kuchnia sąsiada pod sypialnią -> problem ?

Data: 2010-08-23 12:45:03
Autor: Taternikus
kuchnia sąsiada pod sypialnią -> problem ?
Zastanawiam się właśnie nad kupnem pewnego mieszkania (ostatnie
piętro w bloku) ...
Odkryłem w nim pewien mankament a mianowicie pod jedną z sypialni
jest kuchnia sąsiada z pietra niżej. Jak myślicie, czy nie będę miał
przypadkiem problemów związanych z akustyką, na którą jestem bardzo
wyczulony (mam na myśli "słyszalność" sąsiadów w bloku) ? Kuchnia
jest z natury dosyć "głośnym" pomieszczeniem i zastanawia mnie, czy
dzwięki z niej będą słyszalne w mojej sypialni nad nią usytuowanej.
Dodam, że w mojej sypialni w ścianie jest cały pion
wodno/wentylacyjny, co dodatkowo mnie martwi. Jak sądzicie, będę
miał problem, czy przesadzam ?

Paweł

Data: 2010-08-23 21:50:47
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 23 Aug 2010 12:45:03 -0700 (PDT), Taternikus napisał(a):

[...]

Możesz mieć problem akustyczny (ze względu na pion wodny, a także ponieważ
przez wentylację słychac wszystko i raczej martwiłabym się o dźwięki
słyszalne z Twojej sypialni w kuchni poniżej...) i zapachowy (np. gotowanej
kapusty w sypialni), to wszystko oczywiście jeśli okaże się, że wentylacja
jest wspólna dla tych pomieszczeń...

Data: 2010-08-23 22:23:33
Autor: kika

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:wkqhp4fde861$.1ayfu4p501s6d.dlg@40tude.net...

i zapachowy (np. gotowanej
kapusty w sypialni), to wszystko oczywiście jeśli okaże się, że wentylacja
jest wspólna dla tych pomieszczeń...

Nie ma takiej możliwości.  Wentylacja w wieżowcach może być wspólna co kilka pięter,  w niższych blokach dla każdego piętra, jest oddzielna.

Data: 2010-08-23 22:33:17
Autor: Jarek P.

Użytkownik "kika" <wandzik993@wp.pl> napisał w wiadomości news:i4ulit$m4a$1mx1.internetia.pl...

Nie ma takiej możliwości.  Wentylacja w wieżowcach może być wspólna co kilka pięter,  w niższych blokach dla każdego piętra, jest oddzielna.

Tylko w tych nowobudowanych. Bodajże jakoś na przełomie 2000r zmieniły się tu przepisy i obecnie jest tak jak piszesz, wcześniej mozna było co drugą kondygnację do jednego kanału podłączać. Moi rodzice tak mają: bloki wielka płyta z lat siedemdziesiątych, w pionie są dwa równoległe kanały wentylacyjne i do każdego z nich jest wkuwana co druga kuchnia.

J.

Data: 2010-08-27 16:18:14
Autor: Tomasz Jabłczyński
kuchnia sąsiada pod sypialnią -> problem ?
Jarek P. wysmarował/a:

[...]

Znam osiedle w Warszawie, niskie przed i tuż powojenne budynki. Każde
mieszkanie - nawet kawalerka 32mkw ma 3 lub więcej własne piony
wentylacyjne - w każdym pomieszczeniu. Własne, nie dzielone z
sąsiadem.

--
pzdr,
Tomek Jabłczyński ... japkoo@idea.net.pl

Data: 2010-08-27 17:48:01
Autor: Jarek P.

Użytkownik "Tomasz Jabłczyński" <japko@idea.net.pl> napisał w wiadomości news:473048102.20100827161814idea.net.pl...

[...]

I pewnie instalacja z miedzianych przewodów i metraże rozsądne...
Kiedyś budowano z głową, dopiero potem, wraz z nowym lepszym porządkiem wszechrzeczy się popsuło...

J.

Data: 2010-08-28 01:22:36
Autor: Tomasz Jabłczyński
[...]

Metraże akurat są przeciętne. Instalacje - jeżeli mówisz o
elektrycznych, to w większości zostały już powymieniane - w
przedwojennej części osiedla były w otulinach bawełnianych...

