kuchenka otwierana jak szuflada

Data: 2010-01-24 23:47:28
Autor: yapann
kuchenka otwierana jak szuflada
jacy producenci oferują kuchenki (do zabudowy) otwierane nietradycujnie - tzn jak szuflada?
gdzieś taką widziałam na ekspozycji, lecz nie zapamiętałam modelu

Data: 2010-01-25 04:40:51
Autor: non.ens
Użytkownik "yapann" <yapann@odwa.pl> napisał w wiadomości news:hjiiiq$kjs$1node1.news.atman.pl...

jacy producenci oferują kuchenki (do zabudowy) otwierane nietradycujnie - tzn jak szuflada?
gdzieś taką widziałam na ekspozycji, lecz nie zapamiętałam modelu

Bosch ( http://tiny.pl/hm5j6 ), Siemens ( http://tiny.pl/hm5jv ).
I na pewno kilka innych firm.

Data: 2010-01-25 04:50:48
Autor: Prawusek

"yapann" <yapann@odwa.pl> wrote in message
jacy producenci oferują kuchenki (do zabudowy) otwierane nietradycujnie -
tzn jak szuflada?
gdzieś taką widziałam na ekspozycji, lecz nie zapamiętałam modelu

    Żaden problem - wystarczą odpowiedniej długości szyny szufladowe
wzmocnione aby można było korzystać z większych garnków. Osobiście wolałbym
zastosować podnoszony blat - pewniejsze i stabilniejsze rozwiązanie.
Podnoszony blat to także dobre rozwiązanie w małych kuchniach na korzystanie
z blatu roboczego schowanego pod spodem jako stolnicy...

Data: 2010-01-25 13:55:20
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 24 Jan 2010 23:47:28 +0100, yapann napisał(a):
jacy producenci oferują kuchenki (do zabudowy) otwierane nietradycujnie - tzn jak szuflada?
gdzieś taką widziałam na ekspozycji, lecz nie zapamiętałam modelu

Jak już Ci odpisano - wiele firm, podejrzewam że każda ma w ofercie
przynajmniej jeden model z otwieraniem szufladowym.
Z osobistych obserwacji widzę kilka wad:
 - cholernie łatwo to otworzyć - wada przy dzieciach (wiem, dzieci się nie
   wpuszcza do kuchni samopas ;).
 - zostałem spacyfikowany przez lepszą połowę za pomysł zakupu takiej
   kuchenki - "bo się ciasto przeziębi" :) Ale fakt, otwarcie by coś
   obejrzeć czy pomacać sprawi że sporo ciepła ucieknie...

Może rozważ kuchenkę otwieraną tradycyjnie, za to z prowadnicami
teleskopowymi zamiast tradycyjnych drabinek? Niektóre modele mają to
w standardzie, w wielu innych jest to opcjonalne wyposażenie które można
potem dokupić. Kilka razy słyszałem już że prowadnice Boscha są lepsze i
bardziej długowieczne niż innych producentów - nie wiem ile w tym prawdy,
ponoć wynika to z faktu że są zamknięte podczas gdy pozostałe nie...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-01-26 12:02:13
Autor: Koteczek
yapann wrote:
jacy producenci oferują kuchenki (do zabudowy) otwierane
nietradycujnie - tzn jak szuflada?
gdzieś taką widziałam na ekspozycji, lecz nie zapamiętałam modelu

Bzudra jak dla mnie, wysunieta kuchenka-ruszt to i wysuniete drzwi, masz dostep tylko z bokow i gory, kupa ciepla idzie w komin. Bzdura nie warta kasy. A jak robisz cos na 2 poziomach na raz (oszczednosc energii i czasu - np przed swietami) to jak zamieszasz na dole?

Kup normalna z teleskopami solidnymi - wysuniecie banalne i latwe, nie kupuj kuchenek bez teleskopow, znajomi kupil sobie. Wysuniecie pulki drucianej to koszmar - chodzi to jak 1000letni most zwodzony. Szarpac sie trzeba by wyszlo a w przypadku gorocego piekarnika i 5L brytwanny szklanej (slisko!) to jest igranie z losem. Teleskopy i zwykly piekarnik to to czego szukasz.

