ku przestrodze - mordęga z dętką

Data: 2014-11-17 15:54:16
Autor: ToMasz
ku przestrodze - mordęga z dętką
W dniu 17.11.2014 13:59, m pisze:
Kupiłem jakiś czas temu dętkę w Decathlonie, odporną (mam nadzieję) na
przebicia (http://www.decathlon.pl/dtka-26x17-22-atc-id_8009080.html ).

Nie wiem jak jest z odpornością na przebicia, ale wiem że jest mocno
odporna na założenie. Ma krótki ... króciec

"krótki wentyl" - 35mm
długi wentyl - 48mm

długi się nadaje do wszystkich obręczy - w tym do stożków, krótki tylko do płaskich, nie stożkowych. mechanik z dużą praktyką, założy i napompuje nawet krótki wentyl, ale to jest kombinacja alpejska a nie naprawa w domu.
wentyli z nakrętką nie polecam. jak spadnie ciśnienie a muszsz długo jechać, wentyl będzie się krzywił. wyginał, informował swoim wyglądem że coś jest nie tak. jeśli będzie solidnie zamocowany, zostanie wyrwany i koniec jazdy.
ToMasz
Ps dętka z ceraty kosztuje 8zł. z gumy 10zł. glut uszczelniający do wlania do dętki 10zł. W jakich okolicach ludzie kupują dętki po 24 zł?

Data: 2014-11-17 07:31:05
Autor: rmikke
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
W dniu poniedzia³ek, 17 listopada 2014 15:54:16 UTC+1 u¿ytkownik ToMasz napisa³:

wentyli z nakrêtk± nie polecam. jak spadnie ci¶nienie a muszsz d³ugo jechaæ, wentyl bêdzie siê krzywi³. wygina³, informowa³ swoim wygl±dem ¿e co¶ jest nie tak. je¶li bêdzie solidnie zamocowany, zostanie wyrwany i koniec jazdy.

E tam.

Ja tam nie je¿d¿ê wgapiony w u³o¿enie wentyla. Zanim spojrzê na wentyl,
zwiêkszone opory dawno poinformuj± mnie o spadku ci¶nienia. Oraz, Ty masz
wiêksze do¶wiadczenie, serio znasz przypadek, ¿e komu¶ wyrwa³o wentyl
z powodu tej dodatkowej nakrêtki?

Data: 2014-11-17 17:05:03
Autor: 666
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
Nakrêtka jest super, staram siê kupowaæ tylko z nakrêtk±.

Data: 2014-11-17 17:16:39
Autor: mbut
W dniu 17.11.2014, 17:05,  666 pisze:
Nakrêtka jest super, staram siê kupowaæ tylko z nakrêtk±.
Zawsze kupujê dêtkê z nakrêtk± i z d³ugim zaworem

Data: 2014-11-18 22:02:08
Autor: Pszemol
"mbut" <mbut@wp.pl> wrote in message news:m4d713$qop$1speranza.aioe.org...
W dniu 17.11.2014, 17:05,  666 pisze:
Nakrêtka jest super, staram siê kupowaæ tylko z nakrêtk±.
Zawsze kupujê dêtkê z nakrêtk± i z d³ugim zaworem

Bezdyskusyjnie nakrêtka! Kilka razy kupi³em takie bez
nakrêtki, z g³adkim zaworem (bez gwintu) i jak ujdzie
ci¶nienie to za nic nie daje siê "nabiæ" na taki wentyl
pompki i jest niepotrzebna gimnastyka z uciskaniem opony.
Po co sobie utrudniaæ ¿ycie jak mo¿na kupiæ taki z nakrêtk±?

Data: 2014-11-18 08:08:31
Autor: cytawa
  rmikke pisze:

[...]

Jesli chodzi o zawory Presty to znam mnostwo takich przypadkow.

Jan Cytawa

Data: 2014-11-18 13:33:36
Autor: 666
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
Na oczy nie widzia³em Presty bez nakrêtki.

-- -- -
Jesli chodzi o zawory Presty to znam mnostwo takich przypadkow.

Data: 2014-11-18 18:50:54
Autor: mbut
W dniu 18.11.2014, 13:33,  666 pisze:
Na oczy nie widzia³em Presty bez nakrêtki.

-- -- -
Jesli chodzi o zawory Presty to znam mnostwo takich przypadkow.

Ja mam tak± presta bez nakrêtki

Data: 2014-11-19 08:01:01
Autor: cytawa
666 pisze:

Na oczy nie widzia³em Presty bez nakrêtki.

Kto powiedzial, ze nakretka jest konieczna. Mysmy w wyscigowkach zawsze te nakretki wyrzucali i nic zlego sie nie dzialo. A zawsze pare gramow mniej.

Jan Cytawa

Data: 2014-11-19 17:10:43
Autor: mbut
W dniu 19.11.2014, 08:01, cytawa pisze:
666 pisze:

[...]

