ku przestrodze - mordęga z dętką

Data: 2014-11-17 05:11:52
Autor: rmikke
ku przestrodze - mordęga z dętką
W dniu poniedziałek, 17 listopada 2014 13:59:24 UTC+1 użytkownik m napisał:
Kupiłem jakiś czas temu dętkę w Decathlonie, odporną (mam nadzieję) na przebicia (http://www.decathlon.pl/dtka-26x17-22-atc-id_8009080.html ).

Nie wiem jak jest z odpornością na przebicia, ale wiem że jest mocno odporna na założenie. Ma krótki ... króciec (dobrze nazwałem tą gwintowaną rurkę do której się przymocowuje pompkę?) przez co po założeniu, podpompowaniu do 0.7atm wg instrukcji, poprawieniu ułożenia ... chowa się tak że wystaje na kilka milimetrów poza obręcz i nijak tego uchwycić - próbowałem nawet kombinerkami złapać.

2 godziny się z tym cholerstwem męczyłem. Gdyby nie to że nie miałem w okolicy żadnego sklepu otwartego o tej porze, rzuciłbym ją w cholerę i poszedł kupić inną.

Ja sobie radziłem, wbijając paluch w oponę, żeby wypchnąć zawór.
Ale potem puknąłem się w głowę, kupuję dętki Schwalbe, które
mają gwint na całej długości zaworu i dodatkową nakrętkę,
uniemożliwiającą wepchnięcie zaworu w obręcz i mam spokój.
A że taka dętka żyje wyraźnie dłużej od dętki za dychę,
to i finansowo jestem w sumie do przodu.

Rację miał autor tekstu "Nie stać mnie na kupowanie tanich rzeczy"...

Data: 2014-11-17 14:24:27
Autor: m
W dniu 17.11.2014 14:11, rmikke pisze:
> [...]
>poszedł kupić inną.
Ja sobie radziłem, wbijając paluch w oponę, żeby wypchnąć zawór.

Też tak sobie radziłem, przez całe 2 godziny, w końcu się udało :).

Ale potem puknąłem się w głowę

No ja też, tylko akurat chciałem pojeździć i to była jedyna dętka w okolicy.

p. m.

Data: 2014-11-17 05:34:18
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 17 listopada 2014 14:24:34 UTC+1 użytkownik m napisał:

akurat chciałem pojeździć i to była jedyna dętka w okolicy.

Dlatego staram się mieć zapas pod siodełkiem :D

Data: 2014-11-17 05:45:54
Autor: rmikke
ku przestrodze - mordęga z dętką
> Ja sobie radziłem, wbijając paluch w oponę, żeby wypchnąć zawór.

Też tak sobie radziłem, przez całe 2 godziny, w końcu się udało :).

Zaraz, a Twoja pompka zaciska się na zaworze?

Bo jak nie, to szacun, że sobie w ogóle poradziłeś...

Data: 2014-11-17 15:24:07
Autor: m
W dniu 17.11.2014 14:45, rmikke pisze:
[...]

Chyba ciutkę się zaciska. Da się zdjąć z odchyloną wajchą, ale z lekkim oporem. Poza tym zawsze można lekko skosić pompkę i już się trzyma. Ale to trzeba co najmniej 2 cm wolnego gwintu odsłonić. Paluch + kombinerki i jakoś dałem radę.

p. m.

Data: 2014-11-18 22:06:50
Autor: Pszemol
"rmikke" <spamcatch@mailinator.com> wrote in message news:d48947e1-bfe7-4bc0-aef8-5ca378674b4agooglegroups.com...
[...]

Z tego co czytam na stronie producenta ich dętki z wentylem
typu Schraeder mają tylko zawory o długości 4cm (40mm):
http://www.schwalbetires.com/bike_tires/tubes
Nie wiesz czy ktoś produkuje podobne, dobrej jakości dętki
z dłuższym zaworem, np. 60mm lub nawet dłuższym?
Mam obręcze owalne i nie chcę naciągać dętki wokół zaworu
Twoją metodą wpychając ją przez oponę głęboko w otwór...

Data: 2014-11-24 13:37:08
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 18 Nov 2014 22:06:50 -0600, Pszemol napisał(a):

Nie wiesz czy ktoś produkuje podobne, dobrej jakości dętki
z dłuższym zaworem, np. 60mm lub nawet dłuższym

Kenda. Ostatnio zakładałem takie dętki na obręcze o wys. 30 mm.
--
Jacek

ku przestrodze - mordęga z dętką