Data: 2010-01-27 00:44:33
Autor: yapann
"Koteczek" <nie@spamowac.org> wrote in message news:hjmiom$1e1$1nemesis.news.neostrada.pl...
Kup normalna z teleskopami solidnymi
ale na czym polega 'solidność teleskopów?' - tak użytkowo rzecz biorac

. Teleskopy i zwykly piekarnik to to czego szukasz.

dziś widziałam Simensa (nie znam modelu) otwieranego jak szafa (w bok). Kompletne nie mam tu zdania - zapewne bym se wyrobiła używajac

Data: 2010-01-27 09:36:22
Autor: mamqa
yapann pisze:

dziś widziałam Simensa (nie znam modelu) otwieranego jak szafa (w bok). Kompletne nie mam tu zdania - zapewne bym se wyrobiła używajac

Ja mam taki... nie wiem jakiej firmy gdyż był już na tym mieszkaniu razem z kuchnią a ja je tylko wynajmuję. Nie polecam, ciężko się przestawić, mój jest mniejszy niż tradycyjny, ciepło całe ucieka  jak człowiek potrzebuje na chwile otworzyć i nie wiem jak inne ale mój żeby zamknąć trzeba zatrzasnąć.

mamqa

Data: 2010-01-27 10:27:45
Autor: yapann
"mamqa" <mamqa@op.pl> wrote in message news:hjotti$bdc$1news.onet.pl...

przestawić, mój jest mniejszy niż tradycyjny, ciepło całe ucieka  jak człowiek potrzebuje na chwile otworzyć

a z jakiego nie ucieka / ucieka mniej? czy w bok czy w górę w tradycyjnym tyle samo trzeba uhylić na moje oko (a ciepło idzie w górę).

Data: 2010-01-28 09:05:30
Autor: mamqa
yapann pisze:
"mamqa" <mamqa@op.pl> wrote in message news:hjotti$bdc$1news.onet.pl...

a z jakiego nie ucieka / ucieka mniej? czy w bok czy w górę w tradycyjnym tyle samo trzeba uhylić na moje oko (a ciepło idzie w górę).

Ja żeby sprawdzić patyczkiem ciasto czy podlać kurczaka muszę otworzyć piekarnik na całość żeby się dostać do blachy, a piekarnik otwierany od góry wystarczy troszkę uchylić, więc myślę że strata ciepła jest dużo mniejsza.

mamqa

Data: 2010-01-28 09:39:07
Autor: Prawusek

"mamqa" <mamqa@op.pl> wrote in message news:hjrgfl$9ag$1news.onet.pl...
yapann pisze:
> [...]

piekarnik na całość żeby się dostać do blachy, a piekarnik otwierany od
góry wystarczy troszkę uchylić, więc myślę że strata ciepła jest dużo

Straty nie są wielkie, gorzej gdy ciasto sie zaziębi. Dlatego lepiej miec
zwykły miernik uniwersalny z możliwością pomiaru temperatury i przewód sondy
przepuścić pomiedzy piekarnikiem a dzrwiczkami. Co więcej, sonę mozna
umieścić w dowolnym miejscu ciasta.
http://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=02961
Sama sonda (czujnik) jest to czarna kropka na końcu tego niebieskiego
odcinka...

Data: 2010-01-28 23:06:06
Autor: yapann
kuchenka otwierana jak szuflada
"mamqa" <mamqa@op.pl> wrote in message news:hjrgfl$9ag$1news.onet.pl...
Ja żeby sprawdzić patyczkiem ciasto czy podlać kurczaka muszę otworzyć

a bo ja po prostu do tego nie doszłam - wkładam do piekarnika i wyciągam i tyle.

Data: 2010-02-09 14:19:35
Autor: Boombastic
[...]

Mam taki piekarnik Boscha od ponad roku. Zupełnie nie zauważam tych niby wad wymienionych przez innych uczestników dyskusji. Mój piekarnik znjaduje sie w słupku i jest jakby o jedną wysokość urządzenia agd wyżej. Przednia szyba nie nagrzewa się w taki sposób by dziecko mogło się oparzyc, tak samo dziecko nie może go otworzyć ze względu na wysokość.

Samo wysuwanie nie wymaga użycia siły, wszystko działa sprawnie. Obsługuje się go nawet się nie schylając.
Z zalet mogę wymienić również fakt, że nie trzeba aż tak szeroko otwierać drzwi piekarnika w stosunku do piekarnika klasycznego by coś wyciągnąć. Nie dotykam w ogóle blach, więc ryzyko oparzenia jest minimalne w przeciwieństwie do blach na prowadnicach. No i człowiek nie potknie i nie uderzy się o otwarty piekarnik, bo ten się po prostu zamknie.
Wcale także nie zauważyłem by po wysunięciu drzwi nagle potrawa wewnątrz gwałtownie wychładzała się.
Z wad mogę wymienić, że ze względu na wysokość montażu trzeba uważać by przy otwieraniu nie dostać goracym powietrzem czy też para wodną po twarzy. Ale dotyczy to raczej sposobu montażu a nie samego modelu piekarnika.

kuchenka otwierana jak szuflada