Tylko 2 g wa¿y nakrêtka, bez przesady z t± wag±. Jak nie masz pary w nogach to nie pomo¿e Ci nic zdjêcie takiej nakrêtki.

Data: 2014-11-20 18:39:59
Autor: Pszemol
666 pisze:

[...]

2 gramy tu, 3 gramy tam i nagle mówisz o pó³ kilogramie ;-)

Do je¿dzenia mo¿e jest to wa¿ne ale nie tak wa¿ne jak
do noszenia rowera na ramieniu w biegu pod górkê ;-)

Data: 2014-11-18 09:42:16
Autor: coaster
W dniu 2014-11-17 16:31, rmikke pisze:
[...]

IMHO kolega 'wgapia sie' w wentyl na postoju. Ustawia sobie wentylek w dolnym polozeniu i patrzy... Wlepiajac sie w wentyl w czasie jazdy w najlepszym wypadku mozna dostac zawrotow glowy... ;-)

Co do nakretek - "od zawsze" uzywam w "zwyklych" rowerach detek z wetylem 'Dunlop' - nigdy nie wyrwalo mi wentyla a pare razy jechalem na flaku kilka km. To samo z Presta w kolarce - nigdy zamocowanie zaworu nakretka nie urwalo wentyla po zejsciu powietrza. Spokojnie mozna zjechac z jezdni, wydlubac deteke i zalatac. Za to raz kiedys osobiscie naderwalem Preste u nasady w trakcie zbyt energicznego pompowania.

Podsumowujac - naprawde swiat nie jest taki straszny... :-)

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious

Data: 2014-11-18 10:26:46
Autor: qrt
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
Dnia Mon, 17 Nov 2014 07:31:05 -0800 (PST), rmikke napisa³(a):

[...]

mi tam wyrwa³o nie raz - ale nie by³y wcale przykrêcane.

Data: 2014-11-17 17:31:35
Autor: JDX
On 2014-11-17 15:54, ToMasz wrote:
[...]
[...]
A to taki bez nakrętki nie będzie się wykrzywiał? Inna sprawa, że
"wszyscy mówią", aby nie dokręcać tych nakrętek na maksa.

Ps dętka z ceraty kosztuje 8zł. z gumy 10zł. glut uszczelniający do
wlania do dętki 10zł. W jakich okolicach ludzie kupują dętki po 24 zł?
HÄ™? U mnie, w Bielsku Podlaskim, Schwalbe AV-17 kosztuje w moim
ulubionym SR jakieś 18-20zł z tego co pamiętam. Taniej niż na Allegro
(wliczając przesyłkę):
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=Schwalbe+AV-17&bmatch=seng-v6-p-3-spt-1106.

Data: 2014-11-18 01:44:49
Autor: rmikke
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
W dniu poniedzia³ek, 17 listopada 2014 17:32:01 UTC+1 u¿ytkownik JDX napisa³:
On 2014-11-17 15:54, ToMasz wrote:
[...]
> [...]
> jechaæ, wentyl bêdzie siê krzywi³. wygina³, informowa³ swoim wygl±dem ¿e
> co¶ jest nie tak. je¶li bêdzie solidnie zamocowany, zostanie wyrwany i
A to taki bez nakrêtki nie bêdzie siê wykrzywia³? Inna sprawa, ¿e
"wszyscy mówi±", aby nie dokrêcaæ tych nakrêtek na maksa.

Ja tam dokrêcam i nie widzê problemu. Z drugiej strony, nie widzê
jakiej¶ potrzeby dokrêcania tej nakrêtki na amen, to ma tylko zablokowaæ
wpadanie zaworu w obrêcz.

Data: 2014-11-19 07:36:02
Autor: dracorp aka piecia
On 17.11.2014 17:31, JDX wrote:

A to taki bez nakrętki nie będzie się wykrzywiał? Inna sprawa, że
"wszyscy mówią", aby nie dokręcać tych nakrętek na maksa.

Bo jak zejdzie powietrze to zawor odejdzie troche od obreczy i potem jest
 problem z odkreceniem. Raz tak mialem i nakretke dokrecam aby sie nie
 chowala przy poczatkowym pompowaniu.

--
Pozdrawiam piecia aka dracorp

Data: 2014-11-17 19:35:37
Autor: Titus Atomicus
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
In article <m4d26b$tp$1@dont-email.me>,
 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:

W dniu 17.11.2014 13:59, m pisze:

Ps dêtka z ceraty kosztuje 8z³. z gumy 10z³. glut uszczelniaj±cy do wlania do dêtki 10z³. W jakich okolicach ludzie kupuj± dêtki po 24 z³?

