kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co zrobić

Data: 2011-05-16 22:12:27
Autor: marjan
kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co zrobić
W dniu 2011-05-16 22:09, tradycja pisze:
Szukam m±drej rady na moj± marn± sytuację
wy tutaj znacie się na autach i nie tylko - wierzę że co¶ mi
praktycznego podpowiecie..:

w 2010 (niecały rok temu) kupiłam nowego Civica (2009) za 66 ty¶
kredyt (na działalno¶ć) - na max (8 lat) = nie da się wydłużyć, rata
1100 + maj±c mieszkanie na kredyt i generalnie będ±c na drobku w życiu
(póĽno lepiej niż wcale, no ale wszystko naraz - nie uci±gam budżetu, z
miesiaca na miesi±c wchodzę w koszta i długi (karty kredytowe,
niezapałacne czynsze...)

Weronika?

Wiadomo że sprzedaj±c samochód w takiej styuacji tracę mnóóóóstwo siana
- i wygrywam nagrodę Darwina :p
(o stratach dodanych (odliczony podatek / amortyzacja;
kosztykredytu,...) nie trzeba dodawać...)
Ile możnaby dostać za takie auto?

Ok. 70-80% warto¶ci nowego.

nie wiem na co licz±c, posyłam pytanie do jakiej¶ć m±drej gowy - co
zrobić...
(może przynajmniej potwierdzenia, że nie ma nic głupszego niż
sprzedaż....(?))

Owszem, jest. Kupić auto na kredyt :)

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2011-05-16 22:24:12
Autor: Excite
W dniu 2011-05-16 22:12, marjan pisze:
Owszem, jest. Kupić auto na kredyt :)

Za mocno uogólnione. Kredyt nie jest zły je¶li bierze się go z głow±. Szczytem głupoty jest kupić na kredyt co¶ co wielokrotnie przekracza możliwo¶ci finansowe. Gdyby zamiast tego Civica za 66ty¶ kupiła starsze auto za 20zł to dzisiaj raczej nie miała by żadnego problemu ze spłat±. Jak się jest pazernym na materialne zabawki to tak się to wła¶nie kończy a banki tylko zacieraj± ręce z kasy jaka do nich leci praktycznie za nic.

Data: 2011-05-17 00:45:00
Autor: Michał Gut
kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co zrobić
możliwo¶ci finansowe. Gdyby zamiast tego Civica za 66ty¶ kupiła starsze auto za 20zł to dzisiaj raczej nie miała by żadnego problemu ze spłat±.

wyklepanego matchboxa? ;P

Data: 2011-05-17 01:07:07
Autor: Excite
kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co zrobić
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał
wyklepanego matchboxa? ;P

Errata :)
20ty¶ zł

Data: 2011-05-17 03:17:49
Autor: Massai
Excite wrote:

> [...]

Za mocno uogólnione. Kredyt nie jest zły je¶li bierze się go z głow±.
Szczytem głupoty jest kupić na kredyt co¶ co wielokrotnie przekracza

Bezpiecznym założeniem jest 30% wpłaty własnej na pocz±tek. Wtedy
wyjeżdżaj±c z salonu mamy auto warte przynajmniej tyle ile zostało do
spłaty - w razie "awarii" tracimy tę wpłatę własn±.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-05-17 06:41:17
Autor: gacek
On 2011-05-16 22:24, Excite wrote:
a banki tylko zacieraj± ręce z kasy jaka do nich leci praktycznie za nic.

Mhm, skoro te 66k na starcie to praktycznie nic, to po co było brać kredyt?

gacek

Data: 2011-05-17 13:54:20
Autor: Excite
W dniu 2011-05-17 06:41, gacek pisze:
Mhm, skoro te 66k na starcie to praktycznie nic, to po co było brać kredyt?

Oni obracaj± nie swoj± własno¶ci± więc z ich punktu widzenia to jest kasa za nic. Ba... oni obracaj± pieniędzmi które przeważnie fizycznie nie istniej±. Polecam fajny film który w prosty sposób tłumaczy na czym ta działalno¶ć w uproszczeniu polega http://video.google.com/videoplay?docid=-1887591866262119830#

Data: 2011-05-17 22:13:57
Autor: kakmar
Dnia 17.05.2011 Excite <niema@nie.bedzie.pl> napisał/a:
W dniu 2011-05-17 06:41, gacek pisze:
Mhm, skoro te 66k na starcie to praktycznie nic, to po co było brać kredyt?

