ku przestrodze - mordęga z dętką

Data: 2014-11-17 13:59:21
Autor: m
ku przestrodze - mordęga z dętką
Kupiłem jakiś czas temu dętkę w Decathlonie, odporną (mam nadzieję) na przebicia (http://www.decathlon.pl/dtka-26x17-22-atc-id_8009080.html ).

Nie wiem jak jest z odpornością na przebicia, ale wiem że jest mocno odporna na założenie. Ma krótki ... króciec (dobrze nazwałem tą gwintowaną rurkę do której się przymocowuje pompkę?) przez co po założeniu, podpompowaniu do 0.7atm wg instrukcji, poprawieniu ułożenia .... chowa się tak że wystaje na kilka milimetrów poza obręcz i nijak tego uchwycić - próbowałem nawet kombinerkami złapać.

2 godziny się z tym cholerstwem męczyłem. Gdyby nie to że nie miałem w okolicy żadnego sklepu otwartego o tej porze, rzuciłbym ją w cholerę i poszedł kupić inną.

p. m.

Data: 2014-11-17 05:11:52
Autor: rmikke
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
W dniu poniedzia³ek, 17 listopada 2014 13:59:24 UTC+1 u¿ytkownik m napisa³:
Kupi³em jaki¶ czas temu dêtkê w Decathlonie, odporn± (mam nadziejê) na przebicia (http://www.decathlon.pl/dtka-26x17-22-atc-id_8009080.html ).

Nie wiem jak jest z odporno¶ci± na przebicia, ale wiem ¿e jest mocno odporna na za³o¿enie. Ma krótki ... króciec (dobrze nazwa³em t± gwintowan± rurkê do której siê przymocowuje pompkê?) przez co po za³o¿eniu, podpompowaniu do 0.7atm wg instrukcji, poprawieniu u³o¿enia ... chowa siê tak ¿e wystaje na kilka milimetrów poza obrêcz i nijak tego uchwyciæ - próbowa³em nawet kombinerkami z³apaæ.

2 godziny siê z tym cholerstwem mêczy³em. Gdyby nie to ¿e nie mia³em w okolicy ¿adnego sklepu otwartego o tej porze, rzuci³bym j± w cholerê i poszed³ kupiæ inn±.

Ja sobie radzi³em, wbijaj±c paluch w oponê, ¿eby wypchn±æ zawór.
Ale potem pukn±³em siê w g³owê, kupujê dêtki Schwalbe, które
maj± gwint na ca³ej d³ugo¶ci zaworu i dodatkow± nakrêtkê,
uniemo¿liwiaj±c± wepchniêcie zaworu w obrêcz i mam spokój.
A ¿e taka dêtka ¿yje wyra¼nie d³u¿ej od dêtki za dychê,
to i finansowo jestem w sumie do przodu.

Racjê mia³ autor tekstu "Nie staæ mnie na kupowanie tanich rzeczy"...

Data: 2014-11-17 14:24:27
Autor: m
W dniu 17.11.2014 14:11, rmikke pisze:
> [...]
>poszed³ kupiæ inn±.
Ja sobie radzi³em, wbijaj±c paluch w oponê, ¿eby wypchn±æ zawór.

Te¿ tak sobie radzi³em, przez ca³e 2 godziny, w koñcu siê uda³o :).

Ale potem pukn±³em siê w g³owê

No ja te¿, tylko akurat chcia³em poje¼dziæ i to by³a jedyna dêtka w okolicy.

p. m.

Data: 2014-11-17 05:34:18
Autor: rmikke
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
W dniu poniedzia³ek, 17 listopada 2014 14:24:34 UTC+1 u¿ytkownik m napisa³:

akurat chcia³em poje¼dziæ i to by³a jedyna dêtka w okolicy.

Dlatego staram siê mieæ zapas pod siode³kiem :D

Data: 2014-11-17 05:45:54
Autor: rmikke
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
> Ja sobie radzi³em, wbijaj±c paluch w oponê, ¿eby wypchn±æ zawór.

Te¿ tak sobie radzi³em, przez ca³e 2 godziny, w koñcu siê uda³o :).

Zaraz, a Twoja pompka zaciska siê na zaworze?

Bo jak nie, to szacun, ¿e sobie w ogóle poradzi³e¶...

Data: 2014-11-17 15:24:07
Autor: m
W dniu 17.11.2014 14:45, rmikke pisze:
[...]

Chyba ciutkê siê zaciska. Da siê zdj±æ z odchylon± wajch±, ale z lekkim oporem. Poza tym zawsze mo¿na lekko skosiæ pompkê i ju¿ siê trzyma. Ale to trzeba co najmniej 2 cm wolnego gwintu ods³oniæ. Paluch + kombinerki i jako¶ da³em radê.

p. m.

Data: 2014-11-18 22:06:50
Autor: Pszemol
"rmikke" <spamcatch@mailinator.com> wrote in message news:d48947e1-bfe7-4bc0-aef8-5ca378674b4agooglegroups.com...
[...]

Z tego co czytam na stronie producenta ich dêtki z wentylem
typu Schraeder maj± tylko zawory o d³ugo¶ci 4cm (40mm):
http://www.schwalbetires.com/bike_tires/tubes
Nie wiesz czy kto¶ produkuje podobne, dobrej jako¶ci dêtki
z d³u¿szym zaworem, np. 60mm lub nawet d³u¿szym?
Mam obrêcze owalne i nie chcê naci±gaæ dêtki wokó³ zaworu
Twoj± metod± wpychaj±c j± przez oponê g³êboko w otwór...

Data: 2014-11-24 13:37:08
Autor: Jacek Maciejewski
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
Dnia Tue, 18 Nov 2014 22:06:50 -0600, Pszemol napisa³(a):

Nie wiesz czy kto¶ produkuje podobne, dobrej jako¶ci dêtki
z d³u¿szym zaworem, np. 60mm lub nawet d³u¿szym

Kenda. Ostatnio zak³ada³em takie dêtki na obrêcze o wys. 30 mm.
--
Jacek

Data: 2014-11-17 13:41:05
Autor: dracorp aka piecia
On 17.11.2014 13:59, m wrote:
Kupiłem jakiś czas temu dętkę w Decathlonie, odporną (mam nadzieję) na przebicia (http://www.decathlon.pl/dtka-26x17-22-atc-id_8009080.html ).

A nie mieli detek z dluzszym wentylem? Raz tylko chcialem kupic detke w
 decathlonie ale nie mieli wlasnie dlugich wentyli. Nie wiem czy to norma.

--
Pozdrawiam piecia aka dracorp

Data: 2014-11-17 15:25:26
Autor: m
W dniu 17.11.2014 14:41, dracorp aka piecia pisze:
On 17.11.2014 13:59, m wrote:
[...]

Do tej pory nie wiedziałem że to jest istotny parametr, sądziłem że wszystkie dętki są takie same, że jest standard itd....

Ale takie czasy, że jak się kupuje odtwarzacz CD/MP3, to raz nie ma CD, drugi raz nie ma MP3 :).

p. m.

Data: 2014-11-17 23:04:33
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 17 Nov 2014 15:25:26 +0100, m napisał(a):

[...]

Ale masz różne obręcze, więc po prostu dopasowujesz wentyl do obręczy pod względem długości. I wsio.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-11-17 15:54:16
Autor: ToMasz
W dniu 17.11.2014 13:59, m pisze:
[...]

"krótki wentyl" - 35mm
długi wentyl - 48mm

długi się nadaje do wszystkich obręczy - w tym do stożków, krótki tylko do płaskich, nie stożkowych. mechanik z dużą praktyką, założy i napompuje nawet krótki wentyl, ale to jest kombinacja alpejska a nie naprawa w domu.
wentyli z nakrętką nie polecam. jak spadnie ciśnienie a muszsz długo jechać, wentyl będzie się krzywił. wyginał, informował swoim wyglądem że coś jest nie tak. jeśli będzie solidnie zamocowany, zostanie wyrwany i koniec jazdy.
ToMasz
Ps dętka z ceraty kosztuje 8zł. z gumy 10zł. glut uszczelniający do wlania do dętki 10zł. W jakich okolicach ludzie kupują dętki po 24 zł?

Data: 2014-11-17 07:31:05
Autor: rmikke
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
W dniu poniedzia³ek, 17 listopada 2014 15:54:16 UTC+1 u¿ytkownik ToMasz napisa³:

wentyli z nakrêtk± nie polecam. jak spadnie ci¶nienie a muszsz d³ugo jechaæ, wentyl bêdzie siê krzywi³. wygina³, informowa³ swoim wygl±dem ¿e co¶ jest nie tak. je¶li bêdzie solidnie zamocowany, zostanie wyrwany i koniec jazdy.

E tam.

Ja tam nie je¿d¿ê wgapiony w u³o¿enie wentyla. Zanim spojrzê na wentyl,
zwiêkszone opory dawno poinformuj± mnie o spadku ci¶nienia. Oraz, Ty masz
wiêksze do¶wiadczenie, serio znasz przypadek, ¿e komu¶ wyrwa³o wentyl
z powodu tej dodatkowej nakrêtki?

Data: 2014-11-17 17:05:03
Autor: 666
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
Nakrêtka jest super, staram siê kupowaæ tylko z nakrêtk±.

Data: 2014-11-17 17:16:39
Autor: mbut
W dniu 17.11.2014, 17:05,  666 pisze:
Nakrêtka jest super, staram siê kupowaæ tylko z nakrêtk±.
Zawsze kupujê dêtkê z nakrêtk± i z d³ugim zaworem

Data: 2014-11-18 22:02:08
Autor: Pszemol
"mbut" <mbut@wp.pl> wrote in message news:m4d713$qop$1speranza.aioe.org...
W dniu 17.11.2014, 17:05,  666 pisze:
Nakrêtka jest super, staram siê kupowaæ tylko z nakrêtk±.
Zawsze kupujê dêtkê z nakrêtk± i z d³ugim zaworem

Bezdyskusyjnie nakrêtka! Kilka razy kupi³em takie bez
nakrêtki, z g³adkim zaworem (bez gwintu) i jak ujdzie
ci¶nienie to za nic nie daje siê "nabiæ" na taki wentyl
pompki i jest niepotrzebna gimnastyka z uciskaniem opony.
Po co sobie utrudniaæ ¿ycie jak mo¿na kupiæ taki z nakrêtk±?

Data: 2014-11-18 08:08:31
Autor: cytawa
  rmikke pisze:

[...]

Jesli chodzi o zawory Presty to znam mnostwo takich przypadkow.

Jan Cytawa

Data: 2014-11-18 13:33:36
Autor: 666
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
Na oczy nie widzia³em Presty bez nakrêtki.

-- -- -
Jesli chodzi o zawory Presty to znam mnostwo takich przypadkow.

Data: 2014-11-18 18:50:54
Autor: mbut
W dniu 18.11.2014, 13:33,  666 pisze:
Na oczy nie widzia³em Presty bez nakrêtki.

-- -- -
Jesli chodzi o zawory Presty to znam mnostwo takich przypadkow.

Ja mam tak± presta bez nakrêtki

Data: 2014-11-19 08:01:01
Autor: cytawa
666 pisze:

Na oczy nie widzia³em Presty bez nakrêtki.

Kto powiedzial, ze nakretka jest konieczna. Mysmy w wyscigowkach zawsze te nakretki wyrzucali i nic zlego sie nie dzialo. A zawsze pare gramow mniej.

Jan Cytawa

Data: 2014-11-19 17:10:43
Autor: mbut
W dniu 19.11.2014, 08:01, cytawa pisze:
666 pisze:

[...]

Tylko 2 g wa¿y nakrêtka, bez przesady z t± wag±. Jak nie masz pary w nogach to nie pomo¿e Ci nic zdjêcie takiej nakrêtki.

Data: 2014-11-20 18:39:59
Autor: Pszemol
666 pisze:

[...]

2 gramy tu, 3 gramy tam i nagle mówisz o pó³ kilogramie ;-)

Do je¿dzenia mo¿e jest to wa¿ne ale nie tak wa¿ne jak
do noszenia rowera na ramieniu w biegu pod górkê ;-)

Data: 2014-11-18 09:42:16
Autor: coaster
W dniu 2014-11-17 16:31, rmikke pisze:
[...]

IMHO kolega 'wgapia sie' w wentyl na postoju. Ustawia sobie wentylek w dolnym polozeniu i patrzy... Wlepiajac sie w wentyl w czasie jazdy w najlepszym wypadku mozna dostac zawrotow glowy... ;-)

Co do nakretek - "od zawsze" uzywam w "zwyklych" rowerach detek z wetylem 'Dunlop' - nigdy nie wyrwalo mi wentyla a pare razy jechalem na flaku kilka km. To samo z Presta w kolarce - nigdy zamocowanie zaworu nakretka nie urwalo wentyla po zejsciu powietrza. Spokojnie mozna zjechac z jezdni, wydlubac deteke i zalatac. Za to raz kiedys osobiscie naderwalem Preste u nasady w trakcie zbyt energicznego pompowania.

Podsumowujac - naprawde swiat nie jest taki straszny... :-)

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious

Data: 2014-11-18 10:26:46
Autor: qrt
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
Dnia Mon, 17 Nov 2014 07:31:05 -0800 (PST), rmikke napisa³(a):

[...]

mi tam wyrwa³o nie raz - ale nie by³y wcale przykrêcane.