Dla mnie zwykla detka (Kenda, CST) kosztuje 12-14zl.
Zwykly Schwalbe kosztuje 16-20zl.
Wiecej kosztuja detki z 'ficzerami', np. ultralight czy 'odporne na przebicia.
Ja tam jezdze na zwyklych Schwalbach, gum nie lapie zasadniczo.
W miejskim 'holendrze' ostatnio wymienialem kolo - detki w srodku sa te same cst co byly od nowosci - 6 lat temu, bez zadnej dziury.
--
TA

Data: 2014-11-18 03:14:17
Autor: __Maciek
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
Mon, 17 Nov 2014 19:35:37 +0100 Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisa³:

Dla mnie zwykla detka (Kenda, CST) kosztuje 12-14zl.

Kenda, Hutchinson itp. ujd±, ale CST to tragiczny syf. Kiedy¶ takie
kupowa³em (8z³/szt.) i pada³y jak muchy. Najbardziej zadowolony by³em
z dêtek Dêbicy (tej oryginalnej, nie wiem co teraz jest sprzedawane
pod t± mark±, a co¶ jest - patrz allegro), oraz z Panasonica
Panaracera. I z Dêbicy i z Panasonica nic nie schodzi³o, jednak
musia³em siê z nimi rozstaæ - Dêbica mia³a zawór chyba Dunlopa, a
Panasonic mia³ za krótki zaworek i po zmianie obrêczy sie nie nadawa³.
Teraz mam zamiast niego Rubenê z d³ugim zaworem i niestety odrobinê
powietrza z niej ubywa.
Mój wniosek jest jednak taki ¿e absolutnie nie warto kupowaæ
najtañszego, nonameowego ch³amu (np. wspomnianego CST). Te dêtki s± po
prostu wykonane z dziadowsk± oszczêdno¶ci± materia³u i byle jak, co
powoduje ¿e ich ¿ywot nie jest d³ugi...

Data: 2014-11-18 17:17:29
Autor: Titus Atomicus
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
In article <89al6a56capskb4g3s9oi5e7j2c1bij4s7@4ax.com>,
 __Maciek <i80c586@cyberspace.org> wrote:

Mon, 17 Nov 2014 19:35:37 +0100 Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisa³:

>Dla mnie zwykla detka (Kenda, CST) kosztuje 12-14zl.

Kenda, Hutchinson itp. ujd±, ale CST to tragiczny syf.
Ja to nie wiem.
Jesli moge, kupuje Schwalbe.
Ale wlasnie zmienialem kolo w 'holendrze' i w srodku byly wlasnie CST.
6 rok, zero uszkodzen. Moze trafilem na dobra partie.
--
TA

Data: 2014-11-24 12:32:25
Autor: 666
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
Continental to dobre te¿.

-- -- -
Jesli moge, kupuje Schwalbe.

Data: 2014-11-18 09:33:58
Autor: coaster
ku przestrodze - mordęga z dętką
W dniu 2014-11-17 15:54, ToMasz pisze:
[...

Ps dętka z ceraty kosztuje 8zł. z gumy 10zł. glut uszczelniający do
wlania do dętki 10zł. W jakich okolicach ludzie kupują dętki po 24 zł?

Bardzo dobre detki po 5,995 zl sztuka (kolarka/presta):
http://www.decathlon.pl/2xdtka-700x18-23-presta-48mm-id_8243100.html
I nie sa z ceraty. Od kilku lat uzywam.

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2014-11-19 02:55:08
Autor: Titus Atomicus
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
In article <m4f09m$1po$2@news.supermedia.pl>,
 coaster <manypeny@mac.com> wrote:

Bardzo dobre detki po 5,995 zl sztuka (kolarka/presta):
http://www.decathlon.pl/2xdtka-700x18-23-presta-48mm-id_8243100.html
I nie sa z ceraty. Od kilku lat uzywam.

A jak czesto lapiesz gume?
Bo na tej samej polce w Decatlonie leza detki f-my Decatlon, ktore kosztuja 2xwiecej. Naprawde niczym sie nie roznia?
--
TA

Data: 2014-11-19 09:03:09
Autor: coaster
W dniu 2014-11-19 02:55, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Kupilem kilka lat temu dwa powyzsze "dwupaki" i jeszcze dwa na zapas. Choc woze ze soba dwie detki w razie czego, to juz przeszlo trzy lata na kolarce nie zlapalem gumy. Zapasowe leza i starzeja sie bezproduktywnie. IMHO to tez kwestiasoilidnych opon:
http://www.decathlon.pl/opona-szosowa-frc-700x25-czar-id_8138358.html
Zestaw sprawdzil sie pod sumarycznym obciazeniem (pojazd/bagaz/cyklista) cirka 150 kg i po "prawej" i po "lewej" stronie... ;-)

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2014-11-24 13:38:16
Autor: Jacek Maciejewski
ku przestrodze - mordêga z dêtk±
Dnia Wed, 19 Nov 2014 02:55:08 +0100,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisa³(a):

Naprawde niczym sie nie rozni

Naprawdê :) cena nie zamienia gumy w kosmiczne tworzywo :)
--
Jacek

ku przestrodze - mordęga z dętką