Oni obracają nie swoją własnością więc z ich punktu widzenia to jest kasa za nic. Ba... oni obracają pieniędzmi które przeważnie fizycznie nie istnieją. Polecam fajny film który w prosty sposób tłumaczy na czym ta działalność w uproszczeniu polega http://video.google.com/videoplay?docid=-1887591866262119830#

No patrz, odkryłeś wiedzę tajemną i międzynarodowy spisek.
Tyle ĹĽe uczÄ… tego na 1 lub 2 roku SGH, jeszcze przed wyborem specjalizacji. A jak siÄ™ wpisze w google, czy wikipediÄ™
kreacja pieniÄ…dza, to siÄ™ okazuje ĹĽe tajemnicy nie ma.
<http://www.nbportal.pl/pl/np/animacje/prezentacje/system_bankowy/mechanizm-kreacji>
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Kreacja_pieni%C4%85dza>
Się nawet sciaga.pl wyświetla w wynikach. A filmik cóż jedna z wielu o spiskowych teorii.
TrochÄ™ prawdy, trochÄ™ manipulacji, poĹĽywka dla pokrzywdzonych.

Ale rozbawiło mnie do łez że biedne rządy tak jak obywatele wpadają w pułapkę kredytową w złych bankach. Niestety nie ma na tej planecie tak liberalnego (tak mało chciwego) rządu żeby oddał złym kapitalistom kontrolę nad pieniądzem.

A sam kredyt nie jest obowiązkowy, (podatki są) chcesz mieć dziś, coś na co być może zapracujesz jutro, to bierz i płać
odsetki. No chyba że możesz poczekać, albo zadowolić się tańszym odpowiednikiem. Niektórzy nawet zniosą używaną brykę,
mimo że sąsiad ma nową na kredyt. Zawsze można za zaskórniaki kupić trochę akcji jego banku i zostać bankierem ;)

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-05-18 01:40:15
Autor: Excite
kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co zrobić
Użytkownik "kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> napisał
No patrz, odkryłeś wiedzę tajemną i międzynarodowy spisek.
Tyle ĹĽe uczÄ… tego na 1 lub 2 roku SGH, jeszcze przed wyborem

Ale o czym ty piszesz ? Przecież nie twierdzę że to jakiś spisek, wiedza tajemna czy inne bzdety. Po prostu filmik obrazujący w prosty sposób działanie tego systemu i tyle.

Data: 2011-05-18 08:48:32
Autor: kakmar
Dnia 17.05.2011 Excite <niema@niema.pl> napisał/a:
[...]

O filmiku, filmik nie jest dobry bo miesza prawdę z nieprawdą i jest manipulacją. Oglądałeś go w ogóle? Czy tylko pierwsze 5min.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-05-18 13:06:51
Autor: Excite
kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co zrobić - OFFTOPIC
W dniu 2011-05-18 10:48, kakmar pisze:
O filmiku, filmik nie jest dobry bo miesza prawdę z nieprawd± i jest
manipulacj±. Ogl±dałe¶ go w ogóle? Czy tylko pierwsze 5min.

Co prawda był by to offtopic ale chętnie poczytał bym co w tym filmiku jest kłamstwem.

Data: 2011-05-18 11:29:27
Autor: kakmar
Dnia 18.05.2011 Excite <niema@nie.bedzie.pl> napisał/a:
W dniu 2011-05-18 10:48, kakmar pisze:
O filmiku, filmik nie jest dobry bo miesza prawdÄ™ z nieprawdÄ… i jest
manipulacją. Oglądałeś go w ogóle? Czy tylko pierwsze 5min.

Co prawda był by to offtopic ale chętnie poczytał bym co w tym filmiku jest kłamstwem.

ProszÄ™:
http://en.wikipedia.org/wiki/Money_as_Debt
Niestety trzeba przeczytać odnośniki, lub poznać jak system naprawdę działa. Parę wskazówek napisałem we wcześniejszym poście.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-05-16 23:39:32
Autor: =Marcos=
kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co zrobić
Ok. 70-80% warto¶ci nowego.

70-80% warto¶ci nowego to ono jest warte, je¶li nim nie jeĽdziła. Bo je¶li przejechała 30 tys. km to już bliżej 60%, a je¶li 80 tys. to może jeszcze mniej.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co zrobić