kulisy rowerowej przedsiębiorczości

Data: 2013-05-30 23:18:20
Autor: yapann
kulisy rowerowej przedsiębiorczości
Data: 2013-05-31 19:48:16
Autor: N1
kulisy rowerowej przedsiębiorczości
W dniu 2013-05-30 23:18, yapann pisze:
rozmowa z założycielem Kross'a
http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,127258,13941126,Polski_krol_rowerow__Mam_komu_przekazac_firme__Nie.html?as=1

Szkoda, że takich mądrych ludzi jest niewielu. Życiorys, jak z Ameryki. :-)

Data: 2013-05-31 22:36:33
Autor: ToMasz
W dniu 31.05.2013 19:48, N1 pisze:
[...]

tak. tylko że to z rowerami ma niewiele wspólnego. Facet jest biznesmenem pełną gębą, ale o rowerach z których żyje ma mgliste pojęcie. Potrafi handlować. Podobnie jak gates, jobs.... Jakby ktoś chciał otwierać sklep rowerowy - mogę skutecznie odradzić.

ToMasz

Data: 2013-06-01 10:19:51
Autor: z
W dniu 2013-05-31 22:36, ToMasz pisze:
[...]

Dzisiaj w TV ładna pani opowiadała jak to zamiast pracować w kancelarii prawniczej postanowiła otworzyć drugą w Polsce prywatną klinikę stomatologiczną. I to ma być wzorzec zaradności dla przeciętnego Kowalskiego. I jeszcze optymistyczne teksty "specjalistki" że już coraz więcej pracowników odchodzi z etatu i zakłada własną działalność gospodarczą. Żałosne.
Są po prostu ludzie co mają smykałkę do handlu i trochę szczęścia.
Żadna nowość.

Data: 2013-06-02 12:41:46
Autor: yapann
"z" <z@z.pl> wrote in message news:51a9aea8$0$26694$65785112news.neostrada.pl...
Są po prostu ludzie co mają smykałkę do handlu i trochę szczęścia.
Żadna nowość.

dla tysięcy biznesmenów którzy doszli donikąd, to do końca życia będzie nowość (chciaż będą zapewne do końca życia woleli nazwać to brakiem szczęścia).
W końcu to taki banał być odpowiedzialnym za inwestycje i ponoszone ryzyko. Taki banał wiedzieć kiedy i jak wprowadzić niezbędne zmiany w strategii.

Data: 2013-06-05 09:43:51
Autor: Dąbrowski
W dniu 2013-06-01 10:19, z pisze:

[...]

Dokładnie. Po co dawać pracownikowi etat jak można zatrudnić go jako firmę. Odpadają składki ZUS, urlopy itd. Coraz więcej jest takich firm gdzie każdy pracownik jest osobną jednoosobową firmą.

Data: 2013-06-01 14:21:41
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
kulisy rowerowej przedsiębiorczości
ToMasz, Fri, 31 May 2013 22:36:33 +0200, pl.rec.rowery:
tylko że to z rowerami ma niewiele wspólnego. Facet jest biznesmenem pełną gębą,

K*rwa, Polska to jedyny w swoim rodzaju kraj, w którym panuje przekonanie,
że dyrektorem szpitala musi być lekarz, a właścicielem firmy rowerowej -
rowerzysta. Właścicielem (menadżerem) ma być człowiek, który potrafi
zajebiście zarządzać i dobierać współpracowników. Może mieć blade pojęcie o
tym, czym handluje.

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-06-01 15:05:54
Autor: ToMasz
W dniu 01.06.2013 14:21, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

skąd ta pewność?
że dyrektorem szpitala musi być lekarz,
zły przykład, bo aby być lekarzem, trzeba się zajebiście długo uczyć, co prawie na pewno odbiera możliwość nauki zarządzania
a właścicielem firmy rowerowej -
rowerzysta.
właśnie - właścicielem, a nie osobą kierującą firmą

Właścicielem (menadżerem) ma być człowiek, który potrafi
zajebiście zarządzać i dobierać współpracowników. Może mieć blade pojęcie o
tym, czym handluje.

