kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co zrobić

Data: 2011-05-17 01:08:54
Autor: Stefan Szczygielski
kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co zrobić
W dniu 16.05.2011 22:09, tradycja pisze:
w 2010 (niecały rok temu) kupiłam nowego Civica (2009) za 66 tyś
kredyt (...) - nie uciągam budżetu
(...) nie ma nic głupszego niż sprzedaż....(?)

No jeśli coś jest sprzedawalne i Cię na to nie stać, to się sprzedaje - ja tu nie widzę żadnej sprzeczności czy głupoty...

Ale czy masz kredyt na samochód czy samochód w kredycie?

Kredyt na samochód to pieniądz jak każdy inny i sprzedając samochód pokrywasz ile tam możesz kredytów najdroższych (w szczególności tych z kart), czynszów i innych, ew. kupujesz tanie auto a resztą próbujesz skrócić kredyt samochodowy/zmniejszyć zań ratę. Jest szansa na zamknięcie budżetu dodatkowo z tej strony, że samochód za np. 10 kpln będzie tańszy w utrzymaniu niż ten nowy.

Jeśli masz samochód w kredycie, czy jak to tam zwał, to właścicielem samochodu jest bank i samochodu samotrzeć (samotrzecia?) sprzedać nie możesz. Możesz natomiast kombinować, czy ktoś by nie chciał od ciebie tego samochodu wraz z kredytem odkupić - oczywiście bank musi coś takiego przewidywać.

Tak czy inaczej należy dokładnie zbadać swoje siły, a następnie udać się na wyczerpującą rozmowę z bankiem i dowiedzieć się, jakie są możliwości. Wbrew pozorom (?) bankowi zależy, żeby jego klient się spłacił.

S.

Data: 2011-05-17 03:15:43
Autor: Massai
Stefan Szczygielski wrote:

> [...]

Jeśli masz samochód w kredycie, czy jak to tam zwał, to właścicielem
samochodu jest bank i samochodu samotrzeć (samotrzecia?) sprzedać nie

W kwestii formalnej - samotrzeć oznacza "we troje/we trzech" ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-05-17 09:49:33
Autor: Janusz
W dniu 17.05.2011 05:15, Massai pisze:

W kwestii formalnej - samotrzeć oznacza "we troje/we trzech" ;-)

Lepiej uważać ze staropolszczyzną. Już kilkadziesiąt lat
temu zauważono, że łatwo samotrzeć pomylić z samogwałtem.
Oczywiście my się nie pomylimy, bo wiemy, ale są tacy, co
nie wiedzą, i nieporozumienie gotowe. Jeszcze się ktoś
obrazi i posądzi o molestowanie :-)
Jan

Data: 2011-05-17 11:17:10
Autor: Stefan Szczygielski
[OT] kupiłam nowe auto (...)
[...]

Kajam się i dziękuję za naprowadzenie. :) Nie tłumaczy mnie ani późna pora, ani podskórna myśl, że Tradycja weźmie przy sprzedaży Szwagra do pomocy. ;) Nad językiem trzeba nieustannie pracować, dzięki PMSowi nieustannie szlifuję moją polszczyznę! :F

S.

Data: 2011-05-18 00:49:09
Autor: tradycja
[OT] kupiłam nowe auto (...)
"Stefan Szczygielski" <groups@siospammoomean.eu.org> wrote in message news:iqteen$rng$1news.onet.pl...
pora, ani podskórna myśl, że Tradycja weźmie przy sprzedaży Szwagra do

jakny Tradycja miałą Szwagra do pomocy, to by nie miała hondy na kredyt! :_)

Data: 2011-05-27 11:01:07
Autor: tradycja
"Stefan Szczygielski" <groups@siospammoomean.eu.org> wrote in message news:iqsaq6$bb9$1news.onet.pl...
Ale czy masz kredyt na samochód czy samochód w kredycie?
w kredycie

Jeśli masz samochód w kredycie, czy jak to tam zwał, to właścicielem
samochodu jest bank i samochodu samotrzeć (samotrzecia?) sprzedać nie
możesz.

otóż jednak mogę: wystawiam samochód i z kupcem przychodzę do banku - oczywiście kwota musi pokrywać cały kapitał na dany dzień (obecnie 68,5 tyś)

Zastanawiam się, może w czymś jest lepszy roczny samochód od nowego, he, i sprzedaż nie jest wcale absurdem?
Noooo, np nowym nie można przycisnąć pierwszy miesiąc, bo musi się dotrzeć wszystko ładnie i tłoki ułożyc i klocki ... :)))  - a moje eauto przeszło wzorowe intro :p więc jest lepsze od nowego prawda? :_))

Możesz natomiast kombinować, czy ktoś by nie chciał od ciebie
tego samochodu wraz z kredytem odkupić - oczywiście bank musi coś

pomóżcie proszę, gdzie skutczenie wystawić ogłoszenie??

Data: 2011-05-27 09:55:45
Autor: Massai
kupilam nowe auto, nie mogę go utrzymac
tradycja wrote:

> [...]

otóż jednak mogę: wystawiam samochód i z kupcem przychodzę do banku -
oczywiście kwota musi pokrywać cały kapitał na dany dzień (obecnie

Tzn. ten kupiec ma zapłacić za twój samochód 68,5 tysiąca?
Po co? skoro za tyle może kupić w salonie nowy?

Zastanawiam się, może w czymś jest lepszy roczny samochód od nowego,
he, i sprzedaż nie jest wcale absurdem?

W niczym, jest tylko gorszy.

 Noooo, np nowym nie można
przycisnąć pierwszy miesiąc, bo musi się dotrzeć wszystko ładnie i
tłoki ułożyc i klocki ... :)))

Nie te czasy, samochód wyjeżdża z salonu dotarty.

- a moje eauto przeszło wzorowe intro

Problem w tym że tylko Ty tak twierdzisz, ten kto kupuje nie może mieć
żadnej pewności.

--
Pozdro
Massai

kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co zrobić