
Gdzieś w czołówce jeszcze motocykl WSK.
A najstarsze auta mają ponad 2000 lat (bo np. rocznik 97 ma dziś 2020 lat)
;)

Tak licze i mi nijak więcej niż 2000 nie wychodzi :)

2017-97=1920.

No racja :)

Data: 2017-07-02 09:39:05
Autor: J.F.
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Sat, 1 Jul 2017 00:23:28 +0200, Michał Jankowski napisał(a):
W dniu 2017-06-30 o 23:27, J.F. pisze:
Dnia Fri, 30 Jun 2017 23:05:54 +0200, m4rkiz napisał(a):
co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca a tu
taki zonk
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/average-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-vehicle-8

To chyba jednak jakis blad w danych.
Ciekawe jaki.

Pewnie tak, chociaż z drugiej strony ten średni wiek od dawna nam zawyżały miliony fiatów 125p i 126p, istniejących wyłącznie na papierze.

Zawyzaly dawniej, zawyzaja i teraz.
Tym niemniej to my kupujemy nastoletnie pojazdy "od Niemca", i dalej
na nich jezdzimy.

Nie wiem, czy ktoś się w końcu doliczył faktycznie jeżdżących aut.

Biorac pod uwage niechec welu do przegladow, to moze byc trudne :-)

J.

Data: 2017-07-01 01:24:06
Autor: przemek.jedrzejczak
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Z tych bzdetow przebija się jeden ważny komunikat czyli szwagier paskiem w TDI robi 5 tysi na wiosce a menago w swojej fabii clean diesel klepie 50 tysi. Który truje bardziej ? Te wszystkie regulacje i testy są nic nie warte w realu bo zostały stworzone przez skorumpowanych eurokratow aby koncerny mogły golić barany pardon konsumentów :-)

Data: 2017-07-01 13:06:34
Autor: PiteR
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
na  ** p.m.s **  m4rkiz pisze tak:

co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca
a tu taki zonk

Niekoniecznie. Dużą pracę wykonały Toyota i Hyundai
kupowane za gospodarkę albo za mieszkanie po babci.

Wykształciuchy kupowały popierdułki Toyota Yaris ale za to nowe.
Janusze kupowały Hondy za odprawy emerytalne.

Trochę się tego  nazbierało.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2017-07-02 09:20:09
Autor: Zenek Kapelinder
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
A mozesz zdradzic tajemnice po co komu taka informacja? Z logicznych wytumaczen zostaje ciekawosc. Znam wiele ciekawszych tematow niz wiek samochodow w jakims panstwie.

Data: 2017-07-02 19:38:13
Autor: m4rkiz
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
On 2017-07-02 18:20, Zenek Kapelinder wrote:
A mozesz zdradzic tajemnice po co komu taka informacja? Z logicznych wytumaczen zostaje ciekawosc. Znam wiele ciekawszych tematow niz wiek samochodow w jakims panstwie.

ciekawosc nie jaki jest wiek ale jakim cudem mamy najmlodsze auta w europie (no dobra, drugie miejsce) przy takim imporcie uzywek z bogatszych krajow - jak nam sprzedaja jakiegos 10 latka to albo znika im ze statystyk albo jego miejsce zajmuje nowe auto (w jednym lub kilku krokach) poprostu zupelnie mi sie to nie dodaje

Data: 2017-07-03 07:31:27
Autor: J.F.
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Sun, 2 Jul 2017 09:20:09 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
A mozesz zdradzic tajemnice po co komu taka informacja? Z logicznych
wytumaczen zostaje ciekawosc. Znam wiele ciekawszych tematow niz
wiek samochodow w jakims panstwie.

Tu akurat masz jasne przeslanie - czystosc spalin.
Wprowadzamy nowe normy, a jezdza stare pojazdy :-)

Gdzies tam mozna sie dopatrzec jak dunski podatek wplywa na wiek aut
.... a wiec i jakosc powietrza :-)

J.

ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona