ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?

Data: 2017-06-30 23:27:59
Autor: J.F.
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Dnia Fri, 30 Jun 2017 23:05:54 +0200, m4rkiz napisał(a):
co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca a tu taki zonk
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/average-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-vehicle-8

To chyba jednak jakis blad w danych.
Ciekawe jaki.

plus "In general, older vehicles are used less compared to new ones i.e. they have a lower annual mileage. Hence, from an environmental perspective, the performance of the vehicle fleet can be considered somewhat better than the average age suggests."

Ciekawe jak to u nas wyglada. Zlomy wygrywaja, czy PH w nowych
sluzbowkach.

Odkad na przegladach spisuja przebiegi, to w zasadzie latwo to
wyciagnac z bazy.

J.

Data: 2017-07-01 00:23:28
Autor: Michał Jankowski
W dniu 2017-06-30 o 23:27, J.F. pisze:
[...]

Pewnie tak, chociaż z drugiej strony ten średni wiek od dawna nam zawyżały miliony fiatów 125p i 126p, istniejących wyłącznie na papierze.

Nie wiem, czy ktoś się w końcu doliczył faktycznie jeżdżących aut.

   MJ

Data: 2017-07-01 01:11:36
Autor: Pszemol
Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:
[...]

Dlaczego uważasz, że były one tylko na papierze?

Data: 2017-07-01 05:00:58
Autor: Budzik
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Poczytaj o błędach w cepiku.

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2017-07-01 13:25:09
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sat, 1 Jul 2017 01:11:36 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

[...]

Wg. CEPiK w Polsce najpopularniejszy jest nadal 126p, a Syrenek jest więcej
niż Passatów :)
Gdzieś w czołówce jeszcze motocykl WSK.
A najstarsze auta mają ponad 2000 lat (bo np. rocznik 97 ma dziś 2020 lat)
;)

Żeby dostać realne dane trzeba by odsiać z tej bazy pojazdy do których nie
jest opłacane OC i wtedy by to miało sens.

Ale mimo wszystko chyba nie ma szans żeby się okazało to co podają w tym
serwisie.
Próbowałem dotrzeć do danych źródłowych na które się powołują
(http://www.ec4macs.eu/), ale tam po wejściu w Key Data->Transport
activities żaden link nic nie pokazuje.

Data: 2017-07-01 05:13:12
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 1 lipca 2017 13:26:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]

serwisie.
Próbowałem dotrzeć do danych źródłowych na które się powołują

Hmmm ale ubezpieczyciele mają dane samochodów i nawet raportują co nieco do UFG.
To nie powinien byc problem aby przekazac marke, typ, rocznik, przebieg samochodu w postaci anonimowej tabelki.

Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w raporcie zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :) ).

I dane mieli byśmy na 99% poprawne.

Data: 2017-07-01 12:09:01
Autor: Kris
W dniu sobota, 1 lipca 2017 14:13:14 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:
> [...]

Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w raporcie zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :) ).

Nie tak łątwo
Moje Fiaty czy Taty żuki i tarpan to było tak ze się jednego kupiło, później drugiego na części, coś tam się przekładało z jednego do drugiego, ubezpieczenie raz w PZU później w Samopomoc(tak tak było coś takiego), później jakieś tuv hdi czy inne wynalazki gdzie taniej
Raczej jakiejś bazy wtedy ogólnej nie mieli. Po tych autach fizycznie na dzisiaj proch został a w bazach są.

Data: 2017-07-01 21:55:31
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sat, 1 Jul 2017 12:09:01 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]

Raczej jakiejś bazy wtedy ogólnej nie mieli. Po tych autach fizycznie na dzisiaj proch został a w bazach są.

No właśnie na interesującej nas liście by się nie znalazły, bo usunięto by
z niej pojazdy co do których od lat nikt nie płaci OC.

Data: 2017-07-02 09:30:22
Autor: J.F.
sczy...@gmail.com napisał: Nie tak łątwo Moje Fiaty czy Taty żuki i
[...]

No to ryzykujesz.
Umowe sprzedazy z Iwanem Iwanowem masz, zeby papier zzokl, czy liczysz
na pozar w urzedzie ?

J.

Data: 2017-07-02 12:16:13
Autor: Kris
W dniu niedziela, 2 lipca 2017 09:30:21 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

No to ryzykujesz.
Umowe sprzedazy z Iwanem Iwanowem masz, zeby papier zzokl, czy liczysz
na pozar w urzedzie ?

A kto by tam papierologie magazynował.
3 czy nawet 4 fiaty swego czasu miałem, tu się coś przełożyło, tu z dwóch jednego zrobiło i jakoś się bujało. To co zostało to na złom i tyle. Tak samo Taty żuki czy tarpan, też różne przekładki tam były.
A jeszcze skode 120(bodajże) miałem z 3 motorowery Romet(od charta do ogara) później MZ 350 przez kilka tygodni(a na motór do dzisiaj PJ nie mam;).
Wówczas wszystko to swe papiery miało, na dzisiaj po tych maszynach proch zapewne a do bawienie sie w wyrejstrowywanie itp wówczas jakoś głowy nie było. Lata młodzieńcze inne rzeczy na głowie były jak bieganie po urzedach

Data: 2017-07-02 18:34:21
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 2 Jul 2017 09:30:22 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Raczej nie ryzykuje.
Obowiązkowe OC dotyczy posiadaczy pojazdów.
Jak pojazdu nie ma, to nie ma posiadacza.

Dlatego UFG daje kary tym którzy mają dziurę w ubezpieczeniu, albo tym
którzy bez ubezpieczenia wpadną przy kontroli, a nie tym co to wiszą w
jakiś ich nieaktualnych statystykach.

Data: 2017-07-03 07:28:50
Autor: J.F.
Dnia Sun, 2 Jul 2017 18:34:21 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

Myslisz, ze z urzedami wygra w ten sposob ?
"a wedlug naszych danych pan pojazd nadal posiada".

Dlatego UFG daje kary tym którzy mają dziurę w ubezpieczeniu, albo tym
którzy bez ubezpieczenia wpadną przy kontroli, a nie tym co to wiszą w
jakiś ich nieaktualnych statystykach.

UFG lapie tych z dziura, bo to jest w stanie wylapac w oparciu o
wlasne bazy. Do innych nie ma dostepu.

Teraz do wyrejestrowania pojazdu potrzebna polisa OC, wiec ciekaw
jestem jak to sie skonczy - przepisow nie zmienia przez kolejnych 20
lat, i wtedy juz z czystym sumieniem bedzie mozna twierdzic ze zmarly
zadnego pojazdu nie zostawil w spadku ?

J.

Data: 2017-07-03 17:22:32
Autor: m4rkiz
On 2017-07-03 07:28, J.F. wrote:
[...]

mozna prosciej - informacja ze z zarejestrowanych (normalnie, nie jako zabytki) pojazdow w roku 2015 (rok poprzedni albo wczesniej, zeby nie bylo mozna zakombinowac) zostaja tylko te ktore mialy oplacone oc w ciagu ostatnich 2,5,10,15 czy 20 lat, reszta zostaje wyrejestrowana i po problemie

mozna nawet isc obywatelowi na reke i o ile papiery sa w porzadku umozliwic ponowna rejestracje samochodow ktore maja powyzej 15,20,25,30 lat, oczywiscie za stosowna oplata :D

Data: 2017-07-01 14:00:38
Autor: Budzik
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

[...]

W sumie napisałes to samo co Tomek - odsiac samochody ktore nie maja płaconego OC...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2017-07-01 19:41:18
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sat, 1 Jul 2017 05:13:12 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w raporcie zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :) ).

I dane mieli byśmy na 99% poprawne.

To trzeba by zapytać jakiegoś Prokomu ile takie "trzy selecty" kosztują.
A obawiam się że ładnych parę miliardów ;) Pewnie nie warto tylko po to żeby się dowiedzieć tego ile i jakich jest w
kraju samochodów.

Data: 2017-07-01 11:48:46
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 1 lipca 2017 19:42:27 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]

A obawiam się że ładnych parę miliardów ;) Pewnie nie warto tylko po to żeby się dowiedzieć tego ile i jakich jest w

Czesciowo masz racje. Ale nie kazdy ubezpieczyciel ma konszachty w prokomem.. A nawet ci co maja to sporo rzeczy dewelopuja sami. Wiec koszty raczej kosmetyczne by były :)
Akurat ten o którym wiem to system polisowy ma juz dzis bezprokomowy :)
Do sprawdzenia na onecie gdzie dyrechtór prokomu płakał jaka to niewdzięczna firma :)

Data: 2017-07-01 21:47:40
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sat, 1 Jul 2017 11:48:46 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

[...]

Nawet jak każdy ubezpieczyciel zostanie przymuszony do dostarczenia listy
pojazdów za które mają opłacone OC, to teraz trzeba dać pokomowi miliardy
za scalenie tej listy i oflagowanie odpowiednich aut w bazie CEPiK.

A to nie są tanie rzeczy ;)

Data: 2017-07-02 09:27:50
Autor: J.F.
Dnia Sat, 1 Jul 2017 21:47:40 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

Ale o ile wiem to Prokom swoje miliardy dostal dawno temu, bo polisy w
cepiku sa wymienione w ustawie.

Problem jest inny - uprawniony do nakladania kary jest UFG, ale nie
jest uprawniony do otrzymania listy zarejestrowanych pojazdow, ani do
otrzymania listy pojazdow bez OC.

Ciekawe komu na tym zalezy :-)
Choc w sumie ... popieram :-)

Tym niemniej w/g UFG jest sporo pojazdow bez OC i niektore nawet
jezdza. Ciekawe - brak celowy, czy jakies zapomnienia.

CEPIKa mozna spytac o dane statystyczne ... ciekawe za ile :-)

J.

Data: 2017-07-01 12:03:25
Autor: Kris
[...]

Tak moze być Sam mam "na stanie" z lat 90-tych niewyrejestrowane 3 fiaty 125p i garbusa. Co do jednego audi 80b2 też pewności nie mam czy wyrejstrowałem. Ojciec 3 lub 4 żuki  i tarpana pewnie też na "siebie" ma zarejstrowane. Zmarł lat kilka temu i nikt z nas tego nie prostował bo i po co.
Póki co nikt się o to nie upomina a i ja do urzedu nie idę prostować tego bo jeszcze coś się urzędasom przypomni i mnie podliczą.

Data: 2017-07-02 09:35:44
Autor: J.F.
Dnia Sat, 1 Jul 2017 12:03:25 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
[...]

No i dobrze czynisz, ale ... co bedzie, jak sobie przypomna sami ?

Mozliwosci wyprostowania w zasadzie nie ma ... trzeba napisac do posla
z Dobrej zmiany, zeby wprowadzili taka mozliwosc i pozbyli sie
martwych dusz z ewidencji ...

J.

Data: 2017-07-02 07:20:47
Autor: sczygiel
[...]

Tak licze i mi nijak więcej niż 2000 nie wychodzi :)

2017-97=1920.

Data: 2017-07-02 20:38:02
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-07-02 o 16:20, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Trafisz na zabytka zarejestrowanego przed I wś i wyjdzie. :-)

Pozdrawiam

Data: 2017-07-02 09:39:05
Autor: J.F.
Dnia Sat, 1 Jul 2017 00:23:28 +0200, Michał Jankowski napisał(a):
[...]

Zawyzaly dawniej, zawyzaja i teraz.
Tym niemniej to my kupujemy nastoletnie pojazdy "od Niemca", i dalej
na nich jezdzimy.

Nie wiem, czy ktoś się w końcu doliczył faktycznie jeżdżących aut.

Biorac pod uwage niechec welu do przegladow, to moze byc trudne :-)

J.

Data: 2017-07-01 01:24:06
Autor: przemek.jedrzejczak
ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
Z tych bzdetow przebija się jeden ważny komunikat czyli szwagier paskiem w TDI robi 5 tysi na wiosce a menago w swojej fabii clean diesel klepie 50 tysi. Który truje bardziej ? Te wszystkie regulacje i testy są nic nie warte w realu bo zostały stworzone przez skorumpowanych eurokratow aby koncerny mogły golić barany pardon konsumentów :-)

ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?