Data: 2014-11-17 17:31:35
Autor: JDX
On 2014-11-17 15:54, ToMasz wrote:
[...]
[...]
A to taki bez nakrętki nie będzie się wykrzywiał? Inna sprawa, że
"wszyscy mówią", aby nie dokręcać tych nakrętek na maksa.

Ps dętka z ceraty kosztuje 8zł. z gumy 10zł. glut uszczelniający do
wlania do dętki 10zł. W jakich okolicach ludzie kupują dętki po 24 zł?
HÄ™? U mnie, w Bielsku Podlaskim, Schwalbe AV-17 kosztuje w moim
ulubionym SR jakieś 18-20zł z tego co pamiętam. Taniej niż na Allegro
(wliczając przesyłkę):
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=Schwalbe+AV-17&bmatch=seng-v6-p-3-spt-1106.

Data: 2014-11-18 01:44:49
Autor: rmikke
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
W dniu poniedzia³ek, 17 listopada 2014 17:32:01 UTC+1 u¿ytkownik JDX napisa³:
On 2014-11-17 15:54, ToMasz wrote:
[...]
> [...]
> jechaæ, wentyl bêdzie siê krzywi³. wygina³, informowa³ swoim wygl±dem ¿e
> co¶ jest nie tak. je¶li bêdzie solidnie zamocowany, zostanie wyrwany i
A to taki bez nakrêtki nie bêdzie siê wykrzywia³? Inna sprawa, ¿e
"wszyscy mówi±", aby nie dokrêcaæ tych nakrêtek na maksa.

Ja tam dokrêcam i nie widzê problemu. Z drugiej strony, nie widzê
jakiej¶ potrzeby dokrêcania tej nakrêtki na amen, to ma tylko zablokowaæ
wpadanie zaworu w obrêcz.

Data: 2014-11-19 07:36:02
Autor: dracorp aka piecia
On 17.11.2014 17:31, JDX wrote:

A to taki bez nakrętki nie będzie się wykrzywiał? Inna sprawa, że
"wszyscy mówią", aby nie dokręcać tych nakrętek na maksa.

Bo jak zejdzie powietrze to zawor odejdzie troche od obreczy i potem jest
 problem z odkreceniem. Raz tak mialem i nakretke dokrecam aby sie nie
 chowala przy poczatkowym pompowaniu.

--
Pozdrawiam piecia aka dracorp

Data: 2014-11-17 19:35:37
Autor: Titus Atomicus
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
In article <m4d26b$tp$1@dont-email.me>,
 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:

W dniu 17.11.2014 13:59, m pisze:

Ps dêtka z ceraty kosztuje 8z³. z gumy 10z³. glut uszczelniaj±cy do wlania do dêtki 10z³. W jakich okolicach ludzie kupuj± dêtki po 24 z³?

Dla mnie zwykla detka (Kenda, CST) kosztuje 12-14zl.
Zwykly Schwalbe kosztuje 16-20zl.
Wiecej kosztuja detki z 'ficzerami', np. ultralight czy 'odporne na przebicia.
Ja tam jezdze na zwyklych Schwalbach, gum nie lapie zasadniczo.
W miejskim 'holendrze' ostatnio wymienialem kolo - detki w srodku sa te same cst co byly od nowosci - 6 lat temu, bez zadnej dziury.
--
TA

Data: 2014-11-18 03:14:17
Autor: __Maciek
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
Mon, 17 Nov 2014 19:35:37 +0100 Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisa³:

Dla mnie zwykla detka (Kenda, CST) kosztuje 12-14zl.

Kenda, Hutchinson itp. ujd±, ale CST to tragiczny syf. Kiedy¶ takie
kupowa³em (8z³/szt.) i pada³y jak muchy. Najbardziej zadowolony by³em
z dêtek Dêbicy (tej oryginalnej, nie wiem co teraz jest sprzedawane
pod t± mark±, a co¶ jest - patrz allegro), oraz z Panasonica
Panaracera. I z Dêbicy i z Panasonica nic nie schodzi³o, jednak
musia³em siê z nimi rozstaæ - Dêbica mia³a zawór chyba Dunlopa, a
Panasonic mia³ za krótki zaworek i po zmianie obrêczy sie nie nadawa³.
Teraz mam zamiast niego Rubenê z d³ugim zaworem i niestety odrobinê
powietrza z niej ubywa.
Mój wniosek jest jednak taki ¿e absolutnie nie warto kupowaæ
najtañszego, nonameowego ch³amu (np. wspomnianego CST). Te dêtki s± po
prostu wykonane z dziadowsk± oszczêdno¶ci± materia³u i byle jak, co
powoduje ¿e ich ¿ywot nie jest d³ugi...