Natomiast sporym udogodnieniem są wspomniane min. 3 własne piony
wentylacyjne na lokal - można podłączyć sobie okap z wyciągiem,
wentylatorek w łazience... Dodatkowo konstrukcja bloków jest taka,
że stropy mają po 35-40 cm grubości, ściany zewnętrzne i
międzylokalowe 60 cm. Czyli idealny komfort i brak jakichkolwiek
odgłosów od sąsiada :) Mieszkania wysokie, 2,85 cm.

Jakbym miał takie mieszkanko, to nigdy bym się nie zamienił na
developerski wynalazek :)

Data: 2010-08-24 07:53:32
Autor: Przesmiewca
"kika" <wandzik993@wp.pl> napisał(a):

Nie ma takiej możliwości.  Wentylacja w wieżowcach może być wspólna co kilka pięter,  w niższych blokach dla każdego piętra, jest oddzielna.

Zalezy jaki blok, w starych byly wspolne.
Co do odglosow to tez zalezy jaki blok, u mnie nie slychac nic,
ale u rodzicow z kolei dosc wyraznie, nawet mozna zrozumiec
o czym sasiedzi rozmawiaja czasami.

Data: 2010-08-24 00:13:28
Autor: Taternikus
On 24 Sie, 07:53, Przesmiewca <baran...@o2.pl> wrote:
"kika" <wandzik...@wp.pl> napisał(a):

> [...]

Co do odglosow to tez zalezy jaki blok, u mnie nie slychac nic,
ale u rodzicow z kolei dosc wyraznie, nawet mozna zrozumiec

OK. Faktycznie zapomniałem dodać, że jest to właśnie oddany, całkiem
nowy blok. A to zmienia i to wiele. Pytanie, czy na lepsze, czy na
gorsze w tym przypadku. Zastanawiam się, czy prewencyjnie nie wyłożyć
podłogi jakąś matą wytłumiającą dzwięki (wiem, że tak naprawdę
znacznie ciszej zrobi się u sąsiada a nie u mnie, ale tak czy inaczej
chyba u mnie dzwięki sąsiada również trochę wytłumi). Dodatkowo można
by wyłożyć czymś tą część ściany, gdzie biegną piony wodno/
wentylacyjne. Zastanawia mnie tylko, czy to coś pomoże i czy w ogóle
jest sens to robić, bo może i bez tego nie będzie problemu. Miałem
podobny dylemat odnośnie mieszkania, w którym obecnie mieszkam.
Słyszałem mianowicie wszystkie rozmowy sąsiadów z góry (po bokach nie
mam żadnych). Stwierdziłem, że zrobię sufit podwieszany z wełną w
środku. Wszyscy mi mówili, że to nic nie da a tu miła niespodzianka..
Po wykonaniu takiego sufitu nie słyszę absolutnie żadnych rozmów, czy
też telewizora. Sam byłem zdziwiony efektem. Oczywiście wszelkie stuki/
puki nadal słyszę, ale rozmów w ogóle. Hmm z tą kuchnią sąsiada pod
sypialnią pewnie się nie dowiem, czy coś słychać dopuki nie
zamieszkam, ale może ktoś zna taki przypadek z autopsji i mi powie jak
to po prostu u niego było.

Dzięki wszystkim
Paweł

Data: 2010-08-26 18:28:02
Autor: Przesmiewca
Taternikus <taternikus@plusnet.pl> napisał(a):

[...]

ja w sypialni slyszalem glosy z dolu. Polozylem mate wytlumiajaca,
n to panele i zupelnie nic to nei zmienilo, wiec wychodzi na to, ze dzwieki
przechodza nie tylko przez podloge

Data: 2010-08-27 09:19:07
Autor: rybak
kuchnia sšsiada pod sypialniš -> problem ?
On Thu, 26 Aug 2010 18:28:02 +0200, Przesmiewca
<przesmiewca@vpp.com.pl> wrote:

ja w sypialni slyszalem glosy z dolu. Polozylem mate wytlumiajaca,
n to panele i zupelnie nic to nei zmienilo, wiec wychodzi na to, ze dzwieki
przechodza nie tylko przez podloge

Co więcej, przechodzą GŁÓWNIE po ścianach. Wbrew pozorom często
znacznie lepsze rezultaty daje postawienie przy ścianie np. dużego
regału z książkami i powieszenie grubych zasłon niż wytłumianie
podłogi.