Ale dla Ciebie to jest oczywiste, bo masz pojęcie o technice. gorzej jak panienka po zarządzaniu, naprawdę zdolna kobitka, nie wie ilu ludzi i w jaki sposób ma rozładować, 12 głowic cylindrów do pewnego opla (przypadek autentyczny). Tak więc marketing przede wszystkim, ale pojęcie o tym co się robi - na drugim, nie odległym miejscu. Jak już pisałem facet ma łeb i szczęscie do interesów. ale czy to będzie rower, czy czekolada albo piwo - sprawa drugorzędna. Dlaczego ludzie wolą krosa na wolnobiegu za 1700zł od rometa na kasecie o deore za 1400 - nie wiem, ale jak już pisałem - ma facet farta i tyle. (nooo jak sam wspominał ma również lepsze naklejki) :)

ToMasz

Data: 2013-06-01 20:09:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
kulisy rowerowej przedsiębiorczości [ot]
ToMasz, Sat, 01 Jun 2013 15:05:54 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Z obserwacji, aczkolwiek pewności nie mam.

że dyrektorem szpitala musi być lekarz,
zły przykład,

Przykład bardzo dobry.

bo aby być lekarzem, trzeba się zajebiście długo uczyć, co prawie na pewno odbiera możliwość nauki zarządzania

Otóż właśnie - skoro ktoś nie nauczył się zarządzać, to jak może zarządzać?

a właścicielem firmy rowerowej -
rowerzysta.
właśnie - właścicielem, a nie osobą kierującą firmą

Zdanie niżej jest...

Właścicielem (menadżerem) ma być człowiek, który potrafi
                ^^^^^^^^^^^
....słowo wyjaśnienia.

zajebiście zarządzać i dobierać współpracowników. Może mieć blade pojęcie o
tym, czym handluje.

Ale dla Ciebie to jest oczywiste, bo masz pojęcie o technice.

Zapewniam Cię, że niewielkie. A z drugiej strony - gdybym znał się na
zarządzaniu to bym startował w konkursie na dyrektora szpitala, tylko bym
MĄDRZE dobrał współpracowników.

gorzej jak panienka po zarządzaniu, naprawdę zdolna kobitka, nie wie ilu ludzi i w jaki sposób ma rozładować, 12 głowic cylindrów do pewnego opla (przypadek autentyczny).

Jak ktoś nie potrafi pytać o poradę, to jego wina.

Tak więc marketing

Marketing to jest zupełnie inna sprawa w tym przypadku. Nie mieszaj
marketingu z zarządzaniem!

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-06-02 17:52:52
Autor: Rafał Grzelak
ToMasz wrote:

[...]

Mam Krossa za 1500 na kasecie. Czuje sie oszukany. :<

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-06-03 10:22:50
Autor: Smerf
kulisy rowerowej przedsiębiorczości
Użytkownik "ToMasz"

Dlaczego ludzie wolą krosa na wolnobiegu za 1700zł od rometa na kasecie o deore za 1400 - nie wiem, ale jak już pisałem - ma facet farta i tyle. (nooo jak sam wspominał ma również lepsze naklejki) :)

Twoje pytanie jest odpowiedzią.
Ludzie stworzeni do osiągania sukcesów to ludzie którzy nie zadają pytania takiego jak powyżej w dodatku impliukając 'głupotę' tym, którzy kupili Krossa.

Zadając to pytanie rzeczywiscie musisz nie wierzyć o  co chodzi. Niestety kolejnym dowodem na to, jest pisanie, że facet ma 'farta'.

Wybacz, ale z takim podejsciem jak powyższe nigdy nie będziesz go miał.

pzdr
mar

Data: 2013-06-06 00:41:58
Autor: Titus Atomicus
kulisy rowerowej przedsiębiorczości
In article <51a9f1b1$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>,
 ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:

Dlaczego ludzie wolą krosa na wolnobiegu za 1700zł od rometa na kasecie o deore za 1400 - nie wiem, ale jak już pisałem - ma facet farta i tyle. (nooo jak sam wspominał ma również lepsze naklejki) :)

Naprawde sa Krossy na wolnobiegu za 1700zl?
--
TA

Data: 2013-06-05 09:53:34
Autor: Dąbrowski
[...]