Data: 2014-11-18 17:17:29
Autor: Titus Atomicus
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
In article <89al6a56capskb4g3s9oi5e7j2c1bij4s7@4ax.com>,
 __Maciek <i80c586@cyberspace.org> wrote:

Mon, 17 Nov 2014 19:35:37 +0100 Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisa³:

>Dla mnie zwykla detka (Kenda, CST) kosztuje 12-14zl.

Kenda, Hutchinson itp. ujd±, ale CST to tragiczny syf.
Ja to nie wiem.
Jesli moge, kupuje Schwalbe.
Ale wlasnie zmienialem kolo w 'holendrze' i w srodku byly wlasnie CST.
6 rok, zero uszkodzen. Moze trafilem na dobra partie.
--
TA

Data: 2014-11-24 12:32:25
Autor: 666
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
Continental to dobre te¿.

-- -- -
Jesli moge, kupuje Schwalbe.

Data: 2014-11-18 09:33:58
Autor: coaster
ku przestrodze - mordęga z dętką
W dniu 2014-11-17 15:54, ToMasz pisze:
[...

Ps dętka z ceraty kosztuje 8zł. z gumy 10zł. glut uszczelniający do
wlania do dętki 10zł. W jakich okolicach ludzie kupują dętki po 24 zł?

Bardzo dobre detki po 5,995 zl sztuka (kolarka/presta):
http://www.decathlon.pl/2xdtka-700x18-23-presta-48mm-id_8243100.html
I nie sa z ceraty. Od kilku lat uzywam.

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2014-11-19 02:55:08
Autor: Titus Atomicus
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
In article <m4f09m$1po$2@news.supermedia.pl>,
 coaster <manypeny@mac.com> wrote:

Bardzo dobre detki po 5,995 zl sztuka (kolarka/presta):
http://www.decathlon.pl/2xdtka-700x18-23-presta-48mm-id_8243100.html
I nie sa z ceraty. Od kilku lat uzywam.

A jak czesto lapiesz gume?
Bo na tej samej polce w Decatlonie leza detki f-my Decatlon, ktore kosztuja 2xwiecej. Naprawde niczym sie nie roznia?
--
TA

Data: 2014-11-19 09:03:09
Autor: coaster
W dniu 2014-11-19 02:55, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Kupilem kilka lat temu dwa powyzsze "dwupaki" i jeszcze dwa na zapas. Choc woze ze soba dwie detki w razie czego, to juz przeszlo trzy lata na kolarce nie zlapalem gumy. Zapasowe leza i starzeja sie bezproduktywnie. IMHO to tez kwestiasoilidnych opon:
http://www.decathlon.pl/opona-szosowa-frc-700x25-czar-id_8138358.html
Zestaw sprawdzil sie pod sumarycznym obciazeniem (pojazd/bagaz/cyklista) cirka 150 kg i po "prawej" i po "lewej" stronie... ;-)

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2014-11-24 13:38:16
Autor: Jacek Maciejewski
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
Dnia Wed, 19 Nov 2014 02:55:08 +0100,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisa³(a):

Naprawde niczym sie nie rozni

Naprawdê :) cena nie zamienia gumy w kosmiczne tworzywo :)
--
Jacek

Data: 2014-11-17 16:04:40
Autor: abn140
ku przestrodze - mordêga z dêtk±

poszed³ kupiæ inn±.

p. m.

a tzw getho tubles - nazwe moglem zmylic - nie zalatwia sprawy na zawsze?
wiem ze kompersor trzeba miec......., zalatwic.....

Data: 2014-11-18 09:26:20
Autor: coaster
W dniu 2014-11-17 13:59, m pisze:
[...]

Kupiles niewlasciwa deteke - z zaworem do zwyklej, plaskiej obreczy. Powinienes kupic taka z dluzszym zaworkiem do obreczy stozkowej.

--

Data: 2014-11-18 18:13:09
Autor: m
W dniu 18.11.2014 09:26, coaster pisze:
W dniu 2014-11-17 13:59, m pisze:
[...]

Ok, TERAZ już wiem. Ale jak się nie wie i kupuje się zdalnie - to można wtopić. Swoją drogą - to dzisiaj jakbym kupował w D to musiałbym po prostu kupić kilka na zapas i te z krótkimi zwrócić a z długimi zostawić - nie ma tam nigdzie informacji o długości wentyla.

p. m.

ku przestrodze - mordęga z dętką