Data: 2010-08-23 22:27:15
Autor: Jarek P.

Użytkownik "Taternikus" <taternikus@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:dd064d9b-991e-4845-a82b-051695af8462y11g2000yqm.googlegroups.com...

Odkryłem w nim pewien mankament a mianowicie pod jedną z sypialni
jest kuchnia sąsiada z pietra niżej.

Raz w życiu nocowałem w hoteliku, w pokoju, który był położony bezpośrednio nad hotelowo-restauracyjną kuchnią, przez pokój przechodził cały, kiepsko odizolowany pion wentylacyjno-spalinowy z tejże kuchni, a żeby było jeszcze ciekawiej, kanał wentylacyjmy od okapu kuchennego (standardów restauracyjnych - znaczy po odwróceniu do góry dnem i napełnieniu wodą, możnaby w nim od biedy i popływać) był kiedyś wentylacją tego pokoju, w którym spałem, a stary wylot wentylacyjny był zatkany niezbyt szczelną deseczką.
I to był horror, wieczorem czułem się jak wsadzony do jednego kotła z bigosem, flaczkami i "sznyclem cielęcym po wiedeńsku" i postawiony na wolnym ogniu, pod przykryciem, a rano obudziła mnie jajecznica i t w taki sposób, że gdybym nią oberwał w twarz, to by większej różnicy nie było. [dla wielbicieli mocnych wrażeń - to była jakaś karczma czy gospoda na wylocie z Katowic w stronę Mikołowa]

W twoim natomiast przypadku... nie przypuszczam, żeby sypialnia miała kanał wentylacyjny wspólny z kuchnią (choć z drugiej strony.,.. warto to sprawdzić, jeśli to stary blok, to różne cuda są możliwe), przez strop zapachy przenikać nie będą, więc co pozostaje? Odgłosy stukania garami i łomotania młotkiem w Polaków Potrawę Coniedzielną? No dobrze, będzie to słychać, ale czy to jest naprawde bardziej uciążliwe od ryczącego telewizora, sprzętu grającego, czy też "grzecznie bawiącej się młodzieży"? Mając pod sobą inną sypialnię też nie możesz się spodziewać ciszy, możliwości jest wiele i nawet nie chcę się tu rozwodzić, żeby wątku nie spychać na manowce. Poza tym... w blokowych mieszkaniach sypialnia rzadko kiedy będzie tylko sypialnią.

J.

Data: 2010-08-27 08:01:01
Autor: JaMyszka
On 23 Sie, 21:45, Taternikus  wrote:
Zastanawiam się właśnie nad kupnem pewnego mieszkania (ostatnie
(...)
Dodam, że w mojej sypialni w ścianie jest cały pion
wodno/wentylacyjny, co dodatkowo mnie martwi. Jak sądzicie, będę
miał problem, czy przesadzam ?

Jeżeli to jest kupno od developera, to położyłabym nacisk w umowie
nad:
- dobrą termoizolacją dachu (by nie przegrzewać się latem, a zimą nie
dogrzewać)
- dobrą izolacją między piętrami, by zapachy z kuchni nie przenikały
do sypialni (u mojej sąsiadki przenika do niej dym tytoniowy palaczy z
poniżej)
Nie piszę nic o pionie wodociągowym, bo niemały wpływ na hałas w
czasie jego użytkowania ma rodzaj zastosowanych kranów u Ciebie, jak i
u sąsiadów.
Jeśli chodzi o hałas i ogólne zapachy z kuchni, to zależy kto i o
jakich przyzwyczajeniach kulinarnych będzie mieszkał poniżej. Bo oknem
do Ciebie doleci zarówno kuchnia polska (bigos, kapuśniak, ryba) - jak
i kuchnia turecka;p

Tak w ogóle, to chyba mieszkanie to jest tanie?

--
Pozdrawiam :)
JM

kuchnia sąsiada pod sypialnią -> problem ?