O, to dokładnie tak jak w PKP. Prezesem jest człowiek, który kompletnie nie zna się na transporcie ale potrafi zajebiście zarządzać i dobierać współpracowników. Szkoda tylko, że ci współpracownicy też nie znają się na transporcie. No ale oni też potrafią zajebiście zarządzać i dobierać współpracowników, którzy również nie znają się na transporcie ale za to potrafią zajebiście zarządzać i dobierać ..., ups, zapętliłem się ;)

Data: 2013-06-05 11:39:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 5 Jun 2013, Dąbrowski wrote:

[...]

  Ależ nie - pętli nie ma, pętla jest przerwana w tym miejscu, w którym
ci "dobrani" nie mają nic do gadania :P

  Zaś tezy Marka znakomicie dowodzą takie firmy, jak Ford, Hewlett-Packard,
Goldwyn-Mayer, tudzież mniej "nazwiskowe" Microsofty, Apple i podobne.

  A że z części takich firm z firmy pozostała tylko marka, to pewnie
przez fakt, że za zarządzanie zabrali się ludzie którzy doskonale znali
się na tym co produkuje firma, zupełnie niepotrzebnie, zamiast urządzić
łapankę na menadżerów :P

  Swoją drogą, bardzo podoba mi się kawałek (powtórka):

Właścicielem [...] ma być człowiek, który potrafi

  Inni właściciele, oddawać swoje firmy menadżerom, ALE JUŻ!
<TUP>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-31 23:35:09
Autor: Krzyś Cierpiętnik
yapann wrote:

rozmowa z założycielem Kross'a
http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,127258,13941126,Polski_krol_rowerow__Mam_komu_przekazac_firme__Nie.html?as=1

"Produkowaliśmy ponad tysiąc żelaznych ram dziennie."
                             ^^^^^^^^^

Dziwne rzeczy ten pan opowiada.

Poza tym: co Kross teraz _produkuje_, jeśli do produkcji _nie_ zaliczymy
składania rowerów z części? Co w ogóle wyróżnia Krossa?

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2013-06-01 00:21:51
Autor: Jawi
W dniu 2013-05-31 23:35, Krzyś Cierpiętnik pisze:
yapann wrote:

[...]

rdza, która pojawia się na kołach po 3 latach miernego użytkowania ich rowerów

Data: 2013-06-01 19:26:38
Autor: Eres
yapann wrote:

[...]

rowerĂłw

Jeżdżę 4 rok (około 4 tys/rocznie) i prócz zużycia bez usterek

--
SiTeK - Kross Hexagon v6 2010
*-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -*

Data: 2013-06-02 01:38:56
Autor: Jawi
W dniu 2013-06-01 19:26, Eres pisze:
rdza, która pojawia się na kołach po 3 latach miernego użytkowania ich
rowerĂłw

Jeżdżę 4 rok (około 4 tys/rocznie) i prócz zużycia bez usterek
no a u mojego syna rdza zjada szprychy i piasty kół 3 lata ma rower

Data: 2013-06-06 00:45:31
Autor: Titus Atomicus
kulisy rowerowej przedsiębiorczości
In article <51aa8613$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>,
 Jawi <tajny@poufny.pl> wrote:

> Jeżdżę 4 rok (około 4 tys/rocznie) i prócz zużycia bez usterek
no a u mojego syna rdza zjada szprychy i piasty kół 3 lata ma rower

Hm, w moim Krossie rdza po 6-7 latach zjadla lancuch (w zasadzie w ciagu ostanich 2 miesiecy).
Czym to odrdzewic, nie zdejmujac lancucha z roweru?
--
TA

Data: 2013-06-06 02:35:44
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 6 czerwca 2013 00:45:31 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

Hm, w moim Krossie rdza po 6-7 latach zjadla lancuch (w zasadzie w ciagu ostanich 2 miesiecy).
Czym to odrdzewic, nie zdejmujac lancucha z roweru?

Sheldon Brown opisał, jak dokładnie wyczyścić łańcuch...

Data: 2013-06-07 03:30:34
Autor: Titus Atomicus
kulisy rowerowej przedsiębiorczości
In article <5ef06365-0567-416d-b7de-b359fae19ec5@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

> Czym to odrdzewic, nie zdejmujac lancucha z roweru?

Sheldon Brown opisał, jak dokładnie wyczyścić łańcuch...

Powaznie?
:-